مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی .

مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی

معافیت پزشکی A.V.M.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

مشمولان نظام وظیفه برخی از شرایط جسمی یا روانی قا به انجام خدمت نیستند. سازمان نظام وظیفه این افراد را از خدمت مستثنی کرده است که بیماری A.V.M. نیز از جمله این بیماری هاست. و شما می توانید برای یافت معافیت پزشکی A.V.M. اقدام نمایید. توجه به پیچیدگی های شرایط معافیت پزشکی سرزی و آیین نامه معافیت پزشکی مختلف نظام وظیفه پیشنهاد می شود برای اقدام مؤثرتر مشاوره معافیت پزشکی خدمت سرزی انجام شود. اولین گام آشنایی بیماری است که ادامه توضیحات اجمالی ره A.V.M. ارائه می شود.

به طور طبیعی، خون از قلب توسط شرائین بزرگ سرسر بدن جریان می یابد. شرائین شاخه به شاخه کوچکتر شده و سرانجام تبدیل به مویرگ می شوند. بیمار مبتلا به AVM شریان ها مستقیماً و بدون واسطه بستر مویرگی، به ورید ها مرتبط می شوند و هم گره می خورند که این امر منجر به ایجاد فشار لا این عروق می گردد. وریدها تحمل فشار خونی که مستقیماً از شریان ها می آیند را ندارند. وریدها برای پذیرش خون اضافی، تحت فشار زیادی قرار گرفته و بزرگ می ‌شوند. نتیجه این فشار، دیواره وریدها تضعیف می شوند که می تواند منجر به پارگی و خون ریزی شود. علت دقیق AVM نامشخص است اما اغلب مازادی بوده و بیماری نسبً نای محسوب می شود.

منبع: ویکی پدیا

شرایط یافت معافیت پزشکی A.V.M. چیست؟

یافت معافیت پزشکی A.V.M. این نکته بسیار حائز اهمیت است که توجه شدت و نوع بیماری ممکن است معافیتی که به مشمول تعلق می گیرد انواع مختلفی داشته شد. توجه به نوع و میزان شدت بیماری، ممکن است سطح توانایی فرد برای انجام کارها متفاوت شد. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی به چهار دسته زیر تقسیم کرده است:

  1. کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  2. کسانی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیر رزمی می شند.
  3. کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  4. مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

شما می توانید لیست بیماری های معافیت پزشکی سرزی را کلیک بر روی لینک مشاهده نمایید. یکی از نکات مهمی که مورد معافیت پزشکی ید به آن توجه داشته شید این است که زمان جنگ یا بسیج همگانی، افرادی که زمان صلح به علل پزشکی یا تکفل از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند نیز توجه به نوع بیماری امکان اعزام دارند.

معافیت پزشکی بیماری A.V.M. از جمله انواع معافیت پزشکی بیماری های جراحی مغز و اعصاب است. برای بیماری A.V.M. توجه به شرایط مشمول معافیت به صورت زیر است و مشمول می تواند توجه به شرایطی که دارد، برای معافیت پزشکی A.V.M. اقدام نماید.

دسته بیمارینام بیماریشرایط بیمارینوع معافیتامکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های جراحی مغز و اعصابA.V.M.شرایط خاصی ذکر نشده استمعاف دائمخیر

منظور از معافیت دائم پزشکی A.V.M. چیست؟

معافیت دائم، معافیتی است که آن فرد هم از دوران آموزشی رزمی و هم دوران خدمت سرزی معاف می شود. به همین دلیل سوالی که برای بسیاری از مشمولان سرزی مطرح است این است که آیا می توانند از معافیت دائم بیماری های نظام وظیفه استفاده کنند یا خیر؟ طبق قوانین نظام وظیفه افرادی که به عنوان مشمولین معافیت دائم پزشکی نظر گرفته می شوند یستی دارای بیماری روانی و یا جسمی شند که به سبب این بیماری توانایی های لازم برای انجام فعالیت های سنگین سرزی را از دست داده شند. توجه به نوع و جه سختی بیماری A.V.M.، صورت یید پزشکان سازمان وظیفه، افراد می توانند معافیت پزشکی A.V.M. را یافت کنند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

برای یافت معافیت پزشکی A.V.M. از کجا شروع کنم؟

برای یافت معافیت پزشکی، ابتدا ید بیماری های اعلام شده از طرف نظام وظیفه را یک مرور کلی نمایید. چه بسا شما برای یافت معافیت پزشکی A.V.M. اقدام نمایید و موفق نشوید ولی برای بیماری دیگری اقدام نمایید و بتوانید معاف از خدمت شوید. حال که امکان معافیت پزشکی A.V.M. را می دهید، ید طی کردن مراحل زیر گامهای لازم برای یافت کارت معافیت پزشکی A.V.M. را بپیمایید.

مراحل یافت معافیت پزشکی A.V.M.

یکی از سوالات اساسی افرادی که برای یافت معافیت پزشکی اقدام می کنند این است که چه مراحلی را ید طی کنند. اینکه از کجا ید شروع کنند و به ترتیب به کجاها مراجعه کنند. اینجا قصد داریم به صورت کاملاً مفصل ره مراحل اقدام برای یافت معافیت پزشکی A.V.M. و قوانین معافیت پزشکی توضیح دهیم. پس ما همراه شید.

  1. دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز یافت نمایید.
  2. قبل از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه، ید ابتدا برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد، به دقت تکمیل نمایید هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده آن را به او ارائه نمایند. توجه داشته شید که مشمولانی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه بیماری خود عنوان نکنند، چنانچه دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی، دچار حادثه شوند مسئولیت آن بر عهده خود مشمول می شد .
  3. به یکی از پزشکان معاین اولیه مراجعه کنید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل نمایید. (شما می توانید آس پزشکان معاینه کننده را از دفاتر پلیس +۱۰ یافت کنید.)
  4. این مرحله خواست شما توسط کاربر پلیس +‌۱۰ سیستم ثبت می شود. شما ید کلیه مدارک را از کاربر پلیس +۱۰ پس بگیرید. شما ید این مدارک را همراه داشته شید و به شورای پزشکی ارائه دهید.
  5. برگ معرفی به بیمارسن از طریق پست به آس شما ارسال می گردد. ذکر این نکته ضروری است که مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماریهای قابل مشاهده می شند نیازی به مراجعه به بیمارسن نخواهند داشت.
  6. جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارسن مراجعه نمایید.
  7. جوابیه بیمارسن (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال می گردد.
  8. دعوتنامه به آس شما جهت حضور شورای پزشکی ارسال می شود.
  9. جلسه شورای پزشکی برگزار می گردد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

مراحل یید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی A.V.M. چیست؟

برای اینکه بیماری شما توسط نظام وظیفه تأیید شود، ید طی چند مرحله به پزشکان مورد تأیید نظام وظیفه مراجعه کنید و معاینات مورد نیاز برای یافت معافیت A.V.M. را انجام دهید. به طور خلاصه می توانیم مراحل تأیید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی A.V.M. را به این صورت بیان کنیم:

مرحله اول: یید بیماری A.V.M. توسط پزشک اولیه

مرحله دوم: یید بیماری A.V.M. توسط شورای پزشکی بیمارسن

مرحله سوم: یید بیماری A.V.M. توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی

توجه داشته شید که به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی جهت شرکت شورای پزشکی الزامی است و حتماً شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته شید.

طبق قوانین نظام وظیفه مشمولانی که سیر رسیدگی پزشکی قرار دارند مجاز به انصراف از خواست پزشکی نیستند و رأی شورای پزشکی خصوص آنان ملاک عمل می شد.

اظهار نظر مورد معافیت پزشکی مشمولین توسط سه نفر پزشک نیروهای مسلح هر شهرسن صورت می‌گیرد و رأی اکثریت این پزشکان معتبر است.

اگر زمانی که برای معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی می شوید ، ظرف مدت یک ماه به این مراکز مراجعه نکنید، پس از تعیین تکلیف به خدمت اعزام می شوید. پس حتماً سعی کنید پیگیری مناسب سریعاً اقدام نمایید به علت کم کاری فرصت معافیت پزشکی A.V.M. را از دست ندهید.

افراد مشمولی که غیبت ندارند و خواست پزشکی خود را ثبت می نمایند و سیر معافیت پزشکی قرار می گیرند، اگر مدت رسیدگی به خواست پزشکی عمداً عث طولانی شدن مراحل رسیدگی شوند، (‌مانند عدم مراجعه به موقع به بیمارسن، عدم حضور جلسات شورای پزشکی و … ) وارد غیبت می گردند.

پس از بررسی و تأیید کمیسیون پزشکی، صورتی که معاف دائم شناخته شوید، از کارت معافیت برخوردار می شوید. صورتی که طی بررسی معافیت پزشکی A.V.M.، سرز یا معاف از رزم شناخته شوید برگ آماده به خدمت برای شما صا و ارسال می گردد. تعرفه صدور کارت معافیت پزشکی به صورت زیر است.

مقطع تحصیلیمبلغ
همه مقاطع۱٫۳۰۰٫۰۰۰ ریال

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

چگونه می توانم به رأی صا شده اعتراض کنم؟

ممکن است از نظر شما رأیی که ره معافیت پزشکی A.V.M. صا شده است اشته شد. سازمان نظام وظیفه این امکان را اختیار مشمولان قرار داده است که بتوانند نسبت به رأی های صاه اعتراض کنند. مراتب اعتراض به رأی کمیسیون های پزشکی، مختلف است. شما هر مرحله می توانید اعتراض خود را اعلام کنید و صورتی که از رأی صا شده توسط این کمیسیون هم راضی نشید می توانید اعتراض خود را اعلام کنید کمیسیون اسن بررسی شود. مراتب اعتراض به ترتیب عرتند از اعتراض به کمیسیون شهرسن، اعتراض به کمیسیون اسن، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس شما برای اعتراض نسبت به معافیت A.V.M. است و رأی آن قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده کمیسیون شهرسن

اولین مرحله از اعتراض، اعتراض به رأی کمیسیون شهرسن است. صورتی که به رأی شورای شهرسن ره رأی مربوط به معافیت پزشکی A.V.M. اعتراض داشته شید، ید اعتراض خود را کتً اعلام نمایید مراحل زیر برای ادامه بررسی معافیت پزشکی A.V.M. انجام شود. شورای شهرسن متشکل از سه نفر پزشک نیروهای مسلح است و رأی اکثریت آنان ملاک عمل است .

چنانچه پس از معاینه شما، شورای شهرسن و قبل از اعزام به خدمت، تغییری وضع جسمی یا روانی شما حاصل شود و بیماری جدیدی به وجود آید یا بیماری قبلی تشدید شود که به تشخیص سازمان و یا کسب نظر مشورتی پزشک معتمد، قا به انجام خدمت نشید، ید مجدداً شورای شهرسن مربوط مورد معاینه قرار گیرید و نظر اخیر شورای یاد شده ملاک عمل می شد.

اگر متقاضی معاینه تخصصی برای بیماری A.V.M. شید یا به آرای شورای شهرسن اعتراض داشته شید، ید هزینه های مربوط به معاینات تخصصی، اعم از لینی و تشخیصی را پرداخت نمایید. توجه به شرایطن میزان هزینه معاینه جدول زیر آمده است.

نوع معاینهمبلغ
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت از دوره خدمت (برای ر اول)۱۳۰٫۰۰۰ ریال
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت (برای نوبت های بعدی)۱۹۵٫۰۰۰ ریال

اگر شورای پزشکی شهرسن مربوطه معاینه لینی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید و به تشخیص این شورا یا رئیس واحد وظیفه عمومی مربوطه یا اعتراض خودن، نیاز به معاینه تخصصی A.V.M. داشته شید، رئیس حوزه موظف است شما را به نزدیکترین مرکز مجهز وزارت بهداشت، یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی کند. بدین صورت شما جهت معافیت پزشکی A.V.M. معاینه می شوید و نتیجه معاینه تخصصی برای تصمیم گیری به شورای پزشکی همان شهرسن ارسال می شود. صورت اصرار بر اعتراض مین هزینه ها از سوی شما نیج جهت تصمیم گیری به شورای عالی پزشکی متشکل از پزشکان متخصص اسن ارسال می گردد.

مراکز مجهز وزرات بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح موظفند به وضعیت مشمولین معرفی شده مربوط، خارج از نوبت رسیدگی نمایند و آنان را حداکثر ظرف یک ماه مورد معاینه تخصصی قرار دهند.

بررسی پرونده کمیسیون اسن

صورت اعتراض به رأی شورای شهرسن، می توانید دوره برای اعتراض اقدام کنید و اعتراض شما شورای اسن ارجاع داده می شود. اما صورتی که به رأی کمیسیون (شورای) اسن نیز اعتراض داشته شید، امکان اعتراض وجود دارد. مشمولانی که پرونده آنان به شورای اسن یا شورای سازمان ارجاع داده می شود، موظفند ظرف یک ماه از ریخ ابلاغ معرفی نامه، خود را جهت معاینه معرفی نمایند و صورت عدم حضور، شورای مربوط حذف مورد، براساس محتویات پرونده تصمیم گیری می نماید.

به منظور رسیدگی به اعتراض مشمول به رأی شورای شهرسن، پس از انجام معاینات تخصصی و تصمیم گیری نهایی، شورای اسن، متشکل از سه نفر پزشک متخصص اسن تشکیل می گردد. پس از بررسی پرونده، رأی این پزشکان خصوص معافیت پزشکی A.V.M. شما اعلام می گردد.

بررسی پرونده شورای سازمان

به منظور رسیدگی به موارد عدم تطابق رأی شورای پزشکی، قانون و این آیین نامه و پیوست آن، که بنا به تشخیص رئیس سازمان یا نماینده او تعیین می شود، شورای سازمان متشکل از سه نفر پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد.

چنانچه رئیس سازمان یا نماینده او اطمینان حاصل نماید که رأی شورای پزشکی مطابق مقررات صا نشده است، پرونده برای بررسی به شورای عالی پزشکی که از سه پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد ارجاع می دهد. نظر این شورا قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده شورای عالی

اگر چنانچه شورای پزشکی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید، به خدمت اعزام می شوید. صورتی که به رأی کمیسیون پزشکی اعتراض داشته شید، پرونده شما شورای عالی مطرح می شود و رأی کمیسیون عالی قطعی و لازم الاجراست و حق اعتراض ندارید. پس از اینکه رأی شورای عالی صا شد دیگر به هیچ عنوان حق اعتراض ندارید و به پایان کار رسیده اید و به هر رأیی که صا شده شد ید عمل کنید.

آیا حین انجام خدمت سرزی معافیت از خدمت امکان پذیر است؟

طبق قانون معافیت پزشکی حین خدمت ، صورتی که مشمولان حین خدمت دوره ضرورت مبتلا به نقص عضو یا بیماری‌هایی شوند که پس از اتمام مدت معالجه که کمتر از ۶ ماه نشد و طبق نظر شورای پزشکی بیمارسن‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که مورد تأیید عقیدتی- سیاسی نیروی مربوطه هستند قا به انجام خدمت نشند از انجام بقیه خدمت دوره ضرورت معاف خواهند بود. دوران معالجه مشمولان موضوع این ماده جزو خدمت دوره ضرورت آنان محسوب می‌گردد.

چنانچه شورای نیروی مربوط تشخیص دهد که نقص عضو یا بیماری پایان خدمت که کمتر از شش ماه نشد، ترمیم نشده یا بهبود نخواهد یافت ، مراتب را مشروحاً اوراق معاینه ذکر و تنظیم صورتجلسه شورا ملصق به عکس مشمول به یگان خدمتی مربوط اعلام می نمایند نسبت ترخیص آنان و معرفی به سازمان اقدام شود.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی

توجه داشته شید که برای یافت معافیت پزشکی ید مدارکی را به همراه داشته شید. به همراه داشتن این مدارک برای یافت معافیت پزشکی A.V.M. الزامیست و صورتی که هر یک از مدارک ماده نشد روند گرفتن معافیت تأخیر مواجه خواهد شد. پس حتماً هنگام اقدام، مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی را چک کنید که موردی از قلم نیافتد و هنگام ارائه مدارک مشکل مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی :

  1. تکمیل برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره۱ ).
  2. تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره۲).
  3. تکمیل برگ واکسیناسیون ( برگه شماره ۵).
  4. اصل و تصویر کارت ملی مشمول.
  5. اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول.
  6. اصل و تصویر آخرین مک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل.
  7. افتح حساب عابر نک سپه و ج شماره حساب برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت).
  8. یک قطعه عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).

سوالات متداول

آیا می توانم برای معافیت پزشکی A.V.M. حین تحصیل اقدام کنم؟

خیر. نمی توانید حین تحصیل اقدام نمایید.

برای بیماری A.V.M. چه معافیت هایی وجود دارد؟

برای بیماری A.V.M. توجه به شرایط بیماری، می توانید برای معافیت دائم، اقدام نمایید.

آیا امکان اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی وجود دارد؟

بله. توجه به مراحلی که توضیح داده شده، می توانید برای اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی اقدام کنید.

معافیت پزشکی A.V.M.

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۵:۴۰ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مشاوره معافیت خدمت سربازی

5 / 5 ( 1 vote )

موضوعات مشاوره معافیت سرزی

ید بگوییم مشاوره معافیت سرزی برای افراد مشمول خدمت نظام وظیفه است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود. شروع سن ۱۹ سالگی مشمول ید تکلیف سرزی رفتن خود را مشخص کند . واقع یا ید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سرزی برود . البته این کار برای صد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سرزی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنل راهی می گردند بتوانند از رفتن به سرزی سر ز زنند و این مرحله را گرفتن معافیت بگذارند. واقع کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .

معافیت خدمت سرزی مهم ترین موردی است که ذهن مشمول خدمت سرزی را گیر خود می کند. اکثر مشمولین خدمت سرزی به دنل گرفتن معافیت خدمت سرزی می شند اما به علت نداشتن اطلاعات کافی موفق نمی شوند. چون مدت خدمت سرزی طولانی میشد همه مشمولین دنل روش های مختلف هستند که مدت خدمت سرزی خود را کاهش دهند. شماره مشاوره معافیت سرزی آویژه می تواند نقش مهمی را این زمینه ایفا کند.

انواع معافیت های خدمت سرزی :

  • معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پ یا ما یا سایر بستگان خود اقدام می کند .

  • معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .

  • معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل دانشگاه ها را دارند .

  • معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر لا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .

  • معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .

  • معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که گذراندن مراحل معافیت خدمت سرزی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .

  • معافیت موارد خاص

  • معافیت نخبگان

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی

مشاوره برای معافیت پزشکی سرزی و داشتن اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند. طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما ید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سرزی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می شد .

مشمولین تماس مرکز مشاوره معافیت پزشکی آویژه و همچنین بهره مندی مجرب ما زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم ره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند. واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می شد که بسیار شایع شده و صد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :

  • کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیررزمی می‌شند.
  • کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  • مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به‌طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  • کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

معافیت موقّت پزشکی چیست؟

افرادی که قصد دارند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، یستی یک سری شرایط را دارا شند. این شرایط و افرادی که می توانند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، ذیل اشاره می کنیم:

۱- این افراد ید زمان اعزام به خدمت سرزی موعد قانونی مقرّر، توانایی عمومی برای انجام این امر نداشته شند؛

۲- همچنین شورای نظام پزشکی ید ناتوانی افراد فوق را تأیید نماید؛

۳- افراد متقاضی استفاده از معافیت موقّت ید دچار بیماری شند که نشان دهد موقً قا به انجام خدمت سرزی نیستند؛

۴- افراد مبتلا به مشکلات جسمی یا نقص عضو که حال حاضر و به طور موقّت قا به انجام خدمت سرزی نیستند.

۵- افرادی که به بیماری های روحی و روانی مبتلا بوده، بطوری که موقًّ توان انجام خدمت سرزی را نداشته شند.

۶- بیماری افراد فوق الذکر برای معالجه و مان، ید احتیاج به زمان داشته شد.

۷- همچنین افرادی که حین انجام خدمت دچار بیماری می شوند و بطور موقّت توان ادامۀ خدمت سرزی را ندارند، می توانند از فرصت استفاده از معافیت موقّت پزشکی بهره ببرند.

معافیت دائم پزشکی چیست؟

همانگومه از اسم این نوع معافیت پیداست، این حالت فرد بدلیل بیماری حاد جسمی یا روحی و روانی و یا نقص عضو قابل توجّهی که به آن دچار است، برای همیشه از خدمت سرزی معاف می شود. به عرت دیگر، برخلاف معافیت موقّت پزشکی که دارای طول دورۀ مان بود، این دسته از معافیت دورۀ مان ندارد و بدلیل وضعیت خاصی که فرد به آن مبتلاست، قانونگذار او را از انجام خدمت سرزی بطور کل معاف کرده است. طبیعی است بیماری هایی که به این گروه از معافیت ها تعلّق می گیرد، دایرۀ شمولی محدودتری نسبت به بیماری هایی که منجر به معافیت از رزم و معافیت موقّت پزشکی می شوند، دارند. این حالت نیز فرد ید برای اخذ کارت معافیت دائم پزشکی، مراحل قانونی را طی کرده و به صِرف داشتن بیماری خاص، او را از انجام اقدامات اداری بری نخواهد کرد.

لیست بیماری هایی که منجر به معافیت پزشکی می شوند:

همانطور که قبلاً بیان شد، فردی که خواسر استفاده از معافیت پزشکی است ید دارای بیماری خاصی شد. حال توجّه به بیماری که به آن دچار است، به تشخیص پزشک و بر طبق ضوابط قانونی، برای او معافیت از رزم یا معافیت موقّت و یا معافیت دائم صا می شود. بیماری هایی که منجر به معافیت های پزشکی می شود، توسط سازمان نظام وظیفه عمومی به اطّلاع عموم می رسد. زیر به برخی از بیماری هایی که طی سنوات گذشته موجب معافیت های مختلف پزشکی، اعم از معافیت از رزم، معافیت موقّت یا دائم، شده است، اشاره می کنیم:

۱- بیماری های عمومی

۲- بیماری های عفونی

۳- بیماری های چشم و مشکلات بینایی

۴- بیماری های دستگاه ااری تناسلی

۵- بیماری های قلبی و عروقی

۶- بیماری های روماتولوژی و فت همبند

۷- بیماری های اعصاب و روان

۸- بیماری های جراحی مغز و اعصاب

۹- بیماری های پوستی

۱۰- بیماری های استخوانی

۱۱- بیماری های ریوی و قفسه صی

۱۲- بیماری های گوارش و جراحی های عمومی

۱۳- بیماری های مرتبط گوش و حلق و بینی

۱۴- بیماری های دهان و دندان

۱۵- بیماری های داخلی معز و اعصاب

۱۶- بیماری های غدد مترشحه و داخلی

۱۷- بیماری های بدخیم خون و آنکولوژی

توجّه: ممکن است به تشخیص سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام وظیفۀ عمومی، برخی دیگر از بیماری های مُزمن همچون بیماری های مُسری، شرایط و مناطقی از کشور به لیست بیماری های مذکور فوق، افزوده گردد.

مشاوره معافیت سرزی کفالت

شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت

  • مشمولین ید به سن ۱۹ سالگی رسیده شند بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
  • مشمولین نید هیچ نوع غیبتی داشته شد بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
  • مشمولین ید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی لای ۱۸ سال فردی شند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .

اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .

قوانین معافیت کفالت

بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی لا ، دارای هر کدام از شرایط زیر شند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .

  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال پ خود شد که این پ یا لای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت شد .
  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال ما فاقد شوهر خود بوده شد .
  • مشمول ید تنها برا تنی خواهر خود شد که فاقد پ و ما و بدون همسر و فرزند شد .
  • مشمول ید تنها برا سرپرست و نگهدارنده ی برا کبیر خود شد که نیازمند مراقبت است و پ و ما و زن و فرزندی نیز ندارد .
  • مشمول ید تنها سرپرست لای ۱۸ سال برا صغیر خود شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جد پی یا مای خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جده پی یا مای خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته شد .
  • مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می شد زمانی که ازدواج نکرده شد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته شد .
  • مشمول دارای همسر معلول بوده شد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری شد .

مشاوره معافیت تحصیلی

۱معافیت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموزانی که وارد سن ۱۹ سالگی شده و طبق مقررات وزارت آموزش و پرورش و وظیفه عمومی دوره متوسطه مشغول به تحصیل میشند برای اخذ مک پیش دانشگاهی سن ۲۴ سال تمام و برای اخذ دیپلم کار و دانش و فنی و حرفه ای سن ۲۲ سال تمام مجاز به ادامه تحصیل بصورت حضوری و پیوسته بوده و پایان دوره تحصیل از معافیت تحصیلی بهره مند خواهند بود.

تذکرات

  1. تحصیل دانش آموزان ید به صورت پیوسته شد.
  2. به دانش آموزان داوطلب آزاد معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد.
  3. کلیه افراد برخوردار از معافیت تحصیلی صورت انصراف و یا ترک تحصیل ید ظرف مدت ۴ ماه داخل کشور و یکسال خارج از کشور خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا داخل کشور معرفی نمایند غایب شناخته نشده و نسبت به تعیین تکلیف نمودن وضعیت خدمتی آنان اقدام گردد.

۲معافیت تحصیلی دانشجویان

مشمولان فارغ التحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی غیر غایب که طبق مقررات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت و مان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد ئید وزارتخانه ها و دانشگاهی مذکور پذیرفته شوند پایان سقف تعیین شده به شرح جدول ذیل از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود.

حداکثر مدت مجازمقطع تحصیلیردیف
۳ سالکاردانی۱
۳ سالکارشناسی ناپیوسته۲
۳ سالکارشناسی ارشد ناپیوسته۳
۵ سالدکتری ناپیوسته۴
۶ سالکارشناسی پیوسته۵
۸ سالکارشناسی ارشد پیوسته۶
۸ سالدکتری پزشکی پیوسته۷

تذکرات

  1. دانشجویانی که بیش از سقف مجاز به تحصیل خود ادامه دهند غایب شناخته خواهند شد.
  2. معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی یکر و حداکثر اخذ مک تحصیلی دکترا صا می شود.

۳معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه

مشمولان غیر دیپلم که قبل از ورود به سن مشمولیت (۱۹ سالگی) حوزه های علمیه به تحصیل اشتغال یابند می توانند حداکثر سن ۲۴ سالگی دوره مقدمات را طی و از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. مشمولان رک تحصیل دوره دبیرسن که ظرف مدت یک سال از ریخ ترک تحصیل، حوزه علمیه به تحصیل اشتغال یابند صورتی که دوره مقدمات را حداکثر سن ۲۴ سالگی به اتمام رسانند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. برخورداری از معافیت تحصیلی مقاطع لاتر از مقدمات حوزه های علمیه مشروط به عدم ورود به غیبت مشمول می شد.

۴چگونگی ادامه تحصیل مشمولان خارج از کشور

ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور ، صرفاً

  • ۱٫ اجرای مصوت مربوط به نخبگان و استعدادهای برتر .
  • ۲٫ قانون نحوه تأمین اعضای هیئت علمی.
  • ۳٫ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور.
  • ۴٫ معافیت دانش آموزی (ماده ۱۹)
  • ۵٫ معافیت دانشجویی (ماده ۲۱). مجاز می شد که به اجمال هر یک از این قوانین توضیح داده می شود.

مشاوره معافیت بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتینی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای طیّ دورة نظام‌ وظیفه تخصصی اعطا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است.

دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفة تخصصی بهره‌مند شوند.

صرفاً دانش‌آموختگان دورة کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی و نیز دانشجویان دورة دکتری تخصصی که از طرح‌نامة رسالة خود دفاع کرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دکتری حرفه‌ای پزشکی معادل دورة کارشناسی‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصی پزشکی معادل دورة دکتری تخصصی محسوب می‌شوند.

مشاوره معافیت سه‌برای

اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸، مسئولین سازمان وظیفه عمومی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تراکم بیش از حد مشمولین خدمت سرزی، قوانین جدید معافیت را اعلام کردند. یکی از این قوانین، قانون معافیت سه برای بود. طبق این قانون یکی از فرزندان خانواده‌هایی که ۳ فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده‌اند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.

اعلام این خبر موجی از شادی، جوانان مشمول این قانون را فرا گرفت. از اوایل خرداد ماه این قانون عملیاتی شد و هزاران جوان مشمول این قانون مدارک خود را جهت معافیت به دفاتر پلیس+۱۰ تحویل دادند.

مشاوره معافیت موارد خاص

یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول شد) یا حداقل دو فرزند آنان معلول و ناتوان شند. از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود. بخش معافیت معلولان توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اگر خانواده‌ای یک فرزند پسر لای ۱۸ سال شد و یک معلول (چه خواهر یا برا)، این فرزند هم می‌تواند معاف شود…

مشاوره معافیت متأهل بودن

راسی اجرای سیاست‌های فرماندهی کل قوا خصوص افزایش جمعیت به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سرزی کم می‌شود به عرتی اگر سرزی متأهل و صاحب یک فرزند شد ۳ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد.

مزایای کارت پایان خدمت چیست؟

مزایای کارت پایان خدمت شاید برای بسیاری از جوانان بی اهمیت شد. این روزها اهمیت پایان خدمت و یافت این کارت بیشتر از گذشته به چشم میخورد. زیرا برای انجام بسیاری از کارها ارگان ها، ادارات، سازمان ها و حتی بسیاری از مشاغل آزاد به کارت پایان خدمت نیاز است.

امروزه همه ما شاهدیم که برای اکثر کارهای اداری و غیر اداری خود، به کارت پایان خدمت نیازمندیم، زیرا مراجعه به اکثر ارگان های مربوطه هنگام انجام امورد اداری ارائه کارت پایان خدمت الزامی است. این شرایط حدودا برای تمامی افراد یکسان است. حتی افرادی که تحصیلات و ثروت لایی دارند. زیرا برای یافت بسیاری از تسهیلات، امور نکی و اداری، امور گمرکی و مرزی، یافت وام، اخذ مجوز و انجام اسناد اداری به کارت پایان خدمت نیاز است.

هنگامی که تحصیلات دانشگاهی برای استخدام هر سازمان و اداره ای از ما خواست کارت پایان خدمت میشود. هنگامی که برای سیس و راه اندازی کارگاه، شرکت و هر مکان شغلی و تجاری کارت پایان خدمت نیاز است. هنگامی که فراهم بودن تمامی شرایط برای مسافرت های تفریحی و یا کاری به خارج از کشور حتی اماکن زیارتی به کارت پایان خدمت نیاز است. این ها نمونه هایی از مزیت های یافت کارت پایان خدمت میشند.

سوالات متداول

معافیت پزشکی به چند دسته تقسیم میشود؟

معافیت پزشکی به سه دسته تقسیم میشود. معافیت دائم برای افرادی که شرایط جسمی و روانی ویژه دارند. معافیت موقت برای افرادی که مشکل جسمی یا روانی مقطعی دارند. گروه سوم نیز افرادی که توانایی انجام امروز فیزیکی سرزی را ندارند و معاف از رزم هستند.

معافیت پزشکی چگونه است و به چه مواردی تعلق میگیرد؟

معافیت پزشکی یعنی افرادی که دارای مشکلات جسمی یا روانی هستند تحت نظر پزشکان نظام وظیفه معاف میشوند. این معافیت شامل بیماری های عفونی، قلبی و عروقی، اعصاب و روان، گوارشی و تنفسی، بیماری های خونی، پوستی، غدد و.. میشد.

معایب نداشتن کارت پایان خدمت چه چیزهایی میشد؟

از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میتوان به مشکلاتی که زمینه های مختلف پیش می آید اشاره کرد. موانعی که هنگام انجام امور اداری، نکی، گمرکی، تسهیلات، مجوز و.. پیش می آید نمونه هایی از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میشند

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره معافیت خدمت سرزی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۰۰:۳۸ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مشاوره معافیت خدمت سربازی

5 / 5 ( 1 vote )

موضوعات مشاوره معافیت سرزی

ید بگوییم مشاوره معافیت سرزی برای افراد مشمول خدمت نظام وظیفه است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود. شروع سن ۱۹ سالگی مشمول ید تکلیف سرزی رفتن خود را مشخص کند . واقع یا ید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سرزی برود . البته این کار برای صد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سرزی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنل راهی می گردند بتوانند از رفتن به سرزی سر ز زنند و این مرحله را گرفتن معافیت بگذارند. واقع کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .

معافیت خدمت سرزی مهم ترین موردی است که ذهن مشمول خدمت سرزی را گیر خود می کند. اکثر مشمولین خدمت سرزی به دنل گرفتن معافیت خدمت سرزی می شند اما به علت نداشتن اطلاعات کافی موفق نمی شوند. چون مدت خدمت سرزی طولانی میشد همه مشمولین دنل روش های مختلف هستند که مدت خدمت سرزی خود را کاهش دهند. شماره مشاوره معافیت سرزی آویژه می تواند نقش مهمی را این زمینه ایفا کند.

انواع معافیت های خدمت سرزی :

  • معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پ یا ما یا سایر بستگان خود اقدام می کند .

  • معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .

  • معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل دانشگاه ها را دارند .

  • معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر لا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .

  • معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .

  • معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که گذراندن مراحل معافیت خدمت سرزی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .

  • معافیت موارد خاص

  • معافیت نخبگان

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی

مشاوره برای معافیت پزشکی سرزی و داشتن اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند. طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما ید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سرزی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می شد .

مشمولین تماس مرکز مشاوره معافیت پزشکی آویژه و همچنین بهره مندی مجرب ما زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم ره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند. واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می شد که بسیار شایع شده و صد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :

  • کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیررزمی می‌شند.
  • کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  • مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به‌طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  • کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

معافیت موقّت پزشکی چیست؟

افرادی که قصد دارند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، یستی یک سری شرایط را دارا شند. این شرایط و افرادی که می توانند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، ذیل اشاره می کنیم:

۱- این افراد ید زمان اعزام به خدمت سرزی موعد قانونی مقرّر، توانایی عمومی برای انجام این امر نداشته شند؛

۲- همچنین شورای نظام پزشکی ید ناتوانی افراد فوق را تأیید نماید؛

۳- افراد متقاضی استفاده از معافیت موقّت ید دچار بیماری شند که نشان دهد موقً قا به انجام خدمت سرزی نیستند؛

۴- افراد مبتلا به مشکلات جسمی یا نقص عضو که حال حاضر و به طور موقّت قا به انجام خدمت سرزی نیستند.

۵- افرادی که به بیماری های روحی و روانی مبتلا بوده، بطوری که موقًّ توان انجام خدمت سرزی را نداشته شند.

۶- بیماری افراد فوق الذکر برای معالجه و مان، ید احتیاج به زمان داشته شد.

۷- همچنین افرادی که حین انجام خدمت دچار بیماری می شوند و بطور موقّت توان ادامۀ خدمت سرزی را ندارند، می توانند از فرصت استفاده از معافیت موقّت پزشکی بهره ببرند.

معافیت دائم پزشکی چیست؟

همانگومه از اسم این نوع معافیت پیداست، این حالت فرد بدلیل بیماری حاد جسمی یا روحی و روانی و یا نقص عضو قابل توجّهی که به آن دچار است، برای همیشه از خدمت سرزی معاف می شود. به عرت دیگر، برخلاف معافیت موقّت پزشکی که دارای طول دورۀ مان بود، این دسته از معافیت دورۀ مان ندارد و بدلیل وضعیت خاصی که فرد به آن مبتلاست، قانونگذار او را از انجام خدمت سرزی بطور کل معاف کرده است. طبیعی است بیماری هایی که به این گروه از معافیت ها تعلّق می گیرد، دایرۀ شمولی محدودتری نسبت به بیماری هایی که منجر به معافیت از رزم و معافیت موقّت پزشکی می شوند، دارند. این حالت نیز فرد ید برای اخذ کارت معافیت دائم پزشکی، مراحل قانونی را طی کرده و به صِرف داشتن بیماری خاص، او را از انجام اقدامات اداری بری نخواهد کرد.

لیست بیماری هایی که منجر به معافیت پزشکی می شوند:

همانطور که قبلاً بیان شد، فردی که خواسر استفاده از معافیت پزشکی است ید دارای بیماری خاصی شد. حال توجّه به بیماری که به آن دچار است، به تشخیص پزشک و بر طبق ضوابط قانونی، برای او معافیت از رزم یا معافیت موقّت و یا معافیت دائم صا می شود. بیماری هایی که منجر به معافیت های پزشکی می شود، توسط سازمان نظام وظیفه عمومی به اطّلاع عموم می رسد. زیر به برخی از بیماری هایی که طی سنوات گذشته موجب معافیت های مختلف پزشکی، اعم از معافیت از رزم، معافیت موقّت یا دائم، شده است، اشاره می کنیم:

۱- بیماری های عمومی

۲- بیماری های عفونی

۳- بیماری های چشم و مشکلات بینایی

۴- بیماری های دستگاه ااری تناسلی

۵- بیماری های قلبی و عروقی

۶- بیماری های روماتولوژی و فت همبند

۷- بیماری های اعصاب و روان

۸- بیماری های جراحی مغز و اعصاب

۹- بیماری های پوستی

۱۰- بیماری های استخوانی

۱۱- بیماری های ریوی و قفسه صی

۱۲- بیماری های گوارش و جراحی های عمومی

۱۳- بیماری های مرتبط گوش و حلق و بینی

۱۴- بیماری های دهان و دندان

۱۵- بیماری های داخلی معز و اعصاب

۱۶- بیماری های غدد مترشحه و داخلی

۱۷- بیماری های بدخیم خون و آنکولوژی

توجّه: ممکن است به تشخیص سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام وظیفۀ عمومی، برخی دیگر از بیماری های مُزمن همچون بیماری های مُسری، شرایط و مناطقی از کشور به لیست بیماری های مذکور فوق، افزوده گردد.

مشاوره معافیت سرزی کفالت

شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت

  • مشمولین ید به سن ۱۹ سالگی رسیده شند بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
  • مشمولین نید هیچ نوع غیبتی داشته شد بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
  • مشمولین ید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی لای ۱۸ سال فردی شند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .

اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .

قوانین معافیت کفالت

بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی لا ، دارای هر کدام از شرایط زیر شند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .

  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال پ خود شد که این پ یا لای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت شد .
  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال ما فاقد شوهر خود بوده شد .
  • مشمول ید تنها برا تنی خواهر خود شد که فاقد پ و ما و بدون همسر و فرزند شد .
  • مشمول ید تنها برا سرپرست و نگهدارنده ی برا کبیر خود شد که نیازمند مراقبت است و پ و ما و زن و فرزندی نیز ندارد .
  • مشمول ید تنها سرپرست لای ۱۸ سال برا صغیر خود شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جد پی یا مای خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جده پی یا مای خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته شد .
  • مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می شد زمانی که ازدواج نکرده شد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته شد .
  • مشمول دارای همسر معلول بوده شد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری شد .

مشاوره معافیت تحصیلی

۱معافیت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموزانی که وارد سن ۱۹ سالگی شده و طبق مقررات وزارت آموزش و پرورش و وظیفه عمومی دوره متوسطه مشغول به تحصیل میشند برای اخذ مک پیش دانشگاهی سن ۲۴ سال تمام و برای اخذ دیپلم کار و دانش و فنی و حرفه ای سن ۲۲ سال تمام مجاز به ادامه تحصیل بصورت حضوری و پیوسته بوده و پایان دوره تحصیل از معافیت تحصیلی بهره مند خواهند بود.

تذکرات

  1. تحصیل دانش آموزان ید به صورت پیوسته شد.
  2. به دانش آموزان داوطلب آزاد معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد.
  3. کلیه افراد برخوردار از معافیت تحصیلی صورت انصراف و یا ترک تحصیل ید ظرف مدت ۴ ماه داخل کشور و یکسال خارج از کشور خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا داخل کشور معرفی نمایند غایب شناخته نشده و نسبت به تعیین تکلیف نمودن وضعیت خدمتی آنان اقدام گردد.

۲معافیت تحصیلی دانشجویان

مشمولان فارغ التحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی غیر غایب که طبق مقررات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت و مان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد ئید وزارتخانه ها و دانشگاهی مذکور پذیرفته شوند پایان سقف تعیین شده به شرح جدول ذیل از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود.

حداکثر مدت مجازمقطع تحصیلیردیف
۳ سالکاردانی۱
۳ سالکارشناسی ناپیوسته۲
۳ سالکارشناسی ارشد ناپیوسته۳
۵ سالدکتری ناپیوسته۴
۶ سالکارشناسی پیوسته۵
۸ سالکارشناسی ارشد پیوسته۶
۸ سالدکتری پزشکی پیوسته۷

تذکرات

  1. دانشجویانی که بیش از سقف مجاز به تحصیل خود ادامه دهند غایب شناخته خواهند شد.
  2. معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی یکر و حداکثر اخذ مک تحصیلی دکترا صا می شود.

۳معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه

مشمولان غیر دیپلم که قبل از ورود به سن مشمولیت (۱۹ سالگی) حوزه های علمیه به تحصیل اشتغال یابند می توانند حداکثر سن ۲۴ سالگی دوره مقدمات را طی و از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. مشمولان رک تحصیل دوره دبیرسن که ظرف مدت یک سال از ریخ ترک تحصیل، حوزه علمیه به تحصیل اشتغال یابند صورتی که دوره مقدمات را حداکثر سن ۲۴ سالگی به اتمام رسانند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. برخورداری از معافیت تحصیلی مقاطع لاتر از مقدمات حوزه های علمیه مشروط به عدم ورود به غیبت مشمول می شد.

۴چگونگی ادامه تحصیل مشمولان خارج از کشور

ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور ، صرفاً

  • ۱٫ اجرای مصوت مربوط به نخبگان و استعدادهای برتر .
  • ۲٫ قانون نحوه تأمین اعضای هیئت علمی.
  • ۳٫ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور.
  • ۴٫ معافیت دانش آموزی (ماده ۱۹)
  • ۵٫ معافیت دانشجویی (ماده ۲۱). مجاز می شد که به اجمال هر یک از این قوانین توضیح داده می شود.

مشاوره معافیت بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتینی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای طیّ دورة نظام‌ وظیفه تخصصی اعطا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است.

دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفة تخصصی بهره‌مند شوند.

صرفاً دانش‌آموختگان دورة کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی و نیز دانشجویان دورة دکتری تخصصی که از طرح‌نامة رسالة خود دفاع کرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دکتری حرفه‌ای پزشکی معادل دورة کارشناسی‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصی پزشکی معادل دورة دکتری تخصصی محسوب می‌شوند.

مشاوره معافیت سه‌برای

اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸، مسئولین سازمان وظیفه عمومی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تراکم بیش از حد مشمولین خدمت سرزی، قوانین جدید معافیت را اعلام کردند. یکی از این قوانین، قانون معافیت سه برای بود. طبق این قانون یکی از فرزندان خانواده‌هایی که ۳ فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده‌اند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.

اعلام این خبر موجی از شادی، جوانان مشمول این قانون را فرا گرفت. از اوایل خرداد ماه این قانون عملیاتی شد و هزاران جوان مشمول این قانون مدارک خود را جهت معافیت به دفاتر پلیس+۱۰ تحویل دادند.

مشاوره معافیت موارد خاص

یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول شد) یا حداقل دو فرزند آنان معلول و ناتوان شند. از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود. بخش معافیت معلولان توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اگر خانواده‌ای یک فرزند پسر لای ۱۸ سال شد و یک معلول (چه خواهر یا برا)، این فرزند هم می‌تواند معاف شود…

مشاوره معافیت متأهل بودن

راسی اجرای سیاست‌های فرماندهی کل قوا خصوص افزایش جمعیت به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سرزی کم می‌شود به عرتی اگر سرزی متأهل و صاحب یک فرزند شد ۳ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد.

مزایای کارت پایان خدمت چیست؟

مزایای کارت پایان خدمت شاید برای بسیاری از جوانان بی اهمیت شد. این روزها اهمیت پایان خدمت و یافت این کارت بیشتر از گذشته به چشم میخورد. زیرا برای انجام بسیاری از کارها ارگان ها، ادارات، سازمان ها و حتی بسیاری از مشاغل آزاد به کارت پایان خدمت نیاز است.

امروزه همه ما شاهدیم که برای اکثر کارهای اداری و غیر اداری خود، به کارت پایان خدمت نیازمندیم، زیرا مراجعه به اکثر ارگان های مربوطه هنگام انجام امورد اداری ارائه کارت پایان خدمت الزامی است. این شرایط حدودا برای تمامی افراد یکسان است. حتی افرادی که تحصیلات و ثروت لایی دارند. زیرا برای یافت بسیاری از تسهیلات، امور نکی و اداری، امور گمرکی و مرزی، یافت وام، اخذ مجوز و انجام اسناد اداری به کارت پایان خدمت نیاز است.

هنگامی که تحصیلات دانشگاهی برای استخدام هر سازمان و اداره ای از ما خواست کارت پایان خدمت میشود. هنگامی که برای سیس و راه اندازی کارگاه، شرکت و هر مکان شغلی و تجاری کارت پایان خدمت نیاز است. هنگامی که فراهم بودن تمامی شرایط برای مسافرت های تفریحی و یا کاری به خارج از کشور حتی اماکن زیارتی به کارت پایان خدمت نیاز است. این ها نمونه هایی از مزیت های یافت کارت پایان خدمت میشند.

سوالات متداول

معافیت پزشکی به چند دسته تقسیم میشود؟

معافیت پزشکی به سه دسته تقسیم میشود. معافیت دائم برای افرادی که شرایط جسمی و روانی ویژه دارند. معافیت موقت برای افرادی که مشکل جسمی یا روانی مقطعی دارند. گروه سوم نیز افرادی که توانایی انجام امروز فیزیکی سرزی را ندارند و معاف از رزم هستند.

معافیت پزشکی چگونه است و به چه مواردی تعلق میگیرد؟

معافیت پزشکی یعنی افرادی که دارای مشکلات جسمی یا روانی هستند تحت نظر پزشکان نظام وظیفه معاف میشوند. این معافیت شامل بیماری های عفونی، قلبی و عروقی، اعصاب و روان، گوارشی و تنفسی، بیماری های خونی، پوستی، غدد و.. میشد.

معایب نداشتن کارت پایان خدمت چه چیزهایی میشد؟

از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میتوان به مشکلاتی که زمینه های مختلف پیش می آید اشاره کرد. موانعی که هنگام انجام امور اداری، نکی، گمرکی، تسهیلات، مجوز و.. پیش می آید نمونه هایی از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میشند

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره معافیت خدمت سرزی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۴:۰۱ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مشاوره معافیت خدمت سربازی

5 / 5 ( 1 vote )

موضوعات مشاوره معافیت سرزی

ید بگوییم مشاوره معافیت سرزی برای افراد مشمول خدمت نظام وظیفه است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود. شروع سن ۱۹ سالگی مشمول ید تکلیف سرزی رفتن خود را مشخص کند . واقع یا ید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سرزی برود . البته این کار برای صد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سرزی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنل راهی می گردند بتوانند از رفتن به سرزی سر ز زنند و این مرحله را گرفتن معافیت بگذارند. واقع کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .

معافیت خدمت سرزی مهم ترین موردی است که ذهن مشمول خدمت سرزی را گیر خود می کند. اکثر مشمولین خدمت سرزی به دنل گرفتن معافیت خدمت سرزی می شند اما به علت نداشتن اطلاعات کافی موفق نمی شوند. چون مدت خدمت سرزی طولانی میشد همه مشمولین دنل روش های مختلف هستند که مدت خدمت سرزی خود را کاهش دهند. شماره مشاوره معافیت سرزی آویژه می تواند نقش مهمی را این زمینه ایفا کند.

انواع معافیت های خدمت سرزی :

  • معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پ یا ما یا سایر بستگان خود اقدام می کند .

  • معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .

  • معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل دانشگاه ها را دارند .

  • معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر لا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .

  • معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .

  • معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که گذراندن مراحل معافیت خدمت سرزی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .

  • معافیت موارد خاص

  • معافیت نخبگان

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی

مشاوره برای معافیت پزشکی سرزی و داشتن اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند. طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما ید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سرزی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می شد .

مشمولین تماس مرکز مشاوره معافیت پزشکی آویژه و همچنین بهره مندی مجرب ما زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم ره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند. واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می شد که بسیار شایع شده و صد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :

  • کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیررزمی می‌شند.
  • کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  • مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به‌طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  • کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

معافیت موقّت پزشکی چیست؟

افرادی که قصد دارند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، یستی یک سری شرایط را دارا شند. این شرایط و افرادی که می توانند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، ذیل اشاره می کنیم:

۱- این افراد ید زمان اعزام به خدمت سرزی موعد قانونی مقرّر، توانایی عمومی برای انجام این امر نداشته شند؛

۲- همچنین شورای نظام پزشکی ید ناتوانی افراد فوق را تأیید نماید؛

۳- افراد متقاضی استفاده از معافیت موقّت ید دچار بیماری شند که نشان دهد موقً قا به انجام خدمت سرزی نیستند؛

۴- افراد مبتلا به مشکلات جسمی یا نقص عضو که حال حاضر و به طور موقّت قا به انجام خدمت سرزی نیستند.

۵- افرادی که به بیماری های روحی و روانی مبتلا بوده، بطوری که موقًّ توان انجام خدمت سرزی را نداشته شند.

۶- بیماری افراد فوق الذکر برای معالجه و مان، ید احتیاج به زمان داشته شد.

۷- همچنین افرادی که حین انجام خدمت دچار بیماری می شوند و بطور موقّت توان ادامۀ خدمت سرزی را ندارند، می توانند از فرصت استفاده از معافیت موقّت پزشکی بهره ببرند.

معافیت دائم پزشکی چیست؟

همانگومه از اسم این نوع معافیت پیداست، این حالت فرد بدلیل بیماری حاد جسمی یا روحی و روانی و یا نقص عضو قابل توجّهی که به آن دچار است، برای همیشه از خدمت سرزی معاف می شود. به عرت دیگر، برخلاف معافیت موقّت پزشکی که دارای طول دورۀ مان بود، این دسته از معافیت دورۀ مان ندارد و بدلیل وضعیت خاصی که فرد به آن مبتلاست، قانونگذار او را از انجام خدمت سرزی بطور کل معاف کرده است. طبیعی است بیماری هایی که به این گروه از معافیت ها تعلّق می گیرد، دایرۀ شمولی محدودتری نسبت به بیماری هایی که منجر به معافیت از رزم و معافیت موقّت پزشکی می شوند، دارند. این حالت نیز فرد ید برای اخذ کارت معافیت دائم پزشکی، مراحل قانونی را طی کرده و به صِرف داشتن بیماری خاص، او را از انجام اقدامات اداری بری نخواهد کرد.

لیست بیماری هایی که منجر به معافیت پزشکی می شوند:

همانطور که قبلاً بیان شد، فردی که خواسر استفاده از معافیت پزشکی است ید دارای بیماری خاصی شد. حال توجّه به بیماری که به آن دچار است، به تشخیص پزشک و بر طبق ضوابط قانونی، برای او معافیت از رزم یا معافیت موقّت و یا معافیت دائم صا می شود. بیماری هایی که منجر به معافیت های پزشکی می شود، توسط سازمان نظام وظیفه عمومی به اطّلاع عموم می رسد. زیر به برخی از بیماری هایی که طی سنوات گذشته موجب معافیت های مختلف پزشکی، اعم از معافیت از رزم، معافیت موقّت یا دائم، شده است، اشاره می کنیم:

۱- بیماری های عمومی

۲- بیماری های عفونی

۳- بیماری های چشم و مشکلات بینایی

۴- بیماری های دستگاه ااری تناسلی

۵- بیماری های قلبی و عروقی

۶- بیماری های روماتولوژی و فت همبند

۷- بیماری های اعصاب و روان

۸- بیماری های جراحی مغز و اعصاب

۹- بیماری های پوستی

۱۰- بیماری های استخوانی

۱۱- بیماری های ریوی و قفسه صی

۱۲- بیماری های گوارش و جراحی های عمومی

۱۳- بیماری های مرتبط گوش و حلق و بینی

۱۴- بیماری های دهان و دندان

۱۵- بیماری های داخلی معز و اعصاب

۱۶- بیماری های غدد مترشحه و داخلی

۱۷- بیماری های بدخیم خون و آنکولوژی

توجّه: ممکن است به تشخیص سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام وظیفۀ عمومی، برخی دیگر از بیماری های مُزمن همچون بیماری های مُسری، شرایط و مناطقی از کشور به لیست بیماری های مذکور فوق، افزوده گردد.

مشاوره معافیت سرزی کفالت

شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت

  • مشمولین ید به سن ۱۹ سالگی رسیده شند بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
  • مشمولین نید هیچ نوع غیبتی داشته شد بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
  • مشمولین ید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی لای ۱۸ سال فردی شند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .

اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .

قوانین معافیت کفالت

بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی لا ، دارای هر کدام از شرایط زیر شند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .

  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال پ خود شد که این پ یا لای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت شد .
  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال ما فاقد شوهر خود بوده شد .
  • مشمول ید تنها برا تنی خواهر خود شد که فاقد پ و ما و بدون همسر و فرزند شد .
  • مشمول ید تنها برا سرپرست و نگهدارنده ی برا کبیر خود شد که نیازمند مراقبت است و پ و ما و زن و فرزندی نیز ندارد .
  • مشمول ید تنها سرپرست لای ۱۸ سال برا صغیر خود شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جد پی یا مای خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جده پی یا مای خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته شد .
  • مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می شد زمانی که ازدواج نکرده شد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته شد .
  • مشمول دارای همسر معلول بوده شد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری شد .

مشاوره معافیت تحصیلی

۱معافیت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموزانی که وارد سن ۱۹ سالگی شده و طبق مقررات وزارت آموزش و پرورش و وظیفه عمومی دوره متوسطه مشغول به تحصیل میشند برای اخذ مک پیش دانشگاهی سن ۲۴ سال تمام و برای اخذ دیپلم کار و دانش و فنی و حرفه ای سن ۲۲ سال تمام مجاز به ادامه تحصیل بصورت حضوری و پیوسته بوده و پایان دوره تحصیل از معافیت تحصیلی بهره مند خواهند بود.

تذکرات

  1. تحصیل دانش آموزان ید به صورت پیوسته شد.
  2. به دانش آموزان داوطلب آزاد معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد.
  3. کلیه افراد برخوردار از معافیت تحصیلی صورت انصراف و یا ترک تحصیل ید ظرف مدت ۴ ماه داخل کشور و یکسال خارج از کشور خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا داخل کشور معرفی نمایند غایب شناخته نشده و نسبت به تعیین تکلیف نمودن وضعیت خدمتی آنان اقدام گردد.

۲معافیت تحصیلی دانشجویان

مشمولان فارغ التحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی غیر غایب که طبق مقررات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت و مان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد ئید وزارتخانه ها و دانشگاهی مذکور پذیرفته شوند پایان سقف تعیین شده به شرح جدول ذیل از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود.

حداکثر مدت مجازمقطع تحصیلیردیف
۳ سالکاردانی۱
۳ سالکارشناسی ناپیوسته۲
۳ سالکارشناسی ارشد ناپیوسته۳
۵ سالدکتری ناپیوسته۴
۶ سالکارشناسی پیوسته۵
۸ سالکارشناسی ارشد پیوسته۶
۸ سالدکتری پزشکی پیوسته۷

تذکرات

  1. دانشجویانی که بیش از سقف مجاز به تحصیل خود ادامه دهند غایب شناخته خواهند شد.
  2. معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی یکر و حداکثر اخذ مک تحصیلی دکترا صا می شود.

۳معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه

مشمولان غیر دیپلم که قبل از ورود به سن مشمولیت (۱۹ سالگی) حوزه های علمیه به تحصیل اشتغال یابند می توانند حداکثر سن ۲۴ سالگی دوره مقدمات را طی و از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. مشمولان رک تحصیل دوره دبیرسن که ظرف مدت یک سال از ریخ ترک تحصیل، حوزه علمیه به تحصیل اشتغال یابند صورتی که دوره مقدمات را حداکثر سن ۲۴ سالگی به اتمام رسانند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. برخورداری از معافیت تحصیلی مقاطع لاتر از مقدمات حوزه های علمیه مشروط به عدم ورود به غیبت مشمول می شد.

۴چگونگی ادامه تحصیل مشمولان خارج از کشور

ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور ، صرفاً

  • ۱٫ اجرای مصوت مربوط به نخبگان و استعدادهای برتر .
  • ۲٫ قانون نحوه تأمین اعضای هیئت علمی.
  • ۳٫ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور.
  • ۴٫ معافیت دانش آموزی (ماده ۱۹)
  • ۵٫ معافیت دانشجویی (ماده ۲۱). مجاز می شد که به اجمال هر یک از این قوانین توضیح داده می شود.

مشاوره معافیت بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتینی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای طیّ دورة نظام‌ وظیفه تخصصی اعطا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است.

دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفة تخصصی بهره‌مند شوند.

صرفاً دانش‌آموختگان دورة کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی و نیز دانشجویان دورة دکتری تخصصی که از طرح‌نامة رسالة خود دفاع کرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دکتری حرفه‌ای پزشکی معادل دورة کارشناسی‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصی پزشکی معادل دورة دکتری تخصصی محسوب می‌شوند.

مشاوره معافیت سه‌برای

اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸، مسئولین سازمان وظیفه عمومی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تراکم بیش از حد مشمولین خدمت سرزی، قوانین جدید معافیت را اعلام کردند. یکی از این قوانین، قانون معافیت سه برای بود. طبق این قانون یکی از فرزندان خانواده‌هایی که ۳ فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده‌اند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.

اعلام این خبر موجی از شادی، جوانان مشمول این قانون را فرا گرفت. از اوایل خرداد ماه این قانون عملیاتی شد و هزاران جوان مشمول این قانون مدارک خود را جهت معافیت به دفاتر پلیس+۱۰ تحویل دادند.

مشاوره معافیت موارد خاص

یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول شد) یا حداقل دو فرزند آنان معلول و ناتوان شند. از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود. بخش معافیت معلولان توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اگر خانواده‌ای یک فرزند پسر لای ۱۸ سال شد و یک معلول (چه خواهر یا برا)، این فرزند هم می‌تواند معاف شود…

مشاوره معافیت متأهل بودن

راسی اجرای سیاست‌های فرماندهی کل قوا خصوص افزایش جمعیت به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سرزی کم می‌شود به عرتی اگر سرزی متأهل و صاحب یک فرزند شد ۳ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد.

مزایای کارت پایان خدمت چیست؟

مزایای کارت پایان خدمت شاید برای بسیاری از جوانان بی اهمیت شد. این روزها اهمیت پایان خدمت و یافت این کارت بیشتر از گذشته به چشم میخورد. زیرا برای انجام بسیاری از کارها ارگان ها، ادارات، سازمان ها و حتی بسیاری از مشاغل آزاد به کارت پایان خدمت نیاز است.

امروزه همه ما شاهدیم که برای اکثر کارهای اداری و غیر اداری خود، به کارت پایان خدمت نیازمندیم، زیرا مراجعه به اکثر ارگان های مربوطه هنگام انجام امورد اداری ارائه کارت پایان خدمت الزامی است. این شرایط حدودا برای تمامی افراد یکسان است. حتی افرادی که تحصیلات و ثروت لایی دارند. زیرا برای یافت بسیاری از تسهیلات، امور نکی و اداری، امور گمرکی و مرزی، یافت وام، اخذ مجوز و انجام اسناد اداری به کارت پایان خدمت نیاز است.

هنگامی که تحصیلات دانشگاهی برای استخدام هر سازمان و اداره ای از ما خواست کارت پایان خدمت میشود. هنگامی که برای سیس و راه اندازی کارگاه، شرکت و هر مکان شغلی و تجاری کارت پایان خدمت نیاز است. هنگامی که فراهم بودن تمامی شرایط برای مسافرت های تفریحی و یا کاری به خارج از کشور حتی اماکن زیارتی به کارت پایان خدمت نیاز است. این ها نمونه هایی از مزیت های یافت کارت پایان خدمت میشند.

سوالات متداول

معافیت پزشکی به چند دسته تقسیم میشود؟

معافیت پزشکی به سه دسته تقسیم میشود. معافیت دائم برای افرادی که شرایط جسمی و روانی ویژه دارند. معافیت موقت برای افرادی که مشکل جسمی یا روانی مقطعی دارند. گروه سوم نیز افرادی که توانایی انجام امروز فیزیکی سرزی را ندارند و معاف از رزم هستند.

معافیت پزشکی چگونه است و به چه مواردی تعلق میگیرد؟

معافیت پزشکی یعنی افرادی که دارای مشکلات جسمی یا روانی هستند تحت نظر پزشکان نظام وظیفه معاف میشوند. این معافیت شامل بیماری های عفونی، قلبی و عروقی، اعصاب و روان، گوارشی و تنفسی، بیماری های خونی، پوستی، غدد و.. میشد.

معایب نداشتن کارت پایان خدمت چه چیزهایی میشد؟

از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میتوان به مشکلاتی که زمینه های مختلف پیش می آید اشاره کرد. موانعی که هنگام انجام امور اداری، نکی، گمرکی، تسهیلات، مجوز و.. پیش می آید نمونه هایی از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میشند

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره معافیت خدمت سرزی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۵:۲۷ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مشاوره معافیت خدمت سربازی

5 / 5 ( 1 vote )

موضوعات مشاوره معافیت سرزی

ید بگوییم مشاوره معافیت سرزی برای افراد مشمول خدمت نظام وظیفه است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود. شروع سن ۱۹ سالگی مشمول ید تکلیف سرزی رفتن خود را مشخص کند . واقع یا ید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سرزی برود . البته این کار برای صد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سرزی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنل راهی می گردند بتوانند از رفتن به سرزی سر ز زنند و این مرحله را گرفتن معافیت بگذارند. واقع کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .

معافیت خدمت سرزی مهم ترین موردی است که ذهن مشمول خدمت سرزی را گیر خود می کند. اکثر مشمولین خدمت سرزی به دنل گرفتن معافیت خدمت سرزی می شند اما به علت نداشتن اطلاعات کافی موفق نمی شوند. چون مدت خدمت سرزی طولانی میشد همه مشمولین دنل روش های مختلف هستند که مدت خدمت سرزی خود را کاهش دهند. شماره مشاوره معافیت سرزی آویژه می تواند نقش مهمی را این زمینه ایفا کند.

انواع معافیت های خدمت سرزی :

  • معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پ یا ما یا سایر بستگان خود اقدام می کند .

  • معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .

  • معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل دانشگاه ها را دارند .

  • معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر لا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .

  • معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .

  • معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که گذراندن مراحل معافیت خدمت سرزی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .

  • معافیت موارد خاص

  • معافیت نخبگان

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی

مشاوره برای معافیت پزشکی سرزی و داشتن اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند. طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما ید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سرزی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می شد .

مشمولین تماس مرکز مشاوره معافیت پزشکی آویژه و همچنین بهره مندی مجرب ما زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم ره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند. واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می شد که بسیار شایع شده و صد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :

  • کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیررزمی می‌شند.
  • کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  • مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به‌طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  • کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

معافیت موقّت پزشکی چیست؟

افرادی که قصد دارند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، یستی یک سری شرایط را دارا شند. این شرایط و افرادی که می توانند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، ذیل اشاره می کنیم:

۱- این افراد ید زمان اعزام به خدمت سرزی موعد قانونی مقرّر، توانایی عمومی برای انجام این امر نداشته شند؛

۲- همچنین شورای نظام پزشکی ید ناتوانی افراد فوق را تأیید نماید؛

۳- افراد متقاضی استفاده از معافیت موقّت ید دچار بیماری شند که نشان دهد موقً قا به انجام خدمت سرزی نیستند؛

۴- افراد مبتلا به مشکلات جسمی یا نقص عضو که حال حاضر و به طور موقّت قا به انجام خدمت سرزی نیستند.

۵- افرادی که به بیماری های روحی و روانی مبتلا بوده، بطوری که موقًّ توان انجام خدمت سرزی را نداشته شند.

۶- بیماری افراد فوق الذکر برای معالجه و مان، ید احتیاج به زمان داشته شد.

۷- همچنین افرادی که حین انجام خدمت دچار بیماری می شوند و بطور موقّت توان ادامۀ خدمت سرزی را ندارند، می توانند از فرصت استفاده از معافیت موقّت پزشکی بهره ببرند.

معافیت دائم پزشکی چیست؟

همانگومه از اسم این نوع معافیت پیداست، این حالت فرد بدلیل بیماری حاد جسمی یا روحی و روانی و یا نقص عضو قابل توجّهی که به آن دچار است، برای همیشه از خدمت سرزی معاف می شود. به عرت دیگر، برخلاف معافیت موقّت پزشکی که دارای طول دورۀ مان بود، این دسته از معافیت دورۀ مان ندارد و بدلیل وضعیت خاصی که فرد به آن مبتلاست، قانونگذار او را از انجام خدمت سرزی بطور کل معاف کرده است. طبیعی است بیماری هایی که به این گروه از معافیت ها تعلّق می گیرد، دایرۀ شمولی محدودتری نسبت به بیماری هایی که منجر به معافیت از رزم و معافیت موقّت پزشکی می شوند، دارند. این حالت نیز فرد ید برای اخذ کارت معافیت دائم پزشکی، مراحل قانونی را طی کرده و به صِرف داشتن بیماری خاص، او را از انجام اقدامات اداری بری نخواهد کرد.

لیست بیماری هایی که منجر به معافیت پزشکی می شوند:

همانطور که قبلاً بیان شد، فردی که خواسر استفاده از معافیت پزشکی است ید دارای بیماری خاصی شد. حال توجّه به بیماری که به آن دچار است، به تشخیص پزشک و بر طبق ضوابط قانونی، برای او معافیت از رزم یا معافیت موقّت و یا معافیت دائم صا می شود. بیماری هایی که منجر به معافیت های پزشکی می شود، توسط سازمان نظام وظیفه عمومی به اطّلاع عموم می رسد. زیر به برخی از بیماری هایی که طی سنوات گذشته موجب معافیت های مختلف پزشکی، اعم از معافیت از رزم، معافیت موقّت یا دائم، شده است، اشاره می کنیم:

۱- بیماری های عمومی

۲- بیماری های عفونی

۳- بیماری های چشم و مشکلات بینایی

۴- بیماری های دستگاه ااری تناسلی

۵- بیماری های قلبی و عروقی

۶- بیماری های روماتولوژی و فت همبند

۷- بیماری های اعصاب و روان

۸- بیماری های جراحی مغز و اعصاب

۹- بیماری های پوستی

۱۰- بیماری های استخوانی

۱۱- بیماری های ریوی و قفسه صی

۱۲- بیماری های گوارش و جراحی های عمومی

۱۳- بیماری های مرتبط گوش و حلق و بینی

۱۴- بیماری های دهان و دندان

۱۵- بیماری های داخلی معز و اعصاب

۱۶- بیماری های غدد مترشحه و داخلی

۱۷- بیماری های بدخیم خون و آنکولوژی

توجّه: ممکن است به تشخیص سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام وظیفۀ عمومی، برخی دیگر از بیماری های مُزمن همچون بیماری های مُسری، شرایط و مناطقی از کشور به لیست بیماری های مذکور فوق، افزوده گردد.

مشاوره معافیت سرزی کفالت

شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت

  • مشمولین ید به سن ۱۹ سالگی رسیده شند بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
  • مشمولین نید هیچ نوع غیبتی داشته شد بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
  • مشمولین ید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی لای ۱۸ سال فردی شند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .

اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .

قوانین معافیت کفالت

بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی لا ، دارای هر کدام از شرایط زیر شند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .

  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال پ خود شد که این پ یا لای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت شد .
  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال ما فاقد شوهر خود بوده شد .
  • مشمول ید تنها برا تنی خواهر خود شد که فاقد پ و ما و بدون همسر و فرزند شد .
  • مشمول ید تنها برا سرپرست و نگهدارنده ی برا کبیر خود شد که نیازمند مراقبت است و پ و ما و زن و فرزندی نیز ندارد .
  • مشمول ید تنها سرپرست لای ۱۸ سال برا صغیر خود شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جد پی یا مای خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جده پی یا مای خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته شد .
  • مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می شد زمانی که ازدواج نکرده شد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته شد .
  • مشمول دارای همسر معلول بوده شد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری شد .

مشاوره معافیت تحصیلی

۱معافیت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموزانی که وارد سن ۱۹ سالگی شده و طبق مقررات وزارت آموزش و پرورش و وظیفه عمومی دوره متوسطه مشغول به تحصیل میشند برای اخذ مک پیش دانشگاهی سن ۲۴ سال تمام و برای اخذ دیپلم کار و دانش و فنی و حرفه ای سن ۲۲ سال تمام مجاز به ادامه تحصیل بصورت حضوری و پیوسته بوده و پایان دوره تحصیل از معافیت تحصیلی بهره مند خواهند بود.

تذکرات

  1. تحصیل دانش آموزان ید به صورت پیوسته شد.
  2. به دانش آموزان داوطلب آزاد معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد.
  3. کلیه افراد برخوردار از معافیت تحصیلی صورت انصراف و یا ترک تحصیل ید ظرف مدت ۴ ماه داخل کشور و یکسال خارج از کشور خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا داخل کشور معرفی نمایند غایب شناخته نشده و نسبت به تعیین تکلیف نمودن وضعیت خدمتی آنان اقدام گردد.

۲معافیت تحصیلی دانشجویان

مشمولان فارغ التحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی غیر غایب که طبق مقررات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت و مان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد ئید وزارتخانه ها و دانشگاهی مذکور پذیرفته شوند پایان سقف تعیین شده به شرح جدول ذیل از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود.

حداکثر مدت مجازمقطع تحصیلیردیف
۳ سالکاردانی۱
۳ سالکارشناسی ناپیوسته۲
۳ سالکارشناسی ارشد ناپیوسته۳
۵ سالدکتری ناپیوسته۴
۶ سالکارشناسی پیوسته۵
۸ سالکارشناسی ارشد پیوسته۶
۸ سالدکتری پزشکی پیوسته۷

تذکرات

  1. دانشجویانی که بیش از سقف مجاز به تحصیل خود ادامه دهند غایب شناخته خواهند شد.
  2. معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی یکر و حداکثر اخذ مک تحصیلی دکترا صا می شود.

۳معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه

مشمولان غیر دیپلم که قبل از ورود به سن مشمولیت (۱۹ سالگی) حوزه های علمیه به تحصیل اشتغال یابند می توانند حداکثر سن ۲۴ سالگی دوره مقدمات را طی و از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. مشمولان رک تحصیل دوره دبیرسن که ظرف مدت یک سال از ریخ ترک تحصیل، حوزه علمیه به تحصیل اشتغال یابند صورتی که دوره مقدمات را حداکثر سن ۲۴ سالگی به اتمام رسانند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. برخورداری از معافیت تحصیلی مقاطع لاتر از مقدمات حوزه های علمیه مشروط به عدم ورود به غیبت مشمول می شد.

۴چگونگی ادامه تحصیل مشمولان خارج از کشور

ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور ، صرفاً

  • ۱٫ اجرای مصوت مربوط به نخبگان و استعدادهای برتر .
  • ۲٫ قانون نحوه تأمین اعضای هیئت علمی.
  • ۳٫ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور.
  • ۴٫ معافیت دانش آموزی (ماده ۱۹)
  • ۵٫ معافیت دانشجویی (ماده ۲۱). مجاز می شد که به اجمال هر یک از این قوانین توضیح داده می شود.

مشاوره معافیت بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتینی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای طیّ دورة نظام‌ وظیفه تخصصی اعطا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است.

دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفة تخصصی بهره‌مند شوند.

صرفاً دانش‌آموختگان دورة کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی و نیز دانشجویان دورة دکتری تخصصی که از طرح‌نامة رسالة خود دفاع کرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دکتری حرفه‌ای پزشکی معادل دورة کارشناسی‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصی پزشکی معادل دورة دکتری تخصصی محسوب می‌شوند.

مشاوره معافیت سه‌برای

اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸، مسئولین سازمان وظیفه عمومی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تراکم بیش از حد مشمولین خدمت سرزی، قوانین جدید معافیت را اعلام کردند. یکی از این قوانین، قانون معافیت سه برای بود. طبق این قانون یکی از فرزندان خانواده‌هایی که ۳ فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده‌اند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.

اعلام این خبر موجی از شادی، جوانان مشمول این قانون را فرا گرفت. از اوایل خرداد ماه این قانون عملیاتی شد و هزاران جوان مشمول این قانون مدارک خود را جهت معافیت به دفاتر پلیس+۱۰ تحویل دادند.

مشاوره معافیت موارد خاص

یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول شد) یا حداقل دو فرزند آنان معلول و ناتوان شند. از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود. بخش معافیت معلولان توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اگر خانواده‌ای یک فرزند پسر لای ۱۸ سال شد و یک معلول (چه خواهر یا برا)، این فرزند هم می‌تواند معاف شود…

مشاوره معافیت متأهل بودن

راسی اجرای سیاست‌های فرماندهی کل قوا خصوص افزایش جمعیت به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سرزی کم می‌شود به عرتی اگر سرزی متأهل و صاحب یک فرزند شد ۳ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد.

مزایای کارت پایان خدمت چیست؟

مزایای کارت پایان خدمت شاید برای بسیاری از جوانان بی اهمیت شد. این روزها اهمیت پایان خدمت و یافت این کارت بیشتر از گذشته به چشم میخورد. زیرا برای انجام بسیاری از کارها ارگان ها، ادارات، سازمان ها و حتی بسیاری از مشاغل آزاد به کارت پایان خدمت نیاز است.

امروزه همه ما شاهدیم که برای اکثر کارهای اداری و غیر اداری خود، به کارت پایان خدمت نیازمندیم، زیرا مراجعه به اکثر ارگان های مربوطه هنگام انجام امورد اداری ارائه کارت پایان خدمت الزامی است. این شرایط حدودا برای تمامی افراد یکسان است. حتی افرادی که تحصیلات و ثروت لایی دارند. زیرا برای یافت بسیاری از تسهیلات، امور نکی و اداری، امور گمرکی و مرزی، یافت وام، اخذ مجوز و انجام اسناد اداری به کارت پایان خدمت نیاز است.

هنگامی که تحصیلات دانشگاهی برای استخدام هر سازمان و اداره ای از ما خواست کارت پایان خدمت میشود. هنگامی که برای سیس و راه اندازی کارگاه، شرکت و هر مکان شغلی و تجاری کارت پایان خدمت نیاز است. هنگامی که فراهم بودن تمامی شرایط برای مسافرت های تفریحی و یا کاری به خارج از کشور حتی اماکن زیارتی به کارت پایان خدمت نیاز است. این ها نمونه هایی از مزیت های یافت کارت پایان خدمت میشند.

سوالات متداول

معافیت پزشکی به چند دسته تقسیم میشود؟

معافیت پزشکی به سه دسته تقسیم میشود. معافیت دائم برای افرادی که شرایط جسمی و روانی ویژه دارند. معافیت موقت برای افرادی که مشکل جسمی یا روانی مقطعی دارند. گروه سوم نیز افرادی که توانایی انجام امروز فیزیکی سرزی را ندارند و معاف از رزم هستند.

معافیت پزشکی چگونه است و به چه مواردی تعلق میگیرد؟

معافیت پزشکی یعنی افرادی که دارای مشکلات جسمی یا روانی هستند تحت نظر پزشکان نظام وظیفه معاف میشوند. این معافیت شامل بیماری های عفونی، قلبی و عروقی، اعصاب و روان، گوارشی و تنفسی، بیماری های خونی، پوستی، غدد و.. میشد.

معایب نداشتن کارت پایان خدمت چه چیزهایی میشد؟

از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میتوان به مشکلاتی که زمینه های مختلف پیش می آید اشاره کرد. موانعی که هنگام انجام امور اداری، نکی، گمرکی، تسهیلات، مجوز و.. پیش می آید نمونه هایی از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میشند

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره معافیت خدمت سرزی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۷:۳۸ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مشاوره معافیت خدمت سربازی

5 / 5 ( 1 vote )

موضوعات مشاوره معافیت سرزی

ید بگوییم مشاوره معافیت سرزی برای افراد مشمول خدمت نظام وظیفه است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود. شروع سن ۱۹ سالگی مشمول ید تکلیف سرزی رفتن خود را مشخص کند . واقع یا ید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سرزی برود . البته این کار برای صد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سرزی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنل راهی می گردند بتوانند از رفتن به سرزی سر ز زنند و این مرحله را گرفتن معافیت بگذارند. واقع کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .

معافیت خدمت سرزی مهم ترین موردی است که ذهن مشمول خدمت سرزی را گیر خود می کند. اکثر مشمولین خدمت سرزی به دنل گرفتن معافیت خدمت سرزی می شند اما به علت نداشتن اطلاعات کافی موفق نمی شوند. چون مدت خدمت سرزی طولانی میشد همه مشمولین دنل روش های مختلف هستند که مدت خدمت سرزی خود را کاهش دهند. شماره مشاوره معافیت سرزی آویژه می تواند نقش مهمی را این زمینه ایفا کند.

انواع معافیت های خدمت سرزی :

  • معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پ یا ما یا سایر بستگان خود اقدام می کند .

  • معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .

  • معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل دانشگاه ها را دارند .

  • معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر لا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .

  • معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .

  • معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که گذراندن مراحل معافیت خدمت سرزی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .

  • معافیت موارد خاص

  • معافیت نخبگان

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی

مشاوره برای معافیت پزشکی سرزی و داشتن اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند. طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما ید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سرزی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می شد .

مشمولین تماس مرکز مشاوره معافیت پزشکی آویژه و همچنین بهره مندی مجرب ما زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم ره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند. واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می شد که بسیار شایع شده و صد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :

  • کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیررزمی می‌شند.
  • کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  • مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به‌طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  • کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

معافیت موقّت پزشکی چیست؟

افرادی که قصد دارند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، یستی یک سری شرایط را دارا شند. این شرایط و افرادی که می توانند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، ذیل اشاره می کنیم:

۱- این افراد ید زمان اعزام به خدمت سرزی موعد قانونی مقرّر، توانایی عمومی برای انجام این امر نداشته شند؛

۲- همچنین شورای نظام پزشکی ید ناتوانی افراد فوق را تأیید نماید؛

۳- افراد متقاضی استفاده از معافیت موقّت ید دچار بیماری شند که نشان دهد موقً قا به انجام خدمت سرزی نیستند؛

۴- افراد مبتلا به مشکلات جسمی یا نقص عضو که حال حاضر و به طور موقّت قا به انجام خدمت سرزی نیستند.

۵- افرادی که به بیماری های روحی و روانی مبتلا بوده، بطوری که موقًّ توان انجام خدمت سرزی را نداشته شند.

۶- بیماری افراد فوق الذکر برای معالجه و مان، ید احتیاج به زمان داشته شد.

۷- همچنین افرادی که حین انجام خدمت دچار بیماری می شوند و بطور موقّت توان ادامۀ خدمت سرزی را ندارند، می توانند از فرصت استفاده از معافیت موقّت پزشکی بهره ببرند.

معافیت دائم پزشکی چیست؟

همانگومه از اسم این نوع معافیت پیداست، این حالت فرد بدلیل بیماری حاد جسمی یا روحی و روانی و یا نقص عضو قابل توجّهی که به آن دچار است، برای همیشه از خدمت سرزی معاف می شود. به عرت دیگر، برخلاف معافیت موقّت پزشکی که دارای طول دورۀ مان بود، این دسته از معافیت دورۀ مان ندارد و بدلیل وضعیت خاصی که فرد به آن مبتلاست، قانونگذار او را از انجام خدمت سرزی بطور کل معاف کرده است. طبیعی است بیماری هایی که به این گروه از معافیت ها تعلّق می گیرد، دایرۀ شمولی محدودتری نسبت به بیماری هایی که منجر به معافیت از رزم و معافیت موقّت پزشکی می شوند، دارند. این حالت نیز فرد ید برای اخذ کارت معافیت دائم پزشکی، مراحل قانونی را طی کرده و به صِرف داشتن بیماری خاص، او را از انجام اقدامات اداری بری نخواهد کرد.

لیست بیماری هایی که منجر به معافیت پزشکی می شوند:

همانطور که قبلاً بیان شد، فردی که خواسر استفاده از معافیت پزشکی است ید دارای بیماری خاصی شد. حال توجّه به بیماری که به آن دچار است، به تشخیص پزشک و بر طبق ضوابط قانونی، برای او معافیت از رزم یا معافیت موقّت و یا معافیت دائم صا می شود. بیماری هایی که منجر به معافیت های پزشکی می شود، توسط سازمان نظام وظیفه عمومی به اطّلاع عموم می رسد. زیر به برخی از بیماری هایی که طی سنوات گذشته موجب معافیت های مختلف پزشکی، اعم از معافیت از رزم، معافیت موقّت یا دائم، شده است، اشاره می کنیم:

۱- بیماری های عمومی

۲- بیماری های عفونی

۳- بیماری های چشم و مشکلات بینایی

۴- بیماری های دستگاه ااری تناسلی

۵- بیماری های قلبی و عروقی

۶- بیماری های روماتولوژی و فت همبند

۷- بیماری های اعصاب و روان

۸- بیماری های جراحی مغز و اعصاب

۹- بیماری های پوستی

۱۰- بیماری های استخوانی

۱۱- بیماری های ریوی و قفسه صی

۱۲- بیماری های گوارش و جراحی های عمومی

۱۳- بیماری های مرتبط گوش و حلق و بینی

۱۴- بیماری های دهان و دندان

۱۵- بیماری های داخلی معز و اعصاب

۱۶- بیماری های غدد مترشحه و داخلی

۱۷- بیماری های بدخیم خون و آنکولوژی

توجّه: ممکن است به تشخیص سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام وظیفۀ عمومی، برخی دیگر از بیماری های مُزمن همچون بیماری های مُسری، شرایط و مناطقی از کشور به لیست بیماری های مذکور فوق، افزوده گردد.

مشاوره معافیت سرزی کفالت

شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت

  • مشمولین ید به سن ۱۹ سالگی رسیده شند بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
  • مشمولین نید هیچ نوع غیبتی داشته شد بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
  • مشمولین ید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی لای ۱۸ سال فردی شند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .

اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .

قوانین معافیت کفالت

بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی لا ، دارای هر کدام از شرایط زیر شند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .

  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال پ خود شد که این پ یا لای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت شد .
  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال ما فاقد شوهر خود بوده شد .
  • مشمول ید تنها برا تنی خواهر خود شد که فاقد پ و ما و بدون همسر و فرزند شد .
  • مشمول ید تنها برا سرپرست و نگهدارنده ی برا کبیر خود شد که نیازمند مراقبت است و پ و ما و زن و فرزندی نیز ندارد .
  • مشمول ید تنها سرپرست لای ۱۸ سال برا صغیر خود شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جد پی یا مای خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جده پی یا مای خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته شد .
  • مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می شد زمانی که ازدواج نکرده شد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته شد .
  • مشمول دارای همسر معلول بوده شد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری شد .

مشاوره معافیت تحصیلی

۱معافیت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموزانی که وارد سن ۱۹ سالگی شده و طبق مقررات وزارت آموزش و پرورش و وظیفه عمومی دوره متوسطه مشغول به تحصیل میشند برای اخذ مک پیش دانشگاهی سن ۲۴ سال تمام و برای اخذ دیپلم کار و دانش و فنی و حرفه ای سن ۲۲ سال تمام مجاز به ادامه تحصیل بصورت حضوری و پیوسته بوده و پایان دوره تحصیل از معافیت تحصیلی بهره مند خواهند بود.

تذکرات

  1. تحصیل دانش آموزان ید به صورت پیوسته شد.
  2. به دانش آموزان داوطلب آزاد معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد.
  3. کلیه افراد برخوردار از معافیت تحصیلی صورت انصراف و یا ترک تحصیل ید ظرف مدت ۴ ماه داخل کشور و یکسال خارج از کشور خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا داخل کشور معرفی نمایند غایب شناخته نشده و نسبت به تعیین تکلیف نمودن وضعیت خدمتی آنان اقدام گردد.

۲معافیت تحصیلی دانشجویان

مشمولان فارغ التحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی غیر غایب که طبق مقررات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت و مان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد ئید وزارتخانه ها و دانشگاهی مذکور پذیرفته شوند پایان سقف تعیین شده به شرح جدول ذیل از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود.

حداکثر مدت مجازمقطع تحصیلیردیف
۳ سالکاردانی۱
۳ سالکارشناسی ناپیوسته۲
۳ سالکارشناسی ارشد ناپیوسته۳
۵ سالدکتری ناپیوسته۴
۶ سالکارشناسی پیوسته۵
۸ سالکارشناسی ارشد پیوسته۶
۸ سالدکتری پزشکی پیوسته۷

تذکرات

  1. دانشجویانی که بیش از سقف مجاز به تحصیل خود ادامه دهند غایب شناخته خواهند شد.
  2. معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی یکر و حداکثر اخذ مک تحصیلی دکترا صا می شود.

۳معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه

مشمولان غیر دیپلم که قبل از ورود به سن مشمولیت (۱۹ سالگی) حوزه های علمیه به تحصیل اشتغال یابند می توانند حداکثر سن ۲۴ سالگی دوره مقدمات را طی و از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. مشمولان رک تحصیل دوره دبیرسن که ظرف مدت یک سال از ریخ ترک تحصیل، حوزه علمیه به تحصیل اشتغال یابند صورتی که دوره مقدمات را حداکثر سن ۲۴ سالگی به اتمام رسانند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. برخورداری از معافیت تحصیلی مقاطع لاتر از مقدمات حوزه های علمیه مشروط به عدم ورود به غیبت مشمول می شد.

۴چگونگی ادامه تحصیل مشمولان خارج از کشور

ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور ، صرفاً

  • ۱٫ اجرای مصوت مربوط به نخبگان و استعدادهای برتر .
  • ۲٫ قانون نحوه تأمین اعضای هیئت علمی.
  • ۳٫ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور.
  • ۴٫ معافیت دانش آموزی (ماده ۱۹)
  • ۵٫ معافیت دانشجویی (ماده ۲۱). مجاز می شد که به اجمال هر یک از این قوانین توضیح داده می شود.

مشاوره معافیت بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتینی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای طیّ دورة نظام‌ وظیفه تخصصی اعطا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است.

دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفة تخصصی بهره‌مند شوند.

صرفاً دانش‌آموختگان دورة کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی و نیز دانشجویان دورة دکتری تخصصی که از طرح‌نامة رسالة خود دفاع کرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دکتری حرفه‌ای پزشکی معادل دورة کارشناسی‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصی پزشکی معادل دورة دکتری تخصصی محسوب می‌شوند.

مشاوره معافیت سه‌برای

اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸، مسئولین سازمان وظیفه عمومی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تراکم بیش از حد مشمولین خدمت سرزی، قوانین جدید معافیت را اعلام کردند. یکی از این قوانین، قانون معافیت سه برای بود. طبق این قانون یکی از فرزندان خانواده‌هایی که ۳ فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده‌اند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.

اعلام این خبر موجی از شادی، جوانان مشمول این قانون را فرا گرفت. از اوایل خرداد ماه این قانون عملیاتی شد و هزاران جوان مشمول این قانون مدارک خود را جهت معافیت به دفاتر پلیس+۱۰ تحویل دادند.

مشاوره معافیت موارد خاص

یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول شد) یا حداقل دو فرزند آنان معلول و ناتوان شند. از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود. بخش معافیت معلولان توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اگر خانواده‌ای یک فرزند پسر لای ۱۸ سال شد و یک معلول (چه خواهر یا برا)، این فرزند هم می‌تواند معاف شود…

مشاوره معافیت متأهل بودن

راسی اجرای سیاست‌های فرماندهی کل قوا خصوص افزایش جمعیت به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سرزی کم می‌شود به عرتی اگر سرزی متأهل و صاحب یک فرزند شد ۳ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد.

مزایای کارت پایان خدمت چیست؟

مزایای کارت پایان خدمت شاید برای بسیاری از جوانان بی اهمیت شد. این روزها اهمیت پایان خدمت و یافت این کارت بیشتر از گذشته به چشم میخورد. زیرا برای انجام بسیاری از کارها ارگان ها، ادارات، سازمان ها و حتی بسیاری از مشاغل آزاد به کارت پایان خدمت نیاز است.

امروزه همه ما شاهدیم که برای اکثر کارهای اداری و غیر اداری خود، به کارت پایان خدمت نیازمندیم، زیرا مراجعه به اکثر ارگان های مربوطه هنگام انجام امورد اداری ارائه کارت پایان خدمت الزامی است. این شرایط حدودا برای تمامی افراد یکسان است. حتی افرادی که تحصیلات و ثروت لایی دارند. زیرا برای یافت بسیاری از تسهیلات، امور نکی و اداری، امور گمرکی و مرزی، یافت وام، اخذ مجوز و انجام اسناد اداری به کارت پایان خدمت نیاز است.

هنگامی که تحصیلات دانشگاهی برای استخدام هر سازمان و اداره ای از ما خواست کارت پایان خدمت میشود. هنگامی که برای سیس و راه اندازی کارگاه، شرکت و هر مکان شغلی و تجاری کارت پایان خدمت نیاز است. هنگامی که فراهم بودن تمامی شرایط برای مسافرت های تفریحی و یا کاری به خارج از کشور حتی اماکن زیارتی به کارت پایان خدمت نیاز است. این ها نمونه هایی از مزیت های یافت کارت پایان خدمت میشند.

سوالات متداول

معافیت پزشکی به چند دسته تقسیم میشود؟

معافیت پزشکی به سه دسته تقسیم میشود. معافیت دائم برای افرادی که شرایط جسمی و روانی ویژه دارند. معافیت موقت برای افرادی که مشکل جسمی یا روانی مقطعی دارند. گروه سوم نیز افرادی که توانایی انجام امروز فیزیکی سرزی را ندارند و معاف از رزم هستند.

معافیت پزشکی چگونه است و به چه مواردی تعلق میگیرد؟

معافیت پزشکی یعنی افرادی که دارای مشکلات جسمی یا روانی هستند تحت نظر پزشکان نظام وظیفه معاف میشوند. این معافیت شامل بیماری های عفونی، قلبی و عروقی، اعصاب و روان، گوارشی و تنفسی، بیماری های خونی، پوستی، غدد و.. میشد.

معایب نداشتن کارت پایان خدمت چه چیزهایی میشد؟

از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میتوان به مشکلاتی که زمینه های مختلف پیش می آید اشاره کرد. موانعی که هنگام انجام امور اداری، نکی، گمرکی، تسهیلات، مجوز و.. پیش می آید نمونه هایی از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میشند

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره معافیت خدمت سرزی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۰:۳۸ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مشاوره معافیت خدمت سربازی

5 / 5 ( 1 vote )

موضوعات مشاوره معافیت سرزی

ید بگوییم مشاوره معافیت سرزی برای افراد مشمول خدمت نظام وظیفه است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود. شروع سن ۱۹ سالگی مشمول ید تکلیف سرزی رفتن خود را مشخص کند . واقع یا ید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سرزی برود . البته این کار برای صد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سرزی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنل راهی می گردند بتوانند از رفتن به سرزی سر ز زنند و این مرحله را گرفتن معافیت بگذارند. واقع کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .

معافیت خدمت سرزی مهم ترین موردی است که ذهن مشمول خدمت سرزی را گیر خود می کند. اکثر مشمولین خدمت سرزی به دنل گرفتن معافیت خدمت سرزی می شند اما به علت نداشتن اطلاعات کافی موفق نمی شوند. چون مدت خدمت سرزی طولانی میشد همه مشمولین دنل روش های مختلف هستند که مدت خدمت سرزی خود را کاهش دهند. شماره مشاوره معافیت سرزی آویژه می تواند نقش مهمی را این زمینه ایفا کند.

انواع معافیت های خدمت سرزی :

  • معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پ یا ما یا سایر بستگان خود اقدام می کند .

  • معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .

  • معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل دانشگاه ها را دارند .

  • معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر لا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .

  • معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .

  • معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که گذراندن مراحل معافیت خدمت سرزی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .

  • معافیت موارد خاص

  • معافیت نخبگان

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی

مشاوره برای معافیت پزشکی سرزی و داشتن اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند. طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما ید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سرزی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می شد .

مشمولین تماس مرکز مشاوره معافیت پزشکی آویژه و همچنین بهره مندی مجرب ما زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم ره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند. واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می شد که بسیار شایع شده و صد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :

  • کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیررزمی می‌شند.
  • کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  • مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به‌طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  • کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

معافیت موقّت پزشکی چیست؟

افرادی که قصد دارند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، یستی یک سری شرایط را دارا شند. این شرایط و افرادی که می توانند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، ذیل اشاره می کنیم:

۱- این افراد ید زمان اعزام به خدمت سرزی موعد قانونی مقرّر، توانایی عمومی برای انجام این امر نداشته شند؛

۲- همچنین شورای نظام پزشکی ید ناتوانی افراد فوق را تأیید نماید؛

۳- افراد متقاضی استفاده از معافیت موقّت ید دچار بیماری شند که نشان دهد موقً قا به انجام خدمت سرزی نیستند؛

۴- افراد مبتلا به مشکلات جسمی یا نقص عضو که حال حاضر و به طور موقّت قا به انجام خدمت سرزی نیستند.

۵- افرادی که به بیماری های روحی و روانی مبتلا بوده، بطوری که موقًّ توان انجام خدمت سرزی را نداشته شند.

۶- بیماری افراد فوق الذکر برای معالجه و مان، ید احتیاج به زمان داشته شد.

۷- همچنین افرادی که حین انجام خدمت دچار بیماری می شوند و بطور موقّت توان ادامۀ خدمت سرزی را ندارند، می توانند از فرصت استفاده از معافیت موقّت پزشکی بهره ببرند.

معافیت دائم پزشکی چیست؟

همانگومه از اسم این نوع معافیت پیداست، این حالت فرد بدلیل بیماری حاد جسمی یا روحی و روانی و یا نقص عضو قابل توجّهی که به آن دچار است، برای همیشه از خدمت سرزی معاف می شود. به عرت دیگر، برخلاف معافیت موقّت پزشکی که دارای طول دورۀ مان بود، این دسته از معافیت دورۀ مان ندارد و بدلیل وضعیت خاصی که فرد به آن مبتلاست، قانونگذار او را از انجام خدمت سرزی بطور کل معاف کرده است. طبیعی است بیماری هایی که به این گروه از معافیت ها تعلّق می گیرد، دایرۀ شمولی محدودتری نسبت به بیماری هایی که منجر به معافیت از رزم و معافیت موقّت پزشکی می شوند، دارند. این حالت نیز فرد ید برای اخذ کارت معافیت دائم پزشکی، مراحل قانونی را طی کرده و به صِرف داشتن بیماری خاص، او را از انجام اقدامات اداری بری نخواهد کرد.

لیست بیماری هایی که منجر به معافیت پزشکی می شوند:

همانطور که قبلاً بیان شد، فردی که خواسر استفاده از معافیت پزشکی است ید دارای بیماری خاصی شد. حال توجّه به بیماری که به آن دچار است، به تشخیص پزشک و بر طبق ضوابط قانونی، برای او معافیت از رزم یا معافیت موقّت و یا معافیت دائم صا می شود. بیماری هایی که منجر به معافیت های پزشکی می شود، توسط سازمان نظام وظیفه عمومی به اطّلاع عموم می رسد. زیر به برخی از بیماری هایی که طی سنوات گذشته موجب معافیت های مختلف پزشکی، اعم از معافیت از رزم، معافیت موقّت یا دائم، شده است، اشاره می کنیم:

۱- بیماری های عمومی

۲- بیماری های عفونی

۳- بیماری های چشم و مشکلات بینایی

۴- بیماری های دستگاه ااری تناسلی

۵- بیماری های قلبی و عروقی

۶- بیماری های روماتولوژی و فت همبند

۷- بیماری های اعصاب و روان

۸- بیماری های جراحی مغز و اعصاب

۹- بیماری های پوستی

۱۰- بیماری های استخوانی

۱۱- بیماری های ریوی و قفسه صی

۱۲- بیماری های گوارش و جراحی های عمومی

۱۳- بیماری های مرتبط گوش و حلق و بینی

۱۴- بیماری های دهان و دندان

۱۵- بیماری های داخلی معز و اعصاب

۱۶- بیماری های غدد مترشحه و داخلی

۱۷- بیماری های بدخیم خون و آنکولوژی

توجّه: ممکن است به تشخیص سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام وظیفۀ عمومی، برخی دیگر از بیماری های مُزمن همچون بیماری های مُسری، شرایط و مناطقی از کشور به لیست بیماری های مذکور فوق، افزوده گردد.

مشاوره معافیت سرزی کفالت

شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت

  • مشمولین ید به سن ۱۹ سالگی رسیده شند بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
  • مشمولین نید هیچ نوع غیبتی داشته شد بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
  • مشمولین ید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی لای ۱۸ سال فردی شند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .

اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .

قوانین معافیت کفالت

بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی لا ، دارای هر کدام از شرایط زیر شند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .

  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال پ خود شد که این پ یا لای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت شد .
  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال ما فاقد شوهر خود بوده شد .
  • مشمول ید تنها برا تنی خواهر خود شد که فاقد پ و ما و بدون همسر و فرزند شد .
  • مشمول ید تنها برا سرپرست و نگهدارنده ی برا کبیر خود شد که نیازمند مراقبت است و پ و ما و زن و فرزندی نیز ندارد .
  • مشمول ید تنها سرپرست لای ۱۸ سال برا صغیر خود شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جد پی یا مای خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جده پی یا مای خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته شد .
  • مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می شد زمانی که ازدواج نکرده شد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته شد .
  • مشمول دارای همسر معلول بوده شد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری شد .

مشاوره معافیت تحصیلی

۱معافیت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموزانی که وارد سن ۱۹ سالگی شده و طبق مقررات وزارت آموزش و پرورش و وظیفه عمومی دوره متوسطه مشغول به تحصیل میشند برای اخذ مک پیش دانشگاهی سن ۲۴ سال تمام و برای اخذ دیپلم کار و دانش و فنی و حرفه ای سن ۲۲ سال تمام مجاز به ادامه تحصیل بصورت حضوری و پیوسته بوده و پایان دوره تحصیل از معافیت تحصیلی بهره مند خواهند بود.

تذکرات

  1. تحصیل دانش آموزان ید به صورت پیوسته شد.
  2. به دانش آموزان داوطلب آزاد معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد.
  3. کلیه افراد برخوردار از معافیت تحصیلی صورت انصراف و یا ترک تحصیل ید ظرف مدت ۴ ماه داخل کشور و یکسال خارج از کشور خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا داخل کشور معرفی نمایند غایب شناخته نشده و نسبت به تعیین تکلیف نمودن وضعیت خدمتی آنان اقدام گردد.

۲معافیت تحصیلی دانشجویان

مشمولان فارغ التحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی غیر غایب که طبق مقررات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت و مان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد ئید وزارتخانه ها و دانشگاهی مذکور پذیرفته شوند پایان سقف تعیین شده به شرح جدول ذیل از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود.

حداکثر مدت مجازمقطع تحصیلیردیف
۳ سالکاردانی۱
۳ سالکارشناسی ناپیوسته۲
۳ سالکارشناسی ارشد ناپیوسته۳
۵ سالدکتری ناپیوسته۴
۶ سالکارشناسی پیوسته۵
۸ سالکارشناسی ارشد پیوسته۶
۸ سالدکتری پزشکی پیوسته۷

تذکرات

  1. دانشجویانی که بیش از سقف مجاز به تحصیل خود ادامه دهند غایب شناخته خواهند شد.
  2. معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی یکر و حداکثر اخذ مک تحصیلی دکترا صا می شود.

۳معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه

مشمولان غیر دیپلم که قبل از ورود به سن مشمولیت (۱۹ سالگی) حوزه های علمیه به تحصیل اشتغال یابند می توانند حداکثر سن ۲۴ سالگی دوره مقدمات را طی و از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. مشمولان رک تحصیل دوره دبیرسن که ظرف مدت یک سال از ریخ ترک تحصیل، حوزه علمیه به تحصیل اشتغال یابند صورتی که دوره مقدمات را حداکثر سن ۲۴ سالگی به اتمام رسانند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. برخورداری از معافیت تحصیلی مقاطع لاتر از مقدمات حوزه های علمیه مشروط به عدم ورود به غیبت مشمول می شد.

۴چگونگی ادامه تحصیل مشمولان خارج از کشور

ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور ، صرفاً

  • ۱٫ اجرای مصوت مربوط به نخبگان و استعدادهای برتر .
  • ۲٫ قانون نحوه تأمین اعضای هیئت علمی.
  • ۳٫ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور.
  • ۴٫ معافیت دانش آموزی (ماده ۱۹)
  • ۵٫ معافیت دانشجویی (ماده ۲۱). مجاز می شد که به اجمال هر یک از این قوانین توضیح داده می شود.

مشاوره معافیت بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتینی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای طیّ دورة نظام‌ وظیفه تخصصی اعطا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است.

دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفة تخصصی بهره‌مند شوند.

صرفاً دانش‌آموختگان دورة کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی و نیز دانشجویان دورة دکتری تخصصی که از طرح‌نامة رسالة خود دفاع کرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دکتری حرفه‌ای پزشکی معادل دورة کارشناسی‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصی پزشکی معادل دورة دکتری تخصصی محسوب می‌شوند.

مشاوره معافیت سه‌برای

اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸، مسئولین سازمان وظیفه عمومی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تراکم بیش از حد مشمولین خدمت سرزی، قوانین جدید معافیت را اعلام کردند. یکی از این قوانین، قانون معافیت سه برای بود. طبق این قانون یکی از فرزندان خانواده‌هایی که ۳ فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده‌اند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.

اعلام این خبر موجی از شادی، جوانان مشمول این قانون را فرا گرفت. از اوایل خرداد ماه این قانون عملیاتی شد و هزاران جوان مشمول این قانون مدارک خود را جهت معافیت به دفاتر پلیس+۱۰ تحویل دادند.

مشاوره معافیت موارد خاص

یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول شد) یا حداقل دو فرزند آنان معلول و ناتوان شند. از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود. بخش معافیت معلولان توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اگر خانواده‌ای یک فرزند پسر لای ۱۸ سال شد و یک معلول (چه خواهر یا برا)، این فرزند هم می‌تواند معاف شود…

مشاوره معافیت متأهل بودن

راسی اجرای سیاست‌های فرماندهی کل قوا خصوص افزایش جمعیت به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سرزی کم می‌شود به عرتی اگر سرزی متأهل و صاحب یک فرزند شد ۳ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد.

مزایای کارت پایان خدمت چیست؟

مزایای کارت پایان خدمت شاید برای بسیاری از جوانان بی اهمیت شد. این روزها اهمیت پایان خدمت و یافت این کارت بیشتر از گذشته به چشم میخورد. زیرا برای انجام بسیاری از کارها ارگان ها، ادارات، سازمان ها و حتی بسیاری از مشاغل آزاد به کارت پایان خدمت نیاز است.

امروزه همه ما شاهدیم که برای اکثر کارهای اداری و غیر اداری خود، به کارت پایان خدمت نیازمندیم، زیرا مراجعه به اکثر ارگان های مربوطه هنگام انجام امورد اداری ارائه کارت پایان خدمت الزامی است. این شرایط حدودا برای تمامی افراد یکسان است. حتی افرادی که تحصیلات و ثروت لایی دارند. زیرا برای یافت بسیاری از تسهیلات، امور نکی و اداری، امور گمرکی و مرزی، یافت وام، اخذ مجوز و انجام اسناد اداری به کارت پایان خدمت نیاز است.

هنگامی که تحصیلات دانشگاهی برای استخدام هر سازمان و اداره ای از ما خواست کارت پایان خدمت میشود. هنگامی که برای سیس و راه اندازی کارگاه، شرکت و هر مکان شغلی و تجاری کارت پایان خدمت نیاز است. هنگامی که فراهم بودن تمامی شرایط برای مسافرت های تفریحی و یا کاری به خارج از کشور حتی اماکن زیارتی به کارت پایان خدمت نیاز است. این ها نمونه هایی از مزیت های یافت کارت پایان خدمت میشند.

سوالات متداول

معافیت پزشکی به چند دسته تقسیم میشود؟

معافیت پزشکی به سه دسته تقسیم میشود. معافیت دائم برای افرادی که شرایط جسمی و روانی ویژه دارند. معافیت موقت برای افرادی که مشکل جسمی یا روانی مقطعی دارند. گروه سوم نیز افرادی که توانایی انجام امروز فیزیکی سرزی را ندارند و معاف از رزم هستند.

معافیت پزشکی چگونه است و به چه مواردی تعلق میگیرد؟

معافیت پزشکی یعنی افرادی که دارای مشکلات جسمی یا روانی هستند تحت نظر پزشکان نظام وظیفه معاف میشوند. این معافیت شامل بیماری های عفونی، قلبی و عروقی، اعصاب و روان، گوارشی و تنفسی، بیماری های خونی، پوستی، غدد و.. میشد.

معایب نداشتن کارت پایان خدمت چه چیزهایی میشد؟

از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میتوان به مشکلاتی که زمینه های مختلف پیش می آید اشاره کرد. موانعی که هنگام انجام امور اداری، نکی، گمرکی، تسهیلات، مجوز و.. پیش می آید نمونه هایی از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میشند

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره معافیت خدمت سرزی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۹:۲۰ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مشاوره معافیت خدمت سربازی

5 / 5 ( 1 vote )

موضوعات مشاوره معافیت سرزی

ید بگوییم مشاوره معافیت سرزی برای افراد مشمول خدمت نظام وظیفه است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود. شروع سن ۱۹ سالگی مشمول ید تکلیف سرزی رفتن خود را مشخص کند . واقع یا ید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سرزی برود . البته این کار برای صد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سرزی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنل راهی می گردند بتوانند از رفتن به سرزی سر ز زنند و این مرحله را گرفتن معافیت بگذارند. واقع کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .

معافیت خدمت سرزی مهم ترین موردی است که ذهن مشمول خدمت سرزی را گیر خود می کند. اکثر مشمولین خدمت سرزی به دنل گرفتن معافیت خدمت سرزی می شند اما به علت نداشتن اطلاعات کافی موفق نمی شوند. چون مدت خدمت سرزی طولانی میشد همه مشمولین دنل روش های مختلف هستند که مدت خدمت سرزی خود را کاهش دهند. شماره مشاوره معافیت سرزی آویژه می تواند نقش مهمی را این زمینه ایفا کند.

انواع معافیت های خدمت سرزی :

  • معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پ یا ما یا سایر بستگان خود اقدام می کند .

  • معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .

  • معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل دانشگاه ها را دارند .

  • معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر لا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .

  • معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .

  • معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که گذراندن مراحل معافیت خدمت سرزی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .

  • معافیت موارد خاص

  • معافیت نخبگان

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی

مشاوره برای معافیت پزشکی سرزی و داشتن اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند. طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما ید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سرزی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می شد .

مشمولین تماس مرکز مشاوره معافیت پزشکی آویژه و همچنین بهره مندی مجرب ما زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم ره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند. واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می شد که بسیار شایع شده و صد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :

  • کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیررزمی می‌شند.
  • کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  • مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به‌طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  • کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

معافیت موقّت پزشکی چیست؟

افرادی که قصد دارند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، یستی یک سری شرایط را دارا شند. این شرایط و افرادی که می توانند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، ذیل اشاره می کنیم:

۱- این افراد ید زمان اعزام به خدمت سرزی موعد قانونی مقرّر، توانایی عمومی برای انجام این امر نداشته شند؛

۲- همچنین شورای نظام پزشکی ید ناتوانی افراد فوق را تأیید نماید؛

۳- افراد متقاضی استفاده از معافیت موقّت ید دچار بیماری شند که نشان دهد موقً قا به انجام خدمت سرزی نیستند؛

۴- افراد مبتلا به مشکلات جسمی یا نقص عضو که حال حاضر و به طور موقّت قا به انجام خدمت سرزی نیستند.

۵- افرادی که به بیماری های روحی و روانی مبتلا بوده، بطوری که موقًّ توان انجام خدمت سرزی را نداشته شند.

۶- بیماری افراد فوق الذکر برای معالجه و مان، ید احتیاج به زمان داشته شد.

۷- همچنین افرادی که حین انجام خدمت دچار بیماری می شوند و بطور موقّت توان ادامۀ خدمت سرزی را ندارند، می توانند از فرصت استفاده از معافیت موقّت پزشکی بهره ببرند.

معافیت دائم پزشکی چیست؟

همانگومه از اسم این نوع معافیت پیداست، این حالت فرد بدلیل بیماری حاد جسمی یا روحی و روانی و یا نقص عضو قابل توجّهی که به آن دچار است، برای همیشه از خدمت سرزی معاف می شود. به عرت دیگر، برخلاف معافیت موقّت پزشکی که دارای طول دورۀ مان بود، این دسته از معافیت دورۀ مان ندارد و بدلیل وضعیت خاصی که فرد به آن مبتلاست، قانونگذار او را از انجام خدمت سرزی بطور کل معاف کرده است. طبیعی است بیماری هایی که به این گروه از معافیت ها تعلّق می گیرد، دایرۀ شمولی محدودتری نسبت به بیماری هایی که منجر به معافیت از رزم و معافیت موقّت پزشکی می شوند، دارند. این حالت نیز فرد ید برای اخذ کارت معافیت دائم پزشکی، مراحل قانونی را طی کرده و به صِرف داشتن بیماری خاص، او را از انجام اقدامات اداری بری نخواهد کرد.

لیست بیماری هایی که منجر به معافیت پزشکی می شوند:

همانطور که قبلاً بیان شد، فردی که خواسر استفاده از معافیت پزشکی است ید دارای بیماری خاصی شد. حال توجّه به بیماری که به آن دچار است، به تشخیص پزشک و بر طبق ضوابط قانونی، برای او معافیت از رزم یا معافیت موقّت و یا معافیت دائم صا می شود. بیماری هایی که منجر به معافیت های پزشکی می شود، توسط سازمان نظام وظیفه عمومی به اطّلاع عموم می رسد. زیر به برخی از بیماری هایی که طی سنوات گذشته موجب معافیت های مختلف پزشکی، اعم از معافیت از رزم، معافیت موقّت یا دائم، شده است، اشاره می کنیم:

۱- بیماری های عمومی

۲- بیماری های عفونی

۳- بیماری های چشم و مشکلات بینایی

۴- بیماری های دستگاه ااری تناسلی

۵- بیماری های قلبی و عروقی

۶- بیماری های روماتولوژی و فت همبند

۷- بیماری های اعصاب و روان

۸- بیماری های جراحی مغز و اعصاب

۹- بیماری های پوستی

۱۰- بیماری های استخوانی

۱۱- بیماری های ریوی و قفسه صی

۱۲- بیماری های گوارش و جراحی های عمومی

۱۳- بیماری های مرتبط گوش و حلق و بینی

۱۴- بیماری های دهان و دندان

۱۵- بیماری های داخلی معز و اعصاب

۱۶- بیماری های غدد مترشحه و داخلی

۱۷- بیماری های بدخیم خون و آنکولوژی

توجّه: ممکن است به تشخیص سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام وظیفۀ عمومی، برخی دیگر از بیماری های مُزمن همچون بیماری های مُسری، شرایط و مناطقی از کشور به لیست بیماری های مذکور فوق، افزوده گردد.

مشاوره معافیت سرزی کفالت

شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت

  • مشمولین ید به سن ۱۹ سالگی رسیده شند بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
  • مشمولین نید هیچ نوع غیبتی داشته شد بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
  • مشمولین ید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی لای ۱۸ سال فردی شند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .

اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .

قوانین معافیت کفالت

بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی لا ، دارای هر کدام از شرایط زیر شند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .

  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال پ خود شد که این پ یا لای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت شد .
  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال ما فاقد شوهر خود بوده شد .
  • مشمول ید تنها برا تنی خواهر خود شد که فاقد پ و ما و بدون همسر و فرزند شد .
  • مشمول ید تنها برا سرپرست و نگهدارنده ی برا کبیر خود شد که نیازمند مراقبت است و پ و ما و زن و فرزندی نیز ندارد .
  • مشمول ید تنها سرپرست لای ۱۸ سال برا صغیر خود شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جد پی یا مای خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جده پی یا مای خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته شد .
  • مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می شد زمانی که ازدواج نکرده شد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته شد .
  • مشمول دارای همسر معلول بوده شد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری شد .

مشاوره معافیت تحصیلی

۱معافیت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموزانی که وارد سن ۱۹ سالگی شده و طبق مقررات وزارت آموزش و پرورش و وظیفه عمومی دوره متوسطه مشغول به تحصیل میشند برای اخذ مک پیش دانشگاهی سن ۲۴ سال تمام و برای اخذ دیپلم کار و دانش و فنی و حرفه ای سن ۲۲ سال تمام مجاز به ادامه تحصیل بصورت حضوری و پیوسته بوده و پایان دوره تحصیل از معافیت تحصیلی بهره مند خواهند بود.

تذکرات

  1. تحصیل دانش آموزان ید به صورت پیوسته شد.
  2. به دانش آموزان داوطلب آزاد معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد.
  3. کلیه افراد برخوردار از معافیت تحصیلی صورت انصراف و یا ترک تحصیل ید ظرف مدت ۴ ماه داخل کشور و یکسال خارج از کشور خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا داخل کشور معرفی نمایند غایب شناخته نشده و نسبت به تعیین تکلیف نمودن وضعیت خدمتی آنان اقدام گردد.

۲معافیت تحصیلی دانشجویان

مشمولان فارغ التحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی غیر غایب که طبق مقررات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت و مان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد ئید وزارتخانه ها و دانشگاهی مذکور پذیرفته شوند پایان سقف تعیین شده به شرح جدول ذیل از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود.

حداکثر مدت مجازمقطع تحصیلیردیف
۳ سالکاردانی۱
۳ سالکارشناسی ناپیوسته۲
۳ سالکارشناسی ارشد ناپیوسته۳
۵ سالدکتری ناپیوسته۴
۶ سالکارشناسی پیوسته۵
۸ سالکارشناسی ارشد پیوسته۶
۸ سالدکتری پزشکی پیوسته۷

تذکرات

  1. دانشجویانی که بیش از سقف مجاز به تحصیل خود ادامه دهند غایب شناخته خواهند شد.
  2. معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی یکر و حداکثر اخذ مک تحصیلی دکترا صا می شود.

۳معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه

مشمولان غیر دیپلم که قبل از ورود به سن مشمولیت (۱۹ سالگی) حوزه های علمیه به تحصیل اشتغال یابند می توانند حداکثر سن ۲۴ سالگی دوره مقدمات را طی و از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. مشمولان رک تحصیل دوره دبیرسن که ظرف مدت یک سال از ریخ ترک تحصیل، حوزه علمیه به تحصیل اشتغال یابند صورتی که دوره مقدمات را حداکثر سن ۲۴ سالگی به اتمام رسانند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. برخورداری از معافیت تحصیلی مقاطع لاتر از مقدمات حوزه های علمیه مشروط به عدم ورود به غیبت مشمول می شد.

۴چگونگی ادامه تحصیل مشمولان خارج از کشور

ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور ، صرفاً

  • ۱٫ اجرای مصوت مربوط به نخبگان و استعدادهای برتر .
  • ۲٫ قانون نحوه تأمین اعضای هیئت علمی.
  • ۳٫ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور.
  • ۴٫ معافیت دانش آموزی (ماده ۱۹)
  • ۵٫ معافیت دانشجویی (ماده ۲۱). مجاز می شد که به اجمال هر یک از این قوانین توضیح داده می شود.

مشاوره معافیت بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتینی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای طیّ دورة نظام‌ وظیفه تخصصی اعطا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است.

دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفة تخصصی بهره‌مند شوند.

صرفاً دانش‌آموختگان دورة کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی و نیز دانشجویان دورة دکتری تخصصی که از طرح‌نامة رسالة خود دفاع کرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دکتری حرفه‌ای پزشکی معادل دورة کارشناسی‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصی پزشکی معادل دورة دکتری تخصصی محسوب می‌شوند.

مشاوره معافیت سه‌برای

اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸، مسئولین سازمان وظیفه عمومی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تراکم بیش از حد مشمولین خدمت سرزی، قوانین جدید معافیت را اعلام کردند. یکی از این قوانین، قانون معافیت سه برای بود. طبق این قانون یکی از فرزندان خانواده‌هایی که ۳ فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده‌اند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.

اعلام این خبر موجی از شادی، جوانان مشمول این قانون را فرا گرفت. از اوایل خرداد ماه این قانون عملیاتی شد و هزاران جوان مشمول این قانون مدارک خود را جهت معافیت به دفاتر پلیس+۱۰ تحویل دادند.

مشاوره معافیت موارد خاص

یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول شد) یا حداقل دو فرزند آنان معلول و ناتوان شند. از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود. بخش معافیت معلولان توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اگر خانواده‌ای یک فرزند پسر لای ۱۸ سال شد و یک معلول (چه خواهر یا برا)، این فرزند هم می‌تواند معاف شود…

مشاوره معافیت متأهل بودن

راسی اجرای سیاست‌های فرماندهی کل قوا خصوص افزایش جمعیت به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سرزی کم می‌شود به عرتی اگر سرزی متأهل و صاحب یک فرزند شد ۳ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد.

مزایای کارت پایان خدمت چیست؟

مزایای کارت پایان خدمت شاید برای بسیاری از جوانان بی اهمیت شد. این روزها اهمیت پایان خدمت و یافت این کارت بیشتر از گذشته به چشم میخورد. زیرا برای انجام بسیاری از کارها ارگان ها، ادارات، سازمان ها و حتی بسیاری از مشاغل آزاد به کارت پایان خدمت نیاز است.

امروزه همه ما شاهدیم که برای اکثر کارهای اداری و غیر اداری خود، به کارت پایان خدمت نیازمندیم، زیرا مراجعه به اکثر ارگان های مربوطه هنگام انجام امورد اداری ارائه کارت پایان خدمت الزامی است. این شرایط حدودا برای تمامی افراد یکسان است. حتی افرادی که تحصیلات و ثروت لایی دارند. زیرا برای یافت بسیاری از تسهیلات، امور نکی و اداری، امور گمرکی و مرزی، یافت وام، اخذ مجوز و انجام اسناد اداری به کارت پایان خدمت نیاز است.

هنگامی که تحصیلات دانشگاهی برای استخدام هر سازمان و اداره ای از ما خواست کارت پایان خدمت میشود. هنگامی که برای سیس و راه اندازی کارگاه، شرکت و هر مکان شغلی و تجاری کارت پایان خدمت نیاز است. هنگامی که فراهم بودن تمامی شرایط برای مسافرت های تفریحی و یا کاری به خارج از کشور حتی اماکن زیارتی به کارت پایان خدمت نیاز است. این ها نمونه هایی از مزیت های یافت کارت پایان خدمت میشند.

سوالات متداول

معافیت پزشکی به چند دسته تقسیم میشود؟

معافیت پزشکی به سه دسته تقسیم میشود. معافیت دائم برای افرادی که شرایط جسمی و روانی ویژه دارند. معافیت موقت برای افرادی که مشکل جسمی یا روانی مقطعی دارند. گروه سوم نیز افرادی که توانایی انجام امروز فیزیکی سرزی را ندارند و معاف از رزم هستند.

معافیت پزشکی چگونه است و به چه مواردی تعلق میگیرد؟

معافیت پزشکی یعنی افرادی که دارای مشکلات جسمی یا روانی هستند تحت نظر پزشکان نظام وظیفه معاف میشوند. این معافیت شامل بیماری های عفونی، قلبی و عروقی، اعصاب و روان، گوارشی و تنفسی، بیماری های خونی، پوستی، غدد و.. میشد.

معایب نداشتن کارت پایان خدمت چه چیزهایی میشد؟

از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میتوان به مشکلاتی که زمینه های مختلف پیش می آید اشاره کرد. موانعی که هنگام انجام امور اداری، نکی، گمرکی، تسهیلات، مجوز و.. پیش می آید نمونه هایی از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میشند

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره معافیت خدمت سرزی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۴:۵۵ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مشاوره معافیت خدمت سربازی

5 / 5 ( 1 vote )

موضوعات مشاوره معافیت سرزی

ید بگوییم مشاوره معافیت سرزی برای افراد مشمول خدمت نظام وظیفه است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود. شروع سن ۱۹ سالگی مشمول ید تکلیف سرزی رفتن خود را مشخص کند . واقع یا ید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سرزی برود . البته این کار برای صد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سرزی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنل راهی می گردند بتوانند از رفتن به سرزی سر ز زنند و این مرحله را گرفتن معافیت بگذارند. واقع کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .

معافیت خدمت سرزی مهم ترین موردی است که ذهن مشمول خدمت سرزی را گیر خود می کند. اکثر مشمولین خدمت سرزی به دنل گرفتن معافیت خدمت سرزی می شند اما به علت نداشتن اطلاعات کافی موفق نمی شوند. چون مدت خدمت سرزی طولانی میشد همه مشمولین دنل روش های مختلف هستند که مدت خدمت سرزی خود را کاهش دهند. شماره مشاوره معافیت سرزی آویژه می تواند نقش مهمی را این زمینه ایفا کند.

انواع معافیت های خدمت سرزی :

  • معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پ یا ما یا سایر بستگان خود اقدام می کند .

  • معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .

  • معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل دانشگاه ها را دارند .

  • معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر لا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .

  • معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .

  • معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که گذراندن مراحل معافیت خدمت سرزی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .

  • معافیت موارد خاص

  • معافیت نخبگان

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی

مشاوره برای معافیت پزشکی سرزی و داشتن اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند. طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما ید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سرزی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می شد .

مشمولین تماس مرکز مشاوره معافیت پزشکی آویژه و همچنین بهره مندی مجرب ما زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم ره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند. واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می شد که بسیار شایع شده و صد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :

  • کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیررزمی می‌شند.
  • کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  • مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به‌طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  • کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

معافیت موقّت پزشکی چیست؟

افرادی که قصد دارند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، یستی یک سری شرایط را دارا شند. این شرایط و افرادی که می توانند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، ذیل اشاره می کنیم:

۱- این افراد ید زمان اعزام به خدمت سرزی موعد قانونی مقرّر، توانایی عمومی برای انجام این امر نداشته شند؛

۲- همچنین شورای نظام پزشکی ید ناتوانی افراد فوق را تأیید نماید؛

۳- افراد متقاضی استفاده از معافیت موقّت ید دچار بیماری شند که نشان دهد موقً قا به انجام خدمت سرزی نیستند؛

۴- افراد مبتلا به مشکلات جسمی یا نقص عضو که حال حاضر و به طور موقّت قا به انجام خدمت سرزی نیستند.

۵- افرادی که به بیماری های روحی و روانی مبتلا بوده، بطوری که موقًّ توان انجام خدمت سرزی را نداشته شند.

۶- بیماری افراد فوق الذکر برای معالجه و مان، ید احتیاج به زمان داشته شد.

۷- همچنین افرادی که حین انجام خدمت دچار بیماری می شوند و بطور موقّت توان ادامۀ خدمت سرزی را ندارند، می توانند از فرصت استفاده از معافیت موقّت پزشکی بهره ببرند.

معافیت دائم پزشکی چیست؟

همانگومه از اسم این نوع معافیت پیداست، این حالت فرد بدلیل بیماری حاد جسمی یا روحی و روانی و یا نقص عضو قابل توجّهی که به آن دچار است، برای همیشه از خدمت سرزی معاف می شود. به عرت دیگر، برخلاف معافیت موقّت پزشکی که دارای طول دورۀ مان بود، این دسته از معافیت دورۀ مان ندارد و بدلیل وضعیت خاصی که فرد به آن مبتلاست، قانونگذار او را از انجام خدمت سرزی بطور کل معاف کرده است. طبیعی است بیماری هایی که به این گروه از معافیت ها تعلّق می گیرد، دایرۀ شمولی محدودتری نسبت به بیماری هایی که منجر به معافیت از رزم و معافیت موقّت پزشکی می شوند، دارند. این حالت نیز فرد ید برای اخذ کارت معافیت دائم پزشکی، مراحل قانونی را طی کرده و به صِرف داشتن بیماری خاص، او را از انجام اقدامات اداری بری نخواهد کرد.

لیست بیماری هایی که منجر به معافیت پزشکی می شوند:

همانطور که قبلاً بیان شد، فردی که خواسر استفاده از معافیت پزشکی است ید دارای بیماری خاصی شد. حال توجّه به بیماری که به آن دچار است، به تشخیص پزشک و بر طبق ضوابط قانونی، برای او معافیت از رزم یا معافیت موقّت و یا معافیت دائم صا می شود. بیماری هایی که منجر به معافیت های پزشکی می شود، توسط سازمان نظام وظیفه عمومی به اطّلاع عموم می رسد. زیر به برخی از بیماری هایی که طی سنوات گذشته موجب معافیت های مختلف پزشکی، اعم از معافیت از رزم، معافیت موقّت یا دائم، شده است، اشاره می کنیم:

۱- بیماری های عمومی

۲- بیماری های عفونی

۳- بیماری های چشم و مشکلات بینایی

۴- بیماری های دستگاه ااری تناسلی

۵- بیماری های قلبی و عروقی

۶- بیماری های روماتولوژی و فت همبند

۷- بیماری های اعصاب و روان

۸- بیماری های جراحی مغز و اعصاب

۹- بیماری های پوستی

۱۰- بیماری های استخوانی

۱۱- بیماری های ریوی و قفسه صی

۱۲- بیماری های گوارش و جراحی های عمومی

۱۳- بیماری های مرتبط گوش و حلق و بینی

۱۴- بیماری های دهان و دندان

۱۵- بیماری های داخلی معز و اعصاب

۱۶- بیماری های غدد مترشحه و داخلی

۱۷- بیماری های بدخیم خون و آنکولوژی

توجّه: ممکن است به تشخیص سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام وظیفۀ عمومی، برخی دیگر از بیماری های مُزمن همچون بیماری های مُسری، شرایط و مناطقی از کشور به لیست بیماری های مذکور فوق، افزوده گردد.

مشاوره معافیت سرزی کفالت

شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت

  • مشمولین ید به سن ۱۹ سالگی رسیده شند بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
  • مشمولین نید هیچ نوع غیبتی داشته شد بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
  • مشمولین ید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی لای ۱۸ سال فردی شند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .

اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .

قوانین معافیت کفالت

بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی لا ، دارای هر کدام از شرایط زیر شند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .

  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال پ خود شد که این پ یا لای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت شد .
  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال ما فاقد شوهر خود بوده شد .
  • مشمول ید تنها برا تنی خواهر خود شد که فاقد پ و ما و بدون همسر و فرزند شد .
  • مشمول ید تنها برا سرپرست و نگهدارنده ی برا کبیر خود شد که نیازمند مراقبت است و پ و ما و زن و فرزندی نیز ندارد .
  • مشمول ید تنها سرپرست لای ۱۸ سال برا صغیر خود شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جد پی یا مای خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جده پی یا مای خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته شد .
  • مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می شد زمانی که ازدواج نکرده شد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته شد .
  • مشمول دارای همسر معلول بوده شد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری شد .

مشاوره معافیت تحصیلی

۱معافیت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموزانی که وارد سن ۱۹ سالگی شده و طبق مقررات وزارت آموزش و پرورش و وظیفه عمومی دوره متوسطه مشغول به تحصیل میشند برای اخذ مک پیش دانشگاهی سن ۲۴ سال تمام و برای اخذ دیپلم کار و دانش و فنی و حرفه ای سن ۲۲ سال تمام مجاز به ادامه تحصیل بصورت حضوری و پیوسته بوده و پایان دوره تحصیل از معافیت تحصیلی بهره مند خواهند بود.

تذکرات

  1. تحصیل دانش آموزان ید به صورت پیوسته شد.
  2. به دانش آموزان داوطلب آزاد معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد.
  3. کلیه افراد برخوردار از معافیت تحصیلی صورت انصراف و یا ترک تحصیل ید ظرف مدت ۴ ماه داخل کشور و یکسال خارج از کشور خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا داخل کشور معرفی نمایند غایب شناخته نشده و نسبت به تعیین تکلیف نمودن وضعیت خدمتی آنان اقدام گردد.

۲معافیت تحصیلی دانشجویان

مشمولان فارغ التحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی غیر غایب که طبق مقررات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت و مان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد ئید وزارتخانه ها و دانشگاهی مذکور پذیرفته شوند پایان سقف تعیین شده به شرح جدول ذیل از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود.

حداکثر مدت مجازمقطع تحصیلیردیف
۳ سالکاردانی۱
۳ سالکارشناسی ناپیوسته۲
۳ سالکارشناسی ارشد ناپیوسته۳
۵ سالدکتری ناپیوسته۴
۶ سالکارشناسی پیوسته۵
۸ سالکارشناسی ارشد پیوسته۶
۸ سالدکتری پزشکی پیوسته۷

تذکرات

  1. دانشجویانی که بیش از سقف مجاز به تحصیل خود ادامه دهند غایب شناخته خواهند شد.
  2. معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی یکر و حداکثر اخذ مک تحصیلی دکترا صا می شود.

۳معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه

مشمولان غیر دیپلم که قبل از ورود به سن مشمولیت (۱۹ سالگی) حوزه های علمیه به تحصیل اشتغال یابند می توانند حداکثر سن ۲۴ سالگی دوره مقدمات را طی و از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. مشمولان رک تحصیل دوره دبیرسن که ظرف مدت یک سال از ریخ ترک تحصیل، حوزه علمیه به تحصیل اشتغال یابند صورتی که دوره مقدمات را حداکثر سن ۲۴ سالگی به اتمام رسانند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. برخورداری از معافیت تحصیلی مقاطع لاتر از مقدمات حوزه های علمیه مشروط به عدم ورود به غیبت مشمول می شد.

۴چگونگی ادامه تحصیل مشمولان خارج از کشور

ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور ، صرفاً

  • ۱٫ اجرای مصوت مربوط به نخبگان و استعدادهای برتر .
  • ۲٫ قانون نحوه تأمین اعضای هیئت علمی.
  • ۳٫ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور.
  • ۴٫ معافیت دانش آموزی (ماده ۱۹)
  • ۵٫ معافیت دانشجویی (ماده ۲۱). مجاز می شد که به اجمال هر یک از این قوانین توضیح داده می شود.

مشاوره معافیت بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتینی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای طیّ دورة نظام‌ وظیفه تخصصی اعطا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است.

دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفة تخصصی بهره‌مند شوند.

صرفاً دانش‌آموختگان دورة کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی و نیز دانشجویان دورة دکتری تخصصی که از طرح‌نامة رسالة خود دفاع کرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دکتری حرفه‌ای پزشکی معادل دورة کارشناسی‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصی پزشکی معادل دورة دکتری تخصصی محسوب می‌شوند.

مشاوره معافیت سه‌برای

اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸، مسئولین سازمان وظیفه عمومی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تراکم بیش از حد مشمولین خدمت سرزی، قوانین جدید معافیت را اعلام کردند. یکی از این قوانین، قانون معافیت سه برای بود. طبق این قانون یکی از فرزندان خانواده‌هایی که ۳ فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده‌اند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.

اعلام این خبر موجی از شادی، جوانان مشمول این قانون را فرا گرفت. از اوایل خرداد ماه این قانون عملیاتی شد و هزاران جوان مشمول این قانون مدارک خود را جهت معافیت به دفاتر پلیس+۱۰ تحویل دادند.

مشاوره معافیت موارد خاص

یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول شد) یا حداقل دو فرزند آنان معلول و ناتوان شند. از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود. بخش معافیت معلولان توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اگر خانواده‌ای یک فرزند پسر لای ۱۸ سال شد و یک معلول (چه خواهر یا برا)، این فرزند هم می‌تواند معاف شود…

مشاوره معافیت متأهل بودن

راسی اجرای سیاست‌های فرماندهی کل قوا خصوص افزایش جمعیت به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سرزی کم می‌شود به عرتی اگر سرزی متأهل و صاحب یک فرزند شد ۳ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد.

مزایای کارت پایان خدمت چیست؟

مزایای کارت پایان خدمت شاید برای بسیاری از جوانان بی اهمیت شد. این روزها اهمیت پایان خدمت و یافت این کارت بیشتر از گذشته به چشم میخورد. زیرا برای انجام بسیاری از کارها ارگان ها، ادارات، سازمان ها و حتی بسیاری از مشاغل آزاد به کارت پایان خدمت نیاز است.

امروزه همه ما شاهدیم که برای اکثر کارهای اداری و غیر اداری خود، به کارت پایان خدمت نیازمندیم، زیرا مراجعه به اکثر ارگان های مربوطه هنگام انجام امورد اداری ارائه کارت پایان خدمت الزامی است. این شرایط حدودا برای تمامی افراد یکسان است. حتی افرادی که تحصیلات و ثروت لایی دارند. زیرا برای یافت بسیاری از تسهیلات، امور نکی و اداری، امور گمرکی و مرزی، یافت وام، اخذ مجوز و انجام اسناد اداری به کارت پایان خدمت نیاز است.

هنگامی که تحصیلات دانشگاهی برای استخدام هر سازمان و اداره ای از ما خواست کارت پایان خدمت میشود. هنگامی که برای سیس و راه اندازی کارگاه، شرکت و هر مکان شغلی و تجاری کارت پایان خدمت نیاز است. هنگامی که فراهم بودن تمامی شرایط برای مسافرت های تفریحی و یا کاری به خارج از کشور حتی اماکن زیارتی به کارت پایان خدمت نیاز است. این ها نمونه هایی از مزیت های یافت کارت پایان خدمت میشند.

سوالات متداول

معافیت پزشکی به چند دسته تقسیم میشود؟

معافیت پزشکی به سه دسته تقسیم میشود. معافیت دائم برای افرادی که شرایط جسمی و روانی ویژه دارند. معافیت موقت برای افرادی که مشکل جسمی یا روانی مقطعی دارند. گروه سوم نیز افرادی که توانایی انجام امروز فیزیکی سرزی را ندارند و معاف از رزم هستند.

معافیت پزشکی چگونه است و به چه مواردی تعلق میگیرد؟

معافیت پزشکی یعنی افرادی که دارای مشکلات جسمی یا روانی هستند تحت نظر پزشکان نظام وظیفه معاف میشوند. این معافیت شامل بیماری های عفونی، قلبی و عروقی، اعصاب و روان، گوارشی و تنفسی، بیماری های خونی، پوستی، غدد و.. میشد.

معایب نداشتن کارت پایان خدمت چه چیزهایی میشد؟

از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میتوان به مشکلاتی که زمینه های مختلف پیش می آید اشاره کرد. موانعی که هنگام انجام امور اداری، نکی، گمرکی، تسهیلات، مجوز و.. پیش می آید نمونه هایی از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میشند

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره معافیت خدمت سرزی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۲:۲۴ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مشاوره معافیت خدمت سربازی

5 / 5 ( 1 vote )

موضوعات مشاوره معافیت سرزی

ید بگوییم مشاوره معافیت سرزی برای افراد مشمول خدمت نظام وظیفه است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود. شروع سن ۱۹ سالگی مشمول ید تکلیف سرزی رفتن خود را مشخص کند . واقع یا ید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سرزی برود . البته این کار برای صد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سرزی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنل راهی می گردند بتوانند از رفتن به سرزی سر ز زنند و این مرحله را گرفتن معافیت بگذارند. واقع کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .

معافیت خدمت سرزی مهم ترین موردی است که ذهن مشمول خدمت سرزی را گیر خود می کند. اکثر مشمولین خدمت سرزی به دنل گرفتن معافیت خدمت سرزی می شند اما به علت نداشتن اطلاعات کافی موفق نمی شوند. چون مدت خدمت سرزی طولانی میشد همه مشمولین دنل روش های مختلف هستند که مدت خدمت سرزی خود را کاهش دهند. شماره مشاوره معافیت سرزی آویژه می تواند نقش مهمی را این زمینه ایفا کند.

انواع معافیت های خدمت سرزی :

  • معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پ یا ما یا سایر بستگان خود اقدام می کند .

  • معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .

  • معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل دانشگاه ها را دارند .

  • معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر لا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .

  • معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .

  • معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که گذراندن مراحل معافیت خدمت سرزی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .

  • معافیت موارد خاص

  • معافیت نخبگان

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی

مشاوره برای معافیت پزشکی سرزی و داشتن اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند. طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما ید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سرزی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می شد .

مشمولین تماس مرکز مشاوره معافیت پزشکی آویژه و همچنین بهره مندی مجرب ما زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم ره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند. واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می شد که بسیار شایع شده و صد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :

  • کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیررزمی می‌شند.
  • کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  • مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به‌طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  • کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

معافیت موقّت پزشکی چیست؟

افرادی که قصد دارند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، یستی یک سری شرایط را دارا شند. این شرایط و افرادی که می توانند از معافیت موقّت پزشکی استفاده کنند، ذیل اشاره می کنیم:

۱- این افراد ید زمان اعزام به خدمت سرزی موعد قانونی مقرّر، توانایی عمومی برای انجام این امر نداشته شند؛

۲- همچنین شورای نظام پزشکی ید ناتوانی افراد فوق را تأیید نماید؛

۳- افراد متقاضی استفاده از معافیت موقّت ید دچار بیماری شند که نشان دهد موقً قا به انجام خدمت سرزی نیستند؛

۴- افراد مبتلا به مشکلات جسمی یا نقص عضو که حال حاضر و به طور موقّت قا به انجام خدمت سرزی نیستند.

۵- افرادی که به بیماری های روحی و روانی مبتلا بوده، بطوری که موقًّ توان انجام خدمت سرزی را نداشته شند.

۶- بیماری افراد فوق الذکر برای معالجه و مان، ید احتیاج به زمان داشته شد.

۷- همچنین افرادی که حین انجام خدمت دچار بیماری می شوند و بطور موقّت توان ادامۀ خدمت سرزی را ندارند، می توانند از فرصت استفاده از معافیت موقّت پزشکی بهره ببرند.

معافیت دائم پزشکی چیست؟

همانگومه از اسم این نوع معافیت پیداست، این حالت فرد بدلیل بیماری حاد جسمی یا روحی و روانی و یا نقص عضو قابل توجّهی که به آن دچار است، برای همیشه از خدمت سرزی معاف می شود. به عرت دیگر، برخلاف معافیت موقّت پزشکی که دارای طول دورۀ مان بود، این دسته از معافیت دورۀ مان ندارد و بدلیل وضعیت خاصی که فرد به آن مبتلاست، قانونگذار او را از انجام خدمت سرزی بطور کل معاف کرده است. طبیعی است بیماری هایی که به این گروه از معافیت ها تعلّق می گیرد، دایرۀ شمولی محدودتری نسبت به بیماری هایی که منجر به معافیت از رزم و معافیت موقّت پزشکی می شوند، دارند. این حالت نیز فرد ید برای اخذ کارت معافیت دائم پزشکی، مراحل قانونی را طی کرده و به صِرف داشتن بیماری خاص، او را از انجام اقدامات اداری بری نخواهد کرد.

لیست بیماری هایی که منجر به معافیت پزشکی می شوند:

همانطور که قبلاً بیان شد، فردی که خواسر استفاده از معافیت پزشکی است ید دارای بیماری خاصی شد. حال توجّه به بیماری که به آن دچار است، به تشخیص پزشک و بر طبق ضوابط قانونی، برای او معافیت از رزم یا معافیت موقّت و یا معافیت دائم صا می شود. بیماری هایی که منجر به معافیت های پزشکی می شود، توسط سازمان نظام وظیفه عمومی به اطّلاع عموم می رسد. زیر به برخی از بیماری هایی که طی سنوات گذشته موجب معافیت های مختلف پزشکی، اعم از معافیت از رزم، معافیت موقّت یا دائم، شده است، اشاره می کنیم:

۱- بیماری های عمومی

۲- بیماری های عفونی

۳- بیماری های چشم و مشکلات بینایی

۴- بیماری های دستگاه ااری تناسلی

۵- بیماری های قلبی و عروقی

۶- بیماری های روماتولوژی و فت همبند

۷- بیماری های اعصاب و روان

۸- بیماری های جراحی مغز و اعصاب

۹- بیماری های پوستی

۱۰- بیماری های استخوانی

۱۱- بیماری های ریوی و قفسه صی

۱۲- بیماری های گوارش و جراحی های عمومی

۱۳- بیماری های مرتبط گوش و حلق و بینی

۱۴- بیماری های دهان و دندان

۱۵- بیماری های داخلی معز و اعصاب

۱۶- بیماری های غدد مترشحه و داخلی

۱۷- بیماری های بدخیم خون و آنکولوژی

توجّه: ممکن است به تشخیص سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام وظیفۀ عمومی، برخی دیگر از بیماری های مُزمن همچون بیماری های مُسری، شرایط و مناطقی از کشور به لیست بیماری های مذکور فوق، افزوده گردد.

مشاوره معافیت سرزی کفالت

شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت

  • مشمولین ید به سن ۱۹ سالگی رسیده شند بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
  • مشمولین نید هیچ نوع غیبتی داشته شد بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
  • مشمولین ید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی لای ۱۸ سال فردی شند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .

اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .

قوانین معافیت کفالت

بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی لا ، دارای هر کدام از شرایط زیر شند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .

  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال پ خود شد که این پ یا لای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت شد .
  • مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال ما فاقد شوهر خود بوده شد .
  • مشمول ید تنها برا تنی خواهر خود شد که فاقد پ و ما و بدون همسر و فرزند شد .
  • مشمول ید تنها برا سرپرست و نگهدارنده ی برا کبیر خود شد که نیازمند مراقبت است و پ و ما و زن و فرزندی نیز ندارد .
  • مشمول ید تنها سرپرست لای ۱۸ سال برا صغیر خود شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جد پی یا مای خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها شد .
  • تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال برای جده پی یا مای خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته شد .
  • مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می شد زمانی که ازدواج نکرده شد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته شد .
  • مشمول دارای همسر معلول بوده شد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری شد .

مشاوره معافیت تحصیلی

۱معافیت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموزانی که وارد سن ۱۹ سالگی شده و طبق مقررات وزارت آموزش و پرورش و وظیفه عمومی دوره متوسطه مشغول به تحصیل میشند برای اخذ مک پیش دانشگاهی سن ۲۴ سال تمام و برای اخذ دیپلم کار و دانش و فنی و حرفه ای سن ۲۲ سال تمام مجاز به ادامه تحصیل بصورت حضوری و پیوسته بوده و پایان دوره تحصیل از معافیت تحصیلی بهره مند خواهند بود.

تذکرات

  1. تحصیل دانش آموزان ید به صورت پیوسته شد.
  2. به دانش آموزان داوطلب آزاد معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد.
  3. کلیه افراد برخوردار از معافیت تحصیلی صورت انصراف و یا ترک تحصیل ید ظرف مدت ۴ ماه داخل کشور و یکسال خارج از کشور خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا داخل کشور معرفی نمایند غایب شناخته نشده و نسبت به تعیین تکلیف نمودن وضعیت خدمتی آنان اقدام گردد.

۲معافیت تحصیلی دانشجویان

مشمولان فارغ التحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی غیر غایب که طبق مقررات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت و مان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد ئید وزارتخانه ها و دانشگاهی مذکور پذیرفته شوند پایان سقف تعیین شده به شرح جدول ذیل از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود.

حداکثر مدت مجازمقطع تحصیلیردیف
۳ سالکاردانی۱
۳ سالکارشناسی ناپیوسته۲
۳ سالکارشناسی ارشد ناپیوسته۳
۵ سالدکتری ناپیوسته۴
۶ سالکارشناسی پیوسته۵
۸ سالکارشناسی ارشد پیوسته۶
۸ سالدکتری پزشکی پیوسته۷

تذکرات

  1. دانشجویانی که بیش از سقف مجاز به تحصیل خود ادامه دهند غایب شناخته خواهند شد.
  2. معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی یکر و حداکثر اخذ مک تحصیلی دکترا صا می شود.

۳معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه

مشمولان غیر دیپلم که قبل از ورود به سن مشمولیت (۱۹ سالگی) حوزه های علمیه به تحصیل اشتغال یابند می توانند حداکثر سن ۲۴ سالگی دوره مقدمات را طی و از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. مشمولان رک تحصیل دوره دبیرسن که ظرف مدت یک سال از ریخ ترک تحصیل، حوزه علمیه به تحصیل اشتغال یابند صورتی که دوره مقدمات را حداکثر سن ۲۴ سالگی به اتمام رسانند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. برخورداری از معافیت تحصیلی مقاطع لاتر از مقدمات حوزه های علمیه مشروط به عدم ورود به غیبت مشمول می شد.

۴چگونگی ادامه تحصیل مشمولان خارج از کشور

ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور ، صرفاً

  • ۱٫ اجرای مصوت مربوط به نخبگان و استعدادهای برتر .
  • ۲٫ قانون نحوه تأمین اعضای هیئت علمی.
  • ۳٫ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور.
  • ۴٫ معافیت دانش آموزی (ماده ۱۹)
  • ۵٫ معافیت دانشجویی (ماده ۲۱). مجاز می شد که به اجمال هر یک از این قوانین توضیح داده می شود.

مشاوره معافیت بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتینی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای طیّ دورة نظام‌ وظیفه تخصصی اعطا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است.

دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفة تخصصی بهره‌مند شوند.

صرفاً دانش‌آموختگان دورة کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی و نیز دانشجویان دورة دکتری تخصصی که از طرح‌نامة رسالة خود دفاع کرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دکتری حرفه‌ای پزشکی معادل دورة کارشناسی‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصی پزشکی معادل دورة دکتری تخصصی محسوب می‌شوند.

مشاوره معافیت سه‌برای

اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸، مسئولین سازمان وظیفه عمومی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تراکم بیش از حد مشمولین خدمت سرزی، قوانین جدید معافیت را اعلام کردند. یکی از این قوانین، قانون معافیت سه برای بود. طبق این قانون یکی از فرزندان خانواده‌هایی که ۳ فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده‌اند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.

اعلام این خبر موجی از شادی، جوانان مشمول این قانون را فرا گرفت. از اوایل خرداد ماه این قانون عملیاتی شد و هزاران جوان مشمول این قانون مدارک خود را جهت معافیت به دفاتر پلیس+۱۰ تحویل دادند.

مشاوره معافیت موارد خاص

یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول شد) یا حداقل دو فرزند آنان معلول و ناتوان شند. از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود. بخش معافیت معلولان توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اگر خانواده‌ای یک فرزند پسر لای ۱۸ سال شد و یک معلول (چه خواهر یا برا)، این فرزند هم می‌تواند معاف شود…

مشاوره معافیت متأهل بودن

راسی اجرای سیاست‌های فرماندهی کل قوا خصوص افزایش جمعیت به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سرزی کم می‌شود به عرتی اگر سرزی متأهل و صاحب یک فرزند شد ۳ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد.

مزایای کارت پایان خدمت چیست؟

مزایای کارت پایان خدمت شاید برای بسیاری از جوانان بی اهمیت شد. این روزها اهمیت پایان خدمت و یافت این کارت بیشتر از گذشته به چشم میخورد. زیرا برای انجام بسیاری از کارها ارگان ها، ادارات، سازمان ها و حتی بسیاری از مشاغل آزاد به کارت پایان خدمت نیاز است.

امروزه همه ما شاهدیم که برای اکثر کارهای اداری و غیر اداری خود، به کارت پایان خدمت نیازمندیم، زیرا مراجعه به اکثر ارگان های مربوطه هنگام انجام امورد اداری ارائه کارت پایان خدمت الزامی است. این شرایط حدودا برای تمامی افراد یکسان است. حتی افرادی که تحصیلات و ثروت لایی دارند. زیرا برای یافت بسیاری از تسهیلات، امور نکی و اداری، امور گمرکی و مرزی، یافت وام، اخذ مجوز و انجام اسناد اداری به کارت پایان خدمت نیاز است.

هنگامی که تحصیلات دانشگاهی برای استخدام هر سازمان و اداره ای از ما خواست کارت پایان خدمت میشود. هنگامی که برای سیس و راه اندازی کارگاه، شرکت و هر مکان شغلی و تجاری کارت پایان خدمت نیاز است. هنگامی که فراهم بودن تمامی شرایط برای مسافرت های تفریحی و یا کاری به خارج از کشور حتی اماکن زیارتی به کارت پایان خدمت نیاز است. این ها نمونه هایی از مزیت های یافت کارت پایان خدمت میشند.

سوالات متداول

معافیت پزشکی به چند دسته تقسیم میشود؟

معافیت پزشکی به سه دسته تقسیم میشود. معافیت دائم برای افرادی که شرایط جسمی و روانی ویژه دارند. معافیت موقت برای افرادی که مشکل جسمی یا روانی مقطعی دارند. گروه سوم نیز افرادی که توانایی انجام امروز فیزیکی سرزی را ندارند و معاف از رزم هستند.

معافیت پزشکی چگونه است و به چه مواردی تعلق میگیرد؟

معافیت پزشکی یعنی افرادی که دارای مشکلات جسمی یا روانی هستند تحت نظر پزشکان نظام وظیفه معاف میشوند. این معافیت شامل بیماری های عفونی، قلبی و عروقی، اعصاب و روان، گوارشی و تنفسی، بیماری های خونی، پوستی، غدد و.. میشد.

معایب نداشتن کارت پایان خدمت چه چیزهایی میشد؟

از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میتوان به مشکلاتی که زمینه های مختلف پیش می آید اشاره کرد. موانعی که هنگام انجام امور اداری، نکی، گمرکی، تسهیلات، مجوز و.. پیش می آید نمونه هایی از معایب نداشتن کارت پایان خدمت میشند

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره معافیت خدمت سرزی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۸:۱۲ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)