مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی .

مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی

معافیت پزشکی اسکولیوز

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

مشمولان نظام وظیفه برخی از شرایط جسمی یا روانی قا به انجام خدمت نیستند. سازمان نظام وظیفه این افراد را از خدمت مستثنی کرده است که بیماری اسکولیوز نیز از جمله این بیماری هاست. و شما می توانید برای یافت معافیت پزشکی اسکولیوز اقدام نمایید. توجه به پیچیدگی های شرایط معافیت پزشکی سرزی و آیین نامه معافیت پزشکی مختلف نظام وظیفه پیشنهاد می شود برای اقدام مؤثرتر مشاوره معافیت پزشکی خدمت سرزی انجام شود. اولین گام آشنایی بیماری است که ادامه توضیحات اجمالی ره اسکولیوز ارائه می شود.

اندازه‌گیری زاویه کاب کژپشتی.

اگر یک فرد سالم ستون مهره‌ها را از روبرو یا پشت نگاه کنید به صورت یک خط راست دیده می‌شود. بیماری کَژپُشتی یا اسکولیوز (به انگلیسی: Scoliosis) انحراف جانبی ستون مهره‌ها (به راست یا چپ) می‌تواند به علت ناهنجاری مازادی (مثلاً نوروفیبروماتوز) یا اسکولیوز اکتسابی (مثلاً بیماری راشیتیسم) ایجاد شود.

اختلال عملکرد عضلات که ماهیچه‌آسیبی (میوپاتی) خوانده می‌شود به نوع خاصی از کژپشتی منجر می‌شود که به آن کژپشتیماهیچه‌آسیبی Myopathic می‌گویند. دیستروفی‌های عضلانی جزو این گروه قرار می‌گیرند.

ممکن است کژپشتی به علت اختلال عملکرد عصب ایجاد شود که بنام کژپشتی عصب‌آسیبی Neuropathic شناخته می‌شود.

مسئله مهمی که ید انحراف جانبی ستون فقرات توجه داشته شیم این است که جهت حرکت زوائد خاری spinous processes به سمت تقعر می‌شد حالیکه دنده‌ها و جسم مهره‌ها برخلاف زواید خاری چرخشی به طرف تحدب دارند. این پدیده (چرخش دنده‌ها به سمت تحدب) عث ایجاد برجستگی سمت تحدب می‌گردد که به آن کوهان خلفی posterior hump گفته می‌شود.

منبع: ویکی پدیا

شرایط یافت معافیت پزشکی اسکولیوز چیست؟

یافت معافیت پزشکی اسکولیوز این نکته بسیار حائز اهمیت است که توجه شدت و نوع بیماری ممکن است معافیتی که به مشمول تعلق می گیرد انواع مختلفی داشته شد. توجه به نوع و میزان شدت بیماری، ممکن است سطح توانایی فرد برای انجام کارها متفاوت شد. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی به چهار دسته زیر تقسیم کرده است:

  1. کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  2. کسانی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیر رزمی می شند.
  3. کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  4. مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

شما می توانید لیست بیماری های معافیت پزشکی سرزی را کلیک بر روی لینک مشاهده نمایید. یکی از نکات مهمی که مورد معافیت پزشکی ید به آن توجه داشته شید این است که زمان جنگ یا بسیج همگانی، افرادی که زمان صلح به علل پزشکی یا تکفل از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند نیز توجه به نوع بیماری امکان اعزام دارند.

معافیت پزشکی بیماری اسکولیوز از جمله انواع معافیت پزشکی بیماری های استخوان و اسکلت است. برای بیماری اسکولیوز توجه به شرایط مشمول معافیت به صورت زیر است و مشمول می تواند توجه به شرایطی که دارد، برای معافیت پزشکی اسکولیوز اقدام نماید.

دسته بیمارینام بیماریشرایط بیمارینوع معافیتامکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های استخوان (اسکلت)اسکولیوزاسکولیوز بیش از ۳۰ جهمعاف دائمخیر
بیماری های استخوان (اسکلت)اسکولیوزبرای مدارک کارشناسی و لاتر اسکولیوز بیش از ۴۵ جه معافیت دائم نظر گرفته شد.معاف دائمخیر
بیماری های استخوان (اسکلت)اسکولیوزبرای دارندگان مدارک کارشناسی و لاتر اسکولیوز بین ۲۰ ۴۵ جهمعاف از خدمات رزمیخیر

منظور از معافیت دائم پزشکی اسکولیوز چیست؟

معافیت دائم، معافیتی است که آن فرد هم از دوران آموزشی رزمی و هم دوران خدمت سرزی معاف می شود. به همین دلیل سوالی که برای بسیاری از مشمولان سرزی مطرح است این است که آیا می توانند از معافیت دائم بیماری های نظام وظیفه استفاده کنند یا خیر؟ طبق قوانین نظام وظیفه افرادی که به عنوان مشمولین معافیت دائم پزشکی نظر گرفته می شوند یستی دارای بیماری روانی و یا جسمی شند که به سبب این بیماری توانایی های لازم برای انجام فعالیت های سنگین سرزی را از دست داده شند. توجه به نوع و جه سختی بیماری اسکولیوز، صورت یید پزشکان سازمان وظیفه، افراد می توانند معافیت پزشکی اسکولیوز را یافت کنند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

منظور از معافیت از رزم برای بیماری اسکولیوز چیست؟

برخی از بیماری ها از جمله اسکولیوز به گونه ای هستند که توان بدنی و جسمی افراد را کاهش می دهد. به همین دلیل این افراد قا به انجام کارهای سنگین و قرار گیری شرایط سخت را ندارند. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه نظر گرفتن شرایط جسمی این افراد نوعی از معافیت به نام معافیت از خدمات رزمی که به اختصار معاف از رزم می گوییم اختصاص داده است. نتیجه دوران سرزی افراد دارای شرایط معافیت از رزم بیماری اسکولیوز دوره آموزشی خود از انجام برخی امور سنگین رزمی، هم چون رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهنی و … معاف خواهند بود. افراد دارای این نوع معافیت به جای انجام خدمات رزمی، بیشتر امور اداری و خدماتی مشغول به خدمت می شوند. نتیجه معافیت پزشکی اسکولیوز از نوع معافیت از رزم به این صورت خواهد بود.

توجه داشته شید که کارت پایان خدمت از خدمت وظیفه عمومی، عموماً زمان صلح می شد و صورت نیاز از آن ها امور رزمی بهره گرفته خواهد شد، اما سرزان معاف از رزم از این امتیاز برخوردار می شند که بعد از پایان خدمت سرزی، از آن ها امور رزمی استفاده نخواهد شد.

برای یافت معافیت پزشکی اسکولیوز از کجا شروع کنم؟

برای یافت معافیت پزشکی، ابتدا ید بیماری های اعلام شده از طرف نظام وظیفه را یک مرور کلی نمایید. چه بسا شما برای یافت معافیت پزشکی اسکولیوز اقدام نمایید و موفق نشوید ولی برای بیماری دیگری اقدام نمایید و بتوانید معاف از خدمت شوید. حال که امکان معافیت پزشکی اسکولیوز را می دهید، ید طی کردن مراحل زیر گامهای لازم برای یافت کارت معافیت پزشکی اسکولیوز را بپیمایید.

مراحل یافت معافیت پزشکی اسکولیوز

یکی از سوالات اساسی افرادی که برای یافت معافیت پزشکی اقدام می کنند این است که چه مراحلی را ید طی کنند. اینکه از کجا ید شروع کنند و به ترتیب به کجاها مراجعه کنند. اینجا قصد داریم به صورت کاملاً مفصل ره مراحل اقدام برای یافت معافیت پزشکی اسکولیوز و قوانین معافیت پزشکی توضیح دهیم. پس ما همراه شید.

  1. دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز یافت نمایید.
  2. قبل از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه، ید ابتدا برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد، به دقت تکمیل نمایید هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده آن را به او ارائه نمایند. توجه داشته شید که مشمولانی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه بیماری خود عنوان نکنند، چنانچه دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی، دچار حادثه شوند مسئولیت آن بر عهده خود مشمول می شد .
  3. به یکی از پزشکان معاین اولیه مراجعه کنید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل نمایید. (شما می توانید آس پزشکان معاینه کننده را از دفاتر پلیس +۱۰ یافت کنید.)
  4. این مرحله خواست شما توسط کاربر پلیس +‌۱۰ سیستم ثبت می شود. شما ید کلیه مدارک را از کاربر پلیس +۱۰ پس بگیرید. شما ید این مدارک را همراه داشته شید و به شورای پزشکی ارائه دهید.
  5. برگ معرفی به بیمارسن از طریق پست به آس شما ارسال می گردد. ذکر این نکته ضروری است که مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماریهای قابل مشاهده می شند نیازی به مراجعه به بیمارسن نخواهند داشت.
  6. جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارسن مراجعه نمایید.
  7. جوابیه بیمارسن (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال می گردد.
  8. دعوتنامه به آس شما جهت حضور شورای پزشکی ارسال می شود.
  9. جلسه شورای پزشکی برگزار می گردد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

مراحل یید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی اسکولیوز چیست؟

برای اینکه بیماری شما توسط نظام وظیفه تأیید شود، ید طی چند مرحله به پزشکان مورد تأیید نظام وظیفه مراجعه کنید و معاینات مورد نیاز برای یافت معافیت اسکولیوز را انجام دهید. به طور خلاصه می توانیم مراحل تأیید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی اسکولیوز را به این صورت بیان کنیم:

مرحله اول: یید بیماری اسکولیوز توسط پزشک اولیه

مرحله دوم: یید بیماری اسکولیوز توسط شورای پزشکی بیمارسن

مرحله سوم: یید بیماری اسکولیوز توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی

توجه داشته شید که به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی جهت شرکت شورای پزشکی الزامی است و حتماً شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته شید.

طبق قوانین نظام وظیفه مشمولانی که سیر رسیدگی پزشکی قرار دارند مجاز به انصراف از خواست پزشکی نیستند و رأی شورای پزشکی خصوص آنان ملاک عمل می شد.

اظهار نظر مورد معافیت پزشکی مشمولین توسط سه نفر پزشک نیروهای مسلح هر شهرسن صورت می‌گیرد و رأی اکثریت این پزشکان معتبر است.

اگر زمانی که برای معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی می شوید ، ظرف مدت یک ماه به این مراکز مراجعه نکنید، پس از تعیین تکلیف به خدمت اعزام می شوید. پس حتماً سعی کنید پیگیری مناسب سریعاً اقدام نمایید به علت کم کاری فرصت معافیت پزشکی اسکولیوز را از دست ندهید.

افراد مشمولی که غیبت ندارند و خواست پزشکی خود را ثبت می نمایند و سیر معافیت پزشکی قرار می گیرند، اگر مدت رسیدگی به خواست پزشکی عمداً عث طولانی شدن مراحل رسیدگی شوند، (‌مانند عدم مراجعه به موقع به بیمارسن، عدم حضور جلسات شورای پزشکی و … ) وارد غیبت می گردند.

پس از بررسی و تأیید کمیسیون پزشکی، صورتی که معاف دائم شناخته شوید، از کارت معافیت برخوردار می شوید. صورتی که طی بررسی معافیت پزشکی اسکولیوز، سرز یا معاف از رزم شناخته شوید برگ آماده به خدمت برای شما صا و ارسال می گردد. تعرفه صدور کارت معافیت پزشکی به صورت زیر است.

مقطع تحصیلیمبلغ
همه مقاطع۱٫۳۰۰٫۰۰۰ ریال

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

چگونه می توانم به رأی صا شده اعتراض کنم؟

ممکن است از نظر شما رأیی که ره معافیت پزشکی اسکولیوز صا شده است اشته شد. سازمان نظام وظیفه این امکان را اختیار مشمولان قرار داده است که بتوانند نسبت به رأی های صاه اعتراض کنند. مراتب اعتراض به رأی کمیسیون های پزشکی، مختلف است. شما هر مرحله می توانید اعتراض خود را اعلام کنید و صورتی که از رأی صا شده توسط این کمیسیون هم راضی نشید می توانید اعتراض خود را اعلام کنید کمیسیون اسن بررسی شود. مراتب اعتراض به ترتیب عرتند از اعتراض به کمیسیون شهرسن، اعتراض به کمیسیون اسن، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس شما برای اعتراض نسبت به معافیت اسکولیوز است و رأی آن قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده کمیسیون شهرسن

اولین مرحله از اعتراض، اعتراض به رأی کمیسیون شهرسن است. صورتی که به رأی شورای شهرسن ره رأی مربوط به معافیت پزشکی اسکولیوز اعتراض داشته شید، ید اعتراض خود را کتً اعلام نمایید مراحل زیر برای ادامه بررسی معافیت پزشکی اسکولیوز انجام شود. شورای شهرسن متشکل از سه نفر پزشک نیروهای مسلح است و رأی اکثریت آنان ملاک عمل است .

چنانچه پس از معاینه شما، شورای شهرسن و قبل از اعزام به خدمت، تغییری وضع جسمی یا روانی شما حاصل شود و بیماری جدیدی به وجود آید یا بیماری قبلی تشدید شود که به تشخیص سازمان و یا کسب نظر مشورتی پزشک معتمد، قا به انجام خدمت نشید، ید مجدداً شورای شهرسن مربوط مورد معاینه قرار گیرید و نظر اخیر شورای یاد شده ملاک عمل می شد.

اگر متقاضی معاینه تخصصی برای بیماری اسکولیوز شید یا به آرای شورای شهرسن اعتراض داشته شید، ید هزینه های مربوط به معاینات تخصصی، اعم از لینی و تشخیصی را پرداخت نمایید. توجه به شرایطن میزان هزینه معاینه جدول زیر آمده است.

نوع معاینهمبلغ
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت از دوره خدمت (برای ر اول)۱۳۰٫۰۰۰ ریال
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت (برای نوبت های بعدی)۱۹۵٫۰۰۰ ریال

اگر شورای پزشکی شهرسن مربوطه معاینه لینی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید و به تشخیص این شورا یا رئیس واحد وظیفه عمومی مربوطه یا اعتراض خودن، نیاز به معاینه تخصصی اسکولیوز داشته شید، رئیس حوزه موظف است شما را به نزدیکترین مرکز مجهز وزارت بهداشت، یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی کند. بدین صورت شما جهت معافیت پزشکی اسکولیوز معاینه می شوید و نتیجه معاینه تخصصی برای تصمیم گیری به شورای پزشکی همان شهرسن ارسال می شود. صورت اصرار بر اعتراض مین هزینه ها از سوی شما نیج جهت تصمیم گیری به شورای عالی پزشکی متشکل از پزشکان متخصص اسن ارسال می گردد.

مراکز مجهز وزرات بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح موظفند به وضعیت مشمولین معرفی شده مربوط، خارج از نوبت رسیدگی نمایند و آنان را حداکثر ظرف یک ماه مورد معاینه تخصصی قرار دهند.

بررسی پرونده کمیسیون اسن

صورت اعتراض به رأی شورای شهرسن، می توانید دوره برای اعتراض اقدام کنید و اعتراض شما شورای اسن ارجاع داده می شود. اما صورتی که به رأی کمیسیون (شورای) اسن نیز اعتراض داشته شید، امکان اعتراض وجود دارد. مشمولانی که پرونده آنان به شورای اسن یا شورای سازمان ارجاع داده می شود، موظفند ظرف یک ماه از ریخ ابلاغ معرفی نامه، خود را جهت معاینه معرفی نمایند و صورت عدم حضور، شورای مربوط حذف مورد، براساس محتویات پرونده تصمیم گیری می نماید.

به منظور رسیدگی به اعتراض مشمول به رأی شورای شهرسن، پس از انجام معاینات تخصصی و تصمیم گیری نهایی، شورای اسن، متشکل از سه نفر پزشک متخصص اسن تشکیل می گردد. پس از بررسی پرونده، رأی این پزشکان خصوص معافیت پزشکی اسکولیوز شما اعلام می گردد.

بررسی پرونده شورای سازمان

به منظور رسیدگی به موارد عدم تطابق رأی شورای پزشکی، قانون و این آیین نامه و پیوست آن، که بنا به تشخیص رئیس سازمان یا نماینده او تعیین می شود، شورای سازمان متشکل از سه نفر پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد.

چنانچه رئیس سازمان یا نماینده او اطمینان حاصل نماید که رأی شورای پزشکی مطابق مقررات صا نشده است، پرونده برای بررسی به شورای عالی پزشکی که از سه پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد ارجاع می دهد. نظر این شورا قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده شورای عالی

اگر چنانچه شورای پزشکی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید، به خدمت اعزام می شوید. صورتی که به رأی کمیسیون پزشکی اعتراض داشته شید، پرونده شما شورای عالی مطرح می شود و رأی کمیسیون عالی قطعی و لازم الاجراست و حق اعتراض ندارید. پس از اینکه رأی شورای عالی صا شد دیگر به هیچ عنوان حق اعتراض ندارید و به پایان کار رسیده اید و به هر رأیی که صا شده شد ید عمل کنید.

آیا حین انجام خدمت سرزی معافیت از خدمت امکان پذیر است؟

طبق قانون معافیت پزشکی حین خدمت ، صورتی که مشمولان حین خدمت دوره ضرورت مبتلا به نقص عضو یا بیماری‌هایی شوند که پس از اتمام مدت معالجه که کمتر از ۶ ماه نشد و طبق نظر شورای پزشکی بیمارسن‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که مورد تأیید عقیدتی- سیاسی نیروی مربوطه هستند قا به انجام خدمت نشند از انجام بقیه خدمت دوره ضرورت معاف خواهند بود. دوران معالجه مشمولان موضوع این ماده جزو خدمت دوره ضرورت آنان محسوب می‌گردد.

چنانچه شورای نیروی مربوط تشخیص دهد که نقص عضو یا بیماری پایان خدمت که کمتر از شش ماه نشد، ترمیم نشده یا بهبود نخواهد یافت ، مراتب را مشروحاً اوراق معاینه ذکر و تنظیم صورتجلسه شورا ملصق به عکس مشمول به یگان خدمتی مربوط اعلام می نمایند نسبت ترخیص آنان و معرفی به سازمان اقدام شود.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی

توجه داشته شید که برای یافت معافیت پزشکی ید مدارکی را به همراه داشته شید. به همراه داشتن این مدارک برای یافت معافیت پزشکی اسکولیوز الزامیست و صورتی که هر یک از مدارک ماده نشد روند گرفتن معافیت تأخیر مواجه خواهد شد. پس حتماً هنگام اقدام، مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی را چک کنید که موردی از قلم نیافتد و هنگام ارائه مدارک مشکل مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی :

  1. تکمیل برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره۱ ).
  2. تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره۲).
  3. تکمیل برگ واکسیناسیون ( برگه شماره ۵).
  4. اصل و تصویر کارت ملی مشمول.
  5. اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول.
  6. اصل و تصویر آخرین مک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل.
  7. افتح حساب عابر نک سپه و ج شماره حساب برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت).
  8. یک قطعه عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).

سوالات متداول

آیا می توانم برای معافیت پزشکی اسکولیوز حین تحصیل اقدام کنم؟

خیر. نمی توانید حین تحصیل اقدام نمایید.

برای بیماری اسکولیوز چه معافیت هایی وجود دارد؟

برای بیماری اسکولیوز توجه به شرایط بیماری، می توانید برای معافیت دائم، معافیت از رزم، اقدام نمایید.

آیا امکان اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی وجود دارد؟

بله. توجه به مراحلی که توضیح داده شده، می توانید برای اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی اقدام کنید.

معافیت پزشکی اسکولیوز

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۸:۱۸ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های عمومی چیست؟

5 / 5 ( 1 vote )

معافیت پزشکی بیماری های عمومی شامل چه کسانی میشود؟

انواع معافیت پزشکی بیماری های عمومی و سایر بیماری هایی که مشمولین آن گیر میشوند میتوانند راهی برای یافت معافیت های پزشکی شد. بیماری های عمومی طیف وسیعی از مشکلاتی است که صد زیادی از افراد جامعه و حتی کل دنیا به آن مبتلا میشوند. هم چنین به دلیل مشکلاتی که این بیماری برای مبتلایان به وجود میاورد. سازمان نظام وظیفه ی عمومی کشور تمهیداتی نظر گرفته است جوانان بر طبق آن بتوانند از مزایای معافیت استفاده کرده و انجام ندادن دوره ی خدمت ضرورت عث تشدید بیماری های خود نشوند. از این رو جوانان مشمول خدمت وظیفه سرزی ید قبل از هرگونه اقدام برای اعزام به خدمت ید از لحاظ سلامت جسمی و روحی مورد معاینه قرار گیرند. کسانی که این معاینات و آزمایشات از سلامت کامل برخوردار شوند میتوانند دوره ی خدمت خود را شروع کنند.

اما از طرف دیگر آن دسته از متقاضیانی که از انواع بیماری های عمومی و سایر بیماری های فهرست معافیت پزشکی رنج میبرند میتوانند از قوانین و مقررات سازمان نظام وظیفه بهره برده و برای یافت معافیت های پزشکی اقدامات لازم را مبذول نمایند. اما قبل از هر کاری جوانان ید شناخت کافی مورد بیماری خود و شرایط و ضوابط معافیت های پزشکی مرتبط آن بدست آوردند. زیرا شناخت این بیماری های عمومی بخش مهمی از پروسه ی یافت معافیت ها را تشکیل میدهد.

پس قبل از هر اقدامی بیماری های عمومی و انواع معافیت های بیماری های این بخش گسترده آشنا شوید. هر ساله به دلیل نا آشنا بودن افراد بیماری های عمومی و معافیت های این بیماری ها، مشمولین زیاد فرصت یافت معافیت های پزشکی را از دست خواهند داد. بنابراین قبل از هر اقدامی کسب اطلاعات بهترین و عاقلانه ترین راهکار برای جوانان مشمولین میشد.

انواع بیماری های عمومی برای معافیت پزشکی

بیماری های عمومی برای معافیت پزشکی، تعداد زیادی از بیماری ها را شامل میشود که مشمولین ید مورد آن ها بیشتر بدانند. فهرستی که هر ساله سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اختیار متقاضیان قرار میدهد شامل بخش های زیادی از بیماری های مختلف است که جوانان بر اساس آن میتوانند از معافیت ها استفاده کنند. این فهرست بسیار گسترده است و هر ساله تعداد بیماری های آن نیز افزایش میابد. ید بدانید که قوانین معافیت های پزشکی اصلی ترین قوانینی است که هر ساله نظارت زیادی از سوی سد نیروهای مسلح بر آن میشود و تغییراتی نیز همراه است. تعریف کلی مورد بیماری های عمومی ید بگوییم که به مشکلات عمومی و قابل مانی که مشمولین به آن مبتلا شده و میتوانند پس از مدتی سلامتی خود را بدست آوردند بیماری عمومی گفته میشود.

هم چنین مشکلاتی مانند چاقی های مفرط یا کوه بودن قد نیز لیست بیماری های عمومی قرار گرفته اند که بسیار موثر بوده و صد زیادی از افراد از شرایط آن استفاده میکنند. این بیماری ها لیست زیر به طور کلی آورده شده است.

بیماری های عمومی معافیت های پزشکی خدمت وظیفه

  • بیماری های عمومی مدت مان بیش تر از یک ماه

  • جراحی های عمومی بهبودی کامل پس از چند ماه

  • مشکل کوه بودن قد

  • مشکل چاقی مفرط

  • مشکل لاغری مفرط

میبینید که مشکلات ظاهری مثل قد و وزن از جمله مواردی است که بخش مهم بیماری های عمومی را تشکیل میدهد. شاید برخی ور نداشته شند که سازمان نظام وظیفه به دلیل مشکلات چاقی یا لاغری به افراد مبتلا، معافیت پزشکی اعطا کند. اما این ها از جمله آخرین مصوتی است که سازمان نظام وظیفه تعیین کرده و مراجع ذیربط مجبور به اجرای این قوانین میشند. ادامه ی مقاله به شرح مفصلی از این قوانین خواهیم پرداخت.

از قوانین معافیت پزشکی بیماری های عمومی چه میدانید؟

قوانین معافیت پزشکی بیماری های عمومی چند سالی است که تغییرات زیادی نکرده است. اما نمیتوان به طور قطعی گفت که این قوانین بی تغییر خواهند ماند. بنابراین کسانی که قصد خواست و یافت معافیت های پزشکی بیماری های عمومی را دارند ید هر چه سریع تر مدارک خود را تهیه و مراحل یافت معافیت را طی کنند. از طرف دیگر به دلیل اهمیت تحصیل دانشگاه و تغییر قوانین معافیت به دلیل تحصیل کرده بودن مشمولین، متقاضیان بهتر است که قبل از ادامه دادن تحصیل خود دانشگاه ها، گرفتن معافیت پزشکی را اولویت قرار دهند. بیماری های عمومی نیز قوانین و شرایط خاص خود را داشته که میتوان به قوانین مهم زیر اشاره کرد.

  1. بند ۱ بخش بیماری های عمومی

بیماری های قابل علاج مدت مان طولانی بیش از ۱ ماه و بیشتر: معافیت ۶ ماهه یا یکساله ی موقت

بیماری ها و اعمال جراحی های که مشمولین پس از آن نیازمند مرخصی و گذراندن دوره ی نقاحت شند: معافیت موقت ۶ ماه یکسال

  1. بند ۲ بخش بیماری های عمومی

کوهی قد کمتر از ۱۴۵ سانت برای مشمولین دارای زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم: معاف دائمی

کوهی قد کمتر از ۱۴۰ سالنتی متر برای افراد مک لیسانس و مدارک لاتر: معاف دائمی

کوهی قد طول قد بین ۱۴۵ ۱۵۵ برای دارندگان مک زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم: معافیت خدمات رزمی

مشکل قد طول قد بین ۱۴۰ ۱۵۵ سانت برای افراد مدارک کارشناسی و لاتر از آن: معافیت خدمات رزمی

  1. بند ۳ بخش بیماری های عمومی

مشمولین چاق bmi بیشتر از ۳۵: معاف از رزم

  1. بند ۴ بخش بیماری های عمومی

مشمولین لاغر bmi کمتر از ۱۷: معاف از رزم

شرایط یافت معافیت پزشکی لاغری و چاقی چیست؟

شرایط یافت معافیت پزشکی لاغری و چاقی اگرچه زیاد سخت به نظر نمیرسد. اما مشمولین ید این ره بدانند که مشکلات چاقی و لاغری معافیت های دائمی بر نخواهند داشت. معافیت های اصلی این موارد بیماری های عمومی شامل معافیت های خدمات رزمی است. شاید گذشته افراد چاق میتوانستند از معافیت های دائمی استفاده کنند. اما به دلیل افزایش متقاضیان که برخی از آن ها قرص های چاقی نیز مصرف میکردند بتوانند معافیت یافت کنند این قانون شامل تغییراتی شده و امروزه تنها معاف از خدمات رزم را برمیگیرد.

شرایط اصلی معافیت های چاقی و لاغری

  • چاقی احتساب bmi بیش از ۳۵
  • لاغری احتساب bmi بیش از ۱۷

معافیت پزشکی کوهی قد ممکن است؟

شرایط معافیت پزشکی کوهی قد یکی از جالب ترین مواردی است که سازمان نظام وظیفه این سال ها قوانینی این ره وضع کرده است. اگرچه شرایط معافیت های پزشکی زیاد هم آسان نیست. اما هر ساله صد زیادی از مشمولین متقاضی میتوانند از این معافیت ها بهره مند شوند. البته به شرط آن که شرایط لازم برای این معافیت ها را داشته شند. برای افرادی که از کوهی قد رنج میبرند نیز شرایط و ضوابطی عمومی و اختصاصی نظر گرفته شده است که مشمولین ید این شرایط را نظر گرفته و پس از آن برای تحویل مدارک به دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه کنند.

ضوابط یافت معافیت کوهی قد

  • داشتن حداقل سن برای یافت معافیت( رسیدن به سن مشمولیت برای افراد لازم است)

  • کوهی قد حداقل کمتر ۱۴۵ سانتی متر( برای دارندگان مدارک دانشگاهی لاتر این عدد تغییر خواهد کرد)

  • کوهی قد کمتر از ۱۴۰ سانتی متر( برای دارندگان مک لیسانس و مدارک لاتر)

  • کوهی قد بین ۱۴۵ ۱۵۵ سانتی متر

  • شرایط کوهی قد بین ۱۴۰ ۱۵۵ سانتی متر( برای دارندگان مک تحصیلی دانشگاهی)

این شرایط کلی برای همه ی مشمولین نظر گرفته میشود. کسانی که مشکلات کوهی قد مواجه هستند میتوانند پس از خواست معافیت کمیسیون حضور داشته شند. زیرا این افراد نیازی به مراجعه به بیمارسن پیدا نخواهند کرد. بر اساس قوانین معافیت سازمان نظام وظیفه، مشکلات ظاهری مانند کوهی قد و نقص عضو ها نیازی به آزمایشات بیمارسنی ندارد.

مراحل یافت معافیت پزشکی بیماری های عمومی

یافت معافیت پزشکی بیماری های عمومی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+ ۱۰ شروع میشود. چند سال گذشته سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به دلیل سهولت انجام کارهای مشمولین متقاضی، مراحل اولیه و تحویل مدارک مشمولین را از طریق دفاتر انتظامی پلیس+ ۱۰ ممکن ساخته است. پس مشمولین قبل از هر گونه اقدام یکی از نزدیک ترین مراکز خدمات الکترونیک انتظامی به محل زندگی خود را شناسایی کرده و سپس اقدامات زیر را به ترتیب پشت سر بگذارد.

اقدامات اولیه برای یافت معافیت بیماری های عمومی خدمت سرزی

  1. گرفتن دفترچه ی راهنمای معافیت سرزی و مطالعه ی آن اولین اقدام مهم برای گرفتن معافیت پزشکی است.
  2. آماده سازی مدارک لازم مشمولین از جمله مدارک شناسایی فردی و تکمیل فرم های مورد نیاز.
  3. انجام معاینات اولیه توسط پزشک معتمد سد نیروهای مسلح برای بررسی بیماری و تکمیل فرم و همچنین انجام واکسیناسیون توسط مشمولین.
  4. تکمیل پرونده ی مدارک و تحویل تمام اسناد و مدارک به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی.
  5. خواست ثبت معافیت بیماری های عمومی توجه به ییدیه پزشک اولیه.
  6. منتظر ماندن برای یافت دعوت نامه و گرفتن معرفی نامه برای بیمارسن.
  7. انجام به موقع آزمایشات اصلی بیمارسن های تحت نظارت سد نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه.
  8. گرفتن دعوت نامه برای حضور کمیسیون پزشکی معافیت که ید ریخ و ساعت مشخص مشمولین آنجا حضور به عمل رسانند.
  9. حضور کمیسیون ویافت رای هیئت پزشکی رسیدگی به معافیت های پزشکی بیماری های عمومی.
  10. منتظر ماندن برای یافت کارت معافیت سرزی نظام وظیفه.

مدارک لازم معافیت پزشکی بیماری های عمومی کدام است؟

مدارک لازم معافیت پزشکی بیماری های عمومی و جمع آوری آن ها به متقاضیان معافیت های پزشکی کمک میکند سریع تر مراحل لازم را پشت سر بگذارند. دسترس بودن این مدارک از مدارک شناسایی اولیه گرفته مدارک و پرونده های پزشکی، همه و همه ضرورت بسیاری برای یافت معافیت دارد. واقع مشمولینی که مدارک ناقص برای معافیت های بیماری های عمومی اقدام میکنند به نتیجه ی مطلوب نخواهند رسید. پس برای پیشبرد مراحل معافیت پزشکی، مدارک خود را آماده کرده و حد امکان اطلاعات کافی بدست آورید. مدارک لازمی که هر مشمول متقاضی معافیت های پزشکی بیماری های عمومی ید خود همراه داشته شد و به سازمان مربوطه تحویل دهد موارد زیر است.

مدارک لازم برای معافیت بیماری های عمومی خدمت سرزی

  • عکس پرسنلی( ۲ قطعه عکس ۳*۴ رنگی پس زمینه ی سفید و صورت مشمول به شکل تمام رخ)
  • شناسنامه( اصل شناسنامه ی فرد به همراه تصویر تمام صفحات آن به ویژه صفحه ی توضیحات)
  • کارت شناسایی ملی( کارت ملی هوشمند و کپی از پشت و روی آن)
  • فیش نکی( فیش واریزی نک سپه مخصوص متقاضیان معافیت پزشکی بیماری های عمومی)
  • فرم معاینه ی پزشکی( تکمیل فرم شماره ۲ و یید پزشکی از طریق پزشکان نیروهای مسلح)
  • فرم وضعیت مشمولین( تکمیل فرم شماره ۱ شامل مشخصات فردی و وضعیت تحصیلی)
  • فرم واکسیناسیون( تکمیل فرم شماره ۵ توسط پزشک)
  • مک تحصیلی( آخرین مک تحصیلی یا مک فارغ التحصیلی فرد متقاضی)

همه ی این مدارک مهم تلقی میشوند اما متقاضیان ید بدانند که بخش مهم این مدارک شامل فرمی است که توسط پزشک نظام وظیفه تکمیل خواهد شد. زیرا این پزشک معاینات اولیه را بر روی مشمولین بیمار انجام داده و نظر نهایی خود را فرم خواهد نوشت. سازمان نظام وظیفه بر اساس یید و بررسی های پزشک اولیه خواست انجام فرآیند معافیت پزشکی مشمولین موافقت خواهند کرد. پس برای بهتر انجام شدن این فرآیند بهتر است مشمولین پرونده ی پزشکی خود را هنگام مراجعه به پزشک به همراه داشته شند.

سوالات متداول

بیماری های عمومی معافیت پزشکی چیست؟

بیماری های عمومی انواع مشکلات لاغری، چاقی مفرط و کوهی قد را شامل میشود. هم چنین به مشکلاتی نیز گفته میشود که جوانان آن گیر شده و این بیماری ها پشت سر گذاشتن دوره ی نقاهت قابل مان خواهند بود.

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های عمومی چه کسانی هستند؟

این افراد کسانی هستند که از بیماری های عمومی چاقی یا لاغری رنج میبرند. مشمولین برای یافت هریک از این معافیت ها ید شرایط بیماری را مطالعه کنند و سپس اقدامات لازم را انجام دهند.

معافیت پزشکی بیماری های عمومی چگونه است؟

معافیت پزشکی بیماری های بخش عمومی شامل همه ی معافیت ها میشد. این معافیت ها که بهترین نوع آن دائمی میشد. که برای افراد بیماری ها و مشکلات مزمن استفاده میشود. ولی معافیت های موقت و خدمات رزمی را نیز برمیگیرد که برای افرادی نظر گرفته میشود که بیماری آنان انجام دوره ی ضرورت تشدید نخواهد شد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت پزشکی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

شرایط یافت معافیت پزشکی بیماری های عمومی چیست؟

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۷:۰۱ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های عمومی چیست؟

5 / 5 ( 1 vote )

معافیت پزشکی بیماری های عمومی شامل چه کسانی میشود؟

انواع معافیت پزشکی بیماری های عمومی و سایر بیماری هایی که مشمولین آن گیر میشوند میتوانند راهی برای یافت معافیت های پزشکی شد. بیماری های عمومی طیف وسیعی از مشکلاتی است که صد زیادی از افراد جامعه و حتی کل دنیا به آن مبتلا میشوند. هم چنین به دلیل مشکلاتی که این بیماری برای مبتلایان به وجود میاورد. سازمان نظام وظیفه ی عمومی کشور تمهیداتی نظر گرفته است جوانان بر طبق آن بتوانند از مزایای معافیت استفاده کرده و انجام ندادن دوره ی خدمت ضرورت عث تشدید بیماری های خود نشوند. از این رو جوانان مشمول خدمت وظیفه سرزی ید قبل از هرگونه اقدام برای اعزام به خدمت ید از لحاظ سلامت جسمی و روحی مورد معاینه قرار گیرند. کسانی که این معاینات و آزمایشات از سلامت کامل برخوردار شوند میتوانند دوره ی خدمت خود را شروع کنند.

اما از طرف دیگر آن دسته از متقاضیانی که از انواع بیماری های عمومی و سایر بیماری های فهرست معافیت پزشکی رنج میبرند میتوانند از قوانین و مقررات سازمان نظام وظیفه بهره برده و برای یافت معافیت های پزشکی اقدامات لازم را مبذول نمایند. اما قبل از هر کاری جوانان ید شناخت کافی مورد بیماری خود و شرایط و ضوابط معافیت های پزشکی مرتبط آن بدست آوردند. زیرا شناخت این بیماری های عمومی بخش مهمی از پروسه ی یافت معافیت ها را تشکیل میدهد.

پس قبل از هر اقدامی بیماری های عمومی و انواع معافیت های بیماری های این بخش گسترده آشنا شوید. هر ساله به دلیل نا آشنا بودن افراد بیماری های عمومی و معافیت های این بیماری ها، مشمولین زیاد فرصت یافت معافیت های پزشکی را از دست خواهند داد. بنابراین قبل از هر اقدامی کسب اطلاعات بهترین و عاقلانه ترین راهکار برای جوانان مشمولین میشد.

انواع بیماری های عمومی برای معافیت پزشکی

بیماری های عمومی برای معافیت پزشکی، تعداد زیادی از بیماری ها را شامل میشود که مشمولین ید مورد آن ها بیشتر بدانند. فهرستی که هر ساله سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اختیار متقاضیان قرار میدهد شامل بخش های زیادی از بیماری های مختلف است که جوانان بر اساس آن میتوانند از معافیت ها استفاده کنند. این فهرست بسیار گسترده است و هر ساله تعداد بیماری های آن نیز افزایش میابد. ید بدانید که قوانین معافیت های پزشکی اصلی ترین قوانینی است که هر ساله نظارت زیادی از سوی سد نیروهای مسلح بر آن میشود و تغییراتی نیز همراه است. تعریف کلی مورد بیماری های عمومی ید بگوییم که به مشکلات عمومی و قابل مانی که مشمولین به آن مبتلا شده و میتوانند پس از مدتی سلامتی خود را بدست آوردند بیماری عمومی گفته میشود.

هم چنین مشکلاتی مانند چاقی های مفرط یا کوه بودن قد نیز لیست بیماری های عمومی قرار گرفته اند که بسیار موثر بوده و صد زیادی از افراد از شرایط آن استفاده میکنند. این بیماری ها لیست زیر به طور کلی آورده شده است.

بیماری های عمومی معافیت های پزشکی خدمت وظیفه

  • بیماری های عمومی مدت مان بیش تر از یک ماه

  • جراحی های عمومی بهبودی کامل پس از چند ماه

  • مشکل کوه بودن قد

  • مشکل چاقی مفرط

  • مشکل لاغری مفرط

میبینید که مشکلات ظاهری مثل قد و وزن از جمله مواردی است که بخش مهم بیماری های عمومی را تشکیل میدهد. شاید برخی ور نداشته شند که سازمان نظام وظیفه به دلیل مشکلات چاقی یا لاغری به افراد مبتلا، معافیت پزشکی اعطا کند. اما این ها از جمله آخرین مصوتی است که سازمان نظام وظیفه تعیین کرده و مراجع ذیربط مجبور به اجرای این قوانین میشند. ادامه ی مقاله به شرح مفصلی از این قوانین خواهیم پرداخت.

از قوانین معافیت پزشکی بیماری های عمومی چه میدانید؟

قوانین معافیت پزشکی بیماری های عمومی چند سالی است که تغییرات زیادی نکرده است. اما نمیتوان به طور قطعی گفت که این قوانین بی تغییر خواهند ماند. بنابراین کسانی که قصد خواست و یافت معافیت های پزشکی بیماری های عمومی را دارند ید هر چه سریع تر مدارک خود را تهیه و مراحل یافت معافیت را طی کنند. از طرف دیگر به دلیل اهمیت تحصیل دانشگاه و تغییر قوانین معافیت به دلیل تحصیل کرده بودن مشمولین، متقاضیان بهتر است که قبل از ادامه دادن تحصیل خود دانشگاه ها، گرفتن معافیت پزشکی را اولویت قرار دهند. بیماری های عمومی نیز قوانین و شرایط خاص خود را داشته که میتوان به قوانین مهم زیر اشاره کرد.

  1. بند ۱ بخش بیماری های عمومی

بیماری های قابل علاج مدت مان طولانی بیش از ۱ ماه و بیشتر: معافیت ۶ ماهه یا یکساله ی موقت

بیماری ها و اعمال جراحی های که مشمولین پس از آن نیازمند مرخصی و گذراندن دوره ی نقاحت شند: معافیت موقت ۶ ماه یکسال

  1. بند ۲ بخش بیماری های عمومی

کوهی قد کمتر از ۱۴۵ سانت برای مشمولین دارای زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم: معاف دائمی

کوهی قد کمتر از ۱۴۰ سالنتی متر برای افراد مک لیسانس و مدارک لاتر: معاف دائمی

کوهی قد طول قد بین ۱۴۵ ۱۵۵ برای دارندگان مک زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم: معافیت خدمات رزمی

مشکل قد طول قد بین ۱۴۰ ۱۵۵ سانت برای افراد مدارک کارشناسی و لاتر از آن: معافیت خدمات رزمی

  1. بند ۳ بخش بیماری های عمومی

مشمولین چاق bmi بیشتر از ۳۵: معاف از رزم

  1. بند ۴ بخش بیماری های عمومی

مشمولین لاغر bmi کمتر از ۱۷: معاف از رزم

شرایط یافت معافیت پزشکی لاغری و چاقی چیست؟

شرایط یافت معافیت پزشکی لاغری و چاقی اگرچه زیاد سخت به نظر نمیرسد. اما مشمولین ید این ره بدانند که مشکلات چاقی و لاغری معافیت های دائمی بر نخواهند داشت. معافیت های اصلی این موارد بیماری های عمومی شامل معافیت های خدمات رزمی است. شاید گذشته افراد چاق میتوانستند از معافیت های دائمی استفاده کنند. اما به دلیل افزایش متقاضیان که برخی از آن ها قرص های چاقی نیز مصرف میکردند بتوانند معافیت یافت کنند این قانون شامل تغییراتی شده و امروزه تنها معاف از خدمات رزم را برمیگیرد.

شرایط اصلی معافیت های چاقی و لاغری

  • چاقی احتساب bmi بیش از ۳۵
  • لاغری احتساب bmi بیش از ۱۷

معافیت پزشکی کوهی قد ممکن است؟

شرایط معافیت پزشکی کوهی قد یکی از جالب ترین مواردی است که سازمان نظام وظیفه این سال ها قوانینی این ره وضع کرده است. اگرچه شرایط معافیت های پزشکی زیاد هم آسان نیست. اما هر ساله صد زیادی از مشمولین متقاضی میتوانند از این معافیت ها بهره مند شوند. البته به شرط آن که شرایط لازم برای این معافیت ها را داشته شند. برای افرادی که از کوهی قد رنج میبرند نیز شرایط و ضوابطی عمومی و اختصاصی نظر گرفته شده است که مشمولین ید این شرایط را نظر گرفته و پس از آن برای تحویل مدارک به دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه کنند.

ضوابط یافت معافیت کوهی قد

  • داشتن حداقل سن برای یافت معافیت( رسیدن به سن مشمولیت برای افراد لازم است)

  • کوهی قد حداقل کمتر ۱۴۵ سانتی متر( برای دارندگان مدارک دانشگاهی لاتر این عدد تغییر خواهد کرد)

  • کوهی قد کمتر از ۱۴۰ سانتی متر( برای دارندگان مک لیسانس و مدارک لاتر)

  • کوهی قد بین ۱۴۵ ۱۵۵ سانتی متر

  • شرایط کوهی قد بین ۱۴۰ ۱۵۵ سانتی متر( برای دارندگان مک تحصیلی دانشگاهی)

این شرایط کلی برای همه ی مشمولین نظر گرفته میشود. کسانی که مشکلات کوهی قد مواجه هستند میتوانند پس از خواست معافیت کمیسیون حضور داشته شند. زیرا این افراد نیازی به مراجعه به بیمارسن پیدا نخواهند کرد. بر اساس قوانین معافیت سازمان نظام وظیفه، مشکلات ظاهری مانند کوهی قد و نقص عضو ها نیازی به آزمایشات بیمارسنی ندارد.

مراحل یافت معافیت پزشکی بیماری های عمومی

یافت معافیت پزشکی بیماری های عمومی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+ ۱۰ شروع میشود. چند سال گذشته سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به دلیل سهولت انجام کارهای مشمولین متقاضی، مراحل اولیه و تحویل مدارک مشمولین را از طریق دفاتر انتظامی پلیس+ ۱۰ ممکن ساخته است. پس مشمولین قبل از هر گونه اقدام یکی از نزدیک ترین مراکز خدمات الکترونیک انتظامی به محل زندگی خود را شناسایی کرده و سپس اقدامات زیر را به ترتیب پشت سر بگذارد.

اقدامات اولیه برای یافت معافیت بیماری های عمومی خدمت سرزی

  1. گرفتن دفترچه ی راهنمای معافیت سرزی و مطالعه ی آن اولین اقدام مهم برای گرفتن معافیت پزشکی است.
  2. آماده سازی مدارک لازم مشمولین از جمله مدارک شناسایی فردی و تکمیل فرم های مورد نیاز.
  3. انجام معاینات اولیه توسط پزشک معتمد سد نیروهای مسلح برای بررسی بیماری و تکمیل فرم و همچنین انجام واکسیناسیون توسط مشمولین.
  4. تکمیل پرونده ی مدارک و تحویل تمام اسناد و مدارک به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی.
  5. خواست ثبت معافیت بیماری های عمومی توجه به ییدیه پزشک اولیه.
  6. منتظر ماندن برای یافت دعوت نامه و گرفتن معرفی نامه برای بیمارسن.
  7. انجام به موقع آزمایشات اصلی بیمارسن های تحت نظارت سد نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه.
  8. گرفتن دعوت نامه برای حضور کمیسیون پزشکی معافیت که ید ریخ و ساعت مشخص مشمولین آنجا حضور به عمل رسانند.
  9. حضور کمیسیون ویافت رای هیئت پزشکی رسیدگی به معافیت های پزشکی بیماری های عمومی.
  10. منتظر ماندن برای یافت کارت معافیت سرزی نظام وظیفه.

مدارک لازم معافیت پزشکی بیماری های عمومی کدام است؟

مدارک لازم معافیت پزشکی بیماری های عمومی و جمع آوری آن ها به متقاضیان معافیت های پزشکی کمک میکند سریع تر مراحل لازم را پشت سر بگذارند. دسترس بودن این مدارک از مدارک شناسایی اولیه گرفته مدارک و پرونده های پزشکی، همه و همه ضرورت بسیاری برای یافت معافیت دارد. واقع مشمولینی که مدارک ناقص برای معافیت های بیماری های عمومی اقدام میکنند به نتیجه ی مطلوب نخواهند رسید. پس برای پیشبرد مراحل معافیت پزشکی، مدارک خود را آماده کرده و حد امکان اطلاعات کافی بدست آورید. مدارک لازمی که هر مشمول متقاضی معافیت های پزشکی بیماری های عمومی ید خود همراه داشته شد و به سازمان مربوطه تحویل دهد موارد زیر است.

مدارک لازم برای معافیت بیماری های عمومی خدمت سرزی

  • عکس پرسنلی( ۲ قطعه عکس ۳*۴ رنگی پس زمینه ی سفید و صورت مشمول به شکل تمام رخ)
  • شناسنامه( اصل شناسنامه ی فرد به همراه تصویر تمام صفحات آن به ویژه صفحه ی توضیحات)
  • کارت شناسایی ملی( کارت ملی هوشمند و کپی از پشت و روی آن)
  • فیش نکی( فیش واریزی نک سپه مخصوص متقاضیان معافیت پزشکی بیماری های عمومی)
  • فرم معاینه ی پزشکی( تکمیل فرم شماره ۲ و یید پزشکی از طریق پزشکان نیروهای مسلح)
  • فرم وضعیت مشمولین( تکمیل فرم شماره ۱ شامل مشخصات فردی و وضعیت تحصیلی)
  • فرم واکسیناسیون( تکمیل فرم شماره ۵ توسط پزشک)
  • مک تحصیلی( آخرین مک تحصیلی یا مک فارغ التحصیلی فرد متقاضی)

همه ی این مدارک مهم تلقی میشوند اما متقاضیان ید بدانند که بخش مهم این مدارک شامل فرمی است که توسط پزشک نظام وظیفه تکمیل خواهد شد. زیرا این پزشک معاینات اولیه را بر روی مشمولین بیمار انجام داده و نظر نهایی خود را فرم خواهد نوشت. سازمان نظام وظیفه بر اساس یید و بررسی های پزشک اولیه خواست انجام فرآیند معافیت پزشکی مشمولین موافقت خواهند کرد. پس برای بهتر انجام شدن این فرآیند بهتر است مشمولین پرونده ی پزشکی خود را هنگام مراجعه به پزشک به همراه داشته شند.

سوالات متداول

بیماری های عمومی معافیت پزشکی چیست؟

بیماری های عمومی انواع مشکلات لاغری، چاقی مفرط و کوهی قد را شامل میشود. هم چنین به مشکلاتی نیز گفته میشود که جوانان آن گیر شده و این بیماری ها پشت سر گذاشتن دوره ی نقاهت قابل مان خواهند بود.

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های عمومی چه کسانی هستند؟

این افراد کسانی هستند که از بیماری های عمومی چاقی یا لاغری رنج میبرند. مشمولین برای یافت هریک از این معافیت ها ید شرایط بیماری را مطالعه کنند و سپس اقدامات لازم را انجام دهند.

معافیت پزشکی بیماری های عمومی چگونه است؟

معافیت پزشکی بیماری های بخش عمومی شامل همه ی معافیت ها میشد. این معافیت ها که بهترین نوع آن دائمی میشد. که برای افراد بیماری ها و مشکلات مزمن استفاده میشود. ولی معافیت های موقت و خدمات رزمی را نیز برمیگیرد که برای افرادی نظر گرفته میشود که بیماری آنان انجام دوره ی ضرورت تشدید نخواهد شد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت پزشکی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

شرایط یافت معافیت پزشکی بیماری های عمومی چیست؟

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۳۶ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مشاوره اعزام به خدمت مشمولان سربازی

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

مشاوره اعزام به خدمت مشمولان سرزی و سوالات متدوال این ره چیست؟

“مشاوره اعزام به خدمت مشمولان خدمت سرزی ” آیا قوانین اعزام به خدمت سرزی آشنا هستید؟ به منظور آشنایی نحوه اعزام به خدمت مشمولان سرزی و قوانین مربوط به آن ادامه همراهی کنید.

نحوه احضار و مشاوره اعزام به خدمت مشمولان سرزی

هرفرد ذکور ایرانی از اولین ماهی که طی آن ماه به سن هجده سال تمام می رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است. خدمات مشاوره اعزام به خدمت این حیطه شامله:

  1. مشمولان زیر دیپلم حداکثر اول ماه تولد سالی که آن به سن ۱۸ سال تمام می رسند .
  2. مشمولان زیر دیپلم که بصورت حضوری مشغول به تحصیل بوده و سال اعزام آن‌ها سپری شده است، صورت ترک تحصیل حداکثر ۱سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  3. مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها صورت فراغت از تحصیل حداکثر ۱ سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  4. مشمولان دانشجو صورت ترک تحصیل، انصراف و یا اخراج از دانشگاه، حداکثر یک سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  5. مشمولانی که دانشگاه‌های خارج از کشور به تحصیل اشتغال دارند صورت فراغت از تحصیل، انصراف، اخراج و یا ترک تحصیل، حداکثر یکسال مهلت دارند وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  6. مشمولان دارای مک تحصیلی زیر دیپلم ، دیپلم و فوق دیپلم نوزدهم هرماه و دارندگان مک تحصیلی کارشناسی و لاتر ، اول ماههای زوج به خدمت اعزام می شوند .

مدارک مورد نیاز اعزام به خدمت سرزی

  1. تکمیل برگ وضعیت مشمولین.
  2. برگ معاینه اولیه و واکسیناسیون مشمولین.
  3. اصل و تصویر کارت ملی یا کارت موقت ملی مشمول.
  4. اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکس دار مشمول.
  5. اصل و تصویر گواهی آخرین مک تحصیلی که توسط مرجع صاکننده یا دفتر ثبت اسناد برابر اصل شده شد.
  6. یک قطعه عکس سیاه و سفید ۴*۳ تمام رخ مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).
  7. مشمولانی که دارای گواهی کسر خدمت جبهه، جانزی والدین و بسیج می شند، می یست گواهی مذکور را مدارک خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ارایه نمایند.

فرایند مراجعه و اقدام مشاوره اعزام به خدمت

  • یافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز خواست اعزام.
  • مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به همراه کلیه مدارک مورد نیاز.
  • ثبت خواست سامانه توسط کاربر پلیس+۱۰٫
  • برگه آماده به خدمت مشمولان خدمت وظیفه عمومی (برگه سفید هولوگرام دار) : پس از ثبت خواست اعزام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگه آماده به خدمت شماره سریال و هولگرام بلافاصله مشخص شدن ریخ اعزام به مشمول تحویل می گردد.
  • برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح: این برگ مشخص شدن نیروی به کار گیرنده، نام مرکز آموزش و آس محل اعزام حداکثر ده روز قبل از ریخ اعزام به خدمت مشمولان دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به مشمول تحویل می گردد.

مدت زمان معرفی به نظام وظیفه بعد از فارغ التحصیلی چق است؟

” سن و مدت زمان اعزام به خدمت سرزی ” : مشمولانی که به سن مشمولیت رسیده اند ید برای اعزام به سرزی اقدام کنند. غیبت نخورند. فرد مشمولی که حال س خواندن میشد گرفتن معافیت تحصیلی میتواند خدمت سرزی را به تعویق بیندازد.برای آنکه فرد غیبت نخورد ید پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی تمام طی مدت ۶ ماه برای اعزام به خدمت به پلیس +۱۰ مراجعه کند. همچنین افرادی که پس از رسیدن به سن مشمولیت ترک تحصیل یا از تحصیل انصراف داده اند، یک سال فرصت دارند خود را معرفی کنند غایب نشوند.

حداکثر مدت استفاده از معافیت های تحصیلی برای مقاطع مختلف به شرح ذیل میشد:

  • دانش آموزان پسر حداکثر سن ۲۰ سالگی فرصت دارند، از معافیت تحصیلی استفاده کنند.
  • برای افرادی که مقاطع کاردانی تحصیل می کنند دو و نیم سال حق استفاده از معافیت تحصیلی دارند.
  • برای اشخاصی که مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می دهند ۳ سال می توانند از معافیت تحصیلی بهره ببرند.
  • حداکثر استفاده از معافیت تحصیلی برای مقاطع کارشناسی پیوسته ۵ سال میشد و برای کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال است.

معافیت تحصیلی از انواع معافیت های نظام وظیفه میشد. که فرد مشمول صورت داشتن غیبت نمیتواند از آن استفاده کند. متقاضیانی که خارج از کشور مشغول تحصیل هستند، هنگامی که به سن مشمولیت می رسند ۶ ماه فرصت دارند که برای اخذ معافیت تحصیلی اقدام کنند. خدمت سرزی برای همه پسران ذکور امری مقدس است. به هرحال یا ید خود را برای سرزی آماده کنند و خدمت کنند و یا اینکه صورت داشتن شرایط هر یک از معافیت ها، از خدمت معاف شوند. ولی چون عده زیادی از مشمولان اطلاع کافی از سرزی و معافیتها ندارند، نمیتوانند مراحل آن را به خوبی طی کنند. به همین دلیل ما به شما مشاوره نظام وظیفه این مرکز را پیشنهاد می کنیم. بتوانید اطلاعات مناسب زمینه سن و مدت زمان اعزام به خدمت سرزی را یافت نمایید.

خواست تمدید و تعجیل موعد اعزام به خدمت مشمولان سرزی

مشمولان متقاضی تمدید و یا تعجیل موعد اعزام به خدمت، که دارای برگ اعزام به خدمت می شند و خواسر تمدید و یا تعجیل موعد اعزام به خدمت هستند. صورت دارا بودن شرایط ذیل همراه داشتن کارت ملی به هنگام تکمیل و ارائه فرم خواست تمدیدو تعجیل موعد اعزام به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه نمایند.

  1. به خواست تمدید مشمولان غایب رسیدگی نخواهد شد.
  2. میزان تمدید ریخ اعزام برای مشمولان دیپلم و زیردیپلم یک دوره یکماه و برای مشمولان فوق دیپلم و لاتر یک دوره دوماهه می شد.
  3. ارایه خواست تمدید و یا تعجیل صرفا برای یک ر قابل رسیدگی می شد.
  4. ارایه خواست تمدید و تعجیل به منزله موافقت تلقی نشده و مشمولان می توانند نتیجه خواست خود را پس از گذشت حداکثر یک هفته از همان دفتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ثبت کننده، یافت نمایند.
  5. موعد اعزام که کنون از تسهیلات تمدید و یا تعجیل استفاده ننموده اند. می توانند حداقل ۴۰ روز قبل از موعد اعزام نسبت به تکمیل فرم و ثبت خواست یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام و پس از یک هفته نسبت به یافت پاسخ از طریق همان دفتر اقدام نمایند.
  6. مشمولان متقاضی تعجیل موعد اعزام می توانند مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و تکمیل فرم نسبت به ارایه خواست تعجیل اقدام و پس از یک هفته نسبت به یافت پاسخ از طریق همان دفتر اقدام نمایند. لازم به ذکر است تعجیل موعد اعزام صورت وجود ظرفیت انجام پذیرفته و مشمولان دیپلم و زیر دیپلم نیز می یست سال اعزام قرار داشته شند.‌

مشاوره اعزام به خدمت مشمولین غایب

افراد زیر به عنوان مشمول غایب محسوب می‌شوند:

  1. مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام احضار می شوند و لیکن مهلت مقرر که از طرف سازمان وظیفه عمومی اعلام گردیده خود را معرفی ننمایند.
  2. دارندگان معافیت موقت چنانچه حداکثر پس از یک ماه از خاتمه مدت اعتر خود را معرفی نکنند.
  3. دارندگان برگه اعزام به خدمت چنانچه موعد اعزام تعیین شده خود را معرفی نکنند.
  4. مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی حضوری صورتیکه مهلت های قانونی که بر اساس ریخ تولد و زمان اخذ مک تحصیلی آنان تعیین گردیده است. مدارک خود را برای معرفی ارسال ننمایند.
  5. مشمولان فارغ التحصیل (فوق دیپلم و لاتر) چنانچه ۱سال پس از فراغت از تحصیل خود را معرفی نکنند.
  6. دانشجویان انصرافی ،اخراجی و ترک تحصیل نموده از دانشگاهها، چنانچه ۱ سال پس از ریخ انصراف، اخراج و ترک تحصیل خود را معرفی ننمایند.
  7. مشمولانی که مقاطع مختلف تحصیلی بیش از سقف مجاز ادامه تحصیل داده شند.
  8. مشمولانی که بصورت داوطلب آزاد (متفرقه) ادامه تحصیل داده و تحصیل آنان بعد از موعد قانونی اعزام ادامه داشته شد.

خدمات مشاوره اعزام به خدمت نظام وظیفه آویژه:

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سرزی استفاده نمایند.

  • مشاوره اعزام به خدمت و نحوه یافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای یافت امریه خدمت سرزی اقدام نمایند؛ ید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته شند بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای یافت امریه سرزی ید رشته تحصیلی ن سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب شد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می شد.

  • مشاوره اعزام به خدمت اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد این موقعیت ید برای اعزام به خدمت سرزی آماده شود. فرد مشمول ید اقدام به یافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین خواست خود را سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سرزی استفاده می نمایند.

  • مشاوره اعزام به خدمت قوانین نظام وظیفه :

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ ۵۰ سالگی است ولی ز هم برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً حال تغییر و تحول است، افراد ید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته شند. شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سرزی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • مشاوره اعزام به خدمت خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی شد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل ید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سرزی دارند خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … ید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشاوره اعزام به خدمت مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سرزی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می شد. گاهی اوقات وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • مشاوره اعزام به خدمت برای توجیه غیبت:

شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که عث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن بیمارسن بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای جه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم خواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکر برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اعزام به خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره اعزام به خدمت مشمولان سرزی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۳:۴۲ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مشاوره اعزام به خدمت مشمولان سربازی

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

مشاوره اعزام به خدمت مشمولان سرزی و سوالات متدوال این ره چیست؟

“مشاوره اعزام به خدمت مشمولان خدمت سرزی ” آیا قوانین اعزام به خدمت سرزی آشنا هستید؟ به منظور آشنایی نحوه اعزام به خدمت مشمولان سرزی و قوانین مربوط به آن ادامه همراهی کنید.

نحوه احضار و مشاوره اعزام به خدمت مشمولان سرزی

هرفرد ذکور ایرانی از اولین ماهی که طی آن ماه به سن هجده سال تمام می رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است. خدمات مشاوره اعزام به خدمت این حیطه شامله:

  1. مشمولان زیر دیپلم حداکثر اول ماه تولد سالی که آن به سن ۱۸ سال تمام می رسند .
  2. مشمولان زیر دیپلم که بصورت حضوری مشغول به تحصیل بوده و سال اعزام آن‌ها سپری شده است، صورت ترک تحصیل حداکثر ۱سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  3. مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها صورت فراغت از تحصیل حداکثر ۱ سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  4. مشمولان دانشجو صورت ترک تحصیل، انصراف و یا اخراج از دانشگاه، حداکثر یک سال مهلت دارند که وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  5. مشمولانی که دانشگاه‌های خارج از کشور به تحصیل اشتغال دارند صورت فراغت از تحصیل، انصراف، اخراج و یا ترک تحصیل، حداکثر یکسال مهلت دارند وضعیت مشمولیت خود را روشن نمایند.
  6. مشمولان دارای مک تحصیلی زیر دیپلم ، دیپلم و فوق دیپلم نوزدهم هرماه و دارندگان مک تحصیلی کارشناسی و لاتر ، اول ماههای زوج به خدمت اعزام می شوند .

مدارک مورد نیاز اعزام به خدمت سرزی

  1. تکمیل برگ وضعیت مشمولین.
  2. برگ معاینه اولیه و واکسیناسیون مشمولین.
  3. اصل و تصویر کارت ملی یا کارت موقت ملی مشمول.
  4. اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکس دار مشمول.
  5. اصل و تصویر گواهی آخرین مک تحصیلی که توسط مرجع صاکننده یا دفتر ثبت اسناد برابر اصل شده شد.
  6. یک قطعه عکس سیاه و سفید ۴*۳ تمام رخ مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).
  7. مشمولانی که دارای گواهی کسر خدمت جبهه، جانزی والدین و بسیج می شند، می یست گواهی مذکور را مدارک خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ارایه نمایند.

فرایند مراجعه و اقدام مشاوره اعزام به خدمت

  • یافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز خواست اعزام.
  • مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به همراه کلیه مدارک مورد نیاز.
  • ثبت خواست سامانه توسط کاربر پلیس+۱۰٫
  • برگه آماده به خدمت مشمولان خدمت وظیفه عمومی (برگه سفید هولوگرام دار) : پس از ثبت خواست اعزام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگه آماده به خدمت شماره سریال و هولگرام بلافاصله مشخص شدن ریخ اعزام به مشمول تحویل می گردد.
  • برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح: این برگ مشخص شدن نیروی به کار گیرنده، نام مرکز آموزش و آس محل اعزام حداکثر ده روز قبل از ریخ اعزام به خدمت مشمولان دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به مشمول تحویل می گردد.

مدت زمان معرفی به نظام وظیفه بعد از فارغ التحصیلی چق است؟

” سن و مدت زمان اعزام به خدمت سرزی ” : مشمولانی که به سن مشمولیت رسیده اند ید برای اعزام به سرزی اقدام کنند. غیبت نخورند. فرد مشمولی که حال س خواندن میشد گرفتن معافیت تحصیلی میتواند خدمت سرزی را به تعویق بیندازد.برای آنکه فرد غیبت نخورد ید پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی تمام طی مدت ۶ ماه برای اعزام به خدمت به پلیس +۱۰ مراجعه کند. همچنین افرادی که پس از رسیدن به سن مشمولیت ترک تحصیل یا از تحصیل انصراف داده اند، یک سال فرصت دارند خود را معرفی کنند غایب نشوند.

حداکثر مدت استفاده از معافیت های تحصیلی برای مقاطع مختلف به شرح ذیل میشد:

  • دانش آموزان پسر حداکثر سن ۲۰ سالگی فرصت دارند، از معافیت تحصیلی استفاده کنند.
  • برای افرادی که مقاطع کاردانی تحصیل می کنند دو و نیم سال حق استفاده از معافیت تحصیلی دارند.
  • برای اشخاصی که مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می دهند ۳ سال می توانند از معافیت تحصیلی بهره ببرند.
  • حداکثر استفاده از معافیت تحصیلی برای مقاطع کارشناسی پیوسته ۵ سال میشد و برای کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال است.

معافیت تحصیلی از انواع معافیت های نظام وظیفه میشد. که فرد مشمول صورت داشتن غیبت نمیتواند از آن استفاده کند. متقاضیانی که خارج از کشور مشغول تحصیل هستند، هنگامی که به سن مشمولیت می رسند ۶ ماه فرصت دارند که برای اخذ معافیت تحصیلی اقدام کنند. خدمت سرزی برای همه پسران ذکور امری مقدس است. به هرحال یا ید خود را برای سرزی آماده کنند و خدمت کنند و یا اینکه صورت داشتن شرایط هر یک از معافیت ها، از خدمت معاف شوند. ولی چون عده زیادی از مشمولان اطلاع کافی از سرزی و معافیتها ندارند، نمیتوانند مراحل آن را به خوبی طی کنند. به همین دلیل ما به شما مشاوره نظام وظیفه این مرکز را پیشنهاد می کنیم. بتوانید اطلاعات مناسب زمینه سن و مدت زمان اعزام به خدمت سرزی را یافت نمایید.

خواست تمدید و تعجیل موعد اعزام به خدمت مشمولان سرزی

مشمولان متقاضی تمدید و یا تعجیل موعد اعزام به خدمت، که دارای برگ اعزام به خدمت می شند و خواسر تمدید و یا تعجیل موعد اعزام به خدمت هستند. صورت دارا بودن شرایط ذیل همراه داشتن کارت ملی به هنگام تکمیل و ارائه فرم خواست تمدیدو تعجیل موعد اعزام به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه نمایند.

  1. به خواست تمدید مشمولان غایب رسیدگی نخواهد شد.
  2. میزان تمدید ریخ اعزام برای مشمولان دیپلم و زیردیپلم یک دوره یکماه و برای مشمولان فوق دیپلم و لاتر یک دوره دوماهه می شد.
  3. ارایه خواست تمدید و یا تعجیل صرفا برای یک ر قابل رسیدگی می شد.
  4. ارایه خواست تمدید و تعجیل به منزله موافقت تلقی نشده و مشمولان می توانند نتیجه خواست خود را پس از گذشت حداکثر یک هفته از همان دفتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ثبت کننده، یافت نمایند.
  5. موعد اعزام که کنون از تسهیلات تمدید و یا تعجیل استفاده ننموده اند. می توانند حداقل ۴۰ روز قبل از موعد اعزام نسبت به تکمیل فرم و ثبت خواست یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام و پس از یک هفته نسبت به یافت پاسخ از طریق همان دفتر اقدام نمایند.
  6. مشمولان متقاضی تعجیل موعد اعزام می توانند مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و تکمیل فرم نسبت به ارایه خواست تعجیل اقدام و پس از یک هفته نسبت به یافت پاسخ از طریق همان دفتر اقدام نمایند. لازم به ذکر است تعجیل موعد اعزام صورت وجود ظرفیت انجام پذیرفته و مشمولان دیپلم و زیر دیپلم نیز می یست سال اعزام قرار داشته شند.‌

مشاوره اعزام به خدمت مشمولین غایب

افراد زیر به عنوان مشمول غایب محسوب می‌شوند:

  1. مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام احضار می شوند و لیکن مهلت مقرر که از طرف سازمان وظیفه عمومی اعلام گردیده خود را معرفی ننمایند.
  2. دارندگان معافیت موقت چنانچه حداکثر پس از یک ماه از خاتمه مدت اعتر خود را معرفی نکنند.
  3. دارندگان برگه اعزام به خدمت چنانچه موعد اعزام تعیین شده خود را معرفی نکنند.
  4. مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی حضوری صورتیکه مهلت های قانونی که بر اساس ریخ تولد و زمان اخذ مک تحصیلی آنان تعیین گردیده است. مدارک خود را برای معرفی ارسال ننمایند.
  5. مشمولان فارغ التحصیل (فوق دیپلم و لاتر) چنانچه ۱سال پس از فراغت از تحصیل خود را معرفی نکنند.
  6. دانشجویان انصرافی ،اخراجی و ترک تحصیل نموده از دانشگاهها، چنانچه ۱ سال پس از ریخ انصراف، اخراج و ترک تحصیل خود را معرفی ننمایند.
  7. مشمولانی که مقاطع مختلف تحصیلی بیش از سقف مجاز ادامه تحصیل داده شند.
  8. مشمولانی که بصورت داوطلب آزاد (متفرقه) ادامه تحصیل داده و تحصیل آنان بعد از موعد قانونی اعزام ادامه داشته شد.

خدمات مشاوره اعزام به خدمت نظام وظیفه آویژه:

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سرزی استفاده نمایند.

  • مشاوره اعزام به خدمت و نحوه یافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای یافت امریه خدمت سرزی اقدام نمایند؛ ید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته شند بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای یافت امریه سرزی ید رشته تحصیلی ن سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب شد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می شد.

  • مشاوره اعزام به خدمت اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد این موقعیت ید برای اعزام به خدمت سرزی آماده شود. فرد مشمول ید اقدام به یافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین خواست خود را سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سرزی استفاده می نمایند.

  • مشاوره اعزام به خدمت قوانین نظام وظیفه :

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ ۵۰ سالگی است ولی ز هم برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً حال تغییر و تحول است، افراد ید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته شند. شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سرزی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • مشاوره اعزام به خدمت خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی شد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل ید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سرزی دارند خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … ید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشاوره اعزام به خدمت مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سرزی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می شد. گاهی اوقات وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • مشاوره اعزام به خدمت برای توجیه غیبت:

شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که عث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن بیمارسن بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای جه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم خواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکر برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اعزام به خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره اعزام به خدمت مشمولان سرزی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۳:۴۵ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مزایا و معایب معافیت پزشکی

5 / 5 ( 1 vote )

مورد مزایا و معایب معافیت پزشکی چه میدانید؟

آگاهی دقیق و کامل از مزایا و معایب معافیت پزشکی مهم است.

” مزایا و معایب معافیت پزشکی ” آیا به مزایا و معایب معافیت پزشکی آگاهی دارید؟ آیا خود فکر کرده اید که توجه به مزایا و معایب معافیت پزشکی معافیت سرزی به هر قیمتی اعتر و ارزش دارد؟ از جمله مسائل و مواردی که مشمولان خدمت وظیفه یافت معافیت سرزی آن روبه رو خواهند شد مزایا و معایبی می شد که مشمولین عزیز این مزایا و معایب معافیت سرزی مدت های طولانی و شاید بتوان گفت آخر عمر دست و پنجه نرم می کنند.

نظر به این که پرداختن به مزایا و معایب معافیت پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بنابرین این مطلب به تحلیل و بررسی مزایا و معایب معافیت پزشکی پرداخته شده است.

از آنجایی که معافیت پزشکی انواع مختلفی دارد بنابرین ادامه به طور کلی به بررسی مزایا و معایب معافیت پزشکی پرداخته می شود.

انواع معافیت های پزشکی

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه یکی از راه هایی است که سالانه تعداد زیادی از افراد مشمول خدمت وظیفه ی عمومی ، از آن طریق موفق به یافت معافیت سرزی میشوند . به طور کلی برای معاف شدن از خدمت سرزی راه های مختلفی وجود اد .

از جمله ی این را ها میتوان به مواردی همچون:

  1. اخذ معافیت کفالت
  2. معافیت تحصیلی
  3. و معافیت پزشکی نظام وظیفه را نام برد .

از آن جایی که افراد بسیاری به دنل یافت معافیت و یا کسری خدمت میشند ؛ این نیاز احساس میشود که شخصی مطلع و تجربه این حوزه برای راهنمایی و ارائه مشاوره ره ضوابط نظام وظیفه کنار مشمولان شد . که به اصطلاح ارائه مشاوره نظام وظیفه بتواند تمام راه و چاه های قانونی را به مشمولان نشان دهد . یافت معافیت نظام وظیفه نیز از جمله مواردی است که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد .

بر اساس آیین نامه ها و قوانین تصویب شده ی مربوط به سازمان نظام وظیفه ، تنها افرادی که به برخی از بیماری های خاص مبتلا هستند ، میتوانند از معافیت پزشکی نظام وظیفه استفاده کنند . بنابراین بیماری این افراد ید به یید پزشکان و متخصصان سازمان نظام وظیفه برسد . که یید شدن بیماری از سوی این سازمان مستلزم عبور از مراحل مختلفی میشد . اگر این مراحل و ضوابط برای شما سوال برانگیز هستند و چنانچه شما عزیزان ، متقاضی یافت معافیت پزشکی نظام وظیفه شید ، میتوانید از کمک و تخصص مشاوران ما برای گام برداشتن این مسیر استفاده کنید . این متن نیز نکات مهمی ره یافت معافیت پزشکی و مدارک مورد نیاز آن ، همچنین مراحل مختلف مربوط به آن مطرح میشود . که به همین خاطر به شما توصیه میکنیم ، پایان این مطلب را به دقت مطالعه نمایید .

مزایا و معایب معافیت پزشکی انواع مختلف معافیت پزشکی

از مزایا و معایب معافیت پزشکی شاید بتوان به این مسئله اشاره کرد که وجود این که این نوع معافیت افراد از انجام دو سال خدمت وظیفه معاف می شوند ولی این امکان وجود دارد که آخر عمر خود عواقب و نیج این نوع معافیت آنها را گرین گیر خود کرده و این عزیزان را مشکلاتی مواجه کند. به این شکل که این شرایط افراد امکان دارد بدلیل معافیت پزشکی، زمان استخدام به مشکل دچار شده و حتی آخر عمر خود نتوانند شغل مناسب و خوری را بدلیل وجود معافیت پزشکی پیدا کنند.

لازم به ذکر است که شاید بتوان گفت این مشکل معافیت پزشکی نسبت به سایر معافیت ها نظیر معافیت کفالت، معافیت ایثارگری و معافیت موارد خاص شدید تر است ولی این وجود بعضی از شرکت های دولتی یا خصوصی به دلیل های مختلف نظیر پرداخت بیمه و مشکلات پزشکی و … از استخدام کردن افراد دارای معافیت پزشکی اجتناب می ورزند که این امر یک مشکل مهم و عدیده برای افراد دارای معافیت پزشکی ایجاد می کند. البته معافیت پزشکی امکان دارد مزایایی نیز داشته شد که نسبت به افراد مختلف شرایط متفاوت ممکن است این مزایا به معایب آن بچربد.

افرادی که معافیت پزشکی گرفته اند ولی به دلیل معایب آن پشیمان شده اند ممکن است این امکان وجود داشته شد که بتوانند لغو معافیت پزشکی بگیرند.

معافیت پزشکی چیست و شامل چه بیماری هایی می شود ؟

همه شما عزیزان بدو ورود به خدمت سرزی به فکر راه فرار از سرزی هستید . اصولا به دنل راه هایی برای کسری خدمت یا معافیت خدمت سرزی می شید . راه های بسیاری برای یافت معافیت وجود دارد . یکی از راه های معافیت سرزی ، یافت معافیت پزشکی است . برای اینکه بتوانید از معافیت پزشکی استفاده نمایید ید ابتدا بدانید، معافیت پزشکی چیست و چه شرایطی دارد؟ و اینکه آیا شما شرایط استفاده از معافیت پزشکی را دارید یا خیر . انواع معافیت ها سرزی وجود دارد . که شما ید شرایط خود مطابقت دهید . بتوانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید .

ابتدا شما هم ید مراحل همه سرزان را طی کنید . یعنی اینکه ید دفترچه خود را پست کنید . اگر شما بیمار هستید و به نحوی پزشک و بیمارسن سروکار دارید و مطمئن هستید که می توانید از معافیت پزشکی استفاده نمایید، ید به پزشک مراجعه نمایید . برگه ای را که ید همه موارد بیماری خود را آن به دقت بنویسید ، پر کنید . البته پزشک هم ید وجود این بیماری را شما تشخیص دهد . ضمن پزشک ید حتی این بیماری را یید نماید .

شرایط مزایا و معایب معافیت پزشکی نظام وظیفه

شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه یکی از سوالات و ابهاماتی است که پیش روی داوطلن و مشمولان متقاضی یافت معافیت پزشکی قرار دارد . ابتدا ید به این نکته بپردازیم که نوع بیماری افراد میتواند نوع معافیت را مشخص کند . به طور مثال برخی مشمولان بر اثر بیماری که دارند میتوانند کارت معافیت از خدمت سرزی دائم یافت کنند . این حالی است که برای بسیاری دیگر از بیماری ها حکم معافیت موقت و یا معافیت از رزم صا میشود . پس بنابراین یکی از شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه ناتوانی مشمول برای انجام فعالیت های بدنی سخت و نفس گیر خدمت سرزی میشد . یک مورد دیگر از شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه نداشتن غیبت خدمت سرزی از زمان رسیدن به سن مشمولیت میشد . علاوه بر این موارد یکی دیگر از شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه یید بیماری توسط پزشک و بیمارسن معتمد سازمان نظام وظیفه میشد.

انواع معافیت پزشکی

  • معافیت پزشکی بیماریهای چشم و عوارض بینایی
  • معافیت پزشکی بیماریهای عمومی
  • معافیت پزشکی جراحی مغز و اعصاب
  • معافیت پزشکی بیماریهای ریه و قفسه صی
  • معافیت پزشکی بیماریهای فک و دهان و دندان
  • معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی
  • معافیت پزشکی بیماریهای قلب و عروق
  • معافیت پزشکیبیماریهای غدد مترشحه و داخلی
  • معافیت پزشکی پوست و فتهای زیر پوست
  • معافیت پزشکی داخلی مغز و اعصاب(نورولوژی)
  • معافیت پزشکی اعصاب و روان
  • معافیت پزشکیبیماریهای استخوان(اسکلت)
  • معافیت پزشکی شکم و دستگاه گوارش و جراحی عمومی
  • معافیت پزشکی خون وانکولوژی(بدخیمی ها)
  • معافیت پزشکی دستگاه ااری و تناسلی
  • معافیت پزشکیروماتولوژی وفت همبند
  • معافیت پزشکی بیماری های عفونی

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه و چگونگی اخذ هر یک از این معافیت ها یکی دیگر از دغدغه های مشمولانی است که میخواهند از قوانین مربوط به معافیت پزشکی نظام وظیفه استفاده کنند . پاسخ به این افراد ید گفت که به طور کلی سه نوع معافیت پزشکی وجود دارد که ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت . یکی از انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه همان معافیت دائم میشد . که این نوع معافیت فرد مشمول به دلیل عدم توانایی جسمی و یا روانی برای انجام فعالیت های مربوط به خدمت وظیفه ی عمومی کاملا از خدمت سرزی معاف میشود . از دیگر انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه معافیت از رزم میشد . این نوع خاص از معافیت برای افرادی میشد که بیماری عث شده که انجام برخی فعالیت ها برایشان ممنوع شود . و برای انجام فعالیت های سنگین بدنی منع پزشکی داشته شند .

نکته ای که ره ی معافیت از رزم اهمیت دارد ؛ این است که : مشمولانی که از رزم معاف میشوند تنها برای سه ماه مربوط به دوره آموزشی خدمت سرزی معاف میشوند و ید بقیه مدت مربوطه که ۲۱ ماه است را بگذرانند . البته این افراد میتوانند برای اخذ امریه نیز اقدام کنند . اما آخرین نوع معافیت پزشکی ، معافیت موقت میشد . این نوع از معافیت برای افرادی کاربرد دارد که به بیماری های قابل مان مبتلا هستند . به همین دلیل این افراد برای گذراندن طول دوره ی مانی ، میتوانند از معافیت پزشکی موقت استفاده کنند . بعد از گذراندن مراحل مان نیز ، انجام معاینات و تشخیص پزشک ره ی اعزام به خدمت مشمول تصمیم گرفته میشود . صورتی که انجام خدمت سرزی به سلامتی مشمول صدمه ای وارد نکند ، موظف به اتمام دوره ی خدمت وظیفه ی عمومی میشد .

مراحل اقدام معافیت پزشکی نظام وظیفه

مراحل اقدام معافیت پزشکی نظام وظیفه از مهم ترین محث مربوط به یافت معافیت پزشکی میشد . که توجه به جه بیماری میتواند متفاوت شد . اگر بخواهیم اولین مرحله را بیان کنیم ید به تکمیل دفترچه مربوط به اعزام مشمولان نظام وظیفه ، اشاره کنیم . که مشمولان این دفترچه علاوه بر اطلاعات شناسایی خود ، خواستشان برای اخذ معافیت و همچنین نوع معافیت را نیز اعلام میکنند . مرحله ی بعد فرد مشمول ید معاینات لازم را برای اخذ گواهی پزشک مبنی بر بیمار بودن ، انجام دهد . سپس مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ خواست اخذ معافیت پزشکی را سیستم سازمان نظام وظیفه ی عمومی ثبت میکند . از دیگر مراحل اقدام معافیت پزشکی نظام وظیفه ، اخذ برگه ی معرفی به بیمارسن میشد . که بیمارسن یافت این برگه ؛ معاینات تخصصی را برای یید بیماری مشمولان انجام میدهد .

انتها بیمارسن نیج حاصل از معاینات را به شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه ارسال میکند . این شورا بررسی های نهایی ، نوع معافیت مشمول را مشخص میکنند و بر اساس نوع بیماری و دیگر شرایط مربوط به مشمول همچون مک تحصیلی ، یکی از انواع معافیت های پزشکی شامل ؛ کارت معافیت دائم و یا گواهی معافیت از رزم یا معافیت موقت را برای مشمولان صا میکند . ذکر این نکته الزامی است که مشمولانی که معاف از رزم میشوند ید برای اعزام به خدمت سرزی اقدام کنند . از غیبت و جریمه شدن جلوگیری کنند . جا دارد به این نکته اشاره کنیم که افراد موظف هستند زمان معاینه اولیه ، بیماری های خاص خود را به اطلاع پزشک برسانند . غیر این صورت آسیب های احتمالی دوران سرزی بر عهده خود مشمولان میشد و نظام وظیفه قل این موضوع مسئولیتی ندارد .

مدارک لازم برای معافیت پزشکی نظام وظیفه

مدارک لازم برای معافیت پزشکی نظام وظیفه نیز یکی از سوالات متداولی است که برای مشمولان خدمت وظیفه ی عمومی پیش میاید . واقع این مدارک بر اساس قوانین مربوط به سازمان نظام وظیفه و از سوی این سازمان اعلام میگردد . افرادی که تمایل دارند برای اخذ معافیت پزشکی اقدام کنند ، مییست تمام این مدارک را تهیه کنند و به مراجع زیربط از جمله پلیس +۱۰ ارائه دهند . حال این مدارک لازم برای معافیت پزشکی نظام وظیفه کدامند ؟ بدیهی است که یکی از این مدارک مهم همان مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه میشد . علاوه بر این پر کردن برگه وضعیت مشمولان و تکمیل برگه ی مربوط به معاینات اولیه توسط پزشک از دیگر مدارک مورد میشد . همانطور که میدانید مشمولان برای اعزام و یا اخذ معافیت ید واکسیناسیون شوند . برگه واکسیناسیون نیز یکی دیگر از مدارک مورد نیاز میشد .

یکی از مواردی که بر نوع معافیت پزشکی مشمولان خدمت سرزی اثر گذار است ، مک تحصیلی میشد . بنابراین ارائه ی مک تحصیلی نیز یکی از مدارکی است که برای اخذ معافیت پزشکی مورد نیاز میشد . آخر یک قطعه عکس پرسنلی جدید و افتح حساب نک سپه و ج شماره حساب برگه مربوط به وضعیت مشمولان نیز ضروری میشد .

سوالات متداول

انواع معافیت های پزشکی کدامند ؟

مشمولان خدمت سرزی میتوانند بر اساس نوع و شدت بیماری یکی از انواع معافیت های دائم ، معافیت موقت و معافیت از رزم را یافت کنند .

مراحل اخذ معافیت پزشکی کدامند ؟

مرحله ی اول یافت گواهی از پزشک و مراجعه به پلیس +۱۰ برای ثبت خواست سازمان نظام وظیفه ضروری میشد . سپس بر اساس رای شورای مربوطه ، نوع معافیت مشخص میگردد .

مدارک مورد نیاز برای اخذ معافیت پزشکی کدامند ؟

آخرین مک تحصیلی ، شناسنامه و کارت ملی و کپی از آن ها ، برگه ی معاینه پزشک و یید بیماری ، معرفی نامه بیمارس از مدارک لازم برای یافت این نوع معافیت میشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مزایا و معایب معافیت پزشکی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۷:۳۰ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست؟

5 / 5 ( 2 votes )

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست و چگونه ید از آن استفاده کرد؟

آیا دانشجویان انصرافی از تحصیل می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند؟ سوالات مرتبط معافیت نظام وظیفه از مسائل مهم امروزه میشد که جوانان آن گیر هستند. معافیت تحصیلی نیز مهم ترین نوع معافیتی است که سال های گذشته طرفداران بسیاری داشته و هم چنان به جوانان اعطا میشود. جوانان زیادی این روزها به واسطه ی معافیت های تحصیلی میتوانند مقطع دکترا یا لاتر ادامه تحصیل دهند. حتی جوانان زیادی از طریق همین نوع معافیت توانسته اند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند.

آیا تمدید معافیت های دانشجویان انصرافی وجود دارد؟

دانشجویان انصرافی میتوانند مدت سنوات مجاز خود س خوانده و وارد دانشگاه شوند. این صورت معافیت آن ها تمدید خواهد شد.

دانشجویان انصرافی و سرزی آنان از مشکلاتی است که دغدغه ی امروزه برای این دانشجویان به حساب میاید. خدمت سرزی نظام وظیفه یک وظیفه ی عمومی برای همه ی جوانان ذکور کشور به حساب میاید. بنابراین میتواند یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر جوان ایرانی را تشکیل دهد. زیرا جوانان پس از پایان یافتن تحصیلات خود مدارس ید برای رفتن به خدمت و گذراندن دوره ی سرزی نظام وظیفه آماده شوند. پس طبیعی است که مسئله ی ادامه تحصیل جوانان از طریق دوره خدمت ضرورت تحت الشعاع قرار گرفته و جوانان را امر ادامه تحصیل دچار مشکل کند.

جوانان رسیدن به سن ۱۸ سالگی مشمول خدمت وظیفه شده و برای اعزام به خدمت برنامه ریزی خواهند کرد. اما مسئله ی معافیت ها برای آن دسته از افرادی که قصد ادامه تحصیل مقاطع دانشگاهی را دارند مطرح خواهد شد. معافیت های نظام وظیفه فرصتی برای جوانان ایجاد میکند بتوانند از رفتن به خدمت سرزی منصرف شده و به کار یا تحصیل مشغول شوند. این بین معافیت های تحصیلی یکی از پرکاربردترین معافیت های نظام وظیفه شناخته میشود. این معافیت راهی است که جوانان از طریق آن به ادامه تحصیل دانشگاه های سراسر ایران خواهند پرداخت.

قوانین معافیت های دانشجویان انصرافی

سازمان نظام وظیفه قوانین و مقرراتی را برای جوانان وضع کرده است بر اساس آن متقاضیان بتوانند پس از قبولی کنکور خواست مجوز ادامه تحصیل از سازمان مربوطه را یافت کرده و به تحصیل مشغول شوند. متقاضیان ید بدانند که یافت معافیت های تحصیلی برای جوانان تمام مقاطع تحصیلی امکان پذیر بوده و داوطلن میتوانند مقاطع دکترا و دکترای تخصصی از معافیت های تحصیلی بهره مند شوند.

اما هر مقطع تحصیلی به صورت جداگانه ای شرایط و قوانین خاص خود را دارد. به همین منظور مشمولین خدمت وظیفه که متقاضی یافت معافیت های تحصیلی مقاطع مختلف میشند. ید ره ی آن ها اطلاعات لازم را بدست آورده و سپس خواست معافیت خود را سامانه ی نظام وظیفه به ثبت برسانند. اما بحث دانشجویان انصرافی و سرزی آنان از محث مهمی است که جوانان اطلاعات زیادی مورد آن ندارند. ما این مقاله مورد معافیت تحصیلی این دانشجویان انصرافی اطلاعات کافی اختیار متقاضیان خواهیم گذاشت.

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چگونه است؟

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی مانند سایر دانشجویان شرایط خاص خود را دارا میشد. قبل از آنکه به طور خاص به مبحث معافیت های دانشجویان انصرافی بپردازیم. سعی داریم جوانان را انواع معافیت های تحصیلی و سنوات مجاز آن ها آشنا کنیم. معافیت ها مقاطع مختلف برای دانشجویان مزایا و تسهیلاتی را پی خواهد داشت. بر اساس آخرین گزارشات و قوانین تصویب شده سازمان نظام وظیفه و نیروهای مسلح کشور، جوانان میتوانند از سنوات مجاز تحصیلی هر مقطع بهره مند شوند.

امروزه جوانان ادامه تحصیل و یافت معافیت تحصیلی را به عنوان راه فراری از خدمت سرزی میدانند. بنابراین این داوطلن کنکور شرکت کرده و پس از قبولی معافیت تحصیلی یافت خواهند کرد. این معافیت های تحصیلی و سنوات مجاز بر اساس آخرین مصوت سازمان نظام وظیفه به صورت زیر میشد.

سنوات مجاز تحصیلی مشمولین محصل دانشگاه های سراسری و آزاد کشور

  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کاردانی یا فوق دیپلم: ۲ سال و نیم سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی یا لیسانس: ۵ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته: ۳ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته یا فوق لیسانس: ۳ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته: ۶ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع دکترای پزشکی: ۸ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع دکترای تخصصی: ۶ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میشد.

دانشجویان برای ادامه تحصیل هر دانشگاهی و هر مقطعی نیازمند استفاده از یکی از این معافیت های تحصیلی میشند. و اما معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی که امروزه بسیار بحث برانگیز است میتواند دغدغه ی بزرگی را برای جوانان ایجاد کند. جوانان برای فرار کردن از خدمت سرزی نظام وظیفه معافیت تحصیلی را انتخاب کرده و قبولی دانشگاه وارد میشوند. اما پس از گذشت دو یا چند ترم تصمیم به انصراف از تحصیل خواهند گرفت. شرایط پس از انصراف از تحصیل برای دانشجویان متفاوت خواهد شد. دانشجویان انصرافی تحت شرایطی از ادامه تحصیل ز خواهند ماند. ادامه شرایط و ضوبط را به طور کامل بررسی خوهیم کرد.

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی

پیشنهاد این روزها به جوانان همین ادامه تحصیل دانشگاه است. زیرا غیر این صورت جوانان پس از پایان دوران متوسطه، ید پس از یک سال سنوات مجاز برای اعزام به خدمت سرزی دفترچه نظام وظیفه را تهیه کرده و سریعا اقدام کنند. اما سوال اینجاست که آیا معافیت سرزی تحصیلی چه شرایطی به مشمولین اعطا میشود؟ آیا همه ی افراد قا خواهند بود که این معافیت را گرفته و به دانشگاه بروند؟

پاسخ این است که هر مزایا و تسهیلاتی که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به مشمولین خواهد داد شرایط و قوانین خاص خود را دارد. این شرایط سختگیری هایی به همراه دارد که جوانان ید به آن ها دقت کنند. پس یافت معافیت تحصیلی شرایط خاص خود را داشته که ما این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

اما سازمان نظام وظیفه برای کسانی که به دانشگاه ها رفته اند چه زمانی معافیت تحصیلی خواهد داد؟ سنوات مجاز برای س خواندن افراد هر مقطع چق است؟ آیا شرایط تحصیل مقاطع مختلف متفاوت خواهد بود؟ اگر مشمولی پس از شروع تحصیل قصد انصراف از آن را داشته شد ید چه مراحلی را طی کند؟ معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چق خواهد بود؟ این افراد اجازه ی انصراف را خواهند داشت یا خیر؟ این سوالات را ادامه مقاله خواهید خواند.

شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چگونه است؟

شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی کمی سایر دانشجویان متفاوت خواهد بود. از آنجایی که مشمولین پس از یافت معافیت تحصیلی ید برای ادامه تحصیل به دانشگاه بروند. پس س خواندن وظیفه ی آن ها طول معافیت تحصیلی است. که این سنوات مجاز را سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای س خواندن به مشمولین ارائه میدهد. شرایط معافیت تحصیلی به طور کلی شامل شروط زیر است.

شرایط یافت معافیت های تحصیلی دانشجویی

  • مشمول ید پس از اتمام دوره ی متوسطه خود برای ادامه تحصیل اقدام کند. این افراد کنکور شرکت میکنند. یا دانشگاه ها و رشته های بدون کنکور شروع به تحصیل خواهند کرد. افراد سن ۲۰ سالگی سنوات مجاز هستند.
  • مشمول ید قبل از اتمام سنوات دوره ی متوسطه ی خود به دانشگاه برود. اگر هنوز تکلیف دانشگاه و رشته مشخص نشد. مشمول ید برای اعزام اقدام کند. سپس بعد از قبولی، از خدمت ترخیص خواهند شد و به دانشگاه میروند.
  • مشمولین نید یک روز هم غیبت داشته شند. غیر این صورت نخواهند توانست از مزایای معافیت تحصیلی استفاده کنند. نداشتن غیبت غیرموجه اولین و مهم ترین شرایط یافت معافیت تحصیلی خدمت سرزی میشد.
  • شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی دانشجویان اخراجی و فارغ التحصیل به یک شکل خواهد بود. این افراد پس از انصراف از تحصیل یکسال زمان خواهند داشت خود را به سازمان نظام وظیفه ناجا معرفی کنند.

این شرایط لا میتواند به جوانان کمک کند از معافیت تحصیلی استفاده کنند. اما دانشجویان انصرافی ید نظر داشته شند که شروط معافیت پس از انصراف دیگر به آن ها فرصت نخواهد داد به خدمت سرزی نروند. پس این متقاضیان میتوانند مدارک خود را آماده کرده و برای رفتن به خدمت اقدامات لازم را مبذول فرمایند. متقاضیان عزیز میتوانند برای راهنمایی های بیشتر نیز مشاوره نظام وظیفه تماس شند.

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی امکان پذیر است یا خیر؟

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی شرایط خاصی امکان پذیر میشد. اما مشمولین ید قبل از تصمیم گرفتن برای انصراف از تحصیل، اطلاعات مورد نیاز برای معافیت های تحصیلی نظام وظیفه را بدست آورند. زیرا برخی شرایط تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی ممکن نخواهد بود.

میدانید که به دلیل گستردگی قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، مشمولین برای بدست آوردن اطلاعات و راهنمایی های لازم ید مطالعه و تحقیقات بسیار انجام دهند. هم چنین از طرفی نیز هر ساله سازمان نظام وظیفه عمومی کشور، تغییراتی قوانین معافیت های تحصیلی ایجاد میکند که برخی از افراد ممکن است به اشته بیفتند. پس شرایط تمدید معافیت را ادامه بخوانید و صورت داشتن سوال میتوانید مرکز مشاوره آویژه .

شرایط تمدید معافیت های تحصیلی دانشجویان انصرافی

  • متقاضیان انصراف از تحصیل که به طور مثال مقطع لیسانس انصراف داده اند، نید مک معادل کاردانی یافت کنند. این صورت تمدید معافیت برایشان امکان پذیر نخواهد بود.
  • مشمولین نید اجازه دهند که از ریخ انصرافشان بیشتر از یکسال بگذرد.
  • داوطلن انصرافی از دانشگاه ها نید مقطع تکراری س بخوانند. این افراد تنها میتوانند برای مقاطع جدید معافیت تحصیلی خود را تمدید کنند.
  • مشمولین ید زمان سنوات مجاز خود انصراف دهند. انصراف دادن سنوات ارفاقی امکان پذیر نخواهد بود.
  • مشمولین متقاضی انصراف از تحصیل تنها یکر میتوانند دانشجوی انصرافی بوده و پس از آن دوره رشته ای دیگر مشغول به تحصیل شوند.
  • آن دسته از مشمولینی که از ادامه تحصیل انصراف میدهند به هیچ عنوان نید به خدمت سرزی اعزام شده شند. این صورت هیچ گونه تمدیدی شامل آنان نخواهد شد.
  • این مشمولین ید به کمیسیون مراجعه کرده و آنان ید برای تمدید معافیت تحصیلی و ادامه تحصیل آنان رشته های دیگر رای موافق صا کنند. سپس سازمان نظام وظیفه معافیت تحصیلی این دانشجویان را تمدید خواهد کرد.
  • مشمولین برای تمدید معافیت خود ید هر چه سریع تر اقدام کنند. زیرا پس از گذشت یکسال از ریخ انصراف آنان دیگر قا نخواهند بود خواست خود را ثبت نمایند.
  • مشمولین متقاضی ید به طور حتم سنوات مجاز تحصیلی بوده بتوانند معافیت تحصیلی خود را تمدید کنند.

آن دسته از متقاضیانی که رشته های مختلف قصد انصراف از دانشگاه را داشته و میخواهند رشته های دیگر ادامه تحصیل دهند ید شرایط لا را نظر گرفته و سپس برای انصراف اقدام کنند. زیرا بدون داشتن شرایط لا این افراد قا نخواهند بود که از تمدید معافیت های تحصیلی بهره مند شوند.

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی خارج از کشور چگونه است؟

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی خارج از کشور مانند سایر دانشجویان بوده و متقاضیان ید بر اساس قانون رفر کرده بتوانند از سنوات مجاز تحصیلی و تحصیل مجدد دانشگاه های مختلف بهره مند شوند. آن دسته از دانشجویانی که دانشگاه های خارجی مشغول به تحصیل هستند پس از انصراف از تحصیل میتوانند دانشگاه دیگر و همان مقطع مشغول به تحصیل شوند. این افراد ید سنوات مجاز تحصیلی خود قرار داشته شند. غیر این صورت ادامه تحصیل آنان مجاز نخواهد بود و پس از زگشت به ایران مشکل مواجه خواهند شد. بر اساس قوانین معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی خارج از کشور، این افراد میتوانند همان مقطع تحصیل خود را ادامه داده و مک تحصیلی یافت کنند.

تحصیل مجدد دانشجویان انصرافی امکان پذیر است؟

تحصیل مجدد دانشجویان انصرافی یکی از مزایای مهمی است که سال های گذشته از سوی سازمان نظام وظیفه به مشمولین ارائه شده است. که بر اساس این قوانین مشمولین میتوانند رعایت قانون و مقررات معافیت های تحصیلی و ادامه تحصیل، پس از انصراف از دانشگاه، رشته ای دیگر مشغول به تحصیل شوند. مشمولینی که قصد تحصیل مجدد مقطعی که انصراف داده ند را داشته و میخواهند ادامه تحصیل دهند ید شرایط و ضوابط زیر را رعایت کرده و سپس برای یافت عافیت مجدد تحصیلی اقدام کنند.

شرایط و ضوابط تحصیل مجدد دانشجویان انصرافی

  • مشمولین تنها یک ر قا خواهند بود پس از انصراف همان مقطع مشغول به تحصیل شوند. به طور مثال کسانی که مقطع لیسانس تصمیم به انصراف از تحصیل میگیرند میتوانند تنها یک ر دیگر کنکور این مقطع شرکت کنند.
  • انصراف این افراد ید سنوات مجاز تحصیلی همان مقطع صورت گرفته شد.
  • مشمول ید قبل از اتمام یک سال از انصراف تحصیلی، ر دیگر دانشگاه دوم مشغول به تحصیل شده شد.
  • مشمولین اگر ذ مقطع فوق لیسانس انصراف دهند نمیتوانند برای تحصیل مجدد مقطع پایین تر اقدام کنند. امکان ادامه تحصیل همان مقطع برای دانشجویان امکان پذیر است.
  • مشمولینی که قصد انصراف از تحصیل را دارند نید مک معادل یافت کرده زیرا نمیتوانند همان مقطع تحصیل مجدد انجام دهند.

مشمولین میتوانند رعایت این ضوابط برای تحصیل مجدد اقدام کنند. متقاضیان به این نکته دقت داشته شند که قوانین و مقررات سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای ادامه تحصیل مجدد به صورتی است که لا ارائه شد. اما هر ساله این قوانین تغییراتی نیز همراه خواهد بود. شما عزیزان میتوانید قبل از انصراف از تحصیل، اطلاعات کامل را مطالعه کرده و سپس اقدام به انصراف از تحصیل نمایید.

آیین نامه زگشت دانشجویان انصرافی چیست؟

آیین نامه زگشت دانشجویان انصرافی یکی از طرح هایی است که سازمان نظام وظیفه همکاری وزارت علوم کشور آن را طراحی نمونده و فرصتی به دانشجویان داده میشود پس از انصراف از تحصیل بتوانند برای ادامه تحصیل خود همان رشته و دانشگاه اقدام مجدد انجام دهند. بر اساس این آیین نامه زگشت دانشجویان انصرافی شرایط خاص ممکن خواهد بود.

آن دسنه از دانشجویانی که از ادامه تحصیل خود دانشگاه های مختلف انصراف داده اند میتوانند پس از گذشت یک ماه به تحصیل خود ادامه داده و از انصراف پشیمان شوند. اما اگر این فرصت بیش از یک ماه شود متقاضیان ید برای ادامه تحصیل مجدد همان دانشگاه به مرکز کمیسیون های موارد خاص مراجعه کرده و خواست خود را مبنی بر زگشت به تحصیل ثبت کنند. البته این آیین نامه تنها برای دانشجویان انصرافی قابل اجراست. آن دسته از افرادی که از دانشگاه ها اخراج میشوند نمیتوانند برای ادامه تحصیل رشته ی خود زگردند. مشمولین و دانشجویان انصرافی ید نظر داشته شند که بر اساس قانون برای زگشت به تحصیل مجدد نید هیچ گونه سو سابقه و یا موارد اخلاقی دانشگاه داشته شند.

قوانین معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی چیست؟

قوانین معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی توسط سازمان نظام وظیفه عمومی کشور تهیه و تنظیم میگردد. به همین سبب این قوانین و مقررات بسیار دقیق بوده و دانشجویان انصرافی ید بر اساس همین مصوت رفر کرده مشکل مواجه نشوند. اولین مسئله ای که داوطلن برای یافت معافیت های تحصیلی ید به آن دقت داشته شند مبحث غیبت سرزی میشد. آن دسته از متقاضیانی که دارای غیبت غیر موجه میشند به هیچ عنوان نمیتوانند از معافیت سرزی استفاده کنند.

قوانین معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی

  • بر اساس ماده ی ۳۴ از مجموعه قوانین معافیت تحصیلی سازمان نظام وظیفه، آن دسته از دانشجویانی که از ادامه تحصیل دانشگاه ها انصراف داده یا ترک تحصیل میکنند ید بر اساس قانون خود را برای گذراندن دوره ی خدمت ضرورت به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معرفی کنند. مقامات مسئول بخش آموزش دانشگاهی نیز موظف هستند که این مسئله را از طریق سیستم به سازمان مربوطه اطلاع رسانی کنند.
  • تبصره ی ۱ این قانون معافیت به مشمولین کید میشود که پس از ریخ انصراف از تحصیل خود تنها یک سال فرصت دارند بتوانند خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کرده و برای رفتن به خدمت سرزی اعزام شوند. البته این قانون برای آن دسته از افرادی که از دانشگاه ها اخراج شده و یا ترک تحصیل کردند نیز قابل اجراست.
  • بر اساس تبصره ی ۳ قانون ۳۴ معافیت های تحصیلی، آن دسته از افراادی که خود را طی این یک سال معرفی نکرده اند برای ر اول توبیخ شده و پرونده ی خدمت آنان صبت خواهد شد. اما آن دسته از افرادی که اجرای این قانون تخلف کنند علاوه بر توبیخ آنان، یک ماه انفصال از خدمت بهشان تعلق خواهد گرفت. هم چنین افرادی که برای ر سوم و بیشتر نیز متخلف شند به دو ماه انفصال از خدمت و یا بیشتر محکوم خواهند شد.

چگونگی یافت معافیت های تحصیلی دانشجویان انصرافی

چگونگی یافت معافیت های تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست و چه زمانی این دانشجویان میتوانند برای انصراف اقدام کنند؟ ید بگوییم که مسئله ی معافیت تحصیلی متقاضیان انصرافی و چگونگی یافت معافیت های تحصیلی دانشجویان انصرافی کمی پیچیده است. زیرا این افراد پس از ورود به دانشگاه از سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معافیت تحصیلی خدمت وظیفه یافت کرده اند. سپس بین راه پشیمان شده و از تحصیل خود منصرف میشوند. قاعد شرایط برای این افراد سخت تر از سایرین خواهد بود.

این افراد اگر سنوات مجاز خود بسر ببرند. میتوانند همان یکسال فاصله اعزام به خدمت مجددا برای یافت معافیت تحصیلی اقدام کنند. اما ید نظر داشته شید که یافت معافیت اعمال شروطی اجرا خواهد شد. که مهم ترین آن این است که مشمول مقاطعی که قبلا تحصیل کرده است نمیتواند ادامه تحصیل دهد.

مشاوره معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی

مشاوره معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی و سایر مشاوره های مختلف نظام وظیفه اطلاعات مورد نیاز متقاضیان را اختیارشان خواهد گذاشت. توجه داشته شید که امروزه به دلیل شناخت ناکافی ره ی برخی رشته ها، جوانان پس از شروع تحصیل قصد تغییر رشته یا انصراف از دانشگاه را خواهند داشت. پس این مشاوره معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی فرصتی است که این جوانان این مسیر آگاهی های لازم را کسب کرده مشکل مواجه نشوند. شما میتوانید برای اطلاعات و یافت مشاوره مرکز مشاوره آویژه تماس شید.

سوالات متداول

دانشجوی انصرافی به چه کسی گفته میشود؟

دانشجویان انصرافی کسانی هستند که طول تحصیل دانشگاه س خود را رها میکنند. این افراد پس از رها کردن و انصراف از تحصیل ید برای رفتن به خدمت سرزی خود اقدام کنند.

سنوات مجاز برای دانشجویان انصرافی چق خواهد بود؟

مشمولین انصرافی از دانشگاه ها یک سال پس از انصرافشان سنوات مجاز بوده و پس از آن وارد غیبت خواهند شد.

سنوات مجاز تحصیلی برای مشمولین مقطع فوق دیپلم چق است؟

آن دسته از افرادی که مقطع فوق دیپلم حال تحصیل هستند میتوانند ۲ سال و ۶ ماه از سنوات مجاز استفاده کرده و پس از آن نیز موافقت سازمان نظام وظیفه از سنوات ارفاقی بهره مند شوند.

مشمولینی که مقطع فوق لیسانس انصراف داده میتوانند مقطع لیسانس مجدد مشغول به تحصیل شوند؟

انصراف از تحصیل و ادامه تحصیل برای آن دسته از افرادی است که میخواهند همان مقطع انصرافی ادامه تحصیل دهند. تحصیل کردن مقطع پایین تر برای دانشجویان انصرافی امکان پذیر نمیشد.

متقاضیانی که از تحصیل انصراف میدهند چه زمانی میتوانند برای تحصیل مجدد اقدام کنند؟

این افراد تنها قا خواهند بود که یک سال پس از انصراف دانشگاه و رشته ای دیگر مشغول به تحصیل شوند. غیر این صورت ادامه تحصیل آنان قانونی نخواهد بود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت تحصیلی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

شرایط یافت معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست؟

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۴۸:۰۰ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

شرایط معافیت سه برادری

5 / 5 ( 1 vote )

معافیت سه برای جزء خوش شانسی های فرزندان ته طغاری خانواده است .

این نوع معافیت براان بزرگ تری که به سرزی رفته اند جوراین برا کوچک را می کشند و نوبت به او که می رسد خبری از سرزی نیست و معافیت سه برای پشت خانه نشسته است .

سوال متداول این روز ها این است که علاوه بر معافیت های پزشکی کفالت یا فرزند ایثارگری ، از چه راه دیگری می توانیم به معافیت دست پیدا کنیم ؟ یکی از این راه ها معافیت سه برای است که ادامه به توضیح بیشتر راجع به آن می پردازیم .

معافیت سه برای شامل افرادی می شود که سه برا بزرگ ترشان پیش از او دو سال خدمت سرزی را گذارنده اند و دارای کارت پایان خدمت هستند ، این صورت برا چهارم از رفتن به خدمت سرزی معاف می شود . فرض کنید فرزندان اول ، دوم و سوم از یک خانواده به ترتیب خدمت سرزی را گذرانده شند و خانواده به دنل عازم کردن برا چهارم به سرزی شد که به طور اتفاقی متوجه شوند طبق قوانین جدید برا چهارم از خدمت سرزی معاف می شود . ست است وضع این قانون دلیلی محکم تر از خشنودی این خانواده ها داشته اما قطعا میزان رضایت خانواده ها ازاین قانون وصف نشدنی است .

معافیت سه برای چیست؟

معافیت سه برای واقع زمانی به تصویب رسید که آن سال ها مشمولان خدمت سرزی خیلی زیاد بودند و بیش از نیاز کشور تلقی می شدند نتیجه برای کنترل این هرج و مرج تصمیم به تصویب قانون معافیت سه برای گرفتند . حقیقت این قانون یک راه میان بر برای کنترل جمعیت زیاد سرزان بود و این ایده به خانواده هایی که حداقل سه فرزندشان را به سرزی فرسده بودند و دو سال دوری از آنها را تحمل کرده بودند یک فرصت مناسب بخشید . البته ید توجه کنید که این قانون زمانی حال اجرا است که همچنان مشمولان خیل عظیمی شند غیر این صورت و صورت نیاز دوره به سرزان بیشتر این قانون از بین خواهد رفت نیاز کشور به سرزان ارگان های مختلف از بین برود.

شرایط اخذ معافیت سه برای دارای جزئیات زیادی است که برای اطلاع کامل از آن و آگاهی از زه ترین اخر و تغییرات قوانین ید همیشه افراد متخصص و کاردانی ارتط شید . این مسیر می توانید متخصصان مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه تماس حاصل فرمائید از جزئیات به طور کامل آگاه شید و راه ست را انتخاب نمایید .

شرایط معافیت سه برای

شرایط معافیت سه برای هر سال دستخوش تغییراتی می شود اما کلیت آن بدون تغییر بوده است البته گفته می شود این قانون از سال ۹۱ برداشته شده است و کسی دیگر داشتن شرایط معافیت سه برای نمی تواند معاف شود . اما نکته این جا است که بسیاری از افراد داشتن شرایط معافیت ایثارگری نیز منتظر نتیجه قطعی معافیت سه برای هستند صورت امکان ابتدا از آن استفاده کنند .

یکی از نکات مهم برای شرایط اخذ معافیت سرزی این است که سه برا بزرگ تر حتما دارای کارت پایان خدمت شند . غیر این صورت شامل یکسری شرایط خاص می شوند که به شرح زیر می شد :

صورتی که دیگر فرزند نیروهای مسلح مشغول به کار شد و به عنوان کارکن آن جا شناخته شود و حداقل دو سال از مدت اشتغالش گذشته شد می توانند از آن به عنوان کارت پایان خدمت استفاده کنند و برای معافیت سه برای اقدام کنند و نیازی به کارت پایان خدمت نیست . نکته بعدی زمانی است که یکی از برا ها عضو پیمانی نیرو های مسلح شد و حداقل نیمی از قرارداد پیمانی اش را گذرانده شد . این صورت تکمیل مدارک و ثابت کردن این شرایط میتوان برای معافیت اقدام نمود .

از دیگر شرایط معافیت سه برای این است که اگر یکی از برا ها جزء زنشستگان ارگان های نظامی و یا نیرو های مسلح شد نتیجه برا چهارم می تواند برای یافت معافیت سه برای اقدام نماید . همچنین از دیگر قوانین اخذ معافیت سه برای حالی است که یکی از براان سرزی خود را تحت عنوان هیئت علمی دانشگاه به پایان رسانده شد این صورت هیچگونه مانعی برای اقدام به اخذ معافیت سه برای برای برا چهارم وجود ندارد .

قانون معافیت سه برای

قانون معافیت سه برای همچون قرعه شانسی است که طی این سال ها به برخی افراد داده شده است اما اینکه این قانون چه سالی همچنان پا برجاست را هیچکس نمی داند و فقط ید امیدوار بود که این قانون فعلا برداشته نشود . لازم است بدانید ظاهرا قانون معافیت سه برای بعد از گذشت چند سال از بین رفته است زیرا تعداد لای مشمولان دیگر به شکل قبل نیست و به حالت عادی زگشته است نتیجه سال های اخیر صحبتی رابطه معافیت سه برای نشده است و ظاهرا طی این سال ها کسی موفق به اخذ معافیت از طریق قانون سه برای نشده است .

فراموش نکنید که قانون معافیت سه برای بند های زیادی دارد که آگاهی از همه ی آن ها تمام جزئیات قطعا برای افراد معمولی دشوار است نتیجه مشورت گرفتن از مراکز مشاوره می توان از راه های ست استفاده کرد و به راحتی به نتیجه مورد نظر دست یافت . مرکز مشاوره آویژه برای خدمات رسانی به شما عزیزان طی این مسیر همواره آماده است .

شرایط قانون معافیت سه برای

شرایط قانون معافیت سه برای که گوشه چشمی به خانواده های پر جمعیت داشته است یکی از راحت ترین راه های معافیت سرزی است که برای یافت آن نیاز به تلاش خاصی نیست . البته بهتر است یادآوری کنیم سال هایی که این قانون حال اجرا بود نیز افرادی که معاف شدند برای یافت کارت پایان خدمت خود به زحمت زیادی افدند زیرا به دلیل تعداد لای مشمولان ، صدور کارت های پایان خدمت مادام به تعویق انداخته می شد و سازمان نظام وظیفه برای صدور این حجم از کارت های پایان خدمت به مشکل برخورده بود اما نهایت پس از صدور کارت ها ، فروردین ماه سال ۹۱ شرایط قانون معافیت سه برای لغو شد .

اینکه میزان ماندگاری لغو این قانون ممکن است چه زمانی ادامه پیدا کند را کسی نمی داند لذا ید همیشه به آینده امید شیم و نسبت به اخر جدید دانسته هایمان را بروز کنیم صورت وضع قانون جدید فورا اقدام کنیم .

اخذ معافیت سه برای

اخذ معافیت سه برای که حال حاضر لغو شده محسوب می شود راه حل مناسبی برای افرادی بود که هیچ یک از دیگر شرایط های معافیت سرزی را نداشتند و این استثنا به معافیت دست پیدا می کردند ، این حالی است که این روز ها افراد زیادی انتظار اجرای دوره این نوع از معافیت به سر می برند و همچنان امیدوار هستند . اخذ معافیت سه برای موجب شد بسیاری از افراد طی آن سال ها به معافیت دست پیدا کنند لذا تعداد معافیت آن سال ها لا رفت و حدود ۲۰۰هزار نفر شامل این نوع از معافیت شدند . بهتر است یادآور شویم که ایران همواره جز کشور هایی است که تعداد بسیار لایی از جمعیتش را جوانان تشکیل می دهند نتیجه ممکن است این آمار لا سال های آینده دوره موجب وضع قوانینی از این دست شود .

به هر حال این روز ها دغدغه بسیاری از پسران جوان دو سال خدمت سرزی است و فکر می کنند زمان زیادی از مسیر پیشرفتشان را به واسطه این دو سال از دست می دهند نتیجه تمام تلاششان را به پیدا کردن راهی برای معافیت خدمت سرزی می کنند . این راه برای بعضی هموار می شد و به نتیجه می رسد و گاهی به بن بستی می رسد که انتهایش تنها خدمت سرزی است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

شرایط معافیت سه برای

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۲:۲۷ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

صدور و تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان/شرایط و مدارک لازم

5 / 5 ( 1 vote )

تمدید معافیت تحصیلی چیست؟ چند سال برای فارغ التحصیلی مقطع کاردانی ٬ کارشناسی ٬ ارشد و دکتری فرصت دارید؟ اگر این زمان تحصیل شما به اتمام نرسد چه می شود؟ دانشجویان جدیدالورود قبل از ثبت نام دانشگاه برای معافیت تحصیلی چه ید بکنند؟ ادامه بخوانید .

معافیت تحصیلی چیست؟

تمدید معافیت تحصیلی یکی از موضوعات خیلی مهم برای دانش آموزان و دانشجویان مرد می شد. اگر بخواهیم تعریفی از معافیت های تحصیلی بیاوریم ید به این اشاره کنیم که تمامی افراد هنگامی که سن آن ها به سن قانونی ۱۸ سال تمام می رسد ، از نخستین ماه تولد آن ها مشمول قانون وظیفه عمومی می شوند . اگر دانش آموز رشته های مختلف پیش دانشگاهی حال تحصیل شد سن ۲۴ سال و اگر دانش آموز رشته های کاردانی و فنی حرفه ای شد حداکثر سن ۲۲ سالگی می تواند به تحصیل ادامه داده و به تحصیل مشغول شد. گفتنی است بعد از گذشت از این سن وارد دوره مشمولیت سرزی شده و برای فرد غیبت سرزی رد می شود.

آخرین اخر معافیت های تحصیلی ، که توسط مراجع رسمی و سازمان نظام وظیفه عمومی منتشر شده است ، حاوی اطلاعات مهمی است که دانستن آن برای همه ی مشمولان الزامی است . چرا که یکی از مهم ترین راه های به تعویق انداختن زمان اعزام به خدمت سرزی ، استفاده از معافیت های تحصیلی است .

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا مورد روند یافت معافیت دانشجویان مشمول و مدت این معافیت‌ برای مقاطع تحصیلی مختلف توضیحاتی را ارائه داد.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از جزئیات این اخر ، انتهای مطلب همراه ما شید !

چه کسانی شامل معافیت تحصیلی می شوند؟

کلیه افراد زیر زمانی که حال تحصیل شند و به تحصیلات خود می پردازند مشمول تمدید معافیت خود برای ادامه تحصیل شده و از اعزام به خدمت سرزی معاف می شوند :

  1. دانش آموز های مدارس کشور و مرکز های آموزش عالی کشور که فعالیت آن های زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است
  2. دانشجو های مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری و مقاطع لاتر دانشگاه های ملی (دولتی) و غیر دولتی که شامل دانشگاه های پیام نور ، دانشگاه های آزاد ، دانشگاه های پردیس ، دانشگاه های غیر انتفاعی و . . . که فعالیت کلیه این دانشگاه ها زیر نظر وزارت علوم است.
  3. طلاب و طلبه هایی که حوزه های علمیه مشغول تحصیلات خود هستند.

صدور تمدید معافیت تحصیلی تمامی افرادی که لا به آن ها اشاره شد که تمدید معافیت تحصیلی ، تمدید معافیت تحصیلی کارشناسی ارشد ، تمدید معافیت های تحصیلی برای دانش آموزان و تمدید معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علوم دین وابسته به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از آموزشگاه یا دانشگاه محل تحصیل بوده و یستی اشاره کنیم که مدت زمان این گواهی معافیت های تحصیلی یک سال پس از ریخ پایان تحصیلات هر مقطع می شد .

فرایند اقدام برای تمدید معافیت تحصیلی

سرهنگ نجف حمیدزاده که یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، مورد معافیت افرادی که قصد ورود به دانشگاه دارند اظهار کرد: پس از اینکه نیج اعلام شد، دانشجویانی که پذیرفته شدند ید مراجعه به دانشگاهی که از آن پذیرش گرفتند، فرم خواست معافیت را یافت کنند و به نزدیکترین دفتر پلیس +۱۰ یا دفاتر خدمات الکترونیک ناجا مراجعه کنند. این دفاتر دوسن کاملا توجیه هستند و خواست معافیت مشمولان را سامانه ثبت می‌کنند و مجوز اولیه به صورت اتوماتیک صا می‌شود و سپس می‌توانند برای تکمیل ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه کنند.

وی افزود: برای افرادی که شرایط لازم را داشته شند مدت کمتر از یک ماه معافیت صا می‌شود و این معافیت موعد انقضا اعتر دارد.

معافیت تحصیلی دانشجویان

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا اشاره به مدت زمان معافیت برای هر یک از مقاطع تحصیلی گفت: دانشجویان توجه داشته شند که فرصت اولیه معافیت مقاطع مختلف مشخص است و دانشجویان ید این مدت تحصیل خود را به پایان برسانند.

بر اساس آخرین اخر ، میزان و مدت معافیت هر مقطع تحصیلی ، به این شرح است :

  • برای دانش آموزان مقاطع متوسطه: سن ۲۰ سالگی تمام این افراد سنوات مجاز تحصیلی قرار دارند.
  • برای دانشجویان مقطع کاردانی تمام رشته های تحصیلی: مدت سنوات مجاز این افراد دو سال و نیم می شد.
  • برای دانشجویان کارشناسی ناپیوسته: مدت سه سال سنوات مجاز دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته می شد.
  • برای دانشجویان کارشناسی پیوسته یا مقطع لیسانس: مدت معافیت برای این افراد پنج سال تمام اعلام شده است.
  • دانشجویان محصل دز مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته : این افراد به مدت شش سال اجازه ی تحصیل این مقطع را خواهند داشت.
  • دانشجویان فوق لیسانس یا همان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته : این دانشجویان به مدت سه سال معافیت به سر خواهند برد.
  • دانشجویان دکتری پزشکی پیوسته : هشت سال تمام مدت معافیت های سرزی تحصیلی یا همان مدت سنوات مجاز برای این دانشجویان می شد.
  • دانشجویان مقطع دکترای تخصصی : مدت شش سال سنوات مجاز به دانشجویان مقظع دکتری تخصصی تعلق می گیرد.آخرین اخر معافیت تحصیلی

ید توجه کنید که ابتدای هر مقطع ، نیاز به ارائه خواست برای معافیت وجود دارد . بدین ترتیب ید مراحل یافت این معافیت را طی کنید. دانشجویان و متقاضیان گرامی ید نظر داشته شند که استفاده از این معافیت مستلزم گذراندن مراحل آن می شد. پس قبل از هر چیز ید ره ی مراحل اقدام آن اطلاعات کسب کنید. زیرا به دلیل وجود سنوات مجاز برای مشمولین، اگر مراحل یافت معافیت های خدمت سرزی تحصیلی به ستی و موقع مناسب خود انجام نشود. دانشجویان وارد غیبت غیر مجاز شده و به هیچ وجه نمی توانند از مزایایی این معافیت ها استفاده کنند. پس قبل از هز اقدامی برای سرزی خدمت وظیفه ی جوانان، اولین قدم بدست آوردن اطلاعات است. سپس مراحل اقدام را گذرانده و معافیت های سرزی تحصیلی را یافت کنید.

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان به راحتی امکان پذیر نخواهد بود. زیرا ید بر طبق قانون افراد رفر شود. اما سازمان نظام وظیفه ناجا همانطور که لا نیز گفته شد برای هر مسئله ای، قوانین خاصی نظر گرفته است. به موجب این قوانین، تمدید معافیت برای تحصیل دانشجویان شرایط خاص امکان پذیر خواهد شد. مشمولین عزیز ید دقت داشته شند که سنوات معافیت تحصیلی آن ها مقطع ها، متفاوت خواهد بود.

مثلا کسانی که مقطع کاردانی س می خوانند افرادی که مقطع ارشد ادامه تحصیل می دهند یک مدت مشخصی می توانند از سنوات تحصیلی استفاده کرده و س خود را بخوانند. این تمدید معافیت به شکل زیر برای مقاطع مختلف نظر گرفته شده است. آن ها را دقت خوانده و به خاطر بسپارید.

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان و سنوات مشخص شده معافیت تحصیلی مقاطع مختلف

  1. برای مقطع دیپلم و استفاده از معافیت تحصیلی سن ۲۰ سالگی به مشمول ارفاق خواهد شد.
  2. برای مقاطع کاردانی مدت سنوات تحصیلی و تمدید معافیت آن ها دوسال و نیم امکان پذیر است.
  3. مشمولین محصل مقاطع کارشناسی ناپیوسته مدت ۳ سال زمان دارند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.
  4. استفاده از معافیت های تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز به مدت ۳ سال می شد.
  5. سنوات تحصیلی و تمدید مهلت معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی یا لیسانس ۵ سال است.
  6. مشمولین دانشجو مقطع کارشناسی ارشد پیوسته می توانند از ۶ سال سنوات معافیت تحصیلی بهره مند شوند.
  7. مهلت استفاده از سنوات تحصیلی برای مشمولین حال تحصیل مقطع دکترای پزشکی پیوسته ۸ سال می شد.
  8. سنوات معافیت تحصیلی برای دانشجویان دکتری تخصصی به مدت ۶ سال است.

خواست معافیت تحصیلی دانشجویان

خواست معافیت تحصیلی دانشجویان از چه طریق امکان پذیر است؟ شاید این سوال شما نیز شد. پس برای رسیدن به پاسخ این سوال ادامه ی مقاله را نیز انتها بخوانید. برای خواست معافیت تحصیلی شرایط و قوانین خاصی وجود دارد. زیرا دانشگاه ها قبل از ثبت نام دانشجویان پسر خود، ید از وضعیت خدمت وظیفه ی سرزی آن ها مطلع شوند. به همین منظور مشمولین ید برای خواست معافیت تحصیلی مراحل زیر را طی کرده بدون دسر بتوانند دانشگاه ها ثبت نام کرده و به تحصبل خود ادامه دهند.

مراحل ثبت خواست معافیت تحصیلی دانشجویان

  1. دانشجویان ید به همراه گواهی پایان دوره ی مقطع قبلی خود به دانشگاه رفته و برگه معافیت تحصیلی خود را از دانشگاه یافت کنند.
  2. مشمول ید این مرحله به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و برگه معافیت خود را به همراه مدارک شناسایی تحویل دهد.
  3. ثبت خواست معافیت تحصیلی مشمول توسط دفاتر پلیس + ۱۰ صورت خواهد گرفت.
  4. بررسی شرایط مشمول توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا.
  5. صدور مجوز ثبت نام دانشحو دانشگاه مورد نظر توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی.

مراحل یافت معافیت های خدمت برای تحصیل دانشگاه های مختلف

  • اولین قدم بدست آوردن اطلاعات می شد. که به مشمولین کمک می کند سریع تر معافیت خود را یافت کند.
  • دومین گام برای یافت این نوع معافیت قبولی دانشگاه است. واقع جوانانی که دانشگاه های مختلف سراسری، آزاد، علمی کاربردی و غیره قبول شده اند. می توانند برای گرفتن معافیت برای ادامه تحصیل اقدام کنند.
  • گام سوم مرحله ای است که جوانان ید دانشگاه برای قبت نام حضور پیدا کنند. جوانانی که دانشگاه قبول می شوند. ید روز ثبت نام مدارک لازم به دانشگاه بروند و مراحل ثبت نام را دقت انجام دهند.
  • مرحله ی چهار که یکی از مراحل مهم است این می شد که مشمول ید نامه ی معافیت از خدمت سرزی را از آموزش دانشگاه گرفته و برای مراحل دیگر از آن استفاده کند.
  • این مرحله مشمول ید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کرده و نامه ی یافتی از دانشگاه را مدارک دیگر به این مرکز ارائه دهد.
  • سپس دفتر پلیس + ۱۰ یا همان خدمات الکترونیک انتظامی مدارک مشمول را تحویل گرفته و خواست جوانان برای معافیت را سامانه ی نظام وظیفه ثبت می کنند.
  • پس از ثبت خواست سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا کشور مدارک مشمول را بررسی کرده و صورت نبود مشکل، معافیت موقت برای این افراد صا خواهد شد.
  • مرجله ی آخر معافیت این متقاضیان از طریق سیستم به دانشگاه مقصد ارسال خواهد شد.

واقع گرفتن نامه معافیت از دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل تحصیل ، به پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و خواست خود را ثبت می کنید . کار شما همین جا به اتمام می رسد ، و نیازی به پیگیری وجود ندارد . سازمان نظام وظیفه ، نامه معافیت شما را ، خود به تنهایی به دانشگاه ارسال می کند .

معافیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی

معافیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی صدور گواهی اشتغال به تحصیل آن ها توسط سازمان های مربوطه قابل یید می شد . واقع مدت اعتر معافیت تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی یک سال پس از صا شدن گواهی پایان دوره ی تحصیلات آن ها می شد . مشمولینی که به سن مشمولیت رسیده و هنوز جواب قطعی دانشگاه را یافت نکرده اند و مشخص نیست که دانشگاه قبول شده اند یا نه . ید مراحل اعزام به خدمت خود را از طریق مراکز خدمات الکترونیکی انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ انجام دهند .

واقع این نکته قابل اهمیت است که اگر مشمولین وارد غیبت شوند و منتظر جواب دانشگاه ها بمانند و برای اعزام به خدمت وظیفه اقدام نکنند . آن ها جزو مشمولین غایب به حساب می آیند و دیگر نمی توانند از معافیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی و مقاطع دیگر استفاده کنند . صورتی که مشمولین قصد انصراف ، اخراج یا فراغت از تحصیل را دارند یک سال مهلت دارند خود را به سازمان نظام وظیفه ی عمومی معرفی کنند . بر اساس ماده ۳۳ قانون معافیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی و مقاطع دیگر حداکثر معافیت تحصیلی مقاطع مختلف این گونه خواهد بود . برای توضیحات بیشتر ما همراه شید .

معافیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد

معافیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد همانطور که لا نیز صحبت کردیم دارای مدت مشخصی می شد . واقع معافیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد برای آن دسته از دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حال تحصیل می شند به مدت ۳ سال است . اما از طرف دیگرمعافیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد برای محصلین مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال است . از طرف دیگر آن دسته از دانشجویانی که مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به ادامه تحصیل هستند و سنوات مشخص فارغ التحصیل نمی شوند تصویب کمیسیون مربوطه موارد اضطراری و خاص می توانند از سنوات ارفاقی یک ساله استفاده کنند .

مدارک لازم برای معافیت تحصیلی دانشجویان

مدارک لازم برای معافیت تحصیلی دانشجویان می توانند به آن ها کمک کند بتوانند به راحتی معافیت تحصیلی خود را گرفته و مشغول به تحصیل شوند . ما اینجا سعی داریم این مدارک لازم برای معافیت تحصیلی دانشجویان و فرآیند اقدام برای گرفتن معافیت موقت دانشجویی را برای شما عزیزان مفصلا شرح دهیم . ما همراه شید .

اولین قدم برای گرفتن برگ معافیت تحصیلی ببرای دانشجویان مراجعه دانشجویان به بخش مربوطه قسمت آموزش دانشگاه می شد . دانشجویان مراجعه به قسمت آموزش و رائه ی آخرین گواهی فراغت از تحصیل مقطع قبلی خود ، برگ خواست معافیت تحصیلی دانشجویان را مهر دانشگاه یافت می کنند . بخش دوم دانشجویان ید برگ معافیت تحصیلی یافت شده از سوی دانشگاه را به همراه اصل شناسنامه و کارت ملی ، یک قطعه عکس ۳*۴ سیاه و سفید و اصل گواهی فراغت از تحصیل مقطع قبلی خود را به دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ تحویل داده و خواست معافیت تحصیلی خود را از طریق این دفاتر ثبت کنند .

مرحله آخر مراکز خدمات الکترونیک انتظامی مجوز ثبت نام دانشگاه را برای مشمولین صا کرده و به آن ها ارائه می دهد . پس از بررسی مدارک از سوی سازمان نظام وظیفه معافیت تحصیلی دانشجو از سوی سازمان نظام وظیفه ناجا صا شده و به دانشگاه ارسال می گردد .

تمدید معافیت تحصیلی کارشناسی ارشد

کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای تمدید معافیت تحصیلی کارشناسی ارشد یستی توجه کنند که مبحث معافیت تحصیلی بحث مهمی بوده و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تمدید معافیت تحصیلی کارشناسی ارشد ۳ سال و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته حداکثر تمدید معافیت تحصیلی کارشناسی ارشد ۶ سال می شد.

اگر دانشجویان زه مشخص شده نتوانند تحصیل خود را به پایان برسانند مشمول قانون سنوات تحصیلی شده و این مورد یستی توسط کمیسیون موارد خاص دانشگاه مربوط بررسی و صورت یید مدت زمان مشخصی به دوره تحصیلی فرد اضافه می شود بتواند بدون غیبت سرزی به تحصیل بپردازد . خصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سقف قابل افزایش توسط کمیسیون موارد خاص دانشگاه مربوطه ۱ نیمسال می شد که صورت تصویب این کمیسیون دانشجو حداکثر به مدت ۱ سال می تواند از سنوات ارفاقی استفاده بنماید. برای دانشجویان کارشناسی ارشد پیوسته نیز سقف قابل افزایش توسط کمیسیون موارد خاص دانشگاه مربوطه ۲ نیمسال تحصیلی می شد.

تمدید معافیت تحصیلی کارشناسی و سایر مقاطع

برای تمدید معافیت های مربوط به ادامه تحصیل سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا قوانینی به دانشگاه ها ابلاغ کرده است. که بر اساس آن مشمولین خدمت وظیفه می توانند از معافیت و سنوات ارفاقی بهره ببرند. برای هر دوره این میزان سنوات متفاوت اعلام شده است. ما اینجا برای سایر مقاطع نیز حداکثر سال مجاز برای تحصیل و سقف قابل افزایش توسط کمیسیون موارد خاص دانشگاه را برای شما عزیزان آورده ایم توجه به شرایط و مقطع تحصیلی شما بتوانید خصوص این مورد تصمیم گیری کنید. پس نظر داشته شید که تصمیم شما ید بر اساس شرایط اعلام شده از سوی نظام وظیفه صورت بگیرد. غیر این صورت مشکل مواجه خواهید شد.

ردیفمقطع تحصیلیحداکثر سال مجاز برای تحصیلسقف قابل افزایش توسط کمیسیون موارد خاص دانشگاه
۱دوره ی ۲ ساله ی کاردانی۲٫۵۱ نیمسال
۲دوره ی ۲ ساله کارشناسی ناپیوسته۳۱ نیمسال
۳دوره ی ۲ ساله کارشناسی ارشد ناپیوسته۳۱ نیمسال
۴دوره ی ۴ ساله ی کارشناسی پیوسته۵۲ نیمسال
۵دوره ی ۵ ساله ی کارشناسی ارشد پیوسته۶۲ نیمسال
۶دوره ی ۷ ساله ی دکتری پزشکی پیوسته۸۲ نیمسال
۷دوره ی ۵ ساله ی دکتری تخصصی ناپیوسته۶۲ نیمسال

توصیه ما به شما عزیزان و محترمان این است که مشاوره تلفنی آویژه ارتط و تماس شید خصوص مشاوره معافیت سرزی و مشاوره معافیت های تحصیلی توجه به تجربه عظیمی که این خصوص طی سال ها کسب کرده ایم به شما عزیزان کمک بزرگی خصوص این مورد کرده شیم پس ما ارتط شید .

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی

ید به اطلاع آن دسته از عزیزانی که دانشجو و مشمول انصرافی محسوب می شوند برسانیم سازمان نظام وظیفه ناجا تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی شروط مهمی را عنوان کرده است که این شرایط عرت هستند از :

  • ۱- کمیسیون موارد خاص اسن یا دانشگاه محل تحصیل آنان اعاده تحصیل آنها موافقت نموده شد .
  • ۲- این متقاضیان و واقع داوطلن انصرافی از تحصیل دانشگاه ها نیاید به خدمت دوره ضرورت اعزام شده شند .(یعنی مشغول به انجام خدمت سرزی نشد ).
  • ۳- عدم قرار گرفتن سنوات ارفاقی به عرتی سنوات اولیه انصراف ، اخراج ، ترک تحصیل شده شند .
  • ۴- نید بیش از یکسال از ریخ انصراف، اخراج و ترک تحصیل این افراد گذشته شد. غیر اینصورت نمی توانند برای انصراف اقدام کنند.
  • ۵- امکان فراغت از تحصیل سنوات مجاز تحصیلی وجود داشته شد.

کلیه مشمولان تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی یستی این شرایط را بررسی کنند. زیرا همانطور که می دانید نظام وظیفه هر ساله تغییراتی قوانین و شرایط مشمولین معافیت های گوناگون نظر خواهد گرفت. پس کسانی که می خواهند از معافیت های سرزی برای ادامه تحصیل استفاده کنند آخرین اخر این سازمان را مطالعه کنند. ید جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی و مشاوره معافیت سرزی و مشاوره معافیت های تحصیلی مشاوره تلفنی آویژه تماس شید بهترین راه ممکن را برگزینید.

تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان

هر دانش آموز پسر بعد از ورود به سن ۱۹ سالگی همان طور که لا اشاره کردیم ۱۸ سال وی تمام شده شد اگر به صورت حضوری و متوالی و پیوسته حال تحصیل شد به وی دانش آموز مشمول گفته می شود. واقع سن مشمولیت دقیقا سنی است که جوانان دوره ی متوسطه تحصیلات خود را به پایان رسانده و قصد دارند به خدمت سرزی بروند. میدانید که سن جوانانی و پایان تحصیلات یکی از سال های مهم برای جوانان است. زیرا از طرفی صد زیادی از جوانان بعد از یافت دیپلم قصد دارند که برای بدست آوردن پول و انجام فعالیت و حرفه ای خاص شغلی برگزینند. از طرف دیگر جوانانی نیز هستند که علاقمند به ادامه تحصیل دانشگاه های مختلف هستند. به همین منظور راه حل هایی برای این جوانان نظر گرفته شده است. که از طریق آن ها میتوانند به دانشگاه رفته و رشته های مورد علاقه ی خود ادامه تحصیل دهند.

شرایط تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان

اگر بخواهیم به صورت کامل به نحوه تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان بپردازیم به صورت مرحله ای و کامل ید به موارد ذیل اشاره بنماییم :

  • یستی دانش آموز پس از ورود به اولین ماه ۱۹ سالگی وی به مراکز خدمات الکترونیک نیروی انتظامی (مراکز پلیس ۱۰+) نزدیک محل سکونت خود مراجعه بنماید و آن مرکز خواست معافیت سرزی تحصیلی خود را اعلام و به ثبت برساند.
  • برای تمامی دانش آموزان محترم سقف سنوات تحصیلی و مقطع آن ها معافیت های خدمت سرزی تحصیلی صا می شود که این نوع معافیت ۲۰ سالگی تمام می شد.
  • دانش آموز یستی خواست معافیت های خدمت تحصیلی خود را به واحد آموزشی که نظر دارد آن جا ادامه تحصیل دهد تحویل بدهد.

حال اگر مشمول بخواهد انتقالی بگیرد و به واحد آموزشی دیگری منتقل به شود یستی کار های زیر را انجام دهد :

  • ید واحد آموزشی که فرد میخواهد به آن واحد آموزشی انتقالی بگیرد خواست ثبت انتقال معافیت مربوط به تحصیل خود را به مرکز خدمات الکترونیک انتظامی (مرکز های پلیس +۱۰) ارائه کند.
  • حال معافیت های جدید تحصیلی برای مشمول صا شده که مشمول یستی آن را به واحد آموزشی مورد نظر تحویل بدهد.

صورتی که مشمول فارغ التحصیل شود یا ترک تحصیل کند یا اخراج شود یا از تحصیل انصراف دهد یستی کارهای زیر را انجام داده وارد غیبت غیر مجاز سرزی نشود. این شرایط به شرح زیر می شد.

  • ید فرم آخرین وضعیت مشمولان را مشمول تکمیل کرده و به یکی از مراکز خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) تحویل بدهد.

تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان خارج از کشور

دانشجویان ایرانی که خارج از کشور اقامت می کنند ید توجه داشته شند فقط اگر هنگام ورود به سن مشمولیت مدارس ایرانی که آن کشور وجود دارند یا مدارس کشور مذکور که مورد یید وزارت آموزش و پرورش هستند مشغول تحصیل شند ید حداکثر ظرف مدت ۶ ماه پس از ورود به سنی که فرد مشمول به حساب می آید ، ید به یکی از نمایندگی های دولت جمهوری اسلامی ایران مراجعه کرده و نسبت به تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان خارج از کشور اقدام بنمایند. ید خاطر نشان کنیم که ۲۰ سالگی مجاز به تحصیل مقطع متوسطه مشمول می شد. اما آیا همه ی جوانان میتوانند برای تمدید این نوع معافیت اقدام کنند؟ چه راه هایی وجود دارد جوانان از طریق آن بتوانند خارج از کشور تحصیل کنند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات ما همراه شید.

معافیت تحصیلی برای دانشجویان خارج از کشور

دانشجویان ایرانی که خارج از کشور اقامت می کنند دست داشتن تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان خارج از کشور از مقطع متوسطه فارغ التحصیل شده اند صورتی که یکی از دانشگاه های مورد یید وزارت علوم پذیرفته شوند شرط اینکه بیشتر از یک سال از فارغ التحصیلی آن ها نگذشته شد می توانند مراجعه به یکی از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران کشور مذکور نسبت به اخذ معافیت خود اقدام کنند. شرایط برای این نوع دانشجویان اینگونه است. اما ید دقت داشته شید که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا هز ساله قوانین تصویب شده را تغییر میدهد. به همین منظور دانشجویان محصل دانشگاه های خارج از کشور ید برای تمدید معافیت خود از آخرین اطلاعیه ها و اخرهای سازمان نظام وظیفه مطلع شوند. زیرا ممکن است مشکل مواجه شده و توانند برای تمدید معافیت خود اقدام کنند.

هم چنین ید دقت داشته شید که برای یافت این نوع معافیت و انجام مراحل تمدید به مدارکی نیاز دارید که آن ها را ید سریع تر آماده کرده و به بخش مربوطه تحویل دهید. دانشجویان ید دقت داشته شند که برای تمدید این نوع معافیت علاوه بر مدارک مورد نیاز، شرایطی نیز وجود دارد که ید به آن ها نیز دقت شود. زیرا کسانی که از این شرایط برخوردار نشند نمیتوانند از این معافیت ها استفاده کنند . شرایط یافت سنوات ارفاقی برای معافیت های خدمت سرزی تحصیلی دانشجویان ید قوانین نظام وظیفه عمومی ناجا را دقت مطالعه کنند. ما ادامه این شرایط را برای شما مفصل توضیح داده ایم . برای هر گونه راهنمایی و سوال و هم چنین کسب اطلاعات بیشتر نیز میتوانید مرکز مشاوره آویژه تماس شید. مشاورین ما این مرکز همه ی ساعات روز پاسخگوی شما خواهند بود.

شرایط تمدید معافیت تحصیلی

وی مورد اینکه صورتی که دانشجویان این مدت تحصیلات خود را به پایان نرسانند چه اتفاقی رخ خواهد داد اظهار کرد: اگر دانشجویان از این زمان به نحو احسن استفاده نکنند و به موقع فارغ التحصیل نشوند، یکسال سنوات ارفاغی خواهند داشت که این مدت ید فارغ‌التحصیل شوند. غیر این صورت وارد مهلت معرفی می‌شوند که این شرایط برابر ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی ادامه تحصیل آنها ممنوع خواهد بود. اگر دانشجویان صرفت معرفی فارغ‌التحصیل نشوند وارد غیبت می‌شوند.

اما مشمولینی که پس از سن ۱۸ سالگی ، فارغ التحصیل یا اخراج شده ، یا از تحصیل انصراف می دهند ، از ریخ فارغ التحصیلی یا انصراف یا اخراج ، یک سال فرصت دارند که برای خدمت سرزی خود تعیین تکلیف کنند . البته لازم به ذکر است که افراد لای ۱۸ سال ، فقط انتهای سن ۲۰ سالگی ، امکان برخورداری از معافیت ها برای ادامه تحصیل برای گرفتن مک دیپلم یا پیش دانشگاهی را دارند . و پس از این سن ، به خدمت سرزی اعزام می شوند .

نکات تکمیلی تمدید معافیت تحصیلی

همانطور که قبلا اشاره کردیم ، دانشجویان مشغول به تحصیل موسسات آموزش عالی مورد یید وزارت علوم ، می توانند به میزان مدت های یاد شده ، از معافیت های تحصیلی استفاده کنند . اما این خصوص ، توجه به چند نکته ضروری است :

  • دانشجویان ، حداکثر یک سال پس از ریخ فارغ التحصیلی ، انصراف یا اخراج ، ید خود را جهت اعزام به خدمت ، به سازمان نظام وظیفه عمومی معرفی کنند.خ
  • مواقع ضروری ، دانشجویان می توانند یک سال ، به مدت زمان معافیت خود اضافه کنند .
  • مشمولین خدمت سرزی ید برای یافت معافیت های مربوط به تحصیل خود سنوات مجاز اقدام کرده بتوانند از آن معافیت ها بهره مند شوند.
  • معافیت دانشجویان انصرافی ، فقط یک ر طول مدت تحصیل قابل تمدید است .
  • مشمولینی که ریخ اعزام به سرزی هنوز تکلیف دانشگاه و قبولی شان مشخص نشده شد. نمی توانند خدمت سرزی وظیقه خود را به تعویق بیندازند. این افراد ید موعد مقرر برای سرزی اقدام کنند.
  • سرزانی که به خدمت اعزام شده و دانشگاه های مختلف پذیرش میگیرند. میتوانند اجازه ی پادگان مربوطه از خدمت سرزی ترخیص شده و برای مراحل ثبت نام دانشگاه حاضر شوند.
  • مشمولین مشغول به خدمت سرزی برای ادامه ی تحصیل از دوره ی خدمت ضرورت ایست خدمت خورده و به دانشگاه معرفی می شوند.
  • سرزان مشغول به خدمت ، صورت قبولی دانشگاه ، می توانند از معافیت های تحصیلی استفاده کنند .
  • استفاده از ایست خدمت ، برای تحصیل دوره کاردانی مجاز نیست .
  • میزان مرخصی های تحصیلی ، شمار سنوات مجاز تحصیل قرار می گیرد .
  • دانشجویانی که سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می شوند ، می توانند از مهلت یک ساله استفاده کنند .

بدین ترتیب ، میتوان گفت که گرفتن معافیت های سرزی تحصیلی ، یکی از ساده ترین راه های معافیت موقت است . و شما می توانید سال های زیادی را استفاده از این معافیت ، خدمت نظام وظیفه عمومی را به تعویق بیندازید . اگرچه این کار می تواند برای مدتی تداوم داشته شد. یعنی پس از پایان تحصیلات و گذراندن دوره ی سنوات مجاز مشمولین ید برای اعزام به خدمت دوره ی ضرورت خود اقدام کنند. اما این مشمولین تحصیل کرده فرصت دارند که از سایر امکانات و تسهیلات سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا استفاده کنند. این امکانات شامل موارد زیر می شد.

کسری های خدمت سرزی وظیفه:

یکی از مزایایی مهمی است که اختیار افراد زیادی قرار می گیرد. از طریق آن جوانان بتوانند مدت خدمت سرزی نظام وظیفه خود را کاهش دهند. شرایط برای این نوع تسهیلات بسیار متعدد است. اما یکی از شرایط کسری های خدمت برای آن دسته از افرادی نظر گرفته شده است که دانشگاه ها تحصیل کرده و مقاطع فوق لیسانس و لاتر مشغول هستند. این افراد به راحتی می توانند از پروژه های کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند. از این طریق به راحتی می توانند انجام پروژه های این سازمان بیشتر از یک سال کسری خدمت سرزی یافت کنند.

امریه های سرزی وظیفه عمومی:

امریه های خدمت سرزی نیز یکی از راه های مورد علاقه ی جوانان تحصیل کرده است. سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای کسانی که دانشگاه ها تحصیل می کنند و مدارک دانشگاهی یافت می کنند. فرصت هایی تهیه کرده است. توسط آن ها بتواند از علم و دانش این جوانان برای پیشرفت مملکت بهره بجوید. بدین صورت که جوانان پس از یافت گواهی و آخرین مک تحصیلی می توانند به جای رفتن به خدمت سرزی و انجام کارهای رزمی پادگان ها، شرکت ها و نهادهای دولتی مشغول به کار شده و سابقه ی کاری مفید بدست آورند.

تمام این فرصت ها و تسهیلات ارائه شده برای جوانان می تواند بهترین فرصت شد از رفتن به خدمت سرزی آسوده خاطر شده و انجام کارهای سخت آنان کاهش یابد. جوانان می توانند اطلاعات مناسب تمام زمینه های نظام وظیفه بدست آورند. به این منظور ، می توانید مشاوران مرکز مشاوره آویژه دانش تماس گرفته و از خدمات ما زمینه معافیت های تحصیلی، سایر معافیت ها و هم چنین سایر تسهیلات دیگر سازمان نظام وظیفه استفاده کنید .

سوالات متداول

آیا سرزان خدمت وظیفه عمومی پس از رفتن به خدمت می توانند کنکور شرکت کرده و پس از قبولی از مرخصی استفاده کنند؟

بله. مشمولین می توانند برای ادامه تحصیل اقدام کنند.

آیا مشمولین می توانند به طور همزمان به خدمت سرزی رفته و ادامه تحصیل نیز بدهند؟

خیر مشمول نمی تواند هم زمان این دو کار را هم انجام دهد. این کار از نظر قانونی صحیح نیست.

افرادی که از ادامه تحصیل خود انصراف می دهند می توانند همان مقطع رشته ی دیگر س بخوانند؟

خیر. مشمولین پس از انصراف ید برای اعزام به خدمت آماده شده و مراحل اقدام آن را پشت سر بگذارند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

صدور و تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان/شرایط و مدارک لازم

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۲۵:۱۳ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

جزئیات آیین نامه های معافیت کفالت

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

آیین نامه های معافیت کفالت ، مصوب مجلس شورای اسلامی

منظور از آیین نامه های معافیت کفالت ، مصوبه ای است که سال ۶۳ ، توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و کنون ، مرجع و تعیین کننده قواعد اجرایی خصوص نظام وظیفه عمومی بوده است . این مصوبه ، نه فقط شامل آیین نامه های معافیت کفالت ، که شامل موارد زیر نیز می شود : آیین نامه های معافیت کفالت

  • مشخص کردن مشمولین خدمت نظام وظیفه عمومی
  • شیوه نامه احضار مشمولین به خدمت سرزی
  • شیوه نامه اقدام جهت اعزام به خدمت توسط مشمولان
  • شیوه نامه رسیدگی به تخلفات مرتبط خدمت سرزی
  • مشخص نمودن جزئیات انواع معافیت ها
  • تعیین جرائم ارتکابی مرتبط دوران خدمت و مجازات های آن ها
  • و …

به این ترتیب ، آیین نامه های معافیت کفالت ، بخشی از یک مصوبه ی بزرگتر است که توسط مجلس به تصویب رسیده و هم اکنون ، تعیین کننده قواعد مرتبط مسائل اجرایی نظام وظیفه عمومی محسوب می شود . برای اطلاع از جزئیات آیین نامه های معافیت کفالت ، انتهای این مطلب ، ما همراه شید . آیین نامه های معافیت کفالت

ضوابط و مقررات معافیت کفالت سرزی

ضوابط و مقررات معافیت کفالت سرزی زیر مجموعه ای از معافیت موارد خاص خدمت سرزی است که موضوع حائز اهمیتی نیز می شد و توجه به ترس مشولین به خدمت سرزی به علت طولانی بودن مدت خدمت ، دوری از محل زندگی و خانواده به دنل روش هایی هستند که از خدمت سرزی خود معاف شوند و یا بتوانند مدت سرزی خود را کاهش دهند . مسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی راجع به ضوابط و مقررات معافیت موارد خاص و همچنین ضوابط و مقررات معافیت کفالت سرزی این خصوص موفق نخواهند شد . معافیت خدمت سرزی موضوع مهمی است که تقری همه آقایان گیر آن میشوند ولازم است اطلاعات جامع و کاملی راجع به ضوابط و مقررات معافیت کفالت سرزی داشته شند .

محدودیت زمانی طبق ضوابط و مقررات معافیت کفالت سرزی

ضوابط و مقررات معافیت کفالت سرزی چیست ؟ مشمولینی که برای انجام خدمت وظیفه عمومی احضار می شوند چنانچه ریخ های معینه خود را معرفی نکنند از معافیت کفالت های مذکور این فصل محروم می شوند مگر این که طول مدت غیبت و حین رسیدگی واجد شرایط معافیت کفالت بوده شند و سایر موارد تشخیص عذر موجه رئیس اداره وظیفه عمومی یا نماینده او خواهد بود.

معافیت خدمت سرزی چیست؟

معافیت خدمت سرزی به تسهیلات ویژه ای گفته میشود که اختیار جوانان قرار گرفته و از رفتن به خدمت سرزی راحت شوند. زیرا دوره ی خدمت ضرورت به عنوان دوره ای سخت بین جوانان شناخته شده است. از طرفی نیز به دلیل ضرورت انجام آن، جوانان ذکور ید سن ۱۸ سالگی که به سن مشمولیت میرسند به خدمت بروند. پس برای فرار از خدمت سرزی، معافیت ها بهترین راه حل به شمار میروند. این معافیت ها بسیار گوناگون است. اما این بین معافیت های کفالت یکی از اصلی ترین ها به شمار میرود.

معافیت های کفالت که یکی از گسترده ترین انواع معافیت های خدمت سرزی است. امروزه بسیار پرطرفدار بوده و شامل افراد زیادی میشود. شاید شما مورد این معافیت چیزهایی شنیده شید. ست است معافیت کفالت تنها معافیتی است که مشمولین میتوانند شرایط آن را به راحتی داشته و از آن ها استفاده کنند. اما برای یافت انواع معافیت سرزی مشمولین ید اطلاعات کافی این زمینه ها به دست آوردند. قبل از هر چیز ید مورد انواع معافیت های کفالت بدانید. زیرا این معافیت زیرشاخه ها و بخش های مختلفی دارد و از قوانین زیادی نیز پیروی میکند.

انواع معافیت های کفالت خدمت سرزی نظام وظیفه

  • معافیت سرزی کفالت پ بیمار
  • معافیت سرزی کفالت پ مسن
  • معافیت سرزی مابزرگ پی یا مای
  • معافیت سرزی کفالت پبزرگ مای
  • معافیت سرزی کفالت پبزرگ پی
  • معافیت خدمت سرزی کفالت خواهر
  • معافیت سریازی تک فرزندی
  • معافیت سرزی کفالت برا صغیر
  • معافیت های کفالت سرزی برا کبیر
  • معافیت خدمت سرزی کفالت ما بدون همسر
  • و سایر معافیت های کفالت دیگر

این معافیت ها هر کدام به تنهایی بخش مهمی از مسائل نظام وظیفه میشد. از طریق آن ها میتوان برای یافت معافیت اقدام کرد. اگرچه مراحل و اقدامات زیادی ید طی شود گرفتن کارت معافیت محقق شود. اما این وجود دیگر مشمولین خدمت وظیفه نگران گذراندن دوره ی خدمت سرزی نخواهند بود.

مراحل یافت معافیت کفالت را نام چیست؟

مراحل یافت معافیت های کفالت شاید نگاه اول آسان شد. اما مشکلات خود را نیز دارد. میدانید که شما قرار است مرحله ی مهمی از زندگی خود را پشت سر بگذارید. زیرا کارت معافیت یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان امروزی است. پس سعی کنید تمام این مراحل را به طور دقیق پشت سر گذاشته مشکل مواجه نشوید.

مراحل و اقدامات مورد نیاز برای یافت معافیت های کفالت

  • این مرحله مشمول ید دفترچه ی نظام وظیفه را از دفاتر خدمات الکرونیک انتظامی یافت کرده و به طور کامل مطالعه کند.
  • سپس مدارک لازم برای یافت معافیت های کفالت را آماده کرده و فرم های دفترچه را نیز پر کند.
  • مشمولین مدارک را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل داده و سپس ید خواست معافیت خود را نیز اعلام کرده و سیستم ثبت کنند.
  • این مرحله سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ید مدارک مشمولین را بررسی کرده و یید کند.
  • یافت دعوتنامه توسط مشمولین برای شرکت کمیسیون رسیدگی به معافیت های کفالت.
  • شرکت جلسه رسیدگی به خواست معافیت های کفالت.
  • صا کردن رای اصلی برای معافیت مشمولین توسط هیئت رسیدگی.
  • یافت کارت معافیت سرزی کفالت.

قبل از اینکه مراحل لا را طی کنید ید از شرایط اصلی این معافیت ها نیز مطلع شوید. معافیت های کفالت که بسیاری از شما متقاضی یافت آن میشید دارای شرایط خاصی است. این شرایط عمومی که پایین خواهیم گفت اصلی ترین شروط لازم برای همه ی معافیت های کفالت است.

مهم ترین شروط یافت معافیت سرزی کفالت

  • فرد متقاضی نید وارد غیبت سرزی شده شد.
  • متقاضیان ید برای یافت معافیت به سن مشمولیت رسیده شند.
  • متقاضی ید تنها فرزند پسر لای ۱۸ سال خانواده شد. بتواند برای معافیت اقدام کند.

آیین نامه های معافیت کفالت : تعاریف و مشمولین

بر اساس آیین نامه های معافیت کفالت ، که توضیح مختصری از آن لا ارائه شد ، عده ای از مشمولین که شرایط مورد نظر برای استفاده از این نوع معافیت ها را داشته شند ، می توانند کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی را یافت کنند . لیست این مشمولین به شرح زیر است :

  1. یگانه فرزند ذکور مراقب یا نگهدارنده پ نیازمند مراقبت
  2. یگانه مراقب یا نگهدارنده ما فاقد شوهر
  3. تنها برا تنی سرپرست خواهر فاقد پ ، همسر و فرزند ذکور
  4. یگانه نوه ذکور نگهدارنده جد فاقد فرزند یا جده فاقد شوهر و فرزند
  5. یگانه سرپرست برا کمتر از ۱۸ سال تمام
  6. و …

آیین نامه های معافیت کفالت : مدارک مورد نیاز

طبیعی است که برای رسیدگی به خواست شما مبنی بر گرفتن معافیت کفالت ، نیاز به تکمیل و ارائه مدارکی دارید که یید کننده وضعیت شما شد . بر اساس آیین نامه های معافیت کفالت ، مدارک مورد نیاز برای رسیدگی به ادعای کفالت مشمولان یگانه مراقب و نگه دارنده ی پ نیازمند مراقبت ، به شرح زیر است : آیین نامه های معافیت کفالت

  • تصویر شناسنامه پ
  • تصویر شناسنامه ما
  • تصویر شناسنامه براان و خواهران مشمول
  • عکس پ مشمول ( یید شده توسط کلانتری محل اقامت )
  • تصویر شناسنامه همسر یا همسران پ مشمول
  • جوابیه استعلام ثبت احوال خصوص منجات شناسنامه پ و ما
  • برگ تحقیق وضعیت
  • برگ معاینه پزشکی پ مشمول
  • برگ استشهاد یید وضعیت و صحت ادعای مشمول ( یید شده توسط مراجع انتطامی محل )

بدین ترتیب ، مشمولان این بخش از آیین نامه های معافیت کفالت ، می توانند تهیه و ارائه مدارک لا ، خواست خود را جریان رسیدگی قرار دهند . برای اطلاع از چگونگی گرفتن برگ تحقیق وضعیت ، استشهادیه محلی ، برگ معاینات پزشکی ، و نیز ، مدارک مورد نیاز برای بررسی دیگر معافیت های منج آیین نامه های معافیت کفالت ، مشاوران نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه دانش .

آیین نامه های معافیت کفالت : معافیت مددجویان

توجه به آیین نامه های معافیت کفالت ، برخی از نزدیکان افراد معلول و مددجو که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند ، می توانند از مقررات کفالت استفاده کرده و کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی یافت کنند . نحوه معافیت از خدمت نزدیکان ذکور مددجویان ، به شرح زیر است : آیین نامه های معافیت کفالت

  • یکی از فرزندان ذکور ماان فاقد شوهر تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی ( ره ) و سازمان بهزیستی
  • مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول داشته شند ، از خدمت معافند
  • مشمولانی که نوان معلول جسمی – حرکتی ازدواج کنند ، تحت شرایطی معافند
  • مشمولانی که نوان جانز ۲۵ صد و لاتر ازدواج کنند ، تحت شرایطی از خدمت معافند

توجه به موارد ذکر شده ، نزدیکان مددجویان و افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی ، می توانند از این تسهیلات بهره برده و از خدمت نظام وظیفه عمومی معاف شوند . البته لیست افرادی که امکان استفاده از معافیت کفالت مددجویان را دارند ، بر اساس آیین نامه های معافیت مفالت ، محدود به موارد لا نیست . بنابراین ، توصیه می شود که برای اطلاع از لیست کامل و به روز ابلاغ شده توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ، متخصصین ما حوزه نظام وظیفه ، ! آیین نامه های معافیت کفالت

آیین نامه های معافیت کفالت : نکات قابل توجه

توجه به موارد ذکر شده لا ، مشخص است که بر اساس آیین نامه های معافیت کفالت ، بسیاری از مشمولین ، امکان استفاده از این نوع تسهیلات را دارا بوده و می توانند از معافیت های دائم و موقت تعیین شده توسط قانون ، استفاده کنند . این میان ، توجه به چند نکته ، بسیار ضروری است :

  1. غیبت مشمول ، همواره مانع بررسی خواهد بود
  2. مشمولانی که برای انجام خدمت وظیفه عمومی احضار می شوند ، چنانچه ریخ های تعیین شده خود را معرفی نکنند ، غایب محسوب خواهند شد
  3. از بین دو برا ، تنها برا لای ۱۸ سال مشمول که اشتغال به تحصیل دارد ، به شرط دارا بودن معافیت تحصیلی معتبر ، مشمول معافیت می شود

بدین ترتیب ، توصیه می کنم که همواره پیش از اقدام برای خواست ، یک متخصص مشورت کنید ، ضریب اشته ، به حداقل ممکن رسیده و خواست شما ، سرعت هر چه تمام تر ، به هدف برسد !

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

جزئیات آیین نامه های معافیت کفالت

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۲:۳۱ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)