مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی .

مشاوره تلفنی نظام وظیفه سربازی

مزایا و معایب معافیت پزشکی

5 / 5 ( 1 vote )

مورد مزایا و معایب معافیت پزشکی چه میدانید؟

آگاهی دقیق و کامل از مزایا و معایب معافیت پزشکی مهم است.

” مزایا و معایب معافیت پزشکی ” آیا به مزایا و معایب معافیت پزشکی آگاهی دارید؟ آیا خود فکر کرده اید که توجه به مزایا و معایب معافیت پزشکی معافیت سرزی به هر قیمتی اعتر و ارزش دارد؟ از جمله مسائل و مواردی که مشمولان خدمت وظیفه یافت معافیت سرزی آن روبه رو خواهند شد مزایا و معایبی می شد که مشمولین عزیز این مزایا و معایب معافیت سرزی مدت های طولانی و شاید بتوان گفت آخر عمر دست و پنجه نرم می کنند.

نظر به این که پرداختن به مزایا و معایب معافیت پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بنابرین این مطلب به تحلیل و بررسی مزایا و معایب معافیت پزشکی پرداخته شده است.

از آنجایی که معافیت پزشکی انواع مختلفی دارد بنابرین ادامه به طور کلی به بررسی مزایا و معایب معافیت پزشکی پرداخته می شود.

انواع معافیت های پزشکی

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه یکی از راه هایی است که سالانه تعداد زیادی از افراد مشمول خدمت وظیفه ی عمومی ، از آن طریق موفق به یافت معافیت سرزی میشوند . به طور کلی برای معاف شدن از خدمت سرزی راه های مختلفی وجود اد .

از جمله ی این را ها میتوان به مواردی همچون:

  1. اخذ معافیت کفالت
  2. معافیت تحصیلی
  3. و معافیت پزشکی نظام وظیفه را نام برد .

از آن جایی که افراد بسیاری به دنل یافت معافیت و یا کسری خدمت میشند ؛ این نیاز احساس میشود که شخصی مطلع و تجربه این حوزه برای راهنمایی و ارائه مشاوره ره ضوابط نظام وظیفه کنار مشمولان شد . که به اصطلاح ارائه مشاوره نظام وظیفه بتواند تمام راه و چاه های قانونی را به مشمولان نشان دهد . یافت معافیت نظام وظیفه نیز از جمله مواردی است که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد .

بر اساس آیین نامه ها و قوانین تصویب شده ی مربوط به سازمان نظام وظیفه ، تنها افرادی که به برخی از بیماری های خاص مبتلا هستند ، میتوانند از معافیت پزشکی نظام وظیفه استفاده کنند . بنابراین بیماری این افراد ید به یید پزشکان و متخصصان سازمان نظام وظیفه برسد . که یید شدن بیماری از سوی این سازمان مستلزم عبور از مراحل مختلفی میشد . اگر این مراحل و ضوابط برای شما سوال برانگیز هستند و چنانچه شما عزیزان ، متقاضی یافت معافیت پزشکی نظام وظیفه شید ، میتوانید از کمک و تخصص مشاوران ما برای گام برداشتن این مسیر استفاده کنید . این متن نیز نکات مهمی ره یافت معافیت پزشکی و مدارک مورد نیاز آن ، همچنین مراحل مختلف مربوط به آن مطرح میشود . که به همین خاطر به شما توصیه میکنیم ، پایان این مطلب را به دقت مطالعه نمایید .

مزایا و معایب معافیت پزشکی انواع مختلف معافیت پزشکی

از مزایا و معایب معافیت پزشکی شاید بتوان به این مسئله اشاره کرد که وجود این که این نوع معافیت افراد از انجام دو سال خدمت وظیفه معاف می شوند ولی این امکان وجود دارد که آخر عمر خود عواقب و نیج این نوع معافیت آنها را گرین گیر خود کرده و این عزیزان را مشکلاتی مواجه کند. به این شکل که این شرایط افراد امکان دارد بدلیل معافیت پزشکی، زمان استخدام به مشکل دچار شده و حتی آخر عمر خود نتوانند شغل مناسب و خوری را بدلیل وجود معافیت پزشکی پیدا کنند.

لازم به ذکر است که شاید بتوان گفت این مشکل معافیت پزشکی نسبت به سایر معافیت ها نظیر معافیت کفالت، معافیت ایثارگری و معافیت موارد خاص شدید تر است ولی این وجود بعضی از شرکت های دولتی یا خصوصی به دلیل های مختلف نظیر پرداخت بیمه و مشکلات پزشکی و … از استخدام کردن افراد دارای معافیت پزشکی اجتناب می ورزند که این امر یک مشکل مهم و عدیده برای افراد دارای معافیت پزشکی ایجاد می کند. البته معافیت پزشکی امکان دارد مزایایی نیز داشته شد که نسبت به افراد مختلف شرایط متفاوت ممکن است این مزایا به معایب آن بچربد.

افرادی که معافیت پزشکی گرفته اند ولی به دلیل معایب آن پشیمان شده اند ممکن است این امکان وجود داشته شد که بتوانند لغو معافیت پزشکی بگیرند.

معافیت پزشکی چیست و شامل چه بیماری هایی می شود ؟

همه شما عزیزان بدو ورود به خدمت سرزی به فکر راه فرار از سرزی هستید . اصولا به دنل راه هایی برای کسری خدمت یا معافیت خدمت سرزی می شید . راه های بسیاری برای یافت معافیت وجود دارد . یکی از راه های معافیت سرزی ، یافت معافیت پزشکی است . برای اینکه بتوانید از معافیت پزشکی استفاده نمایید ید ابتدا بدانید، معافیت پزشکی چیست و چه شرایطی دارد؟ و اینکه آیا شما شرایط استفاده از معافیت پزشکی را دارید یا خیر . انواع معافیت ها سرزی وجود دارد . که شما ید شرایط خود مطابقت دهید . بتوانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید .

ابتدا شما هم ید مراحل همه سرزان را طی کنید . یعنی اینکه ید دفترچه خود را پست کنید . اگر شما بیمار هستید و به نحوی پزشک و بیمارسن سروکار دارید و مطمئن هستید که می توانید از معافیت پزشکی استفاده نمایید، ید به پزشک مراجعه نمایید . برگه ای را که ید همه موارد بیماری خود را آن به دقت بنویسید ، پر کنید . البته پزشک هم ید وجود این بیماری را شما تشخیص دهد . ضمن پزشک ید حتی این بیماری را یید نماید .

شرایط مزایا و معایب معافیت پزشکی نظام وظیفه

شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه یکی از سوالات و ابهاماتی است که پیش روی داوطلن و مشمولان متقاضی یافت معافیت پزشکی قرار دارد . ابتدا ید به این نکته بپردازیم که نوع بیماری افراد میتواند نوع معافیت را مشخص کند . به طور مثال برخی مشمولان بر اثر بیماری که دارند میتوانند کارت معافیت از خدمت سرزی دائم یافت کنند . این حالی است که برای بسیاری دیگر از بیماری ها حکم معافیت موقت و یا معافیت از رزم صا میشود . پس بنابراین یکی از شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه ناتوانی مشمول برای انجام فعالیت های بدنی سخت و نفس گیر خدمت سرزی میشد . یک مورد دیگر از شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه نداشتن غیبت خدمت سرزی از زمان رسیدن به سن مشمولیت میشد . علاوه بر این موارد یکی دیگر از شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه یید بیماری توسط پزشک و بیمارسن معتمد سازمان نظام وظیفه میشد.

انواع معافیت پزشکی

  • معافیت پزشکی بیماریهای چشم و عوارض بینایی
  • معافیت پزشکی بیماریهای عمومی
  • معافیت پزشکی جراحی مغز و اعصاب
  • معافیت پزشکی بیماریهای ریه و قفسه صی
  • معافیت پزشکی بیماریهای فک و دهان و دندان
  • معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی
  • معافیت پزشکی بیماریهای قلب و عروق
  • معافیت پزشکیبیماریهای غدد مترشحه و داخلی
  • معافیت پزشکی پوست و فتهای زیر پوست
  • معافیت پزشکی داخلی مغز و اعصاب(نورولوژی)
  • معافیت پزشکی اعصاب و روان
  • معافیت پزشکیبیماریهای استخوان(اسکلت)
  • معافیت پزشکی شکم و دستگاه گوارش و جراحی عمومی
  • معافیت پزشکی خون وانکولوژی(بدخیمی ها)
  • معافیت پزشکی دستگاه ااری و تناسلی
  • معافیت پزشکیروماتولوژی وفت همبند
  • معافیت پزشکی بیماری های عفونی

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه و چگونگی اخذ هر یک از این معافیت ها یکی دیگر از دغدغه های مشمولانی است که میخواهند از قوانین مربوط به معافیت پزشکی نظام وظیفه استفاده کنند . پاسخ به این افراد ید گفت که به طور کلی سه نوع معافیت پزشکی وجود دارد که ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت . یکی از انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه همان معافیت دائم میشد . که این نوع معافیت فرد مشمول به دلیل عدم توانایی جسمی و یا روانی برای انجام فعالیت های مربوط به خدمت وظیفه ی عمومی کاملا از خدمت سرزی معاف میشود . از دیگر انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه معافیت از رزم میشد . این نوع خاص از معافیت برای افرادی میشد که بیماری عث شده که انجام برخی فعالیت ها برایشان ممنوع شود . و برای انجام فعالیت های سنگین بدنی منع پزشکی داشته شند .

نکته ای که ره ی معافیت از رزم اهمیت دارد ؛ این است که : مشمولانی که از رزم معاف میشوند تنها برای سه ماه مربوط به دوره آموزشی خدمت سرزی معاف میشوند و ید بقیه مدت مربوطه که ۲۱ ماه است را بگذرانند . البته این افراد میتوانند برای اخذ امریه نیز اقدام کنند . اما آخرین نوع معافیت پزشکی ، معافیت موقت میشد . این نوع از معافیت برای افرادی کاربرد دارد که به بیماری های قابل مان مبتلا هستند . به همین دلیل این افراد برای گذراندن طول دوره ی مانی ، میتوانند از معافیت پزشکی موقت استفاده کنند . بعد از گذراندن مراحل مان نیز ، انجام معاینات و تشخیص پزشک ره ی اعزام به خدمت مشمول تصمیم گرفته میشود . صورتی که انجام خدمت سرزی به سلامتی مشمول صدمه ای وارد نکند ، موظف به اتمام دوره ی خدمت وظیفه ی عمومی میشد .

مراحل اقدام معافیت پزشکی نظام وظیفه

مراحل اقدام معافیت پزشکی نظام وظیفه از مهم ترین محث مربوط به یافت معافیت پزشکی میشد . که توجه به جه بیماری میتواند متفاوت شد . اگر بخواهیم اولین مرحله را بیان کنیم ید به تکمیل دفترچه مربوط به اعزام مشمولان نظام وظیفه ، اشاره کنیم . که مشمولان این دفترچه علاوه بر اطلاعات شناسایی خود ، خواستشان برای اخذ معافیت و همچنین نوع معافیت را نیز اعلام میکنند . مرحله ی بعد فرد مشمول ید معاینات لازم را برای اخذ گواهی پزشک مبنی بر بیمار بودن ، انجام دهد . سپس مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ خواست اخذ معافیت پزشکی را سیستم سازمان نظام وظیفه ی عمومی ثبت میکند . از دیگر مراحل اقدام معافیت پزشکی نظام وظیفه ، اخذ برگه ی معرفی به بیمارسن میشد . که بیمارسن یافت این برگه ؛ معاینات تخصصی را برای یید بیماری مشمولان انجام میدهد .

انتها بیمارسن نیج حاصل از معاینات را به شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه ارسال میکند . این شورا بررسی های نهایی ، نوع معافیت مشمول را مشخص میکنند و بر اساس نوع بیماری و دیگر شرایط مربوط به مشمول همچون مک تحصیلی ، یکی از انواع معافیت های پزشکی شامل ؛ کارت معافیت دائم و یا گواهی معافیت از رزم یا معافیت موقت را برای مشمولان صا میکند . ذکر این نکته الزامی است که مشمولانی که معاف از رزم میشوند ید برای اعزام به خدمت سرزی اقدام کنند . از غیبت و جریمه شدن جلوگیری کنند . جا دارد به این نکته اشاره کنیم که افراد موظف هستند زمان معاینه اولیه ، بیماری های خاص خود را به اطلاع پزشک برسانند . غیر این صورت آسیب های احتمالی دوران سرزی بر عهده خود مشمولان میشد و نظام وظیفه قل این موضوع مسئولیتی ندارد .

مدارک لازم برای معافیت پزشکی نظام وظیفه

مدارک لازم برای معافیت پزشکی نظام وظیفه نیز یکی از سوالات متداولی است که برای مشمولان خدمت وظیفه ی عمومی پیش میاید . واقع این مدارک بر اساس قوانین مربوط به سازمان نظام وظیفه و از سوی این سازمان اعلام میگردد . افرادی که تمایل دارند برای اخذ معافیت پزشکی اقدام کنند ، مییست تمام این مدارک را تهیه کنند و به مراجع زیربط از جمله پلیس +۱۰ ارائه دهند . حال این مدارک لازم برای معافیت پزشکی نظام وظیفه کدامند ؟ بدیهی است که یکی از این مدارک مهم همان مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه میشد . علاوه بر این پر کردن برگه وضعیت مشمولان و تکمیل برگه ی مربوط به معاینات اولیه توسط پزشک از دیگر مدارک مورد میشد . همانطور که میدانید مشمولان برای اعزام و یا اخذ معافیت ید واکسیناسیون شوند . برگه واکسیناسیون نیز یکی دیگر از مدارک مورد نیاز میشد .

یکی از مواردی که بر نوع معافیت پزشکی مشمولان خدمت سرزی اثر گذار است ، مک تحصیلی میشد . بنابراین ارائه ی مک تحصیلی نیز یکی از مدارکی است که برای اخذ معافیت پزشکی مورد نیاز میشد . آخر یک قطعه عکس پرسنلی جدید و افتح حساب نک سپه و ج شماره حساب برگه مربوط به وضعیت مشمولان نیز ضروری میشد .

سوالات متداول

انواع معافیت های پزشکی کدامند ؟

مشمولان خدمت سرزی میتوانند بر اساس نوع و شدت بیماری یکی از انواع معافیت های دائم ، معافیت موقت و معافیت از رزم را یافت کنند .

مراحل اخذ معافیت پزشکی کدامند ؟

مرحله ی اول یافت گواهی از پزشک و مراجعه به پلیس +۱۰ برای ثبت خواست سازمان نظام وظیفه ضروری میشد . سپس بر اساس رای شورای مربوطه ، نوع معافیت مشخص میگردد .

مدارک مورد نیاز برای اخذ معافیت پزشکی کدامند ؟

آخرین مک تحصیلی ، شناسنامه و کارت ملی و کپی از آن ها ، برگه ی معاینه پزشک و یید بیماری ، معرفی نامه بیمارس از مدارک لازم برای یافت این نوع معافیت میشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مزایا و معایب معافیت پزشکی

مشاوره نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۷:۳۰ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)