مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی .

مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی

توجیه غیبت خدمت سربازی چگونه ممکن است؟

5 / 5 ( 1 vote )

توجیه غیبت سرزی چه شرایطی دارد؟

توجیه غیبت خدمت سرزی یکی از راهکار هایی است که مشمول استفاده از آن غیبت خود را توجیه می کند. از محدودیت های نظام وظیفه شامل اضافه خدمت ، دستگیری و … نجات یابد و یا اگر شرایط معافیت را دارد معاف شود. مشمول برای توجیه غیبت خدمت سرزی ید غیبتش موجه شد. رابطه معافیت نظام وظیفه این مقاله و همچنین از طریق مرکز مشاوره آویژه یافت نمایید.

همانگونه که سرزان و مشمولان گرامی خدمت سرزی می دانند اگر فردی دارای غیبت شد، دیگر نمی تواند از معافیت های کفالت و یا معافیت ماده ۶ بهزیستی استفاده نماید ، حتی اگر این غیبت یک روز یا یک سال شد و یا اینکه فردی که دارای غیبت است اذن و دستور رهبر معظم انقلاب غیبتش بخشیده شود ز هم نمی تواند از معافیت استفاده کند.

مشمولانی که مدت غیبت آن ها ۳ ماه است به مدت ۳ ماه اضافه خدمت می خورند اگر بیشتر از ۳ ماه شود ۶ ماه اضافه خدمت به وی تعلق میگیرد. مشمولی که غیبت او بیشتر از یک سال شود علاوه بر اینکه ۶ ماه اضافه خدمت می خورد سرز فراری محسوب شده و ید خود را معرفی کند.

غیبت موجه سرزی چیست؟

مشکلات و محدودیت های ناشی از غیبت خدمت سرزی یکی از مشکلاتی است که گاها مشمولان نظام وظیفه آن مواجه هستند. مثلا برخورداری از بعضی انواع کسری ها و معافیت ها نیازمند نداشتن غیبت است و غاین از این موارد محروم خواهند شد. اما گاهی پیش میاید که مشمولان توجه به شرایطی که برایشان به وجود آمده مجبور به غیبت میشوند چنین مواردی توجیه غیبت و به عرتی غیبت موجه مطرح میشود. شرایطی که آن غیبت مشمولان به عنوان غیبت موجه نظر گرفته میشود به قرار زیر است:

  • زمانیکه مشمول به سبب بروز بیماری و آسیب های جسمی و روانی ید بیمارسن بستری شود و همین امر منجر به غیبت وی شود، غیبت موجه تلقی میشود. البته ارائه ی مدارک معتبر و یید آن توسط پزشک معتمد نظام وظیفه الزامی است.

  • شرایطی که یکی از بستگان جه یک مشمول فوت کند و همین امر موجب خیر به مدت یک سه ماه اعزام و معرفی شود، این غیبت از نوع غیبت موجه میشد.

  • بروز بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان و… که منجر به آسیب های مالی و روانی و جسمی به مشمول یا اعضای خانواده وی شود و همچنین خیری به مدت ۲ ۶ ماه زمان اعزام مشمول ایجاد کند، غیبت موجه خواهد بود.

  • افرادی که به سبب بیماری فرزند یا همسر خود حداکثر سه ماه غیبت دارند، جز غاین موجه میشند.

  • ره مشمولانی که قبل از ورود به دوره غیبت زندانی شوند، یید مراجع مربوطه به عنوان غیبت موجه نظر گرفته میشوند.

  • مشکلاتی که روند انجام امور اداری مربوط به معرفی و اعزام ایجاد میشود و از اراده ی مشمول خارج است و عث خیر اعزام به مدت ۶ ماه شده، از نوع غیبت های موجه میشد.

موجه کردن غیبت سرزی چگونه امکان پذیر است؟

چگونگی توجیه غیبت خدمت سرزی برای مشمول بسیار حائز اهمیت است. همان طور که لا اشاره شد غیبت فرد ید موجه شد. مشمولانی که اثر یکی از موارد زیر وارد غیبت شده اند غیبت آنان موجه است :

  • اشکالات اداری به وجود آمده زمان اعزام به خدمت فرد مشمول که از اراده فرد خارج بوده.
  • مواردی مانند بیماری همسر یا فرزند
  • مواردی مانند ریخ عقد و طلاق فرد مشمول
  • بلایای طبیعی مثل زلزله، سیل و غیره
  • حبس و زندانی شدن فرد مشمول

امکان توجیه غیبت خدمت سرزی برای هر فرد مشمولی که شرایط غیبتش موجه شد ممکن است. بسیاری از مشمولان به دلیل آنکه اطلاعات زیادی ره توجیه غیبت ندارند نمی توانند غیبت خود را موجه کنند.

برای اینکه مشمول راه های توجیه غیبت خدمت سرزی را پشت سر بگذارد ید ابتدا بداند که غیبت سرزی به سر برده یا نه؟ اگر مشمول بعد از ۱۸ سال که شرایط اعزام به خدمت را دارد اقدام به پست کردن دفترچه خدمت نکند تنها یک سال مهلت دارد به خدمت مقدس نظام وظیفه برود. چنانچه از یک سال بیشتر شود غیبت می خورد و اگر غیبت فرد مشمول ۳ ماه شد ، ۳ماه هم اضافه خدمت می خورد و اگر بیش از ۳ ماه شد ۶ ماه اضافه خدمت می خورد.

اگر فرد مشمول قبل از اینکه به خدمت سرزی اعزام شود حبس و یا زندان به سر برد صورتی که مراجع قضایی این غیبت را موجه بدانند و فرد مشمول مدارکی که ثابت کند او زمان اعزام به خدمت زندان به سر برده می تواند غیبت خود را توجیه کند.

مدارک مورد نیاز برای توجیه غیبت خدمت سرزی :

  1. گواهی فوت یکی از بستگان جه یک مشمول (پ- ما- خواهر- برا- همسر و…)
  2. گواهی صاه از مراکز مانی یا بیمارسنی که مشمول آن بستری شده است.
  3. گواهی انجام تحقیقات محلی از محل سکونت فرد مبنی بر اینکه فرد مشمول تنها سرپرست خانواده است .
  4. و مدارک دیگری که نیاز است.

اگر برای فرد امکان توجیه غیبت خدمت سرزی وجود دارد می تواند دست داشتن مدارک لازم که لا به بعضی از این موارد اشاره شد به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و غیبت خود را توجیه کند

پیگیری توجیه غیبت سرزی چه مراحلی دارد؟

فردی که معرفی و یا اعزامش به شکل غیر عمد و به دلایل مختلف به خیر افده است ید برای توجیه این غیبت اقداماتی را انجام دهد که برخی از مراحل مربوطه به شرح زیر میشد:

  • اولین مرحله برای توجیه غیبت مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ و ثبت خواست توجیه غیبت میشد. مشمول ید مدارک مربوط به علت غیبت و همچنین مدارک شناسایی و… را دست داشته شد توسط ارگان های زیربط بررسی شوند.
  • این مدارک ارائه شده مرحله قبل، کمیسیون وظیفه عمومی اسن ها به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه نهایی از طریق پیامک برای مشمول ارسال میشود. البته امکان پیگیری نتیجه از طریق همان دفاتر پلیس + ۱۰ نیز وجود دارد.
  • چنانچه دلایل شما برای توجیه غیبت پذیرفته شده شد، هیچگونه جریمه، اضافه خدمت و… براین نظر گرفته نمیشود و مانند سرزان فاقد غیبت شما برخورد خواهد شد. اما غیر این صورت مطابق قوانین جریمه سرزان غایب و متناسب مدت زمان غیبت شما برخورد خواهد شد.

توجیه غیبت برای معافیت کفالت چگونه ممکن است؟

همانطور که میدانید افراد مشمولی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت غایب بوده اند، نمیتوانند از معافیت کفالت استفاده کنند و یکی از شرایط لازم برای استفاده از معافیتهای کفالت، نداشتن غیبت است. اما چنانچه مشمول بتواند غیبت خود را توجیه کند میتواند از معافیت کفالت بهره مند شود. نکته ی مهمی که مشمولان ید نظر داشته شند این است که: مشمولان غایبی که زمان ورود به غیبت، شرایط اخذ معافیت کفالت را داشته اند؛ میتوانند توجیه غیبت خود برای یافت این معافیت اقدام کنند غیر این صورت امکان توجیه غیبت وجود ندارد. اما توجیه غیبت برای این افراد نیز تنها تحت شرایط خاصی امکان پذیر است که به بررسی مثال هایی از این شرایط میپردازیم:

  • اگر مشمولی پ خود را قبل از اینکه وارد دوره غیبت از سرزی شود از دست دهد و شرایط استفده از معافیت کفالت را داشته شد یعنی تنها فرزند پسر لای ۱۸ سال خانواده شد، میتواند توجیه غیبت برای یافت معافیت اقدام کند.
  • مواردی که فرد مشمول به عنوان تنها نگهدارنده لای ۱۸ سال، قبل از ورود به غیبت نگهداری و مراقب پ خود مسن و ناتوان خود را بر عهده داشته، ارائه ی مدارک پزشکی میتواند غیبت خود را توجیه کند و معافیت بگیرد.

پس به طور کلی تنها مشمولانی که قبل از غیبت نیز شرایط معافیت کفالت را داشته اند میتوانند غیبت خود را توجیه کنند.

شرایط توجیه غیبت معافیت تحصیلی چگونه است؟

افرادی که به سن مشمولیت میرسند اما میخواهند دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند و یا دانش آموزانی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت نیز سشان به پایان نرسیده برای اینکه بتوانند ادامه تحصیل دهند یستی معافیت تحصیلی یافت کنند. این معافیت مشمولان را ریخ مشخصی که آن ریخ ید فارغ التحصیل شوند از رفتن به خدمت معاف میکند. شرطی که برای یافت معافیت تحصیلی وجود دارد نیز نداشت غیبت میشد و این مورد نیز مشمولان غایب نمیتوانند معافیت تحصیلی بگیرند مگر اینکه غیبت خود را توجیه کنند. مشمولان برای یافت معافیت تحصیلی ید برگه ی معرفی نامه را از داشنگاه و محل تحصیل خود به دفاتر پلیس +۱۰ تحویل دهند خواستشان ثبت شود و مجوز لازم برای ثبت نام دانشگاه را یافت کنند.

فردی که به دلایلی همچون بیماری و مرگ یکی از اقوام جه یک، خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی و… غیبت داشته میتواند ابتدا خواست توجیه غیبت دهد و بعد از یید و توجیه غیبت برای یافت معافیت تحصیلی اقدام کند. توجه داشته شید که این مورد نیز دلیل غیبت ید مربوط به قبل از ورود به دوره غیبت شد یعنی اگر این اتفاقات مربوط به بعد از غیبت مشمول شد امکان توجیه غیبت و به طبع آن ادامه تحصیل وجود ندارد.

توجیه غیبت سنواتی چیست؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تعدادی از مشمولان خدمت سرزی زمان مقرر و سن مشمولیت برای اعزام به خدمت و تعیین تکلیف وضعیت وظیفه خود اقدام نمیکنند و وارد دوره غیبت میشوند. این نوع غیبت را غیبت سنواتی میگویند که بر اساس مدت زمان غیبت مجازاتی همچون اضافه خدمت، حبس و… برای مشمول نظر گرفته میشود. نوع دیگری از غیبت نیز، مربوط به سرزانی است که زمان انجام خدمت سرزی غیبت میکنند. اما مشمولان میتوانند این غیبت سنواتی را نیز توجیه کنند یعنی آوردن دلایلی مبنی بر اینکه مشمول مجبور به غیبت شده، سازمان وظیفه از جریمه هایی که نظر گرفته است صرف نظر میکند. دلایلی همچون طلاق، زندانی شدن مشمول، مشکلات اداری روند اعزام به خدمت و اخذ معافیت و…، بیماری فرد مشمول یا یکی از اعضای جه یک خانواده و… همگی میتوانند دلایلی برای توجیه غیبت سنواتی شند.

اگر این اتفاقات مربوط به بعد از آغاز غیبت مشمول شد امکان توجیه غیبت وجود ندارد.

چگونگی خواست توجیه غیبت ؟

فردی که میخواهد برای توجیه غیبت اقدام کند قبل از هر چیز ید ببیند شرایط لازم برای این کار را دارد یا خیر. مثلا مشمول ید مدارکی دال بر غیر ارادی بودن غیبت جمع آوری کند و آنها را به سازمان وظیفه تحویل دهد. مثلا فردی که ادعای بیماری دارد ید مدارک پزشکی مربوطه را تهیه کند این مدارک توسط کمیسیون های نظام وظیفه بررسی میشود و تنها صورت یید مدارک غیبت مشمول توجیه میشود به این ترتیب فردی که به سبب مشکلاتی همچون طلاق و حبس، بعد از رسیدن به سن مشمولیت مجبور به غیبت شده است ید مدارک مربوطه را از سازمان های زیربط یافت کند این مدارک زمان ثبت خواست به دفاتر پلیس +۱۰ تحویل داده میشود.. توجه به هزینه های مربوط به معاینات پزشکی و… توصیه میکنیم تنها صورت اطمینان از امکان توجیه غیبت برای این کار اقدام کنید.

نتیجه ی بررسی های انجام شده به اطلاع مشمول میرسد و صورت یید مدارک مشمول میتواند از معافیت کفالت، معافیت تحصیلی و… استفاده کند همچنین اضافه خدمتی برای مشمول نظر گرفته نمیشود.

مشاوره تلفنی توجیه غیبت خدمت سرزی

مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی، مشاوره های لازم را مورد توجیه غیبت خدمت سرزی میدهد مشمولان استفاده کنند و غیبت خود را توجیه کنند و اینکه بدانند اگر وارد غیبت شوند بتوانند غیبت خود را توجیه کنند که چگونه این امر امکان پذیر است. مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی از آن جهت حائز اهمیت می شد که قوانین نظام وظیفه حال تغییر و دگرگونی می شند؛ همچنین پیچیدگی های قوانین سازمان نظام بسیار زیاد است و افراد فرصت کافی برای اختیار گرفتن این اطلاعات را ندارند.

عده ای از مشمولان از اینکه می توانند غیبت خود را توجیه کنند اطلاعاتی ندارند به همین سبب به آنها توصیه میشود از مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی که این بخش از مقاله به آن می پردازیم کمک بگیرند . فرد مشمول صورت غیبت زمانی میتواند غیبت خود را توجیه کند که سرپرست خانواده بوده و تنها کسی است که هزینه های زندگی را برعهده دارد.

صورتی که فرد مشمول غیبت بخورد از موارد زیر جامعه منع می شود:

  1. عدم ادامه تحصیل دانشگاه
  2. عدم یافت معافیت کفالت
  3. عدم یافت تسهیلات نکی
  4. ممنوعیت خروج از کشور
  5. و غیره

قوانین توجیه غیبت نظام وظیفه

قوانین توجیه غیبت خدمت سرزی همواره برای آن است که مشمول بداند که چه قوانین و مقرراتی وجود دارد که بتواند غیبت خود را توجیه کند. لا به مواردی اشاره شد که برای فرد مشمول غیبتش قابل توجیه است ، طبق قوانین توجیه غیبت خدمت سرزی اگر فردی فکر می کند که اگر غیبتش را توجیه کند می تواند اعزام به خدمت سرزی خود را به تعویق بیاندازد دچار اشته شده و مشمول ضمن اعزام به خدمت، اضافه خدمت نیز می خورد و از تسهیلات نظام وظیفه بهره نخواهد برد.

اگر مشمولی که ۱۰ سال غایب بوده و ادعا کند که طی این ۱۰ سال مراقبت از پ معلولش را داشته و کس دیگری نبوده که از وی نگهداری کند و مدارکی رابطه آن داشته که مورد بررسی قرار گرفته و غیبتش را موجه کند غیبتش این مدت بخشیده شده و می تواند از تسهیلات بعد از غیبت استفاده کند و اگر مدارکش مورد قبول نشد ید به خدمت سرزی برود.

سوالات متداول

توجیه غیبت دفترچه ای چیست؟

افرادی که به هر دلیلی دفترچه ی اعزام به خدمت خود را دیرتر از موعد مقرر ارسال کنند به عنوان غایب دفترچه ای تلقی میشوند این افراد نیز میتوانند توجیه و ارائه ی دلایلی برای دیر ارسال کردن دفترچه غیبت خود را از بین برند.

جواب توجیه غیبت چق زمان میبرد؟

مدارک ارائه شده به سازمان وظیفه برای توجیه غیبت، کمیسیون وظیفه عمومی اسن ها به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه نهایی بعد از یک سه هفته از طریق پیامک برای مشمول ارسال میشود. البته امکان پیگیری نتیجه از طریق همان دفاتر پلیس + ۱۰ نیز وجود دارد.

استشهاد محلی برای توجیه غیبت سرزی ثیر دارد؟

بله مشمولانی که به دلیل اختلافات خانوادگی همسر یا بیماری یکی از اعضای خانواده نتوانسته اند به موقع برای اعزام به خدمت اقدام کنند، میتوانند استشهادنامه محلی را تهیه کنند که شهادت افراد مطلع را مبنی بر مشکلات و موانع برای اعزام عنوان کند و برای پیش رفتن روند توجیه غیبت از آن استفاده کنند.

آیا به کار گیری مشمولان غایب مجازات دارد؟

بله، کسانی که مشمولان غایب را موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها،کارگاه ها،مغازه ها و … به کار میگیرند توسط نیروی انتظامی محاکمه میشوند مجازات این افراد برای ر اول هزینه یک سرز و برای ر دوم و بیشتر هزینه سه سرز است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره غیبت خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

توجیه غیبت خدمت سرزی چگونه ممکن است؟

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۲۴:۰۳ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

توجیه غیبت خدمت سربازی چگونه ممکن است؟

5 / 5 ( 1 vote )

توجیه غیبت سرزی چه شرایطی دارد؟

توجیه غیبت خدمت سرزی یکی از راهکار هایی است که مشمول استفاده از آن غیبت خود را توجیه می کند. از محدودیت های نظام وظیفه شامل اضافه خدمت ، دستگیری و … نجات یابد و یا اگر شرایط معافیت را دارد معاف شود. مشمول برای توجیه غیبت خدمت سرزی ید غیبتش موجه شد. رابطه معافیت نظام وظیفه این مقاله و همچنین از طریق مرکز مشاوره آویژه یافت نمایید.

همانگونه که سرزان و مشمولان گرامی خدمت سرزی می دانند اگر فردی دارای غیبت شد، دیگر نمی تواند از معافیت های کفالت و یا معافیت ماده ۶ بهزیستی استفاده نماید ، حتی اگر این غیبت یک روز یا یک سال شد و یا اینکه فردی که دارای غیبت است اذن و دستور رهبر معظم انقلاب غیبتش بخشیده شود ز هم نمی تواند از معافیت استفاده کند.

مشمولانی که مدت غیبت آن ها ۳ ماه است به مدت ۳ ماه اضافه خدمت می خورند اگر بیشتر از ۳ ماه شود ۶ ماه اضافه خدمت به وی تعلق میگیرد. مشمولی که غیبت او بیشتر از یک سال شود علاوه بر اینکه ۶ ماه اضافه خدمت می خورد سرز فراری محسوب شده و ید خود را معرفی کند.

غیبت موجه سرزی چیست؟

مشکلات و محدودیت های ناشی از غیبت خدمت سرزی یکی از مشکلاتی است که گاها مشمولان نظام وظیفه آن مواجه هستند. مثلا برخورداری از بعضی انواع کسری ها و معافیت ها نیازمند نداشتن غیبت است و غاین از این موارد محروم خواهند شد. اما گاهی پیش میاید که مشمولان توجه به شرایطی که برایشان به وجود آمده مجبور به غیبت میشوند چنین مواردی توجیه غیبت و به عرتی غیبت موجه مطرح میشود. شرایطی که آن غیبت مشمولان به عنوان غیبت موجه نظر گرفته میشود به قرار زیر است:

  • زمانیکه مشمول به سبب بروز بیماری و آسیب های جسمی و روانی ید بیمارسن بستری شود و همین امر منجر به غیبت وی شود، غیبت موجه تلقی میشود. البته ارائه ی مدارک معتبر و یید آن توسط پزشک معتمد نظام وظیفه الزامی است.

  • شرایطی که یکی از بستگان جه یک مشمول فوت کند و همین امر موجب خیر به مدت یک سه ماه اعزام و معرفی شود، این غیبت از نوع غیبت موجه میشد.

  • بروز بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان و… که منجر به آسیب های مالی و روانی و جسمی به مشمول یا اعضای خانواده وی شود و همچنین خیری به مدت ۲ ۶ ماه زمان اعزام مشمول ایجاد کند، غیبت موجه خواهد بود.

  • افرادی که به سبب بیماری فرزند یا همسر خود حداکثر سه ماه غیبت دارند، جز غاین موجه میشند.

  • ره مشمولانی که قبل از ورود به دوره غیبت زندانی شوند، یید مراجع مربوطه به عنوان غیبت موجه نظر گرفته میشوند.

  • مشکلاتی که روند انجام امور اداری مربوط به معرفی و اعزام ایجاد میشود و از اراده ی مشمول خارج است و عث خیر اعزام به مدت ۶ ماه شده، از نوع غیبت های موجه میشد.

موجه کردن غیبت سرزی چگونه امکان پذیر است؟

چگونگی توجیه غیبت خدمت سرزی برای مشمول بسیار حائز اهمیت است. همان طور که لا اشاره شد غیبت فرد ید موجه شد. مشمولانی که اثر یکی از موارد زیر وارد غیبت شده اند غیبت آنان موجه است :

  • اشکالات اداری به وجود آمده زمان اعزام به خدمت فرد مشمول که از اراده فرد خارج بوده.
  • مواردی مانند بیماری همسر یا فرزند
  • مواردی مانند ریخ عقد و طلاق فرد مشمول
  • بلایای طبیعی مثل زلزله، سیل و غیره
  • حبس و زندانی شدن فرد مشمول

امکان توجیه غیبت خدمت سرزی برای هر فرد مشمولی که شرایط غیبتش موجه شد ممکن است. بسیاری از مشمولان به دلیل آنکه اطلاعات زیادی ره توجیه غیبت ندارند نمی توانند غیبت خود را موجه کنند.

برای اینکه مشمول راه های توجیه غیبت خدمت سرزی را پشت سر بگذارد ید ابتدا بداند که غیبت سرزی به سر برده یا نه؟ اگر مشمول بعد از ۱۸ سال که شرایط اعزام به خدمت را دارد اقدام به پست کردن دفترچه خدمت نکند تنها یک سال مهلت دارد به خدمت مقدس نظام وظیفه برود. چنانچه از یک سال بیشتر شود غیبت می خورد و اگر غیبت فرد مشمول ۳ ماه شد ، ۳ماه هم اضافه خدمت می خورد و اگر بیش از ۳ ماه شد ۶ ماه اضافه خدمت می خورد.

اگر فرد مشمول قبل از اینکه به خدمت سرزی اعزام شود حبس و یا زندان به سر برد صورتی که مراجع قضایی این غیبت را موجه بدانند و فرد مشمول مدارکی که ثابت کند او زمان اعزام به خدمت زندان به سر برده می تواند غیبت خود را توجیه کند.

مدارک مورد نیاز برای توجیه غیبت خدمت سرزی :

  1. گواهی فوت یکی از بستگان جه یک مشمول (پ- ما- خواهر- برا- همسر و…)
  2. گواهی صاه از مراکز مانی یا بیمارسنی که مشمول آن بستری شده است.
  3. گواهی انجام تحقیقات محلی از محل سکونت فرد مبنی بر اینکه فرد مشمول تنها سرپرست خانواده است .
  4. و مدارک دیگری که نیاز است.

اگر برای فرد امکان توجیه غیبت خدمت سرزی وجود دارد می تواند دست داشتن مدارک لازم که لا به بعضی از این موارد اشاره شد به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و غیبت خود را توجیه کند

پیگیری توجیه غیبت سرزی چه مراحلی دارد؟

فردی که معرفی و یا اعزامش به شکل غیر عمد و به دلایل مختلف به خیر افده است ید برای توجیه این غیبت اقداماتی را انجام دهد که برخی از مراحل مربوطه به شرح زیر میشد:

  • اولین مرحله برای توجیه غیبت مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ و ثبت خواست توجیه غیبت میشد. مشمول ید مدارک مربوط به علت غیبت و همچنین مدارک شناسایی و… را دست داشته شد توسط ارگان های زیربط بررسی شوند.
  • این مدارک ارائه شده مرحله قبل، کمیسیون وظیفه عمومی اسن ها به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه نهایی از طریق پیامک برای مشمول ارسال میشود. البته امکان پیگیری نتیجه از طریق همان دفاتر پلیس + ۱۰ نیز وجود دارد.
  • چنانچه دلایل شما برای توجیه غیبت پذیرفته شده شد، هیچگونه جریمه، اضافه خدمت و… براین نظر گرفته نمیشود و مانند سرزان فاقد غیبت شما برخورد خواهد شد. اما غیر این صورت مطابق قوانین جریمه سرزان غایب و متناسب مدت زمان غیبت شما برخورد خواهد شد.

توجیه غیبت برای معافیت کفالت چگونه ممکن است؟

همانطور که میدانید افراد مشمولی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت غایب بوده اند، نمیتوانند از معافیت کفالت استفاده کنند و یکی از شرایط لازم برای استفاده از معافیتهای کفالت، نداشتن غیبت است. اما چنانچه مشمول بتواند غیبت خود را توجیه کند میتواند از معافیت کفالت بهره مند شود. نکته ی مهمی که مشمولان ید نظر داشته شند این است که: مشمولان غایبی که زمان ورود به غیبت، شرایط اخذ معافیت کفالت را داشته اند؛ میتوانند توجیه غیبت خود برای یافت این معافیت اقدام کنند غیر این صورت امکان توجیه غیبت وجود ندارد. اما توجیه غیبت برای این افراد نیز تنها تحت شرایط خاصی امکان پذیر است که به بررسی مثال هایی از این شرایط میپردازیم:

  • اگر مشمولی پ خود را قبل از اینکه وارد دوره غیبت از سرزی شود از دست دهد و شرایط استفده از معافیت کفالت را داشته شد یعنی تنها فرزند پسر لای ۱۸ سال خانواده شد، میتواند توجیه غیبت برای یافت معافیت اقدام کند.
  • مواردی که فرد مشمول به عنوان تنها نگهدارنده لای ۱۸ سال، قبل از ورود به غیبت نگهداری و مراقب پ خود مسن و ناتوان خود را بر عهده داشته، ارائه ی مدارک پزشکی میتواند غیبت خود را توجیه کند و معافیت بگیرد.

پس به طور کلی تنها مشمولانی که قبل از غیبت نیز شرایط معافیت کفالت را داشته اند میتوانند غیبت خود را توجیه کنند.

شرایط توجیه غیبت معافیت تحصیلی چگونه است؟

افرادی که به سن مشمولیت میرسند اما میخواهند دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند و یا دانش آموزانی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت نیز سشان به پایان نرسیده برای اینکه بتوانند ادامه تحصیل دهند یستی معافیت تحصیلی یافت کنند. این معافیت مشمولان را ریخ مشخصی که آن ریخ ید فارغ التحصیل شوند از رفتن به خدمت معاف میکند. شرطی که برای یافت معافیت تحصیلی وجود دارد نیز نداشت غیبت میشد و این مورد نیز مشمولان غایب نمیتوانند معافیت تحصیلی بگیرند مگر اینکه غیبت خود را توجیه کنند. مشمولان برای یافت معافیت تحصیلی ید برگه ی معرفی نامه را از داشنگاه و محل تحصیل خود به دفاتر پلیس +۱۰ تحویل دهند خواستشان ثبت شود و مجوز لازم برای ثبت نام دانشگاه را یافت کنند.

فردی که به دلایلی همچون بیماری و مرگ یکی از اقوام جه یک، خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی و… غیبت داشته میتواند ابتدا خواست توجیه غیبت دهد و بعد از یید و توجیه غیبت برای یافت معافیت تحصیلی اقدام کند. توجه داشته شید که این مورد نیز دلیل غیبت ید مربوط به قبل از ورود به دوره غیبت شد یعنی اگر این اتفاقات مربوط به بعد از غیبت مشمول شد امکان توجیه غیبت و به طبع آن ادامه تحصیل وجود ندارد.

توجیه غیبت سنواتی چیست؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تعدادی از مشمولان خدمت سرزی زمان مقرر و سن مشمولیت برای اعزام به خدمت و تعیین تکلیف وضعیت وظیفه خود اقدام نمیکنند و وارد دوره غیبت میشوند. این نوع غیبت را غیبت سنواتی میگویند که بر اساس مدت زمان غیبت مجازاتی همچون اضافه خدمت، حبس و… برای مشمول نظر گرفته میشود. نوع دیگری از غیبت نیز، مربوط به سرزانی است که زمان انجام خدمت سرزی غیبت میکنند. اما مشمولان میتوانند این غیبت سنواتی را نیز توجیه کنند یعنی آوردن دلایلی مبنی بر اینکه مشمول مجبور به غیبت شده، سازمان وظیفه از جریمه هایی که نظر گرفته است صرف نظر میکند. دلایلی همچون طلاق، زندانی شدن مشمول، مشکلات اداری روند اعزام به خدمت و اخذ معافیت و…، بیماری فرد مشمول یا یکی از اعضای جه یک خانواده و… همگی میتوانند دلایلی برای توجیه غیبت سنواتی شند.

اگر این اتفاقات مربوط به بعد از آغاز غیبت مشمول شد امکان توجیه غیبت وجود ندارد.

چگونگی خواست توجیه غیبت ؟

فردی که میخواهد برای توجیه غیبت اقدام کند قبل از هر چیز ید ببیند شرایط لازم برای این کار را دارد یا خیر. مثلا مشمول ید مدارکی دال بر غیر ارادی بودن غیبت جمع آوری کند و آنها را به سازمان وظیفه تحویل دهد. مثلا فردی که ادعای بیماری دارد ید مدارک پزشکی مربوطه را تهیه کند این مدارک توسط کمیسیون های نظام وظیفه بررسی میشود و تنها صورت یید مدارک غیبت مشمول توجیه میشود به این ترتیب فردی که به سبب مشکلاتی همچون طلاق و حبس، بعد از رسیدن به سن مشمولیت مجبور به غیبت شده است ید مدارک مربوطه را از سازمان های زیربط یافت کند این مدارک زمان ثبت خواست به دفاتر پلیس +۱۰ تحویل داده میشود.. توجه به هزینه های مربوط به معاینات پزشکی و… توصیه میکنیم تنها صورت اطمینان از امکان توجیه غیبت برای این کار اقدام کنید.

نتیجه ی بررسی های انجام شده به اطلاع مشمول میرسد و صورت یید مدارک مشمول میتواند از معافیت کفالت، معافیت تحصیلی و… استفاده کند همچنین اضافه خدمتی برای مشمول نظر گرفته نمیشود.

مشاوره تلفنی توجیه غیبت خدمت سرزی

مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی، مشاوره های لازم را مورد توجیه غیبت خدمت سرزی میدهد مشمولان استفاده کنند و غیبت خود را توجیه کنند و اینکه بدانند اگر وارد غیبت شوند بتوانند غیبت خود را توجیه کنند که چگونه این امر امکان پذیر است. مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی از آن جهت حائز اهمیت می شد که قوانین نظام وظیفه حال تغییر و دگرگونی می شند؛ همچنین پیچیدگی های قوانین سازمان نظام بسیار زیاد است و افراد فرصت کافی برای اختیار گرفتن این اطلاعات را ندارند.

عده ای از مشمولان از اینکه می توانند غیبت خود را توجیه کنند اطلاعاتی ندارند به همین سبب به آنها توصیه میشود از مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی که این بخش از مقاله به آن می پردازیم کمک بگیرند . فرد مشمول صورت غیبت زمانی میتواند غیبت خود را توجیه کند که سرپرست خانواده بوده و تنها کسی است که هزینه های زندگی را برعهده دارد.

صورتی که فرد مشمول غیبت بخورد از موارد زیر جامعه منع می شود:

  1. عدم ادامه تحصیل دانشگاه
  2. عدم یافت معافیت کفالت
  3. عدم یافت تسهیلات نکی
  4. ممنوعیت خروج از کشور
  5. و غیره

قوانین توجیه غیبت نظام وظیفه

قوانین توجیه غیبت خدمت سرزی همواره برای آن است که مشمول بداند که چه قوانین و مقرراتی وجود دارد که بتواند غیبت خود را توجیه کند. لا به مواردی اشاره شد که برای فرد مشمول غیبتش قابل توجیه است ، طبق قوانین توجیه غیبت خدمت سرزی اگر فردی فکر می کند که اگر غیبتش را توجیه کند می تواند اعزام به خدمت سرزی خود را به تعویق بیاندازد دچار اشته شده و مشمول ضمن اعزام به خدمت، اضافه خدمت نیز می خورد و از تسهیلات نظام وظیفه بهره نخواهد برد.

اگر مشمولی که ۱۰ سال غایب بوده و ادعا کند که طی این ۱۰ سال مراقبت از پ معلولش را داشته و کس دیگری نبوده که از وی نگهداری کند و مدارکی رابطه آن داشته که مورد بررسی قرار گرفته و غیبتش را موجه کند غیبتش این مدت بخشیده شده و می تواند از تسهیلات بعد از غیبت استفاده کند و اگر مدارکش مورد قبول نشد ید به خدمت سرزی برود.

سوالات متداول

توجیه غیبت دفترچه ای چیست؟

افرادی که به هر دلیلی دفترچه ی اعزام به خدمت خود را دیرتر از موعد مقرر ارسال کنند به عنوان غایب دفترچه ای تلقی میشوند این افراد نیز میتوانند توجیه و ارائه ی دلایلی برای دیر ارسال کردن دفترچه غیبت خود را از بین برند.

جواب توجیه غیبت چق زمان میبرد؟

مدارک ارائه شده به سازمان وظیفه برای توجیه غیبت، کمیسیون وظیفه عمومی اسن ها به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه نهایی بعد از یک سه هفته از طریق پیامک برای مشمول ارسال میشود. البته امکان پیگیری نتیجه از طریق همان دفاتر پلیس + ۱۰ نیز وجود دارد.

استشهاد محلی برای توجیه غیبت سرزی ثیر دارد؟

بله مشمولانی که به دلیل اختلافات خانوادگی همسر یا بیماری یکی از اعضای خانواده نتوانسته اند به موقع برای اعزام به خدمت اقدام کنند، میتوانند استشهادنامه محلی را تهیه کنند که شهادت افراد مطلع را مبنی بر مشکلات و موانع برای اعزام عنوان کند و برای پیش رفتن روند توجیه غیبت از آن استفاده کنند.

آیا به کار گیری مشمولان غایب مجازات دارد؟

بله، کسانی که مشمولان غایب را موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها،کارگاه ها،مغازه ها و … به کار میگیرند توسط نیروی انتظامی محاکمه میشوند مجازات این افراد برای ر اول هزینه یک سرز و برای ر دوم و بیشتر هزینه سه سرز است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره غیبت خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

توجیه غیبت خدمت سرزی چگونه ممکن است؟

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۴۷:۰۸ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

توجیه غیبت خدمت سربازی چگونه ممکن است؟

5 / 5 ( 1 vote )

توجیه غیبت سرزی چه شرایطی دارد؟

توجیه غیبت خدمت سرزی یکی از راهکار هایی است که مشمول استفاده از آن غیبت خود را توجیه می کند. از محدودیت های نظام وظیفه شامل اضافه خدمت ، دستگیری و … نجات یابد و یا اگر شرایط معافیت را دارد معاف شود. مشمول برای توجیه غیبت خدمت سرزی ید غیبتش موجه شد. رابطه معافیت نظام وظیفه این مقاله و همچنین از طریق مرکز مشاوره آویژه یافت نمایید.

همانگونه که سرزان و مشمولان گرامی خدمت سرزی می دانند اگر فردی دارای غیبت شد، دیگر نمی تواند از معافیت های کفالت و یا معافیت ماده ۶ بهزیستی استفاده نماید ، حتی اگر این غیبت یک روز یا یک سال شد و یا اینکه فردی که دارای غیبت است اذن و دستور رهبر معظم انقلاب غیبتش بخشیده شود ز هم نمی تواند از معافیت استفاده کند.

مشمولانی که مدت غیبت آن ها ۳ ماه است به مدت ۳ ماه اضافه خدمت می خورند اگر بیشتر از ۳ ماه شود ۶ ماه اضافه خدمت به وی تعلق میگیرد. مشمولی که غیبت او بیشتر از یک سال شود علاوه بر اینکه ۶ ماه اضافه خدمت می خورد سرز فراری محسوب شده و ید خود را معرفی کند.

غیبت موجه سرزی چیست؟

مشکلات و محدودیت های ناشی از غیبت خدمت سرزی یکی از مشکلاتی است که گاها مشمولان نظام وظیفه آن مواجه هستند. مثلا برخورداری از بعضی انواع کسری ها و معافیت ها نیازمند نداشتن غیبت است و غاین از این موارد محروم خواهند شد. اما گاهی پیش میاید که مشمولان توجه به شرایطی که برایشان به وجود آمده مجبور به غیبت میشوند چنین مواردی توجیه غیبت و به عرتی غیبت موجه مطرح میشود. شرایطی که آن غیبت مشمولان به عنوان غیبت موجه نظر گرفته میشود به قرار زیر است:

  • زمانیکه مشمول به سبب بروز بیماری و آسیب های جسمی و روانی ید بیمارسن بستری شود و همین امر منجر به غیبت وی شود، غیبت موجه تلقی میشود. البته ارائه ی مدارک معتبر و یید آن توسط پزشک معتمد نظام وظیفه الزامی است.

  • شرایطی که یکی از بستگان جه یک مشمول فوت کند و همین امر موجب خیر به مدت یک سه ماه اعزام و معرفی شود، این غیبت از نوع غیبت موجه میشد.

  • بروز بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان و… که منجر به آسیب های مالی و روانی و جسمی به مشمول یا اعضای خانواده وی شود و همچنین خیری به مدت ۲ ۶ ماه زمان اعزام مشمول ایجاد کند، غیبت موجه خواهد بود.

  • افرادی که به سبب بیماری فرزند یا همسر خود حداکثر سه ماه غیبت دارند، جز غاین موجه میشند.

  • ره مشمولانی که قبل از ورود به دوره غیبت زندانی شوند، یید مراجع مربوطه به عنوان غیبت موجه نظر گرفته میشوند.

  • مشکلاتی که روند انجام امور اداری مربوط به معرفی و اعزام ایجاد میشود و از اراده ی مشمول خارج است و عث خیر اعزام به مدت ۶ ماه شده، از نوع غیبت های موجه میشد.

موجه کردن غیبت سرزی چگونه امکان پذیر است؟

چگونگی توجیه غیبت خدمت سرزی برای مشمول بسیار حائز اهمیت است. همان طور که لا اشاره شد غیبت فرد ید موجه شد. مشمولانی که اثر یکی از موارد زیر وارد غیبت شده اند غیبت آنان موجه است :

  • اشکالات اداری به وجود آمده زمان اعزام به خدمت فرد مشمول که از اراده فرد خارج بوده.
  • مواردی مانند بیماری همسر یا فرزند
  • مواردی مانند ریخ عقد و طلاق فرد مشمول
  • بلایای طبیعی مثل زلزله، سیل و غیره
  • حبس و زندانی شدن فرد مشمول

امکان توجیه غیبت خدمت سرزی برای هر فرد مشمولی که شرایط غیبتش موجه شد ممکن است. بسیاری از مشمولان به دلیل آنکه اطلاعات زیادی ره توجیه غیبت ندارند نمی توانند غیبت خود را موجه کنند.

برای اینکه مشمول راه های توجیه غیبت خدمت سرزی را پشت سر بگذارد ید ابتدا بداند که غیبت سرزی به سر برده یا نه؟ اگر مشمول بعد از ۱۸ سال که شرایط اعزام به خدمت را دارد اقدام به پست کردن دفترچه خدمت نکند تنها یک سال مهلت دارد به خدمت مقدس نظام وظیفه برود. چنانچه از یک سال بیشتر شود غیبت می خورد و اگر غیبت فرد مشمول ۳ ماه شد ، ۳ماه هم اضافه خدمت می خورد و اگر بیش از ۳ ماه شد ۶ ماه اضافه خدمت می خورد.

اگر فرد مشمول قبل از اینکه به خدمت سرزی اعزام شود حبس و یا زندان به سر برد صورتی که مراجع قضایی این غیبت را موجه بدانند و فرد مشمول مدارکی که ثابت کند او زمان اعزام به خدمت زندان به سر برده می تواند غیبت خود را توجیه کند.

مدارک مورد نیاز برای توجیه غیبت خدمت سرزی :

  1. گواهی فوت یکی از بستگان جه یک مشمول (پ- ما- خواهر- برا- همسر و…)
  2. گواهی صاه از مراکز مانی یا بیمارسنی که مشمول آن بستری شده است.
  3. گواهی انجام تحقیقات محلی از محل سکونت فرد مبنی بر اینکه فرد مشمول تنها سرپرست خانواده است .
  4. و مدارک دیگری که نیاز است.

اگر برای فرد امکان توجیه غیبت خدمت سرزی وجود دارد می تواند دست داشتن مدارک لازم که لا به بعضی از این موارد اشاره شد به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و غیبت خود را توجیه کند

پیگیری توجیه غیبت سرزی چه مراحلی دارد؟

فردی که معرفی و یا اعزامش به شکل غیر عمد و به دلایل مختلف به خیر افده است ید برای توجیه این غیبت اقداماتی را انجام دهد که برخی از مراحل مربوطه به شرح زیر میشد:

  • اولین مرحله برای توجیه غیبت مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ و ثبت خواست توجیه غیبت میشد. مشمول ید مدارک مربوط به علت غیبت و همچنین مدارک شناسایی و… را دست داشته شد توسط ارگان های زیربط بررسی شوند.
  • این مدارک ارائه شده مرحله قبل، کمیسیون وظیفه عمومی اسن ها به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه نهایی از طریق پیامک برای مشمول ارسال میشود. البته امکان پیگیری نتیجه از طریق همان دفاتر پلیس + ۱۰ نیز وجود دارد.
  • چنانچه دلایل شما برای توجیه غیبت پذیرفته شده شد، هیچگونه جریمه، اضافه خدمت و… براین نظر گرفته نمیشود و مانند سرزان فاقد غیبت شما برخورد خواهد شد. اما غیر این صورت مطابق قوانین جریمه سرزان غایب و متناسب مدت زمان غیبت شما برخورد خواهد شد.

توجیه غیبت برای معافیت کفالت چگونه ممکن است؟

همانطور که میدانید افراد مشمولی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت غایب بوده اند، نمیتوانند از معافیت کفالت استفاده کنند و یکی از شرایط لازم برای استفاده از معافیتهای کفالت، نداشتن غیبت است. اما چنانچه مشمول بتواند غیبت خود را توجیه کند میتواند از معافیت کفالت بهره مند شود. نکته ی مهمی که مشمولان ید نظر داشته شند این است که: مشمولان غایبی که زمان ورود به غیبت، شرایط اخذ معافیت کفالت را داشته اند؛ میتوانند توجیه غیبت خود برای یافت این معافیت اقدام کنند غیر این صورت امکان توجیه غیبت وجود ندارد. اما توجیه غیبت برای این افراد نیز تنها تحت شرایط خاصی امکان پذیر است که به بررسی مثال هایی از این شرایط میپردازیم:

  • اگر مشمولی پ خود را قبل از اینکه وارد دوره غیبت از سرزی شود از دست دهد و شرایط استفده از معافیت کفالت را داشته شد یعنی تنها فرزند پسر لای ۱۸ سال خانواده شد، میتواند توجیه غیبت برای یافت معافیت اقدام کند.
  • مواردی که فرد مشمول به عنوان تنها نگهدارنده لای ۱۸ سال، قبل از ورود به غیبت نگهداری و مراقب پ خود مسن و ناتوان خود را بر عهده داشته، ارائه ی مدارک پزشکی میتواند غیبت خود را توجیه کند و معافیت بگیرد.

پس به طور کلی تنها مشمولانی که قبل از غیبت نیز شرایط معافیت کفالت را داشته اند میتوانند غیبت خود را توجیه کنند.

شرایط توجیه غیبت معافیت تحصیلی چگونه است؟

افرادی که به سن مشمولیت میرسند اما میخواهند دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند و یا دانش آموزانی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت نیز سشان به پایان نرسیده برای اینکه بتوانند ادامه تحصیل دهند یستی معافیت تحصیلی یافت کنند. این معافیت مشمولان را ریخ مشخصی که آن ریخ ید فارغ التحصیل شوند از رفتن به خدمت معاف میکند. شرطی که برای یافت معافیت تحصیلی وجود دارد نیز نداشت غیبت میشد و این مورد نیز مشمولان غایب نمیتوانند معافیت تحصیلی بگیرند مگر اینکه غیبت خود را توجیه کنند. مشمولان برای یافت معافیت تحصیلی ید برگه ی معرفی نامه را از داشنگاه و محل تحصیل خود به دفاتر پلیس +۱۰ تحویل دهند خواستشان ثبت شود و مجوز لازم برای ثبت نام دانشگاه را یافت کنند.

فردی که به دلایلی همچون بیماری و مرگ یکی از اقوام جه یک، خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی و… غیبت داشته میتواند ابتدا خواست توجیه غیبت دهد و بعد از یید و توجیه غیبت برای یافت معافیت تحصیلی اقدام کند. توجه داشته شید که این مورد نیز دلیل غیبت ید مربوط به قبل از ورود به دوره غیبت شد یعنی اگر این اتفاقات مربوط به بعد از غیبت مشمول شد امکان توجیه غیبت و به طبع آن ادامه تحصیل وجود ندارد.

توجیه غیبت سنواتی چیست؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تعدادی از مشمولان خدمت سرزی زمان مقرر و سن مشمولیت برای اعزام به خدمت و تعیین تکلیف وضعیت وظیفه خود اقدام نمیکنند و وارد دوره غیبت میشوند. این نوع غیبت را غیبت سنواتی میگویند که بر اساس مدت زمان غیبت مجازاتی همچون اضافه خدمت، حبس و… برای مشمول نظر گرفته میشود. نوع دیگری از غیبت نیز، مربوط به سرزانی است که زمان انجام خدمت سرزی غیبت میکنند. اما مشمولان میتوانند این غیبت سنواتی را نیز توجیه کنند یعنی آوردن دلایلی مبنی بر اینکه مشمول مجبور به غیبت شده، سازمان وظیفه از جریمه هایی که نظر گرفته است صرف نظر میکند. دلایلی همچون طلاق، زندانی شدن مشمول، مشکلات اداری روند اعزام به خدمت و اخذ معافیت و…، بیماری فرد مشمول یا یکی از اعضای جه یک خانواده و… همگی میتوانند دلایلی برای توجیه غیبت سنواتی شند.

اگر این اتفاقات مربوط به بعد از آغاز غیبت مشمول شد امکان توجیه غیبت وجود ندارد.

چگونگی خواست توجیه غیبت ؟

فردی که میخواهد برای توجیه غیبت اقدام کند قبل از هر چیز ید ببیند شرایط لازم برای این کار را دارد یا خیر. مثلا مشمول ید مدارکی دال بر غیر ارادی بودن غیبت جمع آوری کند و آنها را به سازمان وظیفه تحویل دهد. مثلا فردی که ادعای بیماری دارد ید مدارک پزشکی مربوطه را تهیه کند این مدارک توسط کمیسیون های نظام وظیفه بررسی میشود و تنها صورت یید مدارک غیبت مشمول توجیه میشود به این ترتیب فردی که به سبب مشکلاتی همچون طلاق و حبس، بعد از رسیدن به سن مشمولیت مجبور به غیبت شده است ید مدارک مربوطه را از سازمان های زیربط یافت کند این مدارک زمان ثبت خواست به دفاتر پلیس +۱۰ تحویل داده میشود.. توجه به هزینه های مربوط به معاینات پزشکی و… توصیه میکنیم تنها صورت اطمینان از امکان توجیه غیبت برای این کار اقدام کنید.

نتیجه ی بررسی های انجام شده به اطلاع مشمول میرسد و صورت یید مدارک مشمول میتواند از معافیت کفالت، معافیت تحصیلی و… استفاده کند همچنین اضافه خدمتی برای مشمول نظر گرفته نمیشود.

مشاوره تلفنی توجیه غیبت خدمت سرزی

مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی، مشاوره های لازم را مورد توجیه غیبت خدمت سرزی میدهد مشمولان استفاده کنند و غیبت خود را توجیه کنند و اینکه بدانند اگر وارد غیبت شوند بتوانند غیبت خود را توجیه کنند که چگونه این امر امکان پذیر است. مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی از آن جهت حائز اهمیت می شد که قوانین نظام وظیفه حال تغییر و دگرگونی می شند؛ همچنین پیچیدگی های قوانین سازمان نظام بسیار زیاد است و افراد فرصت کافی برای اختیار گرفتن این اطلاعات را ندارند.

عده ای از مشمولان از اینکه می توانند غیبت خود را توجیه کنند اطلاعاتی ندارند به همین سبب به آنها توصیه میشود از مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی که این بخش از مقاله به آن می پردازیم کمک بگیرند . فرد مشمول صورت غیبت زمانی میتواند غیبت خود را توجیه کند که سرپرست خانواده بوده و تنها کسی است که هزینه های زندگی را برعهده دارد.

صورتی که فرد مشمول غیبت بخورد از موارد زیر جامعه منع می شود:

  1. عدم ادامه تحصیل دانشگاه
  2. عدم یافت معافیت کفالت
  3. عدم یافت تسهیلات نکی
  4. ممنوعیت خروج از کشور
  5. و غیره

قوانین توجیه غیبت نظام وظیفه

قوانین توجیه غیبت خدمت سرزی همواره برای آن است که مشمول بداند که چه قوانین و مقرراتی وجود دارد که بتواند غیبت خود را توجیه کند. لا به مواردی اشاره شد که برای فرد مشمول غیبتش قابل توجیه است ، طبق قوانین توجیه غیبت خدمت سرزی اگر فردی فکر می کند که اگر غیبتش را توجیه کند می تواند اعزام به خدمت سرزی خود را به تعویق بیاندازد دچار اشته شده و مشمول ضمن اعزام به خدمت، اضافه خدمت نیز می خورد و از تسهیلات نظام وظیفه بهره نخواهد برد.

اگر مشمولی که ۱۰ سال غایب بوده و ادعا کند که طی این ۱۰ سال مراقبت از پ معلولش را داشته و کس دیگری نبوده که از وی نگهداری کند و مدارکی رابطه آن داشته که مورد بررسی قرار گرفته و غیبتش را موجه کند غیبتش این مدت بخشیده شده و می تواند از تسهیلات بعد از غیبت استفاده کند و اگر مدارکش مورد قبول نشد ید به خدمت سرزی برود.

سوالات متداول

توجیه غیبت دفترچه ای چیست؟

افرادی که به هر دلیلی دفترچه ی اعزام به خدمت خود را دیرتر از موعد مقرر ارسال کنند به عنوان غایب دفترچه ای تلقی میشوند این افراد نیز میتوانند توجیه و ارائه ی دلایلی برای دیر ارسال کردن دفترچه غیبت خود را از بین برند.

جواب توجیه غیبت چق زمان میبرد؟

مدارک ارائه شده به سازمان وظیفه برای توجیه غیبت، کمیسیون وظیفه عمومی اسن ها به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه نهایی بعد از یک سه هفته از طریق پیامک برای مشمول ارسال میشود. البته امکان پیگیری نتیجه از طریق همان دفاتر پلیس + ۱۰ نیز وجود دارد.

استشهاد محلی برای توجیه غیبت سرزی ثیر دارد؟

بله مشمولانی که به دلیل اختلافات خانوادگی همسر یا بیماری یکی از اعضای خانواده نتوانسته اند به موقع برای اعزام به خدمت اقدام کنند، میتوانند استشهادنامه محلی را تهیه کنند که شهادت افراد مطلع را مبنی بر مشکلات و موانع برای اعزام عنوان کند و برای پیش رفتن روند توجیه غیبت از آن استفاده کنند.

آیا به کار گیری مشمولان غایب مجازات دارد؟

بله، کسانی که مشمولان غایب را موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها،کارگاه ها،مغازه ها و … به کار میگیرند توسط نیروی انتظامی محاکمه میشوند مجازات این افراد برای ر اول هزینه یک سرز و برای ر دوم و بیشتر هزینه سه سرز است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره غیبت خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

توجیه غیبت خدمت سرزی چگونه ممکن است؟

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۸:۵۰ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

توجیه غیبت خدمت سربازی چگونه ممکن است؟

5 / 5 ( 1 vote )

توجیه غیبت سرزی چه شرایطی دارد؟

توجیه غیبت خدمت سرزی یکی از راهکار هایی است که مشمول استفاده از آن غیبت خود را توجیه می کند. از محدودیت های نظام وظیفه شامل اضافه خدمت ، دستگیری و … نجات یابد و یا اگر شرایط معافیت را دارد معاف شود. مشمول برای توجیه غیبت خدمت سرزی ید غیبتش موجه شد. رابطه معافیت نظام وظیفه این مقاله و همچنین از طریق مرکز مشاوره آویژه یافت نمایید.

همانگونه که سرزان و مشمولان گرامی خدمت سرزی می دانند اگر فردی دارای غیبت شد، دیگر نمی تواند از معافیت های کفالت و یا معافیت ماده ۶ بهزیستی استفاده نماید ، حتی اگر این غیبت یک روز یا یک سال شد و یا اینکه فردی که دارای غیبت است اذن و دستور رهبر معظم انقلاب غیبتش بخشیده شود ز هم نمی تواند از معافیت استفاده کند.

مشمولانی که مدت غیبت آن ها ۳ ماه است به مدت ۳ ماه اضافه خدمت می خورند اگر بیشتر از ۳ ماه شود ۶ ماه اضافه خدمت به وی تعلق میگیرد. مشمولی که غیبت او بیشتر از یک سال شود علاوه بر اینکه ۶ ماه اضافه خدمت می خورد سرز فراری محسوب شده و ید خود را معرفی کند.

غیبت موجه سرزی چیست؟

مشکلات و محدودیت های ناشی از غیبت خدمت سرزی یکی از مشکلاتی است که گاها مشمولان نظام وظیفه آن مواجه هستند. مثلا برخورداری از بعضی انواع کسری ها و معافیت ها نیازمند نداشتن غیبت است و غاین از این موارد محروم خواهند شد. اما گاهی پیش میاید که مشمولان توجه به شرایطی که برایشان به وجود آمده مجبور به غیبت میشوند چنین مواردی توجیه غیبت و به عرتی غیبت موجه مطرح میشود. شرایطی که آن غیبت مشمولان به عنوان غیبت موجه نظر گرفته میشود به قرار زیر است:

  • زمانیکه مشمول به سبب بروز بیماری و آسیب های جسمی و روانی ید بیمارسن بستری شود و همین امر منجر به غیبت وی شود، غیبت موجه تلقی میشود. البته ارائه ی مدارک معتبر و یید آن توسط پزشک معتمد نظام وظیفه الزامی است.

  • شرایطی که یکی از بستگان جه یک مشمول فوت کند و همین امر موجب خیر به مدت یک سه ماه اعزام و معرفی شود، این غیبت از نوع غیبت موجه میشد.

  • بروز بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان و… که منجر به آسیب های مالی و روانی و جسمی به مشمول یا اعضای خانواده وی شود و همچنین خیری به مدت ۲ ۶ ماه زمان اعزام مشمول ایجاد کند، غیبت موجه خواهد بود.

  • افرادی که به سبب بیماری فرزند یا همسر خود حداکثر سه ماه غیبت دارند، جز غاین موجه میشند.

  • ره مشمولانی که قبل از ورود به دوره غیبت زندانی شوند، یید مراجع مربوطه به عنوان غیبت موجه نظر گرفته میشوند.

  • مشکلاتی که روند انجام امور اداری مربوط به معرفی و اعزام ایجاد میشود و از اراده ی مشمول خارج است و عث خیر اعزام به مدت ۶ ماه شده، از نوع غیبت های موجه میشد.

موجه کردن غیبت سرزی چگونه امکان پذیر است؟

چگونگی توجیه غیبت خدمت سرزی برای مشمول بسیار حائز اهمیت است. همان طور که لا اشاره شد غیبت فرد ید موجه شد. مشمولانی که اثر یکی از موارد زیر وارد غیبت شده اند غیبت آنان موجه است :

  • اشکالات اداری به وجود آمده زمان اعزام به خدمت فرد مشمول که از اراده فرد خارج بوده.
  • مواردی مانند بیماری همسر یا فرزند
  • مواردی مانند ریخ عقد و طلاق فرد مشمول
  • بلایای طبیعی مثل زلزله، سیل و غیره
  • حبس و زندانی شدن فرد مشمول

امکان توجیه غیبت خدمت سرزی برای هر فرد مشمولی که شرایط غیبتش موجه شد ممکن است. بسیاری از مشمولان به دلیل آنکه اطلاعات زیادی ره توجیه غیبت ندارند نمی توانند غیبت خود را موجه کنند.

برای اینکه مشمول راه های توجیه غیبت خدمت سرزی را پشت سر بگذارد ید ابتدا بداند که غیبت سرزی به سر برده یا نه؟ اگر مشمول بعد از ۱۸ سال که شرایط اعزام به خدمت را دارد اقدام به پست کردن دفترچه خدمت نکند تنها یک سال مهلت دارد به خدمت مقدس نظام وظیفه برود. چنانچه از یک سال بیشتر شود غیبت می خورد و اگر غیبت فرد مشمول ۳ ماه شد ، ۳ماه هم اضافه خدمت می خورد و اگر بیش از ۳ ماه شد ۶ ماه اضافه خدمت می خورد.

اگر فرد مشمول قبل از اینکه به خدمت سرزی اعزام شود حبس و یا زندان به سر برد صورتی که مراجع قضایی این غیبت را موجه بدانند و فرد مشمول مدارکی که ثابت کند او زمان اعزام به خدمت زندان به سر برده می تواند غیبت خود را توجیه کند.

مدارک مورد نیاز برای توجیه غیبت خدمت سرزی :

  1. گواهی فوت یکی از بستگان جه یک مشمول (پ- ما- خواهر- برا- همسر و…)
  2. گواهی صاه از مراکز مانی یا بیمارسنی که مشمول آن بستری شده است.
  3. گواهی انجام تحقیقات محلی از محل سکونت فرد مبنی بر اینکه فرد مشمول تنها سرپرست خانواده است .
  4. و مدارک دیگری که نیاز است.

اگر برای فرد امکان توجیه غیبت خدمت سرزی وجود دارد می تواند دست داشتن مدارک لازم که لا به بعضی از این موارد اشاره شد به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و غیبت خود را توجیه کند

پیگیری توجیه غیبت سرزی چه مراحلی دارد؟

فردی که معرفی و یا اعزامش به شکل غیر عمد و به دلایل مختلف به خیر افده است ید برای توجیه این غیبت اقداماتی را انجام دهد که برخی از مراحل مربوطه به شرح زیر میشد:

  • اولین مرحله برای توجیه غیبت مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ و ثبت خواست توجیه غیبت میشد. مشمول ید مدارک مربوط به علت غیبت و همچنین مدارک شناسایی و… را دست داشته شد توسط ارگان های زیربط بررسی شوند.
  • این مدارک ارائه شده مرحله قبل، کمیسیون وظیفه عمومی اسن ها به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه نهایی از طریق پیامک برای مشمول ارسال میشود. البته امکان پیگیری نتیجه از طریق همان دفاتر پلیس + ۱۰ نیز وجود دارد.
  • چنانچه دلایل شما برای توجیه غیبت پذیرفته شده شد، هیچگونه جریمه، اضافه خدمت و… براین نظر گرفته نمیشود و مانند سرزان فاقد غیبت شما برخورد خواهد شد. اما غیر این صورت مطابق قوانین جریمه سرزان غایب و متناسب مدت زمان غیبت شما برخورد خواهد شد.

توجیه غیبت برای معافیت کفالت چگونه ممکن است؟

همانطور که میدانید افراد مشمولی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت غایب بوده اند، نمیتوانند از معافیت کفالت استفاده کنند و یکی از شرایط لازم برای استفاده از معافیتهای کفالت، نداشتن غیبت است. اما چنانچه مشمول بتواند غیبت خود را توجیه کند میتواند از معافیت کفالت بهره مند شود. نکته ی مهمی که مشمولان ید نظر داشته شند این است که: مشمولان غایبی که زمان ورود به غیبت، شرایط اخذ معافیت کفالت را داشته اند؛ میتوانند توجیه غیبت خود برای یافت این معافیت اقدام کنند غیر این صورت امکان توجیه غیبت وجود ندارد. اما توجیه غیبت برای این افراد نیز تنها تحت شرایط خاصی امکان پذیر است که به بررسی مثال هایی از این شرایط میپردازیم:

  • اگر مشمولی پ خود را قبل از اینکه وارد دوره غیبت از سرزی شود از دست دهد و شرایط استفده از معافیت کفالت را داشته شد یعنی تنها فرزند پسر لای ۱۸ سال خانواده شد، میتواند توجیه غیبت برای یافت معافیت اقدام کند.
  • مواردی که فرد مشمول به عنوان تنها نگهدارنده لای ۱۸ سال، قبل از ورود به غیبت نگهداری و مراقب پ خود مسن و ناتوان خود را بر عهده داشته، ارائه ی مدارک پزشکی میتواند غیبت خود را توجیه کند و معافیت بگیرد.

پس به طور کلی تنها مشمولانی که قبل از غیبت نیز شرایط معافیت کفالت را داشته اند میتوانند غیبت خود را توجیه کنند.

شرایط توجیه غیبت معافیت تحصیلی چگونه است؟

افرادی که به سن مشمولیت میرسند اما میخواهند دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند و یا دانش آموزانی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت نیز سشان به پایان نرسیده برای اینکه بتوانند ادامه تحصیل دهند یستی معافیت تحصیلی یافت کنند. این معافیت مشمولان را ریخ مشخصی که آن ریخ ید فارغ التحصیل شوند از رفتن به خدمت معاف میکند. شرطی که برای یافت معافیت تحصیلی وجود دارد نیز نداشت غیبت میشد و این مورد نیز مشمولان غایب نمیتوانند معافیت تحصیلی بگیرند مگر اینکه غیبت خود را توجیه کنند. مشمولان برای یافت معافیت تحصیلی ید برگه ی معرفی نامه را از داشنگاه و محل تحصیل خود به دفاتر پلیس +۱۰ تحویل دهند خواستشان ثبت شود و مجوز لازم برای ثبت نام دانشگاه را یافت کنند.

فردی که به دلایلی همچون بیماری و مرگ یکی از اقوام جه یک، خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی و… غیبت داشته میتواند ابتدا خواست توجیه غیبت دهد و بعد از یید و توجیه غیبت برای یافت معافیت تحصیلی اقدام کند. توجه داشته شید که این مورد نیز دلیل غیبت ید مربوط به قبل از ورود به دوره غیبت شد یعنی اگر این اتفاقات مربوط به بعد از غیبت مشمول شد امکان توجیه غیبت و به طبع آن ادامه تحصیل وجود ندارد.

توجیه غیبت سنواتی چیست؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تعدادی از مشمولان خدمت سرزی زمان مقرر و سن مشمولیت برای اعزام به خدمت و تعیین تکلیف وضعیت وظیفه خود اقدام نمیکنند و وارد دوره غیبت میشوند. این نوع غیبت را غیبت سنواتی میگویند که بر اساس مدت زمان غیبت مجازاتی همچون اضافه خدمت، حبس و… برای مشمول نظر گرفته میشود. نوع دیگری از غیبت نیز، مربوط به سرزانی است که زمان انجام خدمت سرزی غیبت میکنند. اما مشمولان میتوانند این غیبت سنواتی را نیز توجیه کنند یعنی آوردن دلایلی مبنی بر اینکه مشمول مجبور به غیبت شده، سازمان وظیفه از جریمه هایی که نظر گرفته است صرف نظر میکند. دلایلی همچون طلاق، زندانی شدن مشمول، مشکلات اداری روند اعزام به خدمت و اخذ معافیت و…، بیماری فرد مشمول یا یکی از اعضای جه یک خانواده و… همگی میتوانند دلایلی برای توجیه غیبت سنواتی شند.

اگر این اتفاقات مربوط به بعد از آغاز غیبت مشمول شد امکان توجیه غیبت وجود ندارد.

چگونگی خواست توجیه غیبت ؟

فردی که میخواهد برای توجیه غیبت اقدام کند قبل از هر چیز ید ببیند شرایط لازم برای این کار را دارد یا خیر. مثلا مشمول ید مدارکی دال بر غیر ارادی بودن غیبت جمع آوری کند و آنها را به سازمان وظیفه تحویل دهد. مثلا فردی که ادعای بیماری دارد ید مدارک پزشکی مربوطه را تهیه کند این مدارک توسط کمیسیون های نظام وظیفه بررسی میشود و تنها صورت یید مدارک غیبت مشمول توجیه میشود به این ترتیب فردی که به سبب مشکلاتی همچون طلاق و حبس، بعد از رسیدن به سن مشمولیت مجبور به غیبت شده است ید مدارک مربوطه را از سازمان های زیربط یافت کند این مدارک زمان ثبت خواست به دفاتر پلیس +۱۰ تحویل داده میشود.. توجه به هزینه های مربوط به معاینات پزشکی و… توصیه میکنیم تنها صورت اطمینان از امکان توجیه غیبت برای این کار اقدام کنید.

نتیجه ی بررسی های انجام شده به اطلاع مشمول میرسد و صورت یید مدارک مشمول میتواند از معافیت کفالت، معافیت تحصیلی و… استفاده کند همچنین اضافه خدمتی برای مشمول نظر گرفته نمیشود.

مشاوره تلفنی توجیه غیبت خدمت سرزی

مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی، مشاوره های لازم را مورد توجیه غیبت خدمت سرزی میدهد مشمولان استفاده کنند و غیبت خود را توجیه کنند و اینکه بدانند اگر وارد غیبت شوند بتوانند غیبت خود را توجیه کنند که چگونه این امر امکان پذیر است. مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی از آن جهت حائز اهمیت می شد که قوانین نظام وظیفه حال تغییر و دگرگونی می شند؛ همچنین پیچیدگی های قوانین سازمان نظام بسیار زیاد است و افراد فرصت کافی برای اختیار گرفتن این اطلاعات را ندارند.

عده ای از مشمولان از اینکه می توانند غیبت خود را توجیه کنند اطلاعاتی ندارند به همین سبب به آنها توصیه میشود از مشاوره توجیه غیبت خدمت سرزی که این بخش از مقاله به آن می پردازیم کمک بگیرند . فرد مشمول صورت غیبت زمانی میتواند غیبت خود را توجیه کند که سرپرست خانواده بوده و تنها کسی است که هزینه های زندگی را برعهده دارد.

صورتی که فرد مشمول غیبت بخورد از موارد زیر جامعه منع می شود:

  1. عدم ادامه تحصیل دانشگاه
  2. عدم یافت معافیت کفالت
  3. عدم یافت تسهیلات نکی
  4. ممنوعیت خروج از کشور
  5. و غیره

قوانین توجیه غیبت نظام وظیفه

قوانین توجیه غیبت خدمت سرزی همواره برای آن است که مشمول بداند که چه قوانین و مقرراتی وجود دارد که بتواند غیبت خود را توجیه کند. لا به مواردی اشاره شد که برای فرد مشمول غیبتش قابل توجیه است ، طبق قوانین توجیه غیبت خدمت سرزی اگر فردی فکر می کند که اگر غیبتش را توجیه کند می تواند اعزام به خدمت سرزی خود را به تعویق بیاندازد دچار اشته شده و مشمول ضمن اعزام به خدمت، اضافه خدمت نیز می خورد و از تسهیلات نظام وظیفه بهره نخواهد برد.

اگر مشمولی که ۱۰ سال غایب بوده و ادعا کند که طی این ۱۰ سال مراقبت از پ معلولش را داشته و کس دیگری نبوده که از وی نگهداری کند و مدارکی رابطه آن داشته که مورد بررسی قرار گرفته و غیبتش را موجه کند غیبتش این مدت بخشیده شده و می تواند از تسهیلات بعد از غیبت استفاده کند و اگر مدارکش مورد قبول نشد ید به خدمت سرزی برود.

سوالات متداول

توجیه غیبت دفترچه ای چیست؟

افرادی که به هر دلیلی دفترچه ی اعزام به خدمت خود را دیرتر از موعد مقرر ارسال کنند به عنوان غایب دفترچه ای تلقی میشوند این افراد نیز میتوانند توجیه و ارائه ی دلایلی برای دیر ارسال کردن دفترچه غیبت خود را از بین برند.

جواب توجیه غیبت چق زمان میبرد؟

مدارک ارائه شده به سازمان وظیفه برای توجیه غیبت، کمیسیون وظیفه عمومی اسن ها به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه نهایی بعد از یک سه هفته از طریق پیامک برای مشمول ارسال میشود. البته امکان پیگیری نتیجه از طریق همان دفاتر پلیس + ۱۰ نیز وجود دارد.

استشهاد محلی برای توجیه غیبت سرزی ثیر دارد؟

بله مشمولانی که به دلیل اختلافات خانوادگی همسر یا بیماری یکی از اعضای خانواده نتوانسته اند به موقع برای اعزام به خدمت اقدام کنند، میتوانند استشهادنامه محلی را تهیه کنند که شهادت افراد مطلع را مبنی بر مشکلات و موانع برای اعزام عنوان کند و برای پیش رفتن روند توجیه غیبت از آن استفاده کنند.

آیا به کار گیری مشمولان غایب مجازات دارد؟

بله، کسانی که مشمولان غایب را موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها،کارگاه ها،مغازه ها و … به کار میگیرند توسط نیروی انتظامی محاکمه میشوند مجازات این افراد برای ر اول هزینه یک سرز و برای ر دوم و بیشتر هزینه سه سرز است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره غیبت خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

توجیه غیبت خدمت سرزی چگونه ممکن است؟

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۳:۰۷ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

شرایط ثبت نام امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور چیست؟۹۹

5 / 5 ( 3 votes )

امریه سازمان فنی و حرفه ای چگونه است؟

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از نهادهای دولتی میشد که امریه میپذیرد و مشمولان وظیفه عمومی که نمیتوانند پادگان ها دوران خدمت خود را سپری کنند میتوانند جهت پذیرش آن ثبت نام کنند. همانطور که میدانید امریه شکل دیگری از گذراندن خدمت سرزی است که فرد به جای خدمت پادگان های نظامی ارگان ها، سازمان ها و نهادهای دولتی، متناسب نیاز آن مکان مانند یک کارمند مشغول به کار میشود.

بطور کل امریه خدمت سرزی خواست بسیاری از افراد است بتوانند شرایط راحت تری دوران سرزی خود را به پایان برسانند.

اما مسئله امریه کل نسبت به نحوه اعزام به پادگان های نظامی ویژه تر است و پیچیدگی های بیشتری دارد. شرایط، ظوابط، قوانین، زمان ثبت نام، نحوه ثبت نام، مراحل ثبت نام، مدارک مورد نیاز و شرایط خاص هر نهاد برای جذب امریه مسائلی هستند که شما نیاز به کسب اطلاعات مورد آن ها دارید. امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز از این قضیه مستثنا نمیشد و این نهاد نیز قطعا شرایط ویژه خاص خود را برای پذیرش امریه خواهد داشت.

مشاوره نظام وظیفه آویژه میتوانند راهنمای قابل اعتمادی برای شما این زمینه شد و تمام اطلاعات مورد نیاز خصوص امریه و نهادی که شما داوطلب امریه آن هستید را اختیار شما قرار دهد بتوانید آگاهی کامل و به موقع این مورد اقدام کنید.


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟


شرایط امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور چه مواردی است؟

شرایط امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور شامل شرایط کلی و عمومی امریه میشد و ممکن است شرایط خصوصی نیز مورد واحد مورد نظر شما وجود داشته شد که پس از مراجعه به مرکز مورد نظر خود جریان آن ها قرار خواهید گرفت.

  • بومی بودن شهر و مرکز انتخابی الزامی است.
  • رشته و مقطع تحصیلی می یست رشته و مقطع تحصیلی مورد نیاز سازمان هم خوانی داشته شد.
  • بکارگیری متقاضیانی که دارای سابقه قبلی خدمت سرزی می شند امکان پذیر نمی شد.
  • بکارگیری متقاضیان خدمت مراکز اسن فقط صورت دارا بودن یکی از شرایط جذب ( از قرار زیر) امکان پذیر میشد.
  • خانواده ایثارگران
  • ایم( ییدیه از مراجح ذیصلاح)
  • مهلین
  • معاف از رزم
  • افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی( ییدیه از سازمانهای مذکور)
  • نخبگان و استعدادهای برتر- حافظان قرآن و قاریان برتر( ییدیه از سازمان حج و اوقاف و امور خیریه)
  • سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هیچ گونه الزامی خصوص جذب متقاضی صورت عدم تخصیص سهمیه سرز مربی از سوی سد کل نیروهای مسلح ، ندارد. (حتی پس از قبولی آزمون)
  • تعهد نسبت به عدم داشتن بستگان سببی و نسبی سازمان و صورت اثت، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مجاز خواهد بود نسبت به اعزام به یگان آموزش دهنده اقدام نماید.

امریه سازمان فنی و حرفه ای کسری خدمت بیش از دو ماه معمولا پذیرفته نمیشود، اگر فردی این دوران خواست معافیت دهد امریه او لغو میشود، این افراد ید همانند سایر کارمندان سازمان ساعت کاری فعالیت کنند، خواست جابجایی برای کارمندان امریه مقدور نمیشد.

ثبت نام امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور چگونه انجام میشود؟

مراحل جهت ثبت نام امریه ی فنی و حرفه ای و پذیرش آن به ترتیب ذیل برای شما گرد هم آورده شده است:

  • ثبت نام به صورت اینترنتی نیست و کلیه ی مراحل ید به صورت حضوری گذرانده شوند.
  • ابتدا لازم است که دانشگاه مربوطه ی خود تسویه حساب کنید و از طرف دانشگاه یک نامه برای سازمان وظیفه ی عمومی تحویل بگیرید.
  • مدارک خود را تنها ظرف مدت ۶ ماه ید به سازمان وظیفه عمومی ارسال کنید.
  • به بخش کارگزینی ادارات و سازمان های دولتی که قصد دارید آنجا به عنوان امریه مشغول کار شوید بروید و آن ها ارتط شید.
  • به طور میانگین یک ماه بعد از ارسال مدارک به سازمان نظام وظیفه ی عمومی ، برگ سبزی به ب منزل شما فرسده می شود که ریخ اعزامن روی آن ج شده است.
  • بعد از یافت برگ سبز بدون معطلی آن را به اداره ی دولتی مذکور تحویل دهید.( صورت فوت وقت جایگزینی برای شما انتخاب می شود چرا که ادارات و سازمان های دولتی تعدادی محدودی را به عنوان امریه می پذیرند.)

نهایت کسانی که امریه می شوند موظف به گذراندن دوره ی آموزشی حدودا ۵۰ روز پادگان های نظامی هستند که آن آموزش های نظامی لازم چون استفاده از اسلحه ،اصطلاحات نظامی گری و..انجام می گیرد.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


رشته های سرز مربی فنی و حرفه ای کدام است؟

فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی داشتن مک کارشناسی وصورت واجد شرایط بودن می توانند ازسهمیه ی سازمان فنی و حرفه ای کشور تحت عنوان سرز مربی استفاده کنند و به جای گذراندن دوران خدمت یکی ازادارات مربوط به این سازمان مشغول به کار شوند.لیست رشته های سرز مربی فنی و حرفه ای به شرح ذیل می شد:

مهندسی برق

مهندسی الکترونیک

مهندسی مخابرات

مهندسی کنترل

مهندسی قت

بیوالکتریک

مکاترونیک

مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک

ساخت و تولید

طراحی کاربردی

تبدیل انرژی

سازه بدنه خوو

سیستم محرکه خوو

طراحی سیستم های دینامیکی خوو

بیومکانیک

گرایش سلاح

مهندسی کامپیوتر

نرم افزار

گرایش شبکه

هوش مصنوعی و رتیکز

معماری سیستم های کامپیوتری

مهندسی الگوریتم ها و محاست

گرایش رایانش امن (امنیت)

مهندسی عمران

سازه

زلزله

حمل و نقل

مدیریت ساخت

خاک و پی (ژئوتکنیک)

راه و ترابری

محیط زیست

خطوط راه آهن

سازه های یایی

پدافند غیرعامل

مدیریت منابع آب

آب و سازه هیولیکی

مهندسی هوا و فضا

آیرودینامیک

جلوبرندگی

دینامیک پرواز و کنترل

سازه های هوایی

مهندسی فضایی

مهندسی صنایع

برنامه ریزی وتحلیل سیستم

تولید صنعتی

تکنولوژِ صنعتی

ایمنی صنعتی

مهندسی نفت

مهندسی مخازن

مهندسی اکتشاف

مهندسی بهره برداری

مهندسی حفاری

مهندسی شیمی

سینتیک و کالیز سطح

فرآیند

کنترل

محیط زیست

مهندسی پزشکی

ترمودینامیک

صنایع غذایی

آب و فاضلاب

بسپار( پلی مر)

فن آوری های زیستی (بیوتکنولوژِی)

گاز

پالایش

مهندسی مواد

مهندسی معدن

مهندسی استخراج معدن

اکتشاف

فرآوری

مکانیک سنگ

مهندسی یا

مهندسی هسته ای

مصاحبه ی امریه فنی و حرفه ای چگونه است؟

بعد از آنکه افراد واجد شرایط ثبت نام کردند، آزمونی به صورت الکترونیکی از آنها به عمل می آید و صورت قبولی آزمون، از آن ها مصاحبه ی حضوری گرفته می شود.برای آنکه بتوانید روز مصاحبه ی امریه فنی و حرفه ای که آن بیشتر طرح محث مذهبی و عقیدتی مورد توجه مصاحبه کننده ها است اعتماد به نفس عالی و اطلاعات جامع برای پذیرش حضور داشته شید کافی است رساله ی مرجع تقلید خود را به دقت مطالعه کنید و کب « مصاحبه ی امریه فنی و حرفه ای » را هم که برای متقاضیان سازمان فنی و حرفه ای لیف شده است به دقت بخوانید.

برای آمادگی بیشتر و بهتر لازم است این کب ها را هم ضمیمه ی مطالعات خود قرار دهید :

پرتویی از اسرار نماز نوشته ی محسن قرائتی -نشر موسسه ی فرهنگی و انتشاری سد اقامه نماز

احکام پسران نوشته ی سید مهدی آیت اللهی -نشر جهان آرا

رساله نوین جلد اول ( آدام و احکام عدت و خودسازی) نوشته ی حجت الاسلام دکترعبدالکریم بی آزار شیرازی

اگر مراتب اشتغال بکار فرد به عنوان سرز مربی مخالفت کنند امریه ی آنان لغو خواهد شد و مجددا به پادگان برای گذراندن دوران خدمت اعزام خواهند شد .شایان ذکر است که مدت همکاری کارکنان وظیفه سازمان از مدت زمان خدمت قانونی کسر خواهد شد.

مدارک امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

مدارک امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مسئله دیگری است که حتما پیش از اقدام به ثبت نام ید مورد آن کسب اطلاعات کنید. همانطور که مورد شرایط پذیرش جزئیات خاصی وجود دارد ممکن است مورد مدارک نیز وجود داشته شد پس لازم است که به کمک مشاوره امریه از جزئیات آگاه شوید.

اختیار داشتن دفترچه اعزام به خدمت فاقد مهر غیبت از طرف سازمان وظیفه عمومی، گواهی فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ، یک یا دو قطعه عکس پرسنلی، فرم اطلاعات شخصی و. . . از مدارک امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای میشد.

ممکن است توجه به واحدی که که داوطلب پذیرش امریه آن هستید جزئیات دیگری خصوص مدارک مورد نیاز وجود داشته شد که مراجعه حضوری به واحد مورد نظر ید مورد آن کسب اطلاعات کنید.


بیشتر بخوانید: مراحل یافت امریه سرزی چیست؟


سهمیه امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای

سهمیه امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هر ساله صورت نیاز توسط این نهاد مشخص میشود اما به طور دقیق نمیتوان گفت که هر واحد چه تعداد پذیرش خواهد داشت اما متقاضیان مراجعه به سازمان کل آموزش فنی و حرفه ای میتوانند بفهمند که سهمیه امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور چه تعداد خواهد بود. همانطور که گفتیم این سهمیه برای افرادی که شامل شرایطی مانند هل ، قاریان و حافظان قرآن مورد یید، استعداد های برتر و. . . . اولویت میشد اما امکان پذیرش برای افرادی که شرایط ذکر شده را ندارند نیز وجود دارد و واقع فرصت برای افرادی خواهد بود که سریع تر ثبت نام کنند.

سوالات متداول

متقاقضیان ثبت نام امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای گام اول چه اقدام ید انجام دهند؟

مورد مراحل پذیرش امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ید گفت که مرحله اول فرد ید دانشگاه تسویه حساب کند و نامه ای از طرف دانشگاه به سازمان وظیفه عمومی بفرستد.

چه مدارکی برای ثبت نام سازمان آموزش فنی و حرفه ای لازم است؟

اختیار داشتن دفترچه اعزام به خدمت فاقد مهر غیبت از طرف سازمان وظیفه عمومی، گواهی فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ، یک یا دو قطعه عکس پرسنلی، فرم اطلاعات شخصی از مدارک لازم است.

پذیرش امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای چه افرادی اولویت است؟

پذیرش برای افراد مهل، ایم، خانواده شهدا، ایثارگران، جانزان، نخبگان، معاف از رزم و. . . اولویت است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره امریه خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

شرایط ثبت نام امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور چیست؟۹۹

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۱۱:۱۹ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

شرایط ثبت نام امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور چیست؟۹۹

5 / 5 ( 3 votes )

امریه سازمان فنی و حرفه ای چگونه است؟

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از نهادهای دولتی میشد که امریه میپذیرد و مشمولان وظیفه عمومی که نمیتوانند پادگان ها دوران خدمت خود را سپری کنند میتوانند جهت پذیرش آن ثبت نام کنند. همانطور که میدانید امریه شکل دیگری از گذراندن خدمت سرزی است که فرد به جای خدمت پادگان های نظامی ارگان ها، سازمان ها و نهادهای دولتی، متناسب نیاز آن مکان مانند یک کارمند مشغول به کار میشود.

بطور کل امریه خدمت سرزی خواست بسیاری از افراد است بتوانند شرایط راحت تری دوران سرزی خود را به پایان برسانند.

اما مسئله امریه کل نسبت به نحوه اعزام به پادگان های نظامی ویژه تر است و پیچیدگی های بیشتری دارد. شرایط، ظوابط، قوانین، زمان ثبت نام، نحوه ثبت نام، مراحل ثبت نام، مدارک مورد نیاز و شرایط خاص هر نهاد برای جذب امریه مسائلی هستند که شما نیاز به کسب اطلاعات مورد آن ها دارید. امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز از این قضیه مستثنا نمیشد و این نهاد نیز قطعا شرایط ویژه خاص خود را برای پذیرش امریه خواهد داشت.

مشاوره نظام وظیفه آویژه میتوانند راهنمای قابل اعتمادی برای شما این زمینه شد و تمام اطلاعات مورد نیاز خصوص امریه و نهادی که شما داوطلب امریه آن هستید را اختیار شما قرار دهد بتوانید آگاهی کامل و به موقع این مورد اقدام کنید.


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟


شرایط امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور چه مواردی است؟

شرایط امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور شامل شرایط کلی و عمومی امریه میشد و ممکن است شرایط خصوصی نیز مورد واحد مورد نظر شما وجود داشته شد که پس از مراجعه به مرکز مورد نظر خود جریان آن ها قرار خواهید گرفت.

  • بومی بودن شهر و مرکز انتخابی الزامی است.
  • رشته و مقطع تحصیلی می یست رشته و مقطع تحصیلی مورد نیاز سازمان هم خوانی داشته شد.
  • بکارگیری متقاضیانی که دارای سابقه قبلی خدمت سرزی می شند امکان پذیر نمی شد.
  • بکارگیری متقاضیان خدمت مراکز اسن فقط صورت دارا بودن یکی از شرایط جذب ( از قرار زیر) امکان پذیر میشد.
  • خانواده ایثارگران
  • ایم( ییدیه از مراجح ذیصلاح)
  • مهلین
  • معاف از رزم
  • افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی( ییدیه از سازمانهای مذکور)
  • نخبگان و استعدادهای برتر- حافظان قرآن و قاریان برتر( ییدیه از سازمان حج و اوقاف و امور خیریه)
  • سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هیچ گونه الزامی خصوص جذب متقاضی صورت عدم تخصیص سهمیه سرز مربی از سوی سد کل نیروهای مسلح ، ندارد. (حتی پس از قبولی آزمون)
  • تعهد نسبت به عدم داشتن بستگان سببی و نسبی سازمان و صورت اثت، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مجاز خواهد بود نسبت به اعزام به یگان آموزش دهنده اقدام نماید.

امریه سازمان فنی و حرفه ای کسری خدمت بیش از دو ماه معمولا پذیرفته نمیشود، اگر فردی این دوران خواست معافیت دهد امریه او لغو میشود، این افراد ید همانند سایر کارمندان سازمان ساعت کاری فعالیت کنند، خواست جابجایی برای کارمندان امریه مقدور نمیشد.

ثبت نام امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور چگونه انجام میشود؟

مراحل جهت ثبت نام امریه ی فنی و حرفه ای و پذیرش آن به ترتیب ذیل برای شما گرد هم آورده شده است:

  • ثبت نام به صورت اینترنتی نیست و کلیه ی مراحل ید به صورت حضوری گذرانده شوند.
  • ابتدا لازم است که دانشگاه مربوطه ی خود تسویه حساب کنید و از طرف دانشگاه یک نامه برای سازمان وظیفه ی عمومی تحویل بگیرید.
  • مدارک خود را تنها ظرف مدت ۶ ماه ید به سازمان وظیفه عمومی ارسال کنید.
  • به بخش کارگزینی ادارات و سازمان های دولتی که قصد دارید آنجا به عنوان امریه مشغول کار شوید بروید و آن ها ارتط شید.
  • به طور میانگین یک ماه بعد از ارسال مدارک به سازمان نظام وظیفه ی عمومی ، برگ سبزی به ب منزل شما فرسده می شود که ریخ اعزامن روی آن ج شده است.
  • بعد از یافت برگ سبز بدون معطلی آن را به اداره ی دولتی مذکور تحویل دهید.( صورت فوت وقت جایگزینی برای شما انتخاب می شود چرا که ادارات و سازمان های دولتی تعدادی محدودی را به عنوان امریه می پذیرند.)

نهایت کسانی که امریه می شوند موظف به گذراندن دوره ی آموزشی حدودا ۵۰ روز پادگان های نظامی هستند که آن آموزش های نظامی لازم چون استفاده از اسلحه ،اصطلاحات نظامی گری و..انجام می گیرد.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


رشته های سرز مربی فنی و حرفه ای کدام است؟

فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی داشتن مک کارشناسی وصورت واجد شرایط بودن می توانند ازسهمیه ی سازمان فنی و حرفه ای کشور تحت عنوان سرز مربی استفاده کنند و به جای گذراندن دوران خدمت یکی ازادارات مربوط به این سازمان مشغول به کار شوند.لیست رشته های سرز مربی فنی و حرفه ای به شرح ذیل می شد:

مهندسی برق

مهندسی الکترونیک

مهندسی مخابرات

مهندسی کنترل

مهندسی قت

بیوالکتریک

مکاترونیک

مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک

ساخت و تولید

طراحی کاربردی

تبدیل انرژی

سازه بدنه خوو

سیستم محرکه خوو

طراحی سیستم های دینامیکی خوو

بیومکانیک

گرایش سلاح

مهندسی کامپیوتر

نرم افزار

گرایش شبکه

هوش مصنوعی و رتیکز

معماری سیستم های کامپیوتری

مهندسی الگوریتم ها و محاست

گرایش رایانش امن (امنیت)

مهندسی عمران

سازه

زلزله

حمل و نقل

مدیریت ساخت

خاک و پی (ژئوتکنیک)

راه و ترابری

محیط زیست

خطوط راه آهن

سازه های یایی

پدافند غیرعامل

مدیریت منابع آب

آب و سازه هیولیکی

مهندسی هوا و فضا

آیرودینامیک

جلوبرندگی

دینامیک پرواز و کنترل

سازه های هوایی

مهندسی فضایی

مهندسی صنایع

برنامه ریزی وتحلیل سیستم

تولید صنعتی

تکنولوژِ صنعتی

ایمنی صنعتی

مهندسی نفت

مهندسی مخازن

مهندسی اکتشاف

مهندسی بهره برداری

مهندسی حفاری

مهندسی شیمی

سینتیک و کالیز سطح

فرآیند

کنترل

محیط زیست

مهندسی پزشکی

ترمودینامیک

صنایع غذایی

آب و فاضلاب

بسپار( پلی مر)

فن آوری های زیستی (بیوتکنولوژِی)

گاز

پالایش

مهندسی مواد

مهندسی معدن

مهندسی استخراج معدن

اکتشاف

فرآوری

مکانیک سنگ

مهندسی یا

مهندسی هسته ای

مصاحبه ی امریه فنی و حرفه ای چگونه است؟

بعد از آنکه افراد واجد شرایط ثبت نام کردند، آزمونی به صورت الکترونیکی از آنها به عمل می آید و صورت قبولی آزمون، از آن ها مصاحبه ی حضوری گرفته می شود.برای آنکه بتوانید روز مصاحبه ی امریه فنی و حرفه ای که آن بیشتر طرح محث مذهبی و عقیدتی مورد توجه مصاحبه کننده ها است اعتماد به نفس عالی و اطلاعات جامع برای پذیرش حضور داشته شید کافی است رساله ی مرجع تقلید خود را به دقت مطالعه کنید و کب « مصاحبه ی امریه فنی و حرفه ای » را هم که برای متقاضیان سازمان فنی و حرفه ای لیف شده است به دقت بخوانید.

برای آمادگی بیشتر و بهتر لازم است این کب ها را هم ضمیمه ی مطالعات خود قرار دهید :

پرتویی از اسرار نماز نوشته ی محسن قرائتی -نشر موسسه ی فرهنگی و انتشاری سد اقامه نماز

احکام پسران نوشته ی سید مهدی آیت اللهی -نشر جهان آرا

رساله نوین جلد اول ( آدام و احکام عدت و خودسازی) نوشته ی حجت الاسلام دکترعبدالکریم بی آزار شیرازی

اگر مراتب اشتغال بکار فرد به عنوان سرز مربی مخالفت کنند امریه ی آنان لغو خواهد شد و مجددا به پادگان برای گذراندن دوران خدمت اعزام خواهند شد .شایان ذکر است که مدت همکاری کارکنان وظیفه سازمان از مدت زمان خدمت قانونی کسر خواهد شد.

مدارک امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

مدارک امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مسئله دیگری است که حتما پیش از اقدام به ثبت نام ید مورد آن کسب اطلاعات کنید. همانطور که مورد شرایط پذیرش جزئیات خاصی وجود دارد ممکن است مورد مدارک نیز وجود داشته شد پس لازم است که به کمک مشاوره امریه از جزئیات آگاه شوید.

اختیار داشتن دفترچه اعزام به خدمت فاقد مهر غیبت از طرف سازمان وظیفه عمومی، گواهی فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ، یک یا دو قطعه عکس پرسنلی، فرم اطلاعات شخصی و. . . از مدارک امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای میشد.

ممکن است توجه به واحدی که که داوطلب پذیرش امریه آن هستید جزئیات دیگری خصوص مدارک مورد نیاز وجود داشته شد که مراجعه حضوری به واحد مورد نظر ید مورد آن کسب اطلاعات کنید.


بیشتر بخوانید: مراحل یافت امریه سرزی چیست؟


سهمیه امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای

سهمیه امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هر ساله صورت نیاز توسط این نهاد مشخص میشود اما به طور دقیق نمیتوان گفت که هر واحد چه تعداد پذیرش خواهد داشت اما متقاضیان مراجعه به سازمان کل آموزش فنی و حرفه ای میتوانند بفهمند که سهمیه امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور چه تعداد خواهد بود. همانطور که گفتیم این سهمیه برای افرادی که شامل شرایطی مانند هل ، قاریان و حافظان قرآن مورد یید، استعداد های برتر و. . . . اولویت میشد اما امکان پذیرش برای افرادی که شرایط ذکر شده را ندارند نیز وجود دارد و واقع فرصت برای افرادی خواهد بود که سریع تر ثبت نام کنند.

سوالات متداول

متقاقضیان ثبت نام امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای گام اول چه اقدام ید انجام دهند؟

مورد مراحل پذیرش امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ید گفت که مرحله اول فرد ید دانشگاه تسویه حساب کند و نامه ای از طرف دانشگاه به سازمان وظیفه عمومی بفرستد.

چه مدارکی برای ثبت نام سازمان آموزش فنی و حرفه ای لازم است؟

اختیار داشتن دفترچه اعزام به خدمت فاقد مهر غیبت از طرف سازمان وظیفه عمومی، گواهی فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ، یک یا دو قطعه عکس پرسنلی، فرم اطلاعات شخصی از مدارک لازم است.

پذیرش امریه سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای چه افرادی اولویت است؟

پذیرش برای افراد مهل، ایم، خانواده شهدا، ایثارگران، جانزان، نخبگان، معاف از رزم و. . . اولویت است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره امریه خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

شرایط ثبت نام امریه سازمان فنی و حرفه ای کشور چیست؟۹۹

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۳:۱۲ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

مشمولان نظام وظیفه برخی از شرایط جسمی یا روانی قا به انجام خدمت نیستند. سازمان نظام وظیفه این افراد را از خدمت مستثنی کرده است که بیماری آنژیوم های وسیع نیز از جمله این بیماری هاست. و شما می توانید برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نمایید. توجه به پیچیدگی های شرایط معافیت پزشکی سرزی و آیین نامه معافیت پزشکی مختلف نظام وظیفه پیشنهاد می شود برای اقدام مؤثرتر مشاوره معافیت پزشکی خدمت سرزی انجام شود. اولین گام آشنایی بیماری است که ادامه توضیحات اجمالی ره آنژیوم های وسیع ارائه می شود.

رگ‌تود یا آنژیوم (به انگلیسی: Angioma) یک تومور خوش‌خیم است که از سلول‌های جدار عروق خونی یا رگ‌های لنفاوی منشأ می‌گیرد.

این ضایعات تقریً شایع هستند و هرچند اغلب مازادی یا اولیه هستند گاه تظاهرات سایر بیماری‌ها مانند بیماری‌های کبدی هستند. آنژیوم‌ها یا خال عروق، یکی از ضایعات موضعی شایع پوست و نسوج زیرپوستی می‌شند که اندازه‌های مختلفی دارند. ممکن است بعد از تولد نیز به وجود بیایند، اکثراً محو می‌شوند اما برخی از آن‌ها قی‌مانده و موجب نازییی پوست می‌شوند.

منبع: ویکی پدیا

شرایط یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع چیست؟

یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع این نکته بسیار حائز اهمیت است که توجه شدت و نوع بیماری ممکن است معافیتی که به مشمول تعلق می گیرد انواع مختلفی داشته شد. توجه به نوع و میزان شدت بیماری، ممکن است سطح توانایی فرد برای انجام کارها متفاوت شد. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی به چهار دسته زیر تقسیم کرده است:

  1. کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  2. کسانی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیر رزمی می شند.
  3. کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  4. مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

شما می توانید لیست بیماری های معافیت پزشکی سرزی را کلیک بر روی لینک مشاهده نمایید. یکی از نکات مهمی که مورد معافیت پزشکی ید به آن توجه داشته شید این است که زمان جنگ یا بسیج همگانی، افرادی که زمان صلح به علل پزشکی یا تکفل از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند نیز توجه به نوع بیماری امکان اعزام دارند.

معافیت پزشکی بیماری آنژیوم های وسیع از جمله انواع معافیت پزشکی بیماری های پوستی و فت زیر پوست است. برای بیماری آنژیوم های وسیع توجه به شرایط مشمول معافیت به صورت زیر است و مشمول می تواند توجه به شرایطی که دارد، برای معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نماید.

دسته بیمارینام بیماریشرایط بیمارینوع معافیتامکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های پوست و فت های زیر پوستآنژیوم های وسیعآنژیوم های وسیع و غیرقابل عمل سایر مواردمعاف از خدمات رزمیخیر

منظور از معافیت از رزم برای بیماری آنژیوم های وسیع چیست؟

برخی از بیماری ها از جمله آنژیوم های وسیع به گونه ای هستند که توان بدنی و جسمی افراد را کاهش می دهد. به همین دلیل این افراد قا به انجام کارهای سنگین و قرار گیری شرایط سخت را ندارند. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه نظر گرفتن شرایط جسمی این افراد نوعی از معافیت به نام معافیت از خدمات رزمی که به اختصار معاف از رزم می گوییم اختصاص داده است. نتیجه دوران سرزی افراد دارای شرایط معافیت از رزم بیماری آنژیوم های وسیع دوره آموزشی خود از انجام برخی امور سنگین رزمی، هم چون رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهنی و … معاف خواهند بود. افراد دارای این نوع معافیت به جای انجام خدمات رزمی، بیشتر امور اداری و خدماتی مشغول به خدمت می شوند. نتیجه معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع از نوع معافیت از رزم به این صورت خواهد بود.

توجه داشته شید که کارت پایان خدمت از خدمت وظیفه عمومی، عموماً زمان صلح می شد و صورت نیاز از آن ها امور رزمی بهره گرفته خواهد شد، اما سرزان معاف از رزم از این امتیاز برخوردار می شند که بعد از پایان خدمت سرزی، از آن ها امور رزمی استفاده نخواهد شد.

برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع از کجا شروع کنم؟

برای یافت معافیت پزشکی، ابتدا ید بیماری های اعلام شده از طرف نظام وظیفه را یک مرور کلی نمایید. چه بسا شما برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نمایید و موفق نشوید ولی برای بیماری دیگری اقدام نمایید و بتوانید معاف از خدمت شوید. حال که امکان معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را می دهید، ید طی کردن مراحل زیر گامهای لازم برای یافت کارت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را بپیمایید.

مراحل یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

یکی از سوالات اساسی افرادی که برای یافت معافیت پزشکی اقدام می کنند این است که چه مراحلی را ید طی کنند. اینکه از کجا ید شروع کنند و به ترتیب به کجاها مراجعه کنند. اینجا قصد داریم به صورت کاملاً مفصل ره مراحل اقدام برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع و قوانین معافیت پزشکی توضیح دهیم. پس ما همراه شید.

  1. دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز یافت نمایید.
  2. قبل از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه، ید ابتدا برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد، به دقت تکمیل نمایید هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده آن را به او ارائه نمایند. توجه داشته شید که مشمولانی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه بیماری خود عنوان نکنند، چنانچه دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی، دچار حادثه شوند مسئولیت آن بر عهده خود مشمول می شد .
  3. به یکی از پزشکان معاین اولیه مراجعه کنید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل نمایید. (شما می توانید آس پزشکان معاینه کننده را از دفاتر پلیس +۱۰ یافت کنید.)
  4. این مرحله خواست شما توسط کاربر پلیس +‌۱۰ سیستم ثبت می شود. شما ید کلیه مدارک را از کاربر پلیس +۱۰ پس بگیرید. شما ید این مدارک را همراه داشته شید و به شورای پزشکی ارائه دهید.
  5. برگ معرفی به بیمارسن از طریق پست به آس شما ارسال می گردد. ذکر این نکته ضروری است که مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماریهای قابل مشاهده می شند نیازی به مراجعه به بیمارسن نخواهند داشت.
  6. جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارسن مراجعه نمایید.
  7. جوابیه بیمارسن (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال می گردد.
  8. دعوتنامه به آس شما جهت حضور شورای پزشکی ارسال می شود.
  9. جلسه شورای پزشکی برگزار می گردد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

مراحل یید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع چیست؟

برای اینکه بیماری شما توسط نظام وظیفه تأیید شود، ید طی چند مرحله به پزشکان مورد تأیید نظام وظیفه مراجعه کنید و معاینات مورد نیاز برای یافت معافیت آنژیوم های وسیع را انجام دهید. به طور خلاصه می توانیم مراحل تأیید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را به این صورت بیان کنیم:

مرحله اول: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط پزشک اولیه

مرحله دوم: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط شورای پزشکی بیمارسن

مرحله سوم: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی

توجه داشته شید که به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی جهت شرکت شورای پزشکی الزامی است و حتماً شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته شید.

طبق قوانین نظام وظیفه مشمولانی که سیر رسیدگی پزشکی قرار دارند مجاز به انصراف از خواست پزشکی نیستند و رأی شورای پزشکی خصوص آنان ملاک عمل می شد.

اظهار نظر مورد معافیت پزشکی مشمولین توسط سه نفر پزشک نیروهای مسلح هر شهرسن صورت می‌گیرد و رأی اکثریت این پزشکان معتبر است.

اگر زمانی که برای معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی می شوید ، ظرف مدت یک ماه به این مراکز مراجعه نکنید، پس از تعیین تکلیف به خدمت اعزام می شوید. پس حتماً سعی کنید پیگیری مناسب سریعاً اقدام نمایید به علت کم کاری فرصت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را از دست ندهید.

افراد مشمولی که غیبت ندارند و خواست پزشکی خود را ثبت می نمایند و سیر معافیت پزشکی قرار می گیرند، اگر مدت رسیدگی به خواست پزشکی عمداً عث طولانی شدن مراحل رسیدگی شوند، (‌مانند عدم مراجعه به موقع به بیمارسن، عدم حضور جلسات شورای پزشکی و … ) وارد غیبت می گردند.

پس از بررسی و تأیید کمیسیون پزشکی، صورتی که معاف دائم شناخته شوید، از کارت معافیت برخوردار می شوید. صورتی که طی بررسی معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع، سرز یا معاف از رزم شناخته شوید برگ آماده به خدمت برای شما صا و ارسال می گردد. تعرفه صدور کارت معافیت پزشکی به صورت زیر است.

مقطع تحصیلیمبلغ
همه مقاطع۱٫۳۰۰٫۰۰۰ ریال

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

چگونه می توانم به رأی صا شده اعتراض کنم؟

ممکن است از نظر شما رأیی که ره معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع صا شده است اشته شد. سازمان نظام وظیفه این امکان را اختیار مشمولان قرار داده است که بتوانند نسبت به رأی های صاه اعتراض کنند. مراتب اعتراض به رأی کمیسیون های پزشکی، مختلف است. شما هر مرحله می توانید اعتراض خود را اعلام کنید و صورتی که از رأی صا شده توسط این کمیسیون هم راضی نشید می توانید اعتراض خود را اعلام کنید کمیسیون اسن بررسی شود. مراتب اعتراض به ترتیب عرتند از اعتراض به کمیسیون شهرسن، اعتراض به کمیسیون اسن، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس شما برای اعتراض نسبت به معافیت آنژیوم های وسیع است و رأی آن قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده کمیسیون شهرسن

اولین مرحله از اعتراض، اعتراض به رأی کمیسیون شهرسن است. صورتی که به رأی شورای شهرسن ره رأی مربوط به معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اعتراض داشته شید، ید اعتراض خود را کتً اعلام نمایید مراحل زیر برای ادامه بررسی معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع انجام شود. شورای شهرسن متشکل از سه نفر پزشک نیروهای مسلح است و رأی اکثریت آنان ملاک عمل است .

چنانچه پس از معاینه شما، شورای شهرسن و قبل از اعزام به خدمت، تغییری وضع جسمی یا روانی شما حاصل شود و بیماری جدیدی به وجود آید یا بیماری قبلی تشدید شود که به تشخیص سازمان و یا کسب نظر مشورتی پزشک معتمد، قا به انجام خدمت نشید، ید مجدداً شورای شهرسن مربوط مورد معاینه قرار گیرید و نظر اخیر شورای یاد شده ملاک عمل می شد.

اگر متقاضی معاینه تخصصی برای بیماری آنژیوم های وسیع شید یا به آرای شورای شهرسن اعتراض داشته شید، ید هزینه های مربوط به معاینات تخصصی، اعم از لینی و تشخیصی را پرداخت نمایید. توجه به شرایطن میزان هزینه معاینه جدول زیر آمده است.

نوع معاینهمبلغ
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت از دوره خدمت (برای ر اول)۱۳۰٫۰۰۰ ریال
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت (برای نوبت های بعدی)۱۹۵٫۰۰۰ ریال

اگر شورای پزشکی شهرسن مربوطه معاینه لینی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید و به تشخیص این شورا یا رئیس واحد وظیفه عمومی مربوطه یا اعتراض خودن، نیاز به معاینه تخصصی آنژیوم های وسیع داشته شید، رئیس حوزه موظف است شما را به نزدیکترین مرکز مجهز وزارت بهداشت، یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی کند. بدین صورت شما جهت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع معاینه می شوید و نتیجه معاینه تخصصی برای تصمیم گیری به شورای پزشکی همان شهرسن ارسال می شود. صورت اصرار بر اعتراض مین هزینه ها از سوی شما نیج جهت تصمیم گیری به شورای عالی پزشکی متشکل از پزشکان متخصص اسن ارسال می گردد.

مراکز مجهز وزرات بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح موظفند به وضعیت مشمولین معرفی شده مربوط، خارج از نوبت رسیدگی نمایند و آنان را حداکثر ظرف یک ماه مورد معاینه تخصصی قرار دهند.

بررسی پرونده کمیسیون اسن

صورت اعتراض به رأی شورای شهرسن، می توانید دوره برای اعتراض اقدام کنید و اعتراض شما شورای اسن ارجاع داده می شود. اما صورتی که به رأی کمیسیون (شورای) اسن نیز اعتراض داشته شید، امکان اعتراض وجود دارد. مشمولانی که پرونده آنان به شورای اسن یا شورای سازمان ارجاع داده می شود، موظفند ظرف یک ماه از ریخ ابلاغ معرفی نامه، خود را جهت معاینه معرفی نمایند و صورت عدم حضور، شورای مربوط حذف مورد، براساس محتویات پرونده تصمیم گیری می نماید.

به منظور رسیدگی به اعتراض مشمول به رأی شورای شهرسن، پس از انجام معاینات تخصصی و تصمیم گیری نهایی، شورای اسن، متشکل از سه نفر پزشک متخصص اسن تشکیل می گردد. پس از بررسی پرونده، رأی این پزشکان خصوص معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع شما اعلام می گردد.

بررسی پرونده شورای سازمان

به منظور رسیدگی به موارد عدم تطابق رأی شورای پزشکی، قانون و این آیین نامه و پیوست آن، که بنا به تشخیص رئیس سازمان یا نماینده او تعیین می شود، شورای سازمان متشکل از سه نفر پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد.

چنانچه رئیس سازمان یا نماینده او اطمینان حاصل نماید که رأی شورای پزشکی مطابق مقررات صا نشده است، پرونده برای بررسی به شورای عالی پزشکی که از سه پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد ارجاع می دهد. نظر این شورا قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده شورای عالی

اگر چنانچه شورای پزشکی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید، به خدمت اعزام می شوید. صورتی که به رأی کمیسیون پزشکی اعتراض داشته شید، پرونده شما شورای عالی مطرح می شود و رأی کمیسیون عالی قطعی و لازم الاجراست و حق اعتراض ندارید. پس از اینکه رأی شورای عالی صا شد دیگر به هیچ عنوان حق اعتراض ندارید و به پایان کار رسیده اید و به هر رأیی که صا شده شد ید عمل کنید.

آیا حین انجام خدمت سرزی معافیت از خدمت امکان پذیر است؟

طبق قانون معافیت پزشکی حین خدمت ، صورتی که مشمولان حین خدمت دوره ضرورت مبتلا به نقص عضو یا بیماری‌هایی شوند که پس از اتمام مدت معالجه که کمتر از ۶ ماه نشد و طبق نظر شورای پزشکی بیمارسن‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که مورد تأیید عقیدتی- سیاسی نیروی مربوطه هستند قا به انجام خدمت نشند از انجام بقیه خدمت دوره ضرورت معاف خواهند بود. دوران معالجه مشمولان موضوع این ماده جزو خدمت دوره ضرورت آنان محسوب می‌گردد.

چنانچه شورای نیروی مربوط تشخیص دهد که نقص عضو یا بیماری پایان خدمت که کمتر از شش ماه نشد، ترمیم نشده یا بهبود نخواهد یافت ، مراتب را مشروحاً اوراق معاینه ذکر و تنظیم صورتجلسه شورا ملصق به عکس مشمول به یگان خدمتی مربوط اعلام می نمایند نسبت ترخیص آنان و معرفی به سازمان اقدام شود.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی

توجه داشته شید که برای یافت معافیت پزشکی ید مدارکی را به همراه داشته شید. به همراه داشتن این مدارک برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع الزامیست و صورتی که هر یک از مدارک ماده نشد روند گرفتن معافیت تأخیر مواجه خواهد شد. پس حتماً هنگام اقدام، مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی را چک کنید که موردی از قلم نیافتد و هنگام ارائه مدارک مشکل مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی :

  1. تکمیل برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره۱ ).
  2. تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره۲).
  3. تکمیل برگ واکسیناسیون ( برگه شماره ۵).
  4. اصل و تصویر کارت ملی مشمول.
  5. اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول.
  6. اصل و تصویر آخرین مک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل.
  7. افتح حساب عابر نک سپه و ج شماره حساب برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت).
  8. یک قطعه عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).

سوالات متداول

آیا می توانم برای معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع حین تحصیل اقدام کنم؟

خیر. نمی توانید حین تحصیل اقدام نمایید.

برای بیماری آنژیوم های وسیع چه معافیت هایی وجود دارد؟

برای بیماری آنژیوم های وسیع توجه به شرایط بیماری، می توانید برای معافیت از رزم، اقدام نمایید.

آیا امکان اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی وجود دارد؟

بله. توجه به مراحلی که توضیح داده شده، می توانید برای اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی اقدام کنید.

معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۷:۲۳ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

مشمولان نظام وظیفه برخی از شرایط جسمی یا روانی قا به انجام خدمت نیستند. سازمان نظام وظیفه این افراد را از خدمت مستثنی کرده است که بیماری آنژیوم های وسیع نیز از جمله این بیماری هاست. و شما می توانید برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نمایید. توجه به پیچیدگی های شرایط معافیت پزشکی سرزی و آیین نامه معافیت پزشکی مختلف نظام وظیفه پیشنهاد می شود برای اقدام مؤثرتر مشاوره معافیت پزشکی خدمت سرزی انجام شود. اولین گام آشنایی بیماری است که ادامه توضیحات اجمالی ره آنژیوم های وسیع ارائه می شود.

رگ‌تود یا آنژیوم (به انگلیسی: Angioma) یک تومور خوش‌خیم است که از سلول‌های جدار عروق خونی یا رگ‌های لنفاوی منشأ می‌گیرد.

این ضایعات تقریً شایع هستند و هرچند اغلب مازادی یا اولیه هستند گاه تظاهرات سایر بیماری‌ها مانند بیماری‌های کبدی هستند. آنژیوم‌ها یا خال عروق، یکی از ضایعات موضعی شایع پوست و نسوج زیرپوستی می‌شند که اندازه‌های مختلفی دارند. ممکن است بعد از تولد نیز به وجود بیایند، اکثراً محو می‌شوند اما برخی از آن‌ها قی‌مانده و موجب نازییی پوست می‌شوند.

منبع: ویکی پدیا

شرایط یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع چیست؟

یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع این نکته بسیار حائز اهمیت است که توجه شدت و نوع بیماری ممکن است معافیتی که به مشمول تعلق می گیرد انواع مختلفی داشته شد. توجه به نوع و میزان شدت بیماری، ممکن است سطح توانایی فرد برای انجام کارها متفاوت شد. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی به چهار دسته زیر تقسیم کرده است:

  1. کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  2. کسانی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیر رزمی می شند.
  3. کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  4. مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

شما می توانید لیست بیماری های معافیت پزشکی سرزی را کلیک بر روی لینک مشاهده نمایید. یکی از نکات مهمی که مورد معافیت پزشکی ید به آن توجه داشته شید این است که زمان جنگ یا بسیج همگانی، افرادی که زمان صلح به علل پزشکی یا تکفل از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند نیز توجه به نوع بیماری امکان اعزام دارند.

معافیت پزشکی بیماری آنژیوم های وسیع از جمله انواع معافیت پزشکی بیماری های پوستی و فت زیر پوست است. برای بیماری آنژیوم های وسیع توجه به شرایط مشمول معافیت به صورت زیر است و مشمول می تواند توجه به شرایطی که دارد، برای معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نماید.

دسته بیمارینام بیماریشرایط بیمارینوع معافیتامکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های پوست و فت های زیر پوستآنژیوم های وسیعآنژیوم های وسیع و غیرقابل عمل سایر مواردمعاف از خدمات رزمیخیر

منظور از معافیت از رزم برای بیماری آنژیوم های وسیع چیست؟

برخی از بیماری ها از جمله آنژیوم های وسیع به گونه ای هستند که توان بدنی و جسمی افراد را کاهش می دهد. به همین دلیل این افراد قا به انجام کارهای سنگین و قرار گیری شرایط سخت را ندارند. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه نظر گرفتن شرایط جسمی این افراد نوعی از معافیت به نام معافیت از خدمات رزمی که به اختصار معاف از رزم می گوییم اختصاص داده است. نتیجه دوران سرزی افراد دارای شرایط معافیت از رزم بیماری آنژیوم های وسیع دوره آموزشی خود از انجام برخی امور سنگین رزمی، هم چون رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهنی و … معاف خواهند بود. افراد دارای این نوع معافیت به جای انجام خدمات رزمی، بیشتر امور اداری و خدماتی مشغول به خدمت می شوند. نتیجه معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع از نوع معافیت از رزم به این صورت خواهد بود.

توجه داشته شید که کارت پایان خدمت از خدمت وظیفه عمومی، عموماً زمان صلح می شد و صورت نیاز از آن ها امور رزمی بهره گرفته خواهد شد، اما سرزان معاف از رزم از این امتیاز برخوردار می شند که بعد از پایان خدمت سرزی، از آن ها امور رزمی استفاده نخواهد شد.

برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع از کجا شروع کنم؟

برای یافت معافیت پزشکی، ابتدا ید بیماری های اعلام شده از طرف نظام وظیفه را یک مرور کلی نمایید. چه بسا شما برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نمایید و موفق نشوید ولی برای بیماری دیگری اقدام نمایید و بتوانید معاف از خدمت شوید. حال که امکان معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را می دهید، ید طی کردن مراحل زیر گامهای لازم برای یافت کارت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را بپیمایید.

مراحل یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

یکی از سوالات اساسی افرادی که برای یافت معافیت پزشکی اقدام می کنند این است که چه مراحلی را ید طی کنند. اینکه از کجا ید شروع کنند و به ترتیب به کجاها مراجعه کنند. اینجا قصد داریم به صورت کاملاً مفصل ره مراحل اقدام برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع و قوانین معافیت پزشکی توضیح دهیم. پس ما همراه شید.

  1. دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز یافت نمایید.
  2. قبل از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه، ید ابتدا برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد، به دقت تکمیل نمایید هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده آن را به او ارائه نمایند. توجه داشته شید که مشمولانی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه بیماری خود عنوان نکنند، چنانچه دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی، دچار حادثه شوند مسئولیت آن بر عهده خود مشمول می شد .
  3. به یکی از پزشکان معاین اولیه مراجعه کنید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل نمایید. (شما می توانید آس پزشکان معاینه کننده را از دفاتر پلیس +۱۰ یافت کنید.)
  4. این مرحله خواست شما توسط کاربر پلیس +‌۱۰ سیستم ثبت می شود. شما ید کلیه مدارک را از کاربر پلیس +۱۰ پس بگیرید. شما ید این مدارک را همراه داشته شید و به شورای پزشکی ارائه دهید.
  5. برگ معرفی به بیمارسن از طریق پست به آس شما ارسال می گردد. ذکر این نکته ضروری است که مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماریهای قابل مشاهده می شند نیازی به مراجعه به بیمارسن نخواهند داشت.
  6. جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارسن مراجعه نمایید.
  7. جوابیه بیمارسن (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال می گردد.
  8. دعوتنامه به آس شما جهت حضور شورای پزشکی ارسال می شود.
  9. جلسه شورای پزشکی برگزار می گردد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

مراحل یید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع چیست؟

برای اینکه بیماری شما توسط نظام وظیفه تأیید شود، ید طی چند مرحله به پزشکان مورد تأیید نظام وظیفه مراجعه کنید و معاینات مورد نیاز برای یافت معافیت آنژیوم های وسیع را انجام دهید. به طور خلاصه می توانیم مراحل تأیید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را به این صورت بیان کنیم:

مرحله اول: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط پزشک اولیه

مرحله دوم: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط شورای پزشکی بیمارسن

مرحله سوم: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی

توجه داشته شید که به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی جهت شرکت شورای پزشکی الزامی است و حتماً شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته شید.

طبق قوانین نظام وظیفه مشمولانی که سیر رسیدگی پزشکی قرار دارند مجاز به انصراف از خواست پزشکی نیستند و رأی شورای پزشکی خصوص آنان ملاک عمل می شد.

اظهار نظر مورد معافیت پزشکی مشمولین توسط سه نفر پزشک نیروهای مسلح هر شهرسن صورت می‌گیرد و رأی اکثریت این پزشکان معتبر است.

اگر زمانی که برای معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی می شوید ، ظرف مدت یک ماه به این مراکز مراجعه نکنید، پس از تعیین تکلیف به خدمت اعزام می شوید. پس حتماً سعی کنید پیگیری مناسب سریعاً اقدام نمایید به علت کم کاری فرصت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را از دست ندهید.

افراد مشمولی که غیبت ندارند و خواست پزشکی خود را ثبت می نمایند و سیر معافیت پزشکی قرار می گیرند، اگر مدت رسیدگی به خواست پزشکی عمداً عث طولانی شدن مراحل رسیدگی شوند، (‌مانند عدم مراجعه به موقع به بیمارسن، عدم حضور جلسات شورای پزشکی و … ) وارد غیبت می گردند.

پس از بررسی و تأیید کمیسیون پزشکی، صورتی که معاف دائم شناخته شوید، از کارت معافیت برخوردار می شوید. صورتی که طی بررسی معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع، سرز یا معاف از رزم شناخته شوید برگ آماده به خدمت برای شما صا و ارسال می گردد. تعرفه صدور کارت معافیت پزشکی به صورت زیر است.

مقطع تحصیلیمبلغ
همه مقاطع۱٫۳۰۰٫۰۰۰ ریال

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

چگونه می توانم به رأی صا شده اعتراض کنم؟

ممکن است از نظر شما رأیی که ره معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع صا شده است اشته شد. سازمان نظام وظیفه این امکان را اختیار مشمولان قرار داده است که بتوانند نسبت به رأی های صاه اعتراض کنند. مراتب اعتراض به رأی کمیسیون های پزشکی، مختلف است. شما هر مرحله می توانید اعتراض خود را اعلام کنید و صورتی که از رأی صا شده توسط این کمیسیون هم راضی نشید می توانید اعتراض خود را اعلام کنید کمیسیون اسن بررسی شود. مراتب اعتراض به ترتیب عرتند از اعتراض به کمیسیون شهرسن، اعتراض به کمیسیون اسن، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس شما برای اعتراض نسبت به معافیت آنژیوم های وسیع است و رأی آن قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده کمیسیون شهرسن

اولین مرحله از اعتراض، اعتراض به رأی کمیسیون شهرسن است. صورتی که به رأی شورای شهرسن ره رأی مربوط به معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اعتراض داشته شید، ید اعتراض خود را کتً اعلام نمایید مراحل زیر برای ادامه بررسی معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع انجام شود. شورای شهرسن متشکل از سه نفر پزشک نیروهای مسلح است و رأی اکثریت آنان ملاک عمل است .

چنانچه پس از معاینه شما، شورای شهرسن و قبل از اعزام به خدمت، تغییری وضع جسمی یا روانی شما حاصل شود و بیماری جدیدی به وجود آید یا بیماری قبلی تشدید شود که به تشخیص سازمان و یا کسب نظر مشورتی پزشک معتمد، قا به انجام خدمت نشید، ید مجدداً شورای شهرسن مربوط مورد معاینه قرار گیرید و نظر اخیر شورای یاد شده ملاک عمل می شد.

اگر متقاضی معاینه تخصصی برای بیماری آنژیوم های وسیع شید یا به آرای شورای شهرسن اعتراض داشته شید، ید هزینه های مربوط به معاینات تخصصی، اعم از لینی و تشخیصی را پرداخت نمایید. توجه به شرایطن میزان هزینه معاینه جدول زیر آمده است.

نوع معاینهمبلغ
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت از دوره خدمت (برای ر اول)۱۳۰٫۰۰۰ ریال
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت (برای نوبت های بعدی)۱۹۵٫۰۰۰ ریال

اگر شورای پزشکی شهرسن مربوطه معاینه لینی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید و به تشخیص این شورا یا رئیس واحد وظیفه عمومی مربوطه یا اعتراض خودن، نیاز به معاینه تخصصی آنژیوم های وسیع داشته شید، رئیس حوزه موظف است شما را به نزدیکترین مرکز مجهز وزارت بهداشت، یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی کند. بدین صورت شما جهت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع معاینه می شوید و نتیجه معاینه تخصصی برای تصمیم گیری به شورای پزشکی همان شهرسن ارسال می شود. صورت اصرار بر اعتراض مین هزینه ها از سوی شما نیج جهت تصمیم گیری به شورای عالی پزشکی متشکل از پزشکان متخصص اسن ارسال می گردد.

مراکز مجهز وزرات بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح موظفند به وضعیت مشمولین معرفی شده مربوط، خارج از نوبت رسیدگی نمایند و آنان را حداکثر ظرف یک ماه مورد معاینه تخصصی قرار دهند.

بررسی پرونده کمیسیون اسن

صورت اعتراض به رأی شورای شهرسن، می توانید دوره برای اعتراض اقدام کنید و اعتراض شما شورای اسن ارجاع داده می شود. اما صورتی که به رأی کمیسیون (شورای) اسن نیز اعتراض داشته شید، امکان اعتراض وجود دارد. مشمولانی که پرونده آنان به شورای اسن یا شورای سازمان ارجاع داده می شود، موظفند ظرف یک ماه از ریخ ابلاغ معرفی نامه، خود را جهت معاینه معرفی نمایند و صورت عدم حضور، شورای مربوط حذف مورد، براساس محتویات پرونده تصمیم گیری می نماید.

به منظور رسیدگی به اعتراض مشمول به رأی شورای شهرسن، پس از انجام معاینات تخصصی و تصمیم گیری نهایی، شورای اسن، متشکل از سه نفر پزشک متخصص اسن تشکیل می گردد. پس از بررسی پرونده، رأی این پزشکان خصوص معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع شما اعلام می گردد.

بررسی پرونده شورای سازمان

به منظور رسیدگی به موارد عدم تطابق رأی شورای پزشکی، قانون و این آیین نامه و پیوست آن، که بنا به تشخیص رئیس سازمان یا نماینده او تعیین می شود، شورای سازمان متشکل از سه نفر پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد.

چنانچه رئیس سازمان یا نماینده او اطمینان حاصل نماید که رأی شورای پزشکی مطابق مقررات صا نشده است، پرونده برای بررسی به شورای عالی پزشکی که از سه پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد ارجاع می دهد. نظر این شورا قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده شورای عالی

اگر چنانچه شورای پزشکی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید، به خدمت اعزام می شوید. صورتی که به رأی کمیسیون پزشکی اعتراض داشته شید، پرونده شما شورای عالی مطرح می شود و رأی کمیسیون عالی قطعی و لازم الاجراست و حق اعتراض ندارید. پس از اینکه رأی شورای عالی صا شد دیگر به هیچ عنوان حق اعتراض ندارید و به پایان کار رسیده اید و به هر رأیی که صا شده شد ید عمل کنید.

آیا حین انجام خدمت سرزی معافیت از خدمت امکان پذیر است؟

طبق قانون معافیت پزشکی حین خدمت ، صورتی که مشمولان حین خدمت دوره ضرورت مبتلا به نقص عضو یا بیماری‌هایی شوند که پس از اتمام مدت معالجه که کمتر از ۶ ماه نشد و طبق نظر شورای پزشکی بیمارسن‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که مورد تأیید عقیدتی- سیاسی نیروی مربوطه هستند قا به انجام خدمت نشند از انجام بقیه خدمت دوره ضرورت معاف خواهند بود. دوران معالجه مشمولان موضوع این ماده جزو خدمت دوره ضرورت آنان محسوب می‌گردد.

چنانچه شورای نیروی مربوط تشخیص دهد که نقص عضو یا بیماری پایان خدمت که کمتر از شش ماه نشد، ترمیم نشده یا بهبود نخواهد یافت ، مراتب را مشروحاً اوراق معاینه ذکر و تنظیم صورتجلسه شورا ملصق به عکس مشمول به یگان خدمتی مربوط اعلام می نمایند نسبت ترخیص آنان و معرفی به سازمان اقدام شود.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی

توجه داشته شید که برای یافت معافیت پزشکی ید مدارکی را به همراه داشته شید. به همراه داشتن این مدارک برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع الزامیست و صورتی که هر یک از مدارک ماده نشد روند گرفتن معافیت تأخیر مواجه خواهد شد. پس حتماً هنگام اقدام، مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی را چک کنید که موردی از قلم نیافتد و هنگام ارائه مدارک مشکل مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی :

  1. تکمیل برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره۱ ).
  2. تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره۲).
  3. تکمیل برگ واکسیناسیون ( برگه شماره ۵).
  4. اصل و تصویر کارت ملی مشمول.
  5. اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول.
  6. اصل و تصویر آخرین مک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل.
  7. افتح حساب عابر نک سپه و ج شماره حساب برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت).
  8. یک قطعه عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).

سوالات متداول

آیا می توانم برای معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع حین تحصیل اقدام کنم؟

خیر. نمی توانید حین تحصیل اقدام نمایید.

برای بیماری آنژیوم های وسیع چه معافیت هایی وجود دارد؟

برای بیماری آنژیوم های وسیع توجه به شرایط بیماری، می توانید برای معافیت از رزم، اقدام نمایید.

آیا امکان اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی وجود دارد؟

بله. توجه به مراحلی که توضیح داده شده، می توانید برای اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی اقدام کنید.

معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۳:۵۵ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

مشمولان نظام وظیفه برخی از شرایط جسمی یا روانی قا به انجام خدمت نیستند. سازمان نظام وظیفه این افراد را از خدمت مستثنی کرده است که بیماری آنژیوم های وسیع نیز از جمله این بیماری هاست. و شما می توانید برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نمایید. توجه به پیچیدگی های شرایط معافیت پزشکی سرزی و آیین نامه معافیت پزشکی مختلف نظام وظیفه پیشنهاد می شود برای اقدام مؤثرتر مشاوره معافیت پزشکی خدمت سرزی انجام شود. اولین گام آشنایی بیماری است که ادامه توضیحات اجمالی ره آنژیوم های وسیع ارائه می شود.

رگ‌تود یا آنژیوم (به انگلیسی: Angioma) یک تومور خوش‌خیم است که از سلول‌های جدار عروق خونی یا رگ‌های لنفاوی منشأ می‌گیرد.

این ضایعات تقریً شایع هستند و هرچند اغلب مازادی یا اولیه هستند گاه تظاهرات سایر بیماری‌ها مانند بیماری‌های کبدی هستند. آنژیوم‌ها یا خال عروق، یکی از ضایعات موضعی شایع پوست و نسوج زیرپوستی می‌شند که اندازه‌های مختلفی دارند. ممکن است بعد از تولد نیز به وجود بیایند، اکثراً محو می‌شوند اما برخی از آن‌ها قی‌مانده و موجب نازییی پوست می‌شوند.

منبع: ویکی پدیا

شرایط یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع چیست؟

یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع این نکته بسیار حائز اهمیت است که توجه شدت و نوع بیماری ممکن است معافیتی که به مشمول تعلق می گیرد انواع مختلفی داشته شد. توجه به نوع و میزان شدت بیماری، ممکن است سطح توانایی فرد برای انجام کارها متفاوت شد. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی به چهار دسته زیر تقسیم کرده است:

  1. کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  2. کسانی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیر رزمی می شند.
  3. کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  4. مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

شما می توانید لیست بیماری های معافیت پزشکی سرزی را کلیک بر روی لینک مشاهده نمایید. یکی از نکات مهمی که مورد معافیت پزشکی ید به آن توجه داشته شید این است که زمان جنگ یا بسیج همگانی، افرادی که زمان صلح به علل پزشکی یا تکفل از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند نیز توجه به نوع بیماری امکان اعزام دارند.

معافیت پزشکی بیماری آنژیوم های وسیع از جمله انواع معافیت پزشکی بیماری های پوستی و فت زیر پوست است. برای بیماری آنژیوم های وسیع توجه به شرایط مشمول معافیت به صورت زیر است و مشمول می تواند توجه به شرایطی که دارد، برای معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نماید.

دسته بیمارینام بیماریشرایط بیمارینوع معافیتامکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های پوست و فت های زیر پوستآنژیوم های وسیعآنژیوم های وسیع و غیرقابل عمل سایر مواردمعاف از خدمات رزمیخیر

منظور از معافیت از رزم برای بیماری آنژیوم های وسیع چیست؟

برخی از بیماری ها از جمله آنژیوم های وسیع به گونه ای هستند که توان بدنی و جسمی افراد را کاهش می دهد. به همین دلیل این افراد قا به انجام کارهای سنگین و قرار گیری شرایط سخت را ندارند. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه نظر گرفتن شرایط جسمی این افراد نوعی از معافیت به نام معافیت از خدمات رزمی که به اختصار معاف از رزم می گوییم اختصاص داده است. نتیجه دوران سرزی افراد دارای شرایط معافیت از رزم بیماری آنژیوم های وسیع دوره آموزشی خود از انجام برخی امور سنگین رزمی، هم چون رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهنی و … معاف خواهند بود. افراد دارای این نوع معافیت به جای انجام خدمات رزمی، بیشتر امور اداری و خدماتی مشغول به خدمت می شوند. نتیجه معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع از نوع معافیت از رزم به این صورت خواهد بود.

توجه داشته شید که کارت پایان خدمت از خدمت وظیفه عمومی، عموماً زمان صلح می شد و صورت نیاز از آن ها امور رزمی بهره گرفته خواهد شد، اما سرزان معاف از رزم از این امتیاز برخوردار می شند که بعد از پایان خدمت سرزی، از آن ها امور رزمی استفاده نخواهد شد.

برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع از کجا شروع کنم؟

برای یافت معافیت پزشکی، ابتدا ید بیماری های اعلام شده از طرف نظام وظیفه را یک مرور کلی نمایید. چه بسا شما برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نمایید و موفق نشوید ولی برای بیماری دیگری اقدام نمایید و بتوانید معاف از خدمت شوید. حال که امکان معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را می دهید، ید طی کردن مراحل زیر گامهای لازم برای یافت کارت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را بپیمایید.

مراحل یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

یکی از سوالات اساسی افرادی که برای یافت معافیت پزشکی اقدام می کنند این است که چه مراحلی را ید طی کنند. اینکه از کجا ید شروع کنند و به ترتیب به کجاها مراجعه کنند. اینجا قصد داریم به صورت کاملاً مفصل ره مراحل اقدام برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع و قوانین معافیت پزشکی توضیح دهیم. پس ما همراه شید.

  1. دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز یافت نمایید.
  2. قبل از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه، ید ابتدا برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد، به دقت تکمیل نمایید هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده آن را به او ارائه نمایند. توجه داشته شید که مشمولانی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه بیماری خود عنوان نکنند، چنانچه دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی، دچار حادثه شوند مسئولیت آن بر عهده خود مشمول می شد .
  3. به یکی از پزشکان معاین اولیه مراجعه کنید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل نمایید. (شما می توانید آس پزشکان معاینه کننده را از دفاتر پلیس +۱۰ یافت کنید.)
  4. این مرحله خواست شما توسط کاربر پلیس +‌۱۰ سیستم ثبت می شود. شما ید کلیه مدارک را از کاربر پلیس +۱۰ پس بگیرید. شما ید این مدارک را همراه داشته شید و به شورای پزشکی ارائه دهید.
  5. برگ معرفی به بیمارسن از طریق پست به آس شما ارسال می گردد. ذکر این نکته ضروری است که مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماریهای قابل مشاهده می شند نیازی به مراجعه به بیمارسن نخواهند داشت.
  6. جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارسن مراجعه نمایید.
  7. جوابیه بیمارسن (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال می گردد.
  8. دعوتنامه به آس شما جهت حضور شورای پزشکی ارسال می شود.
  9. جلسه شورای پزشکی برگزار می گردد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

مراحل یید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع چیست؟

برای اینکه بیماری شما توسط نظام وظیفه تأیید شود، ید طی چند مرحله به پزشکان مورد تأیید نظام وظیفه مراجعه کنید و معاینات مورد نیاز برای یافت معافیت آنژیوم های وسیع را انجام دهید. به طور خلاصه می توانیم مراحل تأیید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را به این صورت بیان کنیم:

مرحله اول: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط پزشک اولیه

مرحله دوم: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط شورای پزشکی بیمارسن

مرحله سوم: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی

توجه داشته شید که به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی جهت شرکت شورای پزشکی الزامی است و حتماً شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته شید.

طبق قوانین نظام وظیفه مشمولانی که سیر رسیدگی پزشکی قرار دارند مجاز به انصراف از خواست پزشکی نیستند و رأی شورای پزشکی خصوص آنان ملاک عمل می شد.

اظهار نظر مورد معافیت پزشکی مشمولین توسط سه نفر پزشک نیروهای مسلح هر شهرسن صورت می‌گیرد و رأی اکثریت این پزشکان معتبر است.

اگر زمانی که برای معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی می شوید ، ظرف مدت یک ماه به این مراکز مراجعه نکنید، پس از تعیین تکلیف به خدمت اعزام می شوید. پس حتماً سعی کنید پیگیری مناسب سریعاً اقدام نمایید به علت کم کاری فرصت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را از دست ندهید.

افراد مشمولی که غیبت ندارند و خواست پزشکی خود را ثبت می نمایند و سیر معافیت پزشکی قرار می گیرند، اگر مدت رسیدگی به خواست پزشکی عمداً عث طولانی شدن مراحل رسیدگی شوند، (‌مانند عدم مراجعه به موقع به بیمارسن، عدم حضور جلسات شورای پزشکی و … ) وارد غیبت می گردند.

پس از بررسی و تأیید کمیسیون پزشکی، صورتی که معاف دائم شناخته شوید، از کارت معافیت برخوردار می شوید. صورتی که طی بررسی معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع، سرز یا معاف از رزم شناخته شوید برگ آماده به خدمت برای شما صا و ارسال می گردد. تعرفه صدور کارت معافیت پزشکی به صورت زیر است.

مقطع تحصیلیمبلغ
همه مقاطع۱٫۳۰۰٫۰۰۰ ریال

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

چگونه می توانم به رأی صا شده اعتراض کنم؟

ممکن است از نظر شما رأیی که ره معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع صا شده است اشته شد. سازمان نظام وظیفه این امکان را اختیار مشمولان قرار داده است که بتوانند نسبت به رأی های صاه اعتراض کنند. مراتب اعتراض به رأی کمیسیون های پزشکی، مختلف است. شما هر مرحله می توانید اعتراض خود را اعلام کنید و صورتی که از رأی صا شده توسط این کمیسیون هم راضی نشید می توانید اعتراض خود را اعلام کنید کمیسیون اسن بررسی شود. مراتب اعتراض به ترتیب عرتند از اعتراض به کمیسیون شهرسن، اعتراض به کمیسیون اسن، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس شما برای اعتراض نسبت به معافیت آنژیوم های وسیع است و رأی آن قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده کمیسیون شهرسن

اولین مرحله از اعتراض، اعتراض به رأی کمیسیون شهرسن است. صورتی که به رأی شورای شهرسن ره رأی مربوط به معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اعتراض داشته شید، ید اعتراض خود را کتً اعلام نمایید مراحل زیر برای ادامه بررسی معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع انجام شود. شورای شهرسن متشکل از سه نفر پزشک نیروهای مسلح است و رأی اکثریت آنان ملاک عمل است .

چنانچه پس از معاینه شما، شورای شهرسن و قبل از اعزام به خدمت، تغییری وضع جسمی یا روانی شما حاصل شود و بیماری جدیدی به وجود آید یا بیماری قبلی تشدید شود که به تشخیص سازمان و یا کسب نظر مشورتی پزشک معتمد، قا به انجام خدمت نشید، ید مجدداً شورای شهرسن مربوط مورد معاینه قرار گیرید و نظر اخیر شورای یاد شده ملاک عمل می شد.

اگر متقاضی معاینه تخصصی برای بیماری آنژیوم های وسیع شید یا به آرای شورای شهرسن اعتراض داشته شید، ید هزینه های مربوط به معاینات تخصصی، اعم از لینی و تشخیصی را پرداخت نمایید. توجه به شرایطن میزان هزینه معاینه جدول زیر آمده است.

نوع معاینهمبلغ
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت از دوره خدمت (برای ر اول)۱۳۰٫۰۰۰ ریال
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت (برای نوبت های بعدی)۱۹۵٫۰۰۰ ریال

اگر شورای پزشکی شهرسن مربوطه معاینه لینی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید و به تشخیص این شورا یا رئیس واحد وظیفه عمومی مربوطه یا اعتراض خودن، نیاز به معاینه تخصصی آنژیوم های وسیع داشته شید، رئیس حوزه موظف است شما را به نزدیکترین مرکز مجهز وزارت بهداشت، یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی کند. بدین صورت شما جهت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع معاینه می شوید و نتیجه معاینه تخصصی برای تصمیم گیری به شورای پزشکی همان شهرسن ارسال می شود. صورت اصرار بر اعتراض مین هزینه ها از سوی شما نیج جهت تصمیم گیری به شورای عالی پزشکی متشکل از پزشکان متخصص اسن ارسال می گردد.

مراکز مجهز وزرات بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح موظفند به وضعیت مشمولین معرفی شده مربوط، خارج از نوبت رسیدگی نمایند و آنان را حداکثر ظرف یک ماه مورد معاینه تخصصی قرار دهند.

بررسی پرونده کمیسیون اسن

صورت اعتراض به رأی شورای شهرسن، می توانید دوره برای اعتراض اقدام کنید و اعتراض شما شورای اسن ارجاع داده می شود. اما صورتی که به رأی کمیسیون (شورای) اسن نیز اعتراض داشته شید، امکان اعتراض وجود دارد. مشمولانی که پرونده آنان به شورای اسن یا شورای سازمان ارجاع داده می شود، موظفند ظرف یک ماه از ریخ ابلاغ معرفی نامه، خود را جهت معاینه معرفی نمایند و صورت عدم حضور، شورای مربوط حذف مورد، براساس محتویات پرونده تصمیم گیری می نماید.

به منظور رسیدگی به اعتراض مشمول به رأی شورای شهرسن، پس از انجام معاینات تخصصی و تصمیم گیری نهایی، شورای اسن، متشکل از سه نفر پزشک متخصص اسن تشکیل می گردد. پس از بررسی پرونده، رأی این پزشکان خصوص معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع شما اعلام می گردد.

بررسی پرونده شورای سازمان

به منظور رسیدگی به موارد عدم تطابق رأی شورای پزشکی، قانون و این آیین نامه و پیوست آن، که بنا به تشخیص رئیس سازمان یا نماینده او تعیین می شود، شورای سازمان متشکل از سه نفر پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد.

چنانچه رئیس سازمان یا نماینده او اطمینان حاصل نماید که رأی شورای پزشکی مطابق مقررات صا نشده است، پرونده برای بررسی به شورای عالی پزشکی که از سه پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد ارجاع می دهد. نظر این شورا قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده شورای عالی

اگر چنانچه شورای پزشکی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید، به خدمت اعزام می شوید. صورتی که به رأی کمیسیون پزشکی اعتراض داشته شید، پرونده شما شورای عالی مطرح می شود و رأی کمیسیون عالی قطعی و لازم الاجراست و حق اعتراض ندارید. پس از اینکه رأی شورای عالی صا شد دیگر به هیچ عنوان حق اعتراض ندارید و به پایان کار رسیده اید و به هر رأیی که صا شده شد ید عمل کنید.

آیا حین انجام خدمت سرزی معافیت از خدمت امکان پذیر است؟

طبق قانون معافیت پزشکی حین خدمت ، صورتی که مشمولان حین خدمت دوره ضرورت مبتلا به نقص عضو یا بیماری‌هایی شوند که پس از اتمام مدت معالجه که کمتر از ۶ ماه نشد و طبق نظر شورای پزشکی بیمارسن‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که مورد تأیید عقیدتی- سیاسی نیروی مربوطه هستند قا به انجام خدمت نشند از انجام بقیه خدمت دوره ضرورت معاف خواهند بود. دوران معالجه مشمولان موضوع این ماده جزو خدمت دوره ضرورت آنان محسوب می‌گردد.

چنانچه شورای نیروی مربوط تشخیص دهد که نقص عضو یا بیماری پایان خدمت که کمتر از شش ماه نشد، ترمیم نشده یا بهبود نخواهد یافت ، مراتب را مشروحاً اوراق معاینه ذکر و تنظیم صورتجلسه شورا ملصق به عکس مشمول به یگان خدمتی مربوط اعلام می نمایند نسبت ترخیص آنان و معرفی به سازمان اقدام شود.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی

توجه داشته شید که برای یافت معافیت پزشکی ید مدارکی را به همراه داشته شید. به همراه داشتن این مدارک برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع الزامیست و صورتی که هر یک از مدارک ماده نشد روند گرفتن معافیت تأخیر مواجه خواهد شد. پس حتماً هنگام اقدام، مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی را چک کنید که موردی از قلم نیافتد و هنگام ارائه مدارک مشکل مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی :

  1. تکمیل برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره۱ ).
  2. تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره۲).
  3. تکمیل برگ واکسیناسیون ( برگه شماره ۵).
  4. اصل و تصویر کارت ملی مشمول.
  5. اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول.
  6. اصل و تصویر آخرین مک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل.
  7. افتح حساب عابر نک سپه و ج شماره حساب برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت).
  8. یک قطعه عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).

سوالات متداول

آیا می توانم برای معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع حین تحصیل اقدام کنم؟

خیر. نمی توانید حین تحصیل اقدام نمایید.

برای بیماری آنژیوم های وسیع چه معافیت هایی وجود دارد؟

برای بیماری آنژیوم های وسیع توجه به شرایط بیماری، می توانید برای معافیت از رزم، اقدام نمایید.

آیا امکان اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی وجود دارد؟

بله. توجه به مراحلی که توضیح داده شده، می توانید برای اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی اقدام کنید.

معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۶:۳۹ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

مشمولان نظام وظیفه برخی از شرایط جسمی یا روانی قا به انجام خدمت نیستند. سازمان نظام وظیفه این افراد را از خدمت مستثنی کرده است که بیماری آنژیوم های وسیع نیز از جمله این بیماری هاست. و شما می توانید برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نمایید. توجه به پیچیدگی های شرایط معافیت پزشکی سرزی و آیین نامه معافیت پزشکی مختلف نظام وظیفه پیشنهاد می شود برای اقدام مؤثرتر مشاوره معافیت پزشکی خدمت سرزی انجام شود. اولین گام آشنایی بیماری است که ادامه توضیحات اجمالی ره آنژیوم های وسیع ارائه می شود.

رگ‌تود یا آنژیوم (به انگلیسی: Angioma) یک تومور خوش‌خیم است که از سلول‌های جدار عروق خونی یا رگ‌های لنفاوی منشأ می‌گیرد.

این ضایعات تقریً شایع هستند و هرچند اغلب مازادی یا اولیه هستند گاه تظاهرات سایر بیماری‌ها مانند بیماری‌های کبدی هستند. آنژیوم‌ها یا خال عروق، یکی از ضایعات موضعی شایع پوست و نسوج زیرپوستی می‌شند که اندازه‌های مختلفی دارند. ممکن است بعد از تولد نیز به وجود بیایند، اکثراً محو می‌شوند اما برخی از آن‌ها قی‌مانده و موجب نازییی پوست می‌شوند.

منبع: ویکی پدیا

شرایط یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع چیست؟

یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع این نکته بسیار حائز اهمیت است که توجه شدت و نوع بیماری ممکن است معافیتی که به مشمول تعلق می گیرد انواع مختلفی داشته شد. توجه به نوع و میزان شدت بیماری، ممکن است سطح توانایی فرد برای انجام کارها متفاوت شد. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی به چهار دسته زیر تقسیم کرده است:

  1. کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت هستند.
  2. کسانی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قا به انجام خدمت امور غیر رزمی می شند.
  3. کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقً قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
  4. مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

شما می توانید لیست بیماری های معافیت پزشکی سرزی را کلیک بر روی لینک مشاهده نمایید. یکی از نکات مهمی که مورد معافیت پزشکی ید به آن توجه داشته شید این است که زمان جنگ یا بسیج همگانی، افرادی که زمان صلح به علل پزشکی یا تکفل از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند نیز توجه به نوع بیماری امکان اعزام دارند.

معافیت پزشکی بیماری آنژیوم های وسیع از جمله انواع معافیت پزشکی بیماری های پوستی و فت زیر پوست است. برای بیماری آنژیوم های وسیع توجه به شرایط مشمول معافیت به صورت زیر است و مشمول می تواند توجه به شرایطی که دارد، برای معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نماید.

دسته بیمارینام بیماریشرایط بیمارینوع معافیتامکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های پوست و فت های زیر پوستآنژیوم های وسیعآنژیوم های وسیع و غیرقابل عمل سایر مواردمعاف از خدمات رزمیخیر

منظور از معافیت از رزم برای بیماری آنژیوم های وسیع چیست؟

برخی از بیماری ها از جمله آنژیوم های وسیع به گونه ای هستند که توان بدنی و جسمی افراد را کاهش می دهد. به همین دلیل این افراد قا به انجام کارهای سنگین و قرار گیری شرایط سخت را ندارند. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه نظر گرفتن شرایط جسمی این افراد نوعی از معافیت به نام معافیت از خدمات رزمی که به اختصار معاف از رزم می گوییم اختصاص داده است. نتیجه دوران سرزی افراد دارای شرایط معافیت از رزم بیماری آنژیوم های وسیع دوره آموزشی خود از انجام برخی امور سنگین رزمی، هم چون رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهنی و … معاف خواهند بود. افراد دارای این نوع معافیت به جای انجام خدمات رزمی، بیشتر امور اداری و خدماتی مشغول به خدمت می شوند. نتیجه معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع از نوع معافیت از رزم به این صورت خواهد بود.

توجه داشته شید که کارت پایان خدمت از خدمت وظیفه عمومی، عموماً زمان صلح می شد و صورت نیاز از آن ها امور رزمی بهره گرفته خواهد شد، اما سرزان معاف از رزم از این امتیاز برخوردار می شند که بعد از پایان خدمت سرزی، از آن ها امور رزمی استفاده نخواهد شد.

برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع از کجا شروع کنم؟

برای یافت معافیت پزشکی، ابتدا ید بیماری های اعلام شده از طرف نظام وظیفه را یک مرور کلی نمایید. چه بسا شما برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اقدام نمایید و موفق نشوید ولی برای بیماری دیگری اقدام نمایید و بتوانید معاف از خدمت شوید. حال که امکان معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را می دهید، ید طی کردن مراحل زیر گامهای لازم برای یافت کارت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را بپیمایید.

مراحل یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

یکی از سوالات اساسی افرادی که برای یافت معافیت پزشکی اقدام می کنند این است که چه مراحلی را ید طی کنند. اینکه از کجا ید شروع کنند و به ترتیب به کجاها مراجعه کنند. اینجا قصد داریم به صورت کاملاً مفصل ره مراحل اقدام برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع و قوانین معافیت پزشکی توضیح دهیم. پس ما همراه شید.

  1. دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز یافت نمایید.
  2. قبل از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه، ید ابتدا برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد، به دقت تکمیل نمایید هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده آن را به او ارائه نمایند. توجه داشته شید که مشمولانی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه بیماری خود عنوان نکنند، چنانچه دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی، دچار حادثه شوند مسئولیت آن بر عهده خود مشمول می شد .
  3. به یکی از پزشکان معاین اولیه مراجعه کنید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل نمایید. (شما می توانید آس پزشکان معاینه کننده را از دفاتر پلیس +۱۰ یافت کنید.)
  4. این مرحله خواست شما توسط کاربر پلیس +‌۱۰ سیستم ثبت می شود. شما ید کلیه مدارک را از کاربر پلیس +۱۰ پس بگیرید. شما ید این مدارک را همراه داشته شید و به شورای پزشکی ارائه دهید.
  5. برگ معرفی به بیمارسن از طریق پست به آس شما ارسال می گردد. ذکر این نکته ضروری است که مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماریهای قابل مشاهده می شند نیازی به مراجعه به بیمارسن نخواهند داشت.
  6. جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارسن مراجعه نمایید.
  7. جوابیه بیمارسن (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال می گردد.
  8. دعوتنامه به آس شما جهت حضور شورای پزشکی ارسال می شود.
  9. جلسه شورای پزشکی برگزار می گردد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

مراحل یید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع چیست؟

برای اینکه بیماری شما توسط نظام وظیفه تأیید شود، ید طی چند مرحله به پزشکان مورد تأیید نظام وظیفه مراجعه کنید و معاینات مورد نیاز برای یافت معافیت آنژیوم های وسیع را انجام دهید. به طور خلاصه می توانیم مراحل تأیید بیماری جهت یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را به این صورت بیان کنیم:

مرحله اول: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط پزشک اولیه

مرحله دوم: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط شورای پزشکی بیمارسن

مرحله سوم: یید بیماری آنژیوم های وسیع توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی

توجه داشته شید که به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی جهت شرکت شورای پزشکی الزامی است و حتماً شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته شید.

طبق قوانین نظام وظیفه مشمولانی که سیر رسیدگی پزشکی قرار دارند مجاز به انصراف از خواست پزشکی نیستند و رأی شورای پزشکی خصوص آنان ملاک عمل می شد.

اظهار نظر مورد معافیت پزشکی مشمولین توسط سه نفر پزشک نیروهای مسلح هر شهرسن صورت می‌گیرد و رأی اکثریت این پزشکان معتبر است.

اگر زمانی که برای معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی می شوید ، ظرف مدت یک ماه به این مراکز مراجعه نکنید، پس از تعیین تکلیف به خدمت اعزام می شوید. پس حتماً سعی کنید پیگیری مناسب سریعاً اقدام نمایید به علت کم کاری فرصت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع را از دست ندهید.

افراد مشمولی که غیبت ندارند و خواست پزشکی خود را ثبت می نمایند و سیر معافیت پزشکی قرار می گیرند، اگر مدت رسیدگی به خواست پزشکی عمداً عث طولانی شدن مراحل رسیدگی شوند، (‌مانند عدم مراجعه به موقع به بیمارسن، عدم حضور جلسات شورای پزشکی و … ) وارد غیبت می گردند.

پس از بررسی و تأیید کمیسیون پزشکی، صورتی که معاف دائم شناخته شوید، از کارت معافیت برخوردار می شوید. صورتی که طی بررسی معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع، سرز یا معاف از رزم شناخته شوید برگ آماده به خدمت برای شما صا و ارسال می گردد. تعرفه صدور کارت معافیت پزشکی به صورت زیر است.

مقطع تحصیلیمبلغ
همه مقاطع۱٫۳۰۰٫۰۰۰ ریال

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

چگونه می توانم به رأی صا شده اعتراض کنم؟

ممکن است از نظر شما رأیی که ره معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع صا شده است اشته شد. سازمان نظام وظیفه این امکان را اختیار مشمولان قرار داده است که بتوانند نسبت به رأی های صاه اعتراض کنند. مراتب اعتراض به رأی کمیسیون های پزشکی، مختلف است. شما هر مرحله می توانید اعتراض خود را اعلام کنید و صورتی که از رأی صا شده توسط این کمیسیون هم راضی نشید می توانید اعتراض خود را اعلام کنید کمیسیون اسن بررسی شود. مراتب اعتراض به ترتیب عرتند از اعتراض به کمیسیون شهرسن، اعتراض به کمیسیون اسن، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس شما برای اعتراض نسبت به معافیت آنژیوم های وسیع است و رأی آن قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده کمیسیون شهرسن

اولین مرحله از اعتراض، اعتراض به رأی کمیسیون شهرسن است. صورتی که به رأی شورای شهرسن ره رأی مربوط به معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع اعتراض داشته شید، ید اعتراض خود را کتً اعلام نمایید مراحل زیر برای ادامه بررسی معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع انجام شود. شورای شهرسن متشکل از سه نفر پزشک نیروهای مسلح است و رأی اکثریت آنان ملاک عمل است .

چنانچه پس از معاینه شما، شورای شهرسن و قبل از اعزام به خدمت، تغییری وضع جسمی یا روانی شما حاصل شود و بیماری جدیدی به وجود آید یا بیماری قبلی تشدید شود که به تشخیص سازمان و یا کسب نظر مشورتی پزشک معتمد، قا به انجام خدمت نشید، ید مجدداً شورای شهرسن مربوط مورد معاینه قرار گیرید و نظر اخیر شورای یاد شده ملاک عمل می شد.

اگر متقاضی معاینه تخصصی برای بیماری آنژیوم های وسیع شید یا به آرای شورای شهرسن اعتراض داشته شید، ید هزینه های مربوط به معاینات تخصصی، اعم از لینی و تشخیصی را پرداخت نمایید. توجه به شرایطن میزان هزینه معاینه جدول زیر آمده است.

نوع معاینهمبلغ
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت از دوره خدمت (برای ر اول)۱۳۰٫۰۰۰ ریال
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت (برای نوبت های بعدی)۱۹۵٫۰۰۰ ریال

اگر شورای پزشکی شهرسن مربوطه معاینه لینی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید و به تشخیص این شورا یا رئیس واحد وظیفه عمومی مربوطه یا اعتراض خودن، نیاز به معاینه تخصصی آنژیوم های وسیع داشته شید، رئیس حوزه موظف است شما را به نزدیکترین مرکز مجهز وزارت بهداشت، یا بیمارسن های نیروهای مسلح معرفی کند. بدین صورت شما جهت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع معاینه می شوید و نتیجه معاینه تخصصی برای تصمیم گیری به شورای پزشکی همان شهرسن ارسال می شود. صورت اصرار بر اعتراض مین هزینه ها از سوی شما نیج جهت تصمیم گیری به شورای عالی پزشکی متشکل از پزشکان متخصص اسن ارسال می گردد.

مراکز مجهز وزرات بهداشت یا بیمارسن های نیروهای مسلح موظفند به وضعیت مشمولین معرفی شده مربوط، خارج از نوبت رسیدگی نمایند و آنان را حداکثر ظرف یک ماه مورد معاینه تخصصی قرار دهند.

بررسی پرونده کمیسیون اسن

صورت اعتراض به رأی شورای شهرسن، می توانید دوره برای اعتراض اقدام کنید و اعتراض شما شورای اسن ارجاع داده می شود. اما صورتی که به رأی کمیسیون (شورای) اسن نیز اعتراض داشته شید، امکان اعتراض وجود دارد. مشمولانی که پرونده آنان به شورای اسن یا شورای سازمان ارجاع داده می شود، موظفند ظرف یک ماه از ریخ ابلاغ معرفی نامه، خود را جهت معاینه معرفی نمایند و صورت عدم حضور، شورای مربوط حذف مورد، براساس محتویات پرونده تصمیم گیری می نماید.

به منظور رسیدگی به اعتراض مشمول به رأی شورای شهرسن، پس از انجام معاینات تخصصی و تصمیم گیری نهایی، شورای اسن، متشکل از سه نفر پزشک متخصص اسن تشکیل می گردد. پس از بررسی پرونده، رأی این پزشکان خصوص معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع شما اعلام می گردد.

بررسی پرونده شورای سازمان

به منظور رسیدگی به موارد عدم تطابق رأی شورای پزشکی، قانون و این آیین نامه و پیوست آن، که بنا به تشخیص رئیس سازمان یا نماینده او تعیین می شود، شورای سازمان متشکل از سه نفر پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد.

چنانچه رئیس سازمان یا نماینده او اطمینان حاصل نماید که رأی شورای پزشکی مطابق مقررات صا نشده است، پرونده برای بررسی به شورای عالی پزشکی که از سه پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد ارجاع می دهد. نظر این شورا قطعی و لازم الاجرا است.

بررسی پرونده شورای عالی

اگر چنانچه شورای پزشکی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید، به خدمت اعزام می شوید. صورتی که به رأی کمیسیون پزشکی اعتراض داشته شید، پرونده شما شورای عالی مطرح می شود و رأی کمیسیون عالی قطعی و لازم الاجراست و حق اعتراض ندارید. پس از اینکه رأی شورای عالی صا شد دیگر به هیچ عنوان حق اعتراض ندارید و به پایان کار رسیده اید و به هر رأیی که صا شده شد ید عمل کنید.

آیا حین انجام خدمت سرزی معافیت از خدمت امکان پذیر است؟

طبق قانون معافیت پزشکی حین خدمت ، صورتی که مشمولان حین خدمت دوره ضرورت مبتلا به نقص عضو یا بیماری‌هایی شوند که پس از اتمام مدت معالجه که کمتر از ۶ ماه نشد و طبق نظر شورای پزشکی بیمارسن‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که مورد تأیید عقیدتی- سیاسی نیروی مربوطه هستند قا به انجام خدمت نشند از انجام بقیه خدمت دوره ضرورت معاف خواهند بود. دوران معالجه مشمولان موضوع این ماده جزو خدمت دوره ضرورت آنان محسوب می‌گردد.

چنانچه شورای نیروی مربوط تشخیص دهد که نقص عضو یا بیماری پایان خدمت که کمتر از شش ماه نشد، ترمیم نشده یا بهبود نخواهد یافت ، مراتب را مشروحاً اوراق معاینه ذکر و تنظیم صورتجلسه شورا ملصق به عکس مشمول به یگان خدمتی مربوط اعلام می نمایند نسبت ترخیص آنان و معرفی به سازمان اقدام شود.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی

توجه داشته شید که برای یافت معافیت پزشکی ید مدارکی را به همراه داشته شید. به همراه داشتن این مدارک برای یافت معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع الزامیست و صورتی که هر یک از مدارک ماده نشد روند گرفتن معافیت تأخیر مواجه خواهد شد. پس حتماً هنگام اقدام، مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سرزی را چک کنید که موردی از قلم نیافتد و هنگام ارائه مدارک مشکل مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی :

  1. تکمیل برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره۱ ).
  2. تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره۲).
  3. تکمیل برگ واکسیناسیون ( برگه شماره ۵).
  4. اصل و تصویر کارت ملی مشمول.
  5. اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول.
  6. اصل و تصویر آخرین مک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل.
  7. افتح حساب عابر نک سپه و ج شماره حساب برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت).
  8. یک قطعه عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).

سوالات متداول

آیا می توانم برای معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع حین تحصیل اقدام کنم؟

خیر. نمی توانید حین تحصیل اقدام نمایید.

برای بیماری آنژیوم های وسیع چه معافیت هایی وجود دارد؟

برای بیماری آنژیوم های وسیع توجه به شرایط بیماری، می توانید برای معافیت از رزم، اقدام نمایید.

آیا امکان اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی وجود دارد؟

بله. توجه به مراحلی که توضیح داده شده، می توانید برای اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی اقدام کنید.

معافیت پزشکی آنژیوم های وسیع

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۹:۵۶ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)